Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Warmińsko-Mazurskiego rok 2012 poz. 3551

Uchwała nr XX/157/12 Rady Miejskiej w Sępopolu

z dnia 29 listopada 2012r.

w sprawie ustalenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy

Na podstawie art. 6 r ust. 3 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012 r., poz. 391 z późn. zm.) oraz art. 18 ust. 2 pkt 15, art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) Rada Miejska w Sępopolu uchwala, co następuje:

§ 1. Określa się szczegółowy sposób i zakres świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu gminy Sępopol i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

§ 2. 1. Ustala się, iż w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi, z nieruchomości odbierane będą wytworzone w gospodarstwach domowych następujące frakcje odpadów:

1) zmieszane odpady komunalne,

2) papier i tektury, odzież i tekstylia

3) opakowania szklane białe i kolorowe

4) tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe i metale,

5) odpady zielone.

2. Poniższe frakcje odpadów będą przyjmowane od mieszkańców w sposób wskazany w § 5:

1) przeterminowane leki i chemikalia,

2) zużyte baterie i akumulatory,

3) meble i inne odpady wielkogabarytowe,

4) zużyte opony,

5) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny,

6) odpady budowlane i rozbiórkowe - pochodzące z remontów i innych robót budowlanych wykonywanych we własnym zakresie, na wykonanie których nie jest wymagane uzyskanie pozwolenia na budowę, zgłoszenia zamiaru budowy lub wykonania robót.

3. Odpady wymienione w ust. 1 i 2 odbierane są od właściciela nieruchomości w każdej ilości.

§ 3. Odpady powstałe na terenie nieruchomości, posegregowane niezgodnie z zasadami określonymi w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Sępopol, traktowane są jako odpady niesegregowane (zmieszane).

§ 4. 1. Zmieszane odpady komunalne odbierane są z nieruchomości zgodnie z następującą częstotliwością:

1) w obrębie miasta:

a) w zabudowie jednorodzinnej - co najmniej 1 raz na 2 tygodnie,

b) w zabudowie wielorodzinnej - co najmniej 1 raz w tygodniu;

2) w obrębie gminy:

a) w zabudowie jednorodzinnej - co najmniej 1 raz na 2 tygodnie,

b) w zabudowie wielorodzinnej - co najmniej 1 raz na 2 tygodnie;

2. Selektywnie zebrane odpady z papieru i tektury, szkła białego i kolorowego oraz zebrane łącznie odpady z tworzywa sztucznego, opakowania wielomateriałowe i metalu gromadzone oddzielnie w odpowiednich workach foliowych lub pojemnikach do selektywnej zbiórki ustawionych w gniazdach odbierane są z nieruchomości zgodnie z harmonogramem podmiotu odbierającego odpady.

3. Selektywnie zebrane odpady odbierane są z nieruchomości zgodnie z następującą częstotliwością:

1) papier, tektura, odzież i tekstylia - co najmniej raz na 4 tygodnie,

2) opakowania szklane białe i kolorowe - co najmniej raz na 6 tygodni,

3) tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe i metal - co najmniej raz na 4 tygodnie,

4) odpady zielone na podstawie zamówienia właściciela nieruchomości.

4. Harmonogram odbioru zmieszanych odpadów komunalnych oraz selektywnie zebranych odpadów z papieru, szkła, tworzywa sztucznego, opakowań wielomateriałowych i metalu gmina podaje do publicznej wiadomości poprzez ogłoszenie na tablicach ogłoszeniowych oraz na stronie internetowej gminy Sępopol.

§ 5. 1. Przeterminowane leki należy gromadzić w przeznaczonych do tego celu pojemnikach ustawionych w aptekach biorących udział w zbiórce.

2. Zużyte baterie i akumulatory należy gromadzić w przeznaczonych do tego celu pojemnikach ustawionych na terenie placówek oświaty, placówek handlowych i punktów ich sprzedaży w godzinach ich pracy.

3. Zużyte opony i chemikalia należy przekazywać do punktu selektywnego zbierania odpadów.

4. Meble i inne odpady wielkogabarytowe dwa razy do roku będą odbierane z nieruchomości przy wcześniejszym ustaleniu przez przedsiębiorcę terminu i miejsca zbierania odpadów oraz mogą być dostarczane indywidualnie do punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych.

5. Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny należy przekazywać do punktów ich sprzedaży lub do punktu selektywnego zbierania odpadów w godzinach ich pracy.

6. Odpady budowlane i rozbiórkowe pochodzące z remontów i innych robót budowlanych wykonywanych we własnym zakresie, na wykonywanie, których nie jest wymagane uzyskanie pozwolenia na budowę, zgłoszenie zamiaru budowy lub wykonania robót odbierane będą na indywidualne zamówienie złożone przez właściciela nieruchomości do przedsiębiorcy odbierającego odpady komunalne lub mogą być przekazywane do punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych.

7. Transport odpadów do punktu selektywnego zbierania odpadów mieszkańcy zapewniają we własnym zakresie i na własny koszt.

8. Informacje o lokalizacji oraz godzinach otwarcia punktu selektywnego zbierania odpadów gmina podaje do publicznej wiadomości na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Sępopolu.

§ 6. Wykonywanie uchwały powierza się Burmistrzowi Sępopola.

§ 7. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 lipca 2013 r. po uprzednim ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko-Mazurskiego.

Przewodniczący Rady Miejskiej


Tadeusz Sosnowski

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00