Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Warmińsko-Mazurskiego rok 2013 poz. 2364

Zarządzenie nr 17/2013 Wójta Gminy Dubeninki

z dnia 2 kwietnia 2013r.

W sprawie : przyjęcia sprawozdania z wykonania budżetu Gminy za 2012 rok

Na podstawie art. 270 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz.U. Nr 157 poz. 1240 z 2009 r. z późniejszymi zmianami) Postanawiam:

§ 1. Przyjąć: Sprawozdanie wykonania budżetu Gminy za 2012 r, według którego:

- plan dochodów po dokonanych zmianach wynosi - 10.954.570,48 zł

- wykonanie - 8.972.762,07 zł

- plan wydatków po dokonanych zmianach wynosi - 12.785.881,48 zł

- wykonanie - 11.745.070,32 zł

§ 2. Sprawozdanie o którym mowa w § 1 przedstawić:

1. Radzie Gminy.

2. Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Olsztynie.

Wójt Gminy Dubeninki


Ryszard Zieliński

SPRAWOZDANIE
z realizacji Budżetu Gminy
za 2012 rokBudżet Gminy Dubeninki na 2012 rok uchwalony został przez Radę Gminy w dniu 29 grudnia 2011 roku uchwałą Nr X/61/11. Stanowił on podstawę do prowadzenia działalności finansowo - gospodarczej gminy w ramach obowiązującej ustawy o finansach publicznych. Sprawozdanie z wykonania budżetu gminy za 2012 rok przedstawia się w formie tabelarycznej "Zestawienie plan/wykonanie budżetu za m-c 12/2012 - układ wykonawczy"(wykonanie dochodów i wydatków wykazuje się w ujęciu kwotowym i procentowym w stosunku do planu rocznego i w pełnej klasyfikacji budżetowej ) zał Nr 1 DOCHODY i zał. Nr 2 WYDATKI oraz w części opisowej.DOCHODY:Plan dochodów budżetowych uchwalony w dniu 29 grudnia 2011 roku wynosił 10.206.548,- złotych, w tym :

- dochody własne - 2.374.222,-zł

- subwencje ogólne - 4.326.862,- zł

- dotacje na zadania własne i zlecone - 1.577.504,- zł

- środki z Unii Europejskiej - 1.927.960,- zł Plan ten w ciągu 2012 r. uległ zmianom i na dzień 31.12.2012 r. wyniósł 10.954.570,48 zł. Zmiany nastąpiły w następujących dochodach:Zwiększenia:

1. Dział 010 rozdział 01095 § 2010 o kwotę - 249.255,88 zł dotacja na zwrot podatku akcyzowego dla rolników.

2. Dział 600 rozdział 60016 § 6290 o kwotę - 40.000,00 zł - środki z budżetu województwa na modernizację drogi rolniczej Kiekskiejmy - Wobały.

3. Dział 600 rozdział 60053 § 2007 o kwotę - 43.726,13 zł - dotacja celowa ze środków UE na projekt "Cyfrowe okno na świat - szerokopasmowy internet dla mieszkańców Gminy Dubeninki.

4. Dział 600 rozdział 60053 § 2009 o kwotę - 6.721,43 zł - środki z budżetu państwa na realizację w/w projektu.

5. Dział 710 rozdział 71035 § 2020 o kwotę - 6.000,-zł - dotacja na utrzymanie cmentarzy wojennych,

6. Dział 758 rozdział 75807 § 2920 o kwotę - 26.177,- zł - subwencja oświatowa,

7. Dział 801 rozdział 80195 § 2030 o kwotę - 13.445,04 zł - dotacja na kształcenie zawodowe młodocianych.

8. Dział 852 rozdział 85213 § 2010 o kwotę - 3.782,- zł - dotacja na składki na ubezpieczenia zdrowotne

9. Dział 852 rozdział 85214 § 2030 o kwotę - 151.255 ,- zł dotacja na zasiłki okresowe

10. Dział 852 rozdział 85216 § 2030 o kwotę - 45.788,- zł dotacja na zasiłki stałe,

11. Dział 852 rozdział 85219 § 2030 o kwotę - 6.238,-zł - dotacja na utrzymanie GOPS-u

12. Dział 852 rozdział 85295 § 2030 o kwotę - 26.870,-zł - dotacja na dożywiane uczniów.

13. Dział 854 rozdział 85415 § 2030 o kwotę- 138.401,- zł dotacja na stypendia i wyprawki dla uczniów.Zmniejszenia:

1. Dział 852 rozdział 85212 § 2010 o kwotę - 6.839,- zł - dotacja na świadczenia rodzinne.WYDATKIPlan wydatków budżetowych uchwalony w dniu 29 grudnia 2011 roku wynosił 11.977.054,00 zł z tego: wydatki bieżące - 7.706.674,00 zł, wydatki majątkowe - 4.270.380,00 zł.Po stronie wydatków zwiększono między innymi:

1. Dział 010 rozdział 01095 o kwotę - 249.255,88 zł - na zwrot podatku akcyzowego,

2. Dział 600 rozdział 60016 o kwotę - 48.000,- zł - na modernizację drogi gminnej,

3. Dział 600 rozdział 60056 o kwotę - 45.356,56,-zł - środki na realizację projektu "Cyfrowe okno na świat - szerokopasmowy Internet dla mieszkańców Gminy Dubeninki,

4. Dział 700 rozdział 70005 o kwotę - 11.000,- zł - na usługi geodezyjne,

5. Dział 700 rozdział 70095 o kwotę - 67.171,79,- zł -na wydatki związane z utrzymaniem mienia komunalnego i zatrudnieniem pracowników w ramach robót publicznych,

6. Dział 710 rozdział 71035 o kwotę - 6.000,-zł - na utrzymanie cmentarzy wojennych,

7. Dział 750 rozdział 75023 o kwotę - 32.600,- zł - na wydatki związane z funkcjonowaniem UG , w tym 8.500 zł na zakup pieca CO.

8. Dział 754 rozdział 75412 o kwotę - 9.000,- zł na wydatki związane z działalnością OSP,

9. Dział 757 rozdział 75702 o kwotę - 40.000,- zł na spłatę odsetek od kredytów i pożyczek.

10. Dział 801 rozdział 80101 o kwotę - 301.099,- zł - na działalność szkół podstawowych,

11. Dział 801 rozdział 80110 o kwotę - 15.832,- zł - na utrzymanie gimnazjum

12. Dział 801 rozdział 80113 o kwotę - 18.521,- zł - na dowożenie uczniów,

13. Dział 801 rozdział 80195 o kwotę - 13.445,04 zł - środki na kształcenie zawodowe młodocianych

14. Dział 852 rozdział 85213 o kwotę - 4.182,- zł - na składki na ubezpieczenia zdrowotne,

15. Dział 852 rozdział 85214 o kwotę - 151.255,-zł na zasiłki okresowe z pomocy społecznej,

16. Dział 852 rozdział 85216 o kwotę - 45.788,- zł na zasiłki stałe z pomocy społecznej,

17. Dział 852 rozdział 85219 o kwotę - 13.435,-zł na utrzymanie GOPS-u.

18. Dział 852 rozdział 85295 o kwotę - 26870,-zł na dożywianie uczniów ,

19. Dział 854 rozdział 85415 o kwotę - 128.620,-zł na stypendia dla uczniów i 9.781,- zł na wyprawki szkolne.

20. Dział 921 rozdział 92120 o kwotę -15.000,- zł -na dotacje na ochronę zabytków.Po wprowadzeniu zmian plan dochodów i wydatków budżetowych wyniósł:po stronie dochodów - 10.954.570,48 zł, po stronie wydatków - 12.785.881,48 zł.Opis realizacji dochodów:Plan dochodów wyniósł 10.954.570,48 zł, natomiast wykonanie 8.972.762,07 zł tj.81,91 %, w tym dochody własne plan 2.507.322,-zł, wykonanie 2.378.493,16 zł tj. 94,86 %. Zaległości na koniec okresu sprawozdawczego wynoszą 200.059,92 zł i w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego zwiększyły się o kwotę 48.733,05 zł. Zaległości podatkowe wynoszą 99.085,38 zł i uległy zwiększeniu o kwotę 22.085,38 zł. Zaległości z tytułu czynszów wynoszą 44.989,75 zł, wzrost w stosunku do roku 2011 o kwotę 14.562,78 zł, oraz z tytułu opłat za ścieki 55.867,43 zł, wzrost o 12.084,89 zł. W celu ściągnięcia należności wystawiane są upomnienia oraz tytuły wykonawcze. Udziały Gminy w podatku dochodowym od osób fizycznych zrealizowane zostały w 93,34 %. Szczegółową realizację dochodów Gminy za 2012 r. przedstawia załącznik Nr 1.Opis realizacji wydatków:Plan wydatków po dokonanych zmianach wyniósł 12.785.881,48 zł, natomiast wykonanie 11.745.070,32 zł tj. 91,86 %, z tego wydatki bieżące na plan 8.876.898,27 zł wykonane zostały w kwocie 8.298.325,01 zł tj. 93,48 %, natomiast wydatki majątkowe na plan 3.908.983,21 zł wykonane zostały w kwocie 3.446.745,31 zł tj. 88,17 %.Realizacja wydatków w poszczególnych działach przedstawia się następująco:

1. dział 010 -Rolnictwo i łowiectwo- plan -2.928.678,09 zł, wykonanie 2.800.755,81 zł tj. 95,63 %, z tego: kwotę 249.255,88 zł- wypłacono rolnikom tytułem zwrotu podatku akcyzowego od oleju napędowego, 10.072,92 zł składki na Izby Rolnicze. Budowa kanalizacji sanitarnej w Żytkiejmach wraz z rozbudową wodociągu w Kiepojciach kosztowała 2.541.427,- zł

2. dział 400- Wytwarzanie i zaopatrywanie w energię elektryczną, gaz i wodę - kwota 21.599,98 zł przekazana została jako dopłata do ceny wody.

3. dział 600- Transport i łączność- plan 246.087,56 zł , wykonanie 144.596,08 zł, tj. 58,76 % Z tego wydatki na bieżące utrzymanie dróg gminnych to kwota 111.612,96 zł, w tym na modernizację drogi gminnej Kiekskiejmy - Wobały wydatkowano kwotę 66.589,16 zł, pozostała suma wydana została na bieżące utrzymanie dróg gminnych, kwota 32.983,12 zł przeznaczona została na realizację programu " Cyfrowe okno na świat - szerokopasmowy internet dla mieszkańców Gminy Dubeninki".

4. Dział 700-Gospodarka mieszkaniowa- plan 1.507.666,79 zł, wykonanie 1.160.814,54 zł. tj. 76,99%.Są to wydatki związane z utrzymaniem budynków komunalnych, zatrudnieniem pracowników w ramach robót publicznych, opłaty za energię elektryczną, CO, usługi remontowe, ubezpieczenie budynków komunalnych, remonty budynków komunalnych. Kwota 31.729,62 zł są to raty za leasing koparko -ładowarki. 779.381,31 zł wydatkowano na termomodernizację budynku szkoły podstawowej i sali gimnastycznej w Dubeninkach. Usługi geodezyjne i wycena nieruchomości to kwota 23.970,- zł. Kwotę 23.830,- zł zapłaciliśmy za opracowanie planu zagospodarowania przestrzennego.

5. dział 710 - Działalność usługowa - plan 6.000,-zł, wykonanie 6.000,- zł tj. 100,00 %.Są to wydatki na utrzymanie cmentarzy wojennych.

6. dział 750- Administracja publiczna - plan 1.422.259,-zł, wykonanie 1.270.073,43 zł tj. 95,70 %, z tego: 20.649,00 zł - zadania zlecone z administracji, 38.523,74 zł - diety radnych i ryczałt przewodniczącej Rady Gminy. 1.270.073,43 zł - wydatki związane z utrzymaniem urzędu gminy. Z tego 963.510,19 zł płace i pochodne, 21.331,62,-zł odpis na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych, pozostałe wydatki to: opłaty za energię elektryczną, zakup oleju opałowego, materiałów biurowych, opłaty za programy komputerowe, koszty szkolenia pracowników i przejazdów służbowych. 19.757,-zł - prowizja sołtysów , 4.050 zł - przekazano na działalność stowarzyszeń, 6.663,27 zł - organizacja Święta Sękacza w Żytkiejmach.

7. dział 751 - Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwo- plan 800,00 zł wykonanie 800,00 zł tj. 100,00% są to wydatki na prowadzenie spisu wyborców .

8. dział 754 - Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa -plan 133.600,-zł, wykonanie 105.331,89 zł tj. 78,84%.Są to wydatki z wiązane z utrzymaniem Ochotniczych Straży Pożarnych.

9. dział 757 - Obsługa długu publicznego - plan 110.000,-zł, wykonanie 103.346,48 zł tj. 93,95 % są to odsetki zapłacone od zaciągniętych kredytów i pożyczek.

10. dział 801- Oświata i wychowanie - plan 3.162.477,04.zł, wykonanie 3.112.778,37 zł tj. 98,43 %. w tym subwencja oświatowa to kwota 2.292.101,-zł.-. Z budżetu gminy na utrzymanie oświaty dołożono kwotę - 807.232,00 zł Szczegółowa realizacja wydatków w dziale oświata i wychowanie przedstawia się następująco: rozdział 80101- Szkoły podstawowe plan 1.911.991,-zł, wykonanie 1.898.907,60 zł tj.99,32 % w tym z subwencji oświatowej - 1.637.068,- zł, z budżetu gminy 261.839,60 zł. Wydatki w tym rozdziale to: płace i pochodne nauczycieli - 1.466.707,05 zł, wypłaty dodatków mieszkaniowych i dodatków wiejskich dla nauczycieli to kwota 89.358,29 zł, odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych - 86.500,- zł. Pozostałe wydatki to zakup opału, opłaty za energię elektryczną, wodę, podróże służbowe ,itp. - rozdział 80103 - Oddziały klas "O" w przedszkolach i szkołach podstawowych plan - 185.011,-zł, wykonanie 182.728,51 zł tj. 98,77 %. -są to wydatki związane z utrzymaniem klas "O", w tym płace i pochodne - 164.608,85 zł. Odpis na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych 11.583 ,-zł. Utrzymanie klas "0" to zadanie własne gminy, w całości finansowane ze środków własnych.- rozdział 80104 - Przedszkola - plan 18.000,- zł , wykonanie 11.151,44,- zł tj. 61,95 %- są to dopłaty za pobyt dzieci z terenu naszej gminy w przedszkolu w Gołdapi. -- rozdział 80110 - Gimnazja plan - 716.967,-zł, wykonanie 709.268,28 zł tj.. 98,93 %. Są to wydatki związane z utrzymaniem gimnazjum tj. na płace i pochodne nauczycieli wydatkowana została kwota 628.134,93 zł, dodatki mieszkaniowe i dodatki wiejskie dla nauczycieli to kwota 37.435,29 zł. Na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych przekazana została kwota 29.000,-zł. Z subwencji oświatowej - 701.135,- zł , z budżetu 8.133,28 zł - rozdział 80113 - dowożenie uczniów do szkół. Plan 301.371,00 zł, wykonanie 288.064,30 zł tj.95,58 %- są to wydatki na płace i pochodne kierowców - 122.611,93 zł, opłata za dowóz uczniów prywatnym samochodem z Czarnego, Marlinowa, Białych Jeziorek, Cisówka i Bludzi to kwota 88.763,25 zł, na zakup paliwa i części do autokarów wydatkowana została suma 68.811,39 zł. - jest to zadanie własne gminy. - rozdział 80146 - placówki dokształcania i doskonalenia nauczycieli - kwota 8.160,40 zł wydatkowana została na opłaty za szkolenia i dokształcanie zawodowe nauczycieli. - rozdział 80195 - pozostała działalność - kwota 13.445,04 zł przekazana została na dokształcanie zawodowe młodocianych.

11. dział 851- Ochrona zdrowia - plan 30.000 ,-zł, wydatkowano 9.844,12 zł tj.55,74 %, są to środki na przeciwdziałanie alkoholizmowi.

12. dział 852 - Opieka społeczna - plan 2.334.309,00 zł, wykonanie 2.230.903,78 zł tj. 95,57 %.z tego: opłaty za pobyt w domach pomocy społecznej - plan 178.314,- zł, wykorzystanie 165.103,78 zł tj. 92,59 %. świadczenia rodzinne, zaliczka alimentacyjna i składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe płacone za osoby pobierające świadczenia pielęgnacyjne plan - 1.307.161,- zł wydatkowano - 1.269.761,56 zł, tj.97,14 %, -13.135,76 zł to kwota składek na ubezpieczenia zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej. - zasiłków okresowe i celowe - plan 266.255,00 zł wydatkowano kwotę 265.062,17 zł , tj. 99,55 %, - dodatki mieszkaniowe plan 175.000,- zł wykonanie 147.428,37 zł, tj. 84,24 %. - zasiłki stałe to kwota - 72.788,23 zł,

- wydatki związane z utrzymaniem Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej plan - 186.623,- zł, wykonanie 184.347,51 zł tj. 98,78 %. w tym płace i pochodne pracowników to kwota 167.405,56 zł, kwotę 18.326,- zł - przekazano do szkoły na dożywianie uczniów. kwotę 5.795,11 zł - zapłaciliśmy za żywność otrzymana z Banku Żywności, kwotę 7.680 zł przeznaczono na zasiłki celowe na dożywianie dla osób korzystających z pomocy społecznej. kwotę 57.106,40,- zł - dopłaciliśmy do prac społecznie -użytecznych. kwotę 13.500,00 zł - wypłaciliśmy jako dodatki dla osób pobierających świadczenia pielęgnacyjne.

13. dział 854 - Edukacyjna opieka wychowawcza - plan 178.401,00 zł , wykonanie 145.100,00 zł. Z tego stypendia wypłacone dla uczniów to kwota 135.319,- zł. Kwota 9.781,- zł przeznaczona została na zakup podręczników dla uczniów.

14. dział 900- Gospodarka komunalna i ochrona środowiska plan 262.256,00,-zł, wykonanie 230.579,22 zł tj.87,92 % z tego za odprowadzanie ścieków i utrzymanie kanalizacji zapłacono kwotę 105.244,05 zł. Na gospodarkę odpadami wydatkowano kwotę 50.878,91 zł 19.118,21,- zł przekazano na budowę drogi dojazdowej do Zakładu Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych w Siedliskach k/Ełku 3.307,- zł - to składka Gminy do Związku Międzygminnego Gospodarki Komunalnej w Ełku. Oświetlenie ulic, placów i dróg - plan 61.178,-zł, wykonanie 52.031,05 zł tj.85,05 %,

15. dział 921-Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego - plan 400.777,-zł, wykonanie 312.303,61 zł tj.77,92 % jest to dotacja przekazana na działalność Gminnego Centrum Kultury. Z tego na działalność GOK-u i świetlic -175.533,61 zł, natomiast na działalność bibliotek - 136.770,- zł. Pozostała niewykorzystana rezerwa budżetowa w kwocie 40.000,-zł oraz rezerwa na zarządzanie kryzysowe w kwocie 20.000,- zł. Szczegółową realizację wydatków przedstawia zał. Nr 2. Realizacja wydatków budżetu Gminy w 2012 roku przebiegała zgodnie z planem. Zrealizowane zostały wszystkie planowane zadania społeczno -gospodarcze. Zapewnione zostało również bieżące funkcjonowanie placówek oświatowych, placówek kultury i gminy.


Załącznik Nr 1 do Zarządzenia Nr 17/2013
Wójta Gminy Dubeninki
z dnia 2 kwietnia 2013 r.
Zalacznik1.pdf

REALIZACJA DOCHODÓW BUDŻETU GMINY
Za 2012 rok

Załącznik Nr 2 do Zarządzenia Nr 17/2013
Wójta Gminy Dubeninki
z dnia 2 kwietnia 2013 r.
Zalacznik2.pdf

PLAN I WYKONANIE WYDATKÓW GMINY
ZA 2012 r

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00