Akt prawny
Alerty
Uchwała nr XXVI/211/2012 Rady Gminy Szczytno
z dnia 7 grudnia 2012r.
w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów
Na podstawie art. 6r ust. 3 ustawy z 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity: Dz.U. z 2012 r. poz. 391 z późn. zm.) oraz art. 18 ust. 2 pkt 15 i art. 40 ust. 1 ustawy z 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.), Rada Gminy Szczytno uchwala, co następuje:
§ 1. Określa szczegółowy sposób i zakres świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Szczytno i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
§ 2. 1. Ustala się, iż w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi odbierane będą następujące frakcje:
1) zmieszane odpady komunalne;
2) papier, metal, tworzywa sztuczne, szkło i opakowania wielomateriałowe oraz odpady komunalne ule-gające biodegradacji zebrane w selektywny sposób;
3) przeterminowane leki i chemikalia, zużyte baterie i akumulatory, zużyty sprzęt elektroniczny i elektryczny, meble i inne odpady wielkogabarytowe, odpady zielone zebrane w selektywny sposób;
4) odpady budowlane i rozbiórkowe zebrane w sposób selektywny - pochodzące z prowadzenia drobnych prac niewymagających od starosty pozwolenia na budowę, zgłoszenia zamiaru budowy lub wykonania robót.
2. Zryczałtowana opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi zmieszanymi wg przyjętego normatywu produkcji odpadów mieszkańca/miesiąc obejmuje 13,8 kg oraz odpady komunale segregowa-ne dostarczone do punktu segregacji w nieograniczonej ilości.
3. Opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi od właścicieli nieruchomości niezamieszkałych obejmuje ilości i pojemności zadeklarowanych pojemników, w których gromadzone są odpady komunalne na danej nieruchomości.
§ 3. 1. Odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości winno być prowadzone z następującą częstotliwością wynikającą z pojemności pojemnika na odpady i wymaganiami sanitarnymi, zgodnie z zatwierdzonym harmonogramem:
1) odpady segregowane zgromadzone w workach lub pojemnikach, wystawione przed ogrodzenie nieruchomości jedno lub wielorodzinnej - co najmniej jeden raz w miesiącu;
2) odpady niesegregowane zgromadzone w pojemnikach, wystawionych przed ogrodzenie nieruchomości w zabudowie jednorodzinnej lub w wyodrębnionym miejscu w zabudowie wielorodzinnej - co najmniej 1 raz na dwa tygodnie;
3) odpady niebezpieczne powstające w gospodarstwach domowych - co najmniej dwa razy do roku lub dostarczone do punktu selektywnego gromadzenia odpadów;
4) zużyte baterie i akumulatory powstające w gospodarstwach domowych - co najmniej dwa razy do roku lub dostarczone do punktu selektywnego gromadzenia odpadów;
5) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny co najmniej dwa razy do roku lub dostarczone do punktu selektywnego gromadzenia odpadów;
6) odpady wielkogabarytowe - co najmniej dwa razy do roku lub dostarczone do punktu selektywnego gromadzenia odpadów;
7) przeterminowane leki należy przekazywać do punktów zbiórki zorganizowanych w aptekach lub dostarczać do punktu selektywnego gromadzenia odpadów;
8) odpady budowlane i rozbiórkowe pochodzące z prowadzenia drobnych prac niewymagających od starosty pozwolenia na budowę, zgłoszenia zamiaru budowy lub wykonania robót należy przekazywać do punktu selektywnego gromadzenia odpadów.
§ 4. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Szczytno.
§ 5. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko-Mazurskiego z mocą obowiązującą od 01 lipca 2013 r.
Przewodniczący Rady Gminy Szczytno |