Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Warmińsko-Mazurskiego rok 2012 poz. 3617

Uchwała nr X/81/12 Rady Miejskiej w Pasłęku

z dnia 27 listopada 2012r.

w sprawie określenia stawek podatku od nieruchomości na rok 2013

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 8 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591; z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806; z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568; z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203; z 2005 r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457; z 2006 r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz.1337; z 2007r. Nr 48, poz. 327, Nr 138, poz. 974, Nr 173, poz. 1218; z 2008 r. Nr 180, poz. 1111, Nr 223, poz. 1458; z 2009 r. Nr 52, poz. 420, Nr 157, poz. 1241; z 2010 r. Dz. U. Nr 28, poz. 142, Nr 28, poz. 146, Nr 40 poz. 230, Nr 106, poz. 675; z 2011 r. Nr 21, poz. 113, Nr 117, poz. 679, Nr 134, poz. 777, Nr 149, poz. 887, Nr 217, poz. 1281; Dz.U. z 2012r., poz. 567 ) i art. 5 ust. 1-3 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 roku o podatkach i opłatach lokalnych (tekst jednolity: z 2010 r Dz. U. Nr 95, poz. 613, Nr 96, poz. 620, Nr 225, poz. 1461, Nr 226, poz. 1475; z 2011 r. Nr 102, poz. 584, Nr 112, poz. 654, Nr 171, poz. 1016; Nr 232, poz.1378), Rada Miejska w Pasłęku uchwala, co następuje:

§ 1. Określa się następujące stawki podatku od nieruchomości:

1. od gruntów:

1) związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, bez względu na sposób zakwalifikowania w ewidencji gruntów i budynków od 1 m2 powierzchni 0,68 zł,

- z tym, że od gruntów związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, w zakresie dyscypliny sportu golf, od 1 m2 powierzchni 0,05 zł, program pomocowy w ramach pomocy de minimis zgodnie z warunkami rozporządzenia Komisji (WE) nr 1998/2006 z dnia 15 grudnia 2006 r. w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu do pomocy de minimis (Dz. Urz. UE L Nr 379/5 z dnia 28.12.2006r.),

2) pod jeziorami, zajętych na zbiorniki wodne retencyjne lub elektrowni wodnych od 1 ha powierzchni 4,30 zł,

3) pozostałych, w tym zajętych na prowadzenie odpłatnej statutowej działalności pożytku publicznego przez organizacje pożytku publicznego od 1 m2 powierzchni 0,26 zł;

2. od budynków lub ich części:

1) mieszkalnych od 1 m2 powierzchni użytkowej 0,47 zł,

2) związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej oraz od budynków mieszkalnych lub ich części zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej od 1 m2 powierzchni użytkowej 16,80 zł,

3) zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu kwalifikowanym materiałem siewnym od 1 m2 powierzchni użytkowej 10,20 zł,

4) związanych z udzielaniem świadczeń zdrowotnych w rozumieniu przepisów o działalności leczniczej, zajętych przez podmioty udzielające tych świadczeń od 1 m2 powierzchni użytkowej 3,70 zł,

5) pozostałych od 1 m2 powierzchni użytkowej 4,60 zł, w tym zajętych na prowadzenie odpłatnej statutowej działalności pożytku publicznego przez organizacje pożytku publicznego od 1 m2 powierzchni użytkowej 4,00 zł;

3. od budowli:

1) 2% ich wartości określonej na podstawie art. 4 ust.1 pkt. 3 i ust. 3-7. ustawy z dnia 12 stycznia 1991r. o podatkach i opłatach lokalnych (tekst jednolity Dz. U. z 2010 r. Nr 95, poz. 613, z późniejszymi zmianami),

2) wykorzystywanych do zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków 0,2% ich wartości określonej na podstawie art. 4 ust.1 pkt.3 i ust. 3-7 ustawy wymienionej w punkcie 1.

§ 2. 1) Pomocą de minimis, o której mowa w § 1 ust. 1 pkt 1 tiret 1, jest różnica pomiędzy stawką podstawową podatku od nieruchomości określoną w § 1 ust. 1 pkt 1, a stawką preferencyjną określoną w § 1 ust. 1 pkt 1 tiret 1.

2) Podmiot ubiegający się o pomoc, jak i korzystający z pomocy de minimis zgodnie z art. 37 ust.1 ustawy o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z 2007r. Nr 59 poz 404 z poź. zm.), zobowiązany jest do składania organowi podatkowemu:

- wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis, jakie otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat lub oświadczenia o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenia o nieotrzymaniu pomocy de minimis w ciągu roku, w którym ubiega się o pomoc oraz w ciągu 2 poprzedzających lat kalendarzowych,

- informacji niezbędnych do udzielenia pomocy de minimis, dotyczących w szczególności wnioskodawcy i prowadzonej przez niego działalności oraz wielkości i przeznaczenia pomocy publicznej otrzymanej w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą na pokrycie, których ma być przeznaczona pomoc de minimis. Zakres informacji został określony w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U. z 2010r. Nr 53, poz. 311), które weszło w życie dnia 5 kwietnia 2010r. Załącznik do ww. rozporządzenia stanowi Formularz informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis. 1)

3) Stawki podatkowe stanowiące pomoc de minimis określone w uchwale mają zastosowanie jedynie w przypadku, gdy wartość tej pomocy udzielanej przedsiębiorcy na podstawie niniejszej uchwały wraz z wartością pomocy de minimis udzielonej w różnych formach i z innych źródeł, w bieżącym roku kalendarzowym oraz w dwóch poprzedzających go latach kalendarzowych nie przekracza równowartości 200 tys EUR brutto, zaś dla podmiotów gospodarczych działających w sektorze transportu drogowego 100 tys. EURO brutto.

4) Podatnik jest zobowiązany powiadomić pisemnie organ podatkowy o przekroczeniu pułapu określonego w ust. 3 w terminie 14 dni od daty wystąpienia okoliczności powodujących utratę prawa do stosowania stawek stanowiących pomoc de minimis, o których mowa w § 1 ust. 1 pkt 1 tiret 1.

5) Podatnik, który nie dopełni obowiązku określonego w ust. 4 traci prawo do stosowania stawek podatkowych stanowiących pomoc de minimis, o których mowa w § 1 ust. 1 pkt 1 tiret 1.

§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Pasłęka.

§ 4. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko - Mazurskiego i podlega publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Pasłęku.

Przewodniczący Rady Miejskiej w Pasłęku


mgr Stanisław Paździor

1) ,Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis" został zamieszczony w wersji aktywnej na stronie: http://www.uokik.gov.pl/formularze_informacji_pp.php

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00