Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Warmińsko-Mazurskiego rok 2012 poz. 3469

Uchwała nr XVII/96/12 Rady Gminy Wielbark

z dnia 6 listopada 2012r.

w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Wielbark

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 15 ustawy z dnia 6 marca 1990r. o samorządzie gminnym (tj. Dz.U. Z 2001 r. Nr 142 poz. 1591, z 2002 roku Nr 23 poz. 220, Nr 62 poz. 558 i Nr 113 poz. 984, z 2003 roku Nr 80 poz. 717, Nr 162 poz. 1568 i Nr 214 poz. 1806, z 2004 roku Nr 102 poz. 1055, Nr 116 poz. 1203, z 2005 roku Nr 172 poz. 1441 i Nr 175 poz. 1457, z 2006 roku Nr 17 poz. 128 i Nr 181 poz. 1337, z 2007 roku Nr 48 poz. 327, Nr 138 poz. 974 i Nr 173 poz. 1218, z 2008 roku Nr 180 poz. 1111 i Nr 223 poz. 1458, z 2009 roku Nr 52 poz. 420 i Nr 157 poz. 1241, z 2010 roku Nr 28 poz. 142, Nr 28 poz. 146, Nr 106 poz. 675 i Nr 40 poz. 230, z 2011 roku Nr 21 poz. 113, Nr 117 poz. 679, Nr 134 poz. 777, Nr 149 poz. 887 i Nr 217 poz. 1281 oraz z 2012 roku poz. 567) oraz art. 4 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj. Dz.U. z 2012 r. poz. 391) po zasięgnięciu opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego, Rada Gminy Wielbark uchwala, co następuje:

Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Wielbark

Rozdział I.
Postanowienia ogólne

§ 1.

Określa się szczegółowe zasady utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Wielbark, dotyczące:

1. wymagań w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości obejmujących:

1) prowadzenie we wskazanym zakresie selektywnego zbierania i odbierania odpadów komunalnych, w tym powstających w gospodarstwach domowych przeterminowanych leków i chemikaliów, zużytych baterii i akumulatorów, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, mebli i innych odpadów wielkogabarytowych, odpadów budowlanych i rozbiórkowych oraz zużytych opon, a także odpadów zielonych;

2) uprzątanie błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z części nieruchomości służących do użytku publicznego;

3) mycie i naprawy pojazdów samochodowych poza myjniami i warsztatami naprawczymi;

2. rodzaju i minimalnej pojemności pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości oraz na drogach publicznych, warunków rozmieszczenia tych pojemników i ich utrzymania w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym, przy uwzględnieniu:

1) średniej ilości odpadów komunalnych wytwarzanych w gospodarstwach domowych bądź w innych źródłach,

2) liczby osób korzystających z tych pojemników;

3. częstotliwości i sposobu pozbywania się odpadów komunalnych i nieczystości ciekłych z terenu nieruchomości oraz z terenów przeznaczonych do użytku publicznego;

4. innych wymagań wynikających z wojewódzkiego planu gospodarki odpadami;

5. obowiązków osób utrzymujących zwierzęta domowe, mających na celu ochronę przed zagrożeniem lub uciążliwością dla ludzi oraz przed zanieczyszczeniem terenów przeznaczonych do wspólnego użytku;

6. wymagań utrzymywania zwierząt gospodarskich na terenach wyłączonych z produkcji rolniczej, w tym także zakazu ich utrzymywania na określonych obszarach lub w poszczególnych nieruchomościach;

7. wyznaczania obszarów podlegających obowiązkowej deratyzacji i terminów jej przeprowadzania.

§ 2.

Treść Regulaminu pozostaje w ścisłym związku z pojęciami i definicjami zawartymi w ustawie:

1) o utrzymaniu czystości i porządku w gminach z dnia 13 września 1996r.,

2) o odpadach z dnia 21 kwietnia 2001r.,

3) o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym z dnia 29 lipca 2005r.,

4) o organizacji hodowli i rozrodzie zwierząt gospodarskich z dnia 29 czerwca 2007r.,

5) o ochronie zwierząt z dnia 21 sierpnia 1997r.

Rozdział II.
Wymagania w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości

§ 3.

1. Każda nieruchomość, na której wytwarzane są odpady komunalne, jest miejscem prowadzenia selektywnego zbierania odpadów w zakresie określonym w niniejszym regulaminie.

2. Właściciele nieruchomości obowiązani są do prowadzenia selektywnego zbierania, a odbierający odpady do selektywnego odbierania odpadów obejmujących:

1) szkło,

2) papier,

3) metale oraz opakowania wielomateriałowe,

4) tworzywa sztuczne,

5) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny,

6) meble i inne odpady wielkogabarytowe a także zużyte opony,

7) powstające w gospodarstwach domowych przeterminowane leki i chemikalia oraz zużyte baterie i akumulatory,

8) komunalne odpady ulegające biodegradacji,

9) odpady budowlane i rozbiórkowe.

§ 4.

1. Właściciel nieruchomości zobowiązany jest do uprzątania błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z części nieruchomości służącej do użytku publicznego w tym z chodników położonych wzdłuż należącej do niego nieruchomości obejmujący:

1) uprzątnięcie mechaniczne lub ręczne,

2) usunięcie lodu za pomocą środków chemicznych prawnie dopuszczonych do tego celu.

2. Uprzątnięcie śniegu lub lodu z części nieruchomości, o której mowa w ust. 1, powinno nastąpić co najmniej w jej szerokości.

3. Właściciel nieruchomości ma obowiązek uprzątać zanieczyszczenia wskazane w ust. 1 w sposób niezanieczyszczający jezdni, a w przypadku usuwania śniegu lub lodu z użyciem środków określonych w ust. 1 pkt. 2, w sposób uniemożliwiający przedostanie się tych środków do układu korzeniowego roślin.

4. Uprzątnięcie błota, śniegu, lodu, i innych zanieczyszczeń z części nieruchomości udostępnionych do użytku publicznego oraz z chodników przylegających bezpośrednio do nieruchomości powinno odbywać się niezwłocznie, natomiast innych zanieczyszczeń - w miarę potrzeby.

§ 5.

1. Mycie pojazdów samochodowych poza myjniami może odbywać się wyłącznie na własnej posesji przy użyciu czystej wody nie zawierającej innych substancji chemicznych.

2. Mycie pojazdów na własnej posesji może być dokonywane wyłącznie w części obejmującej nadwozie pojazdu.

3. Naprawa pojazdów samochodowych poza warsztatami samochodowymi może odbywać się wyłącznie w zakresie obejmującym drobne naprawy własnych samochodów oraz pod warunkiem:

1) niepowodowania uciążliwości dla właścicieli sąsiednich nieruchomości oraz negatywnego oddziaływania na środowisko, w tym emisji hałasu lub spalin,

2) gromadzenia powstających odpadów w urządzeniach do tego przeznaczonych,

3) zabezpieczenia przed przedostawaniem się płynów samochodowych do środowiska.

Rozdział III.
Rodzaje i minimalna pojemność pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości oraz warunki rozmieszczania tych pojemników i ich utrzymania w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym

§ 6.

1. W celu realizacji obowiązku utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości zlokalizowanych na terenie Gminy Wielbark stosować należy:

1) worki o minimalnej pojemności 35 litrów wykonane z folii polietylenowych LDPE lub HDPE o grubości dostosowanej do ilości odpadów, uniemożliwiającej rozerwanie się worka,

2) pojemniki o pojemności co najmniej 120 litrów, wykonane z tworzywa sztucznego.

2. Pojemniki określone w ust. 1, przeznaczone do gromadzenia odpadów określonych w § 3 ust. 2 pkt. 8 powinny być utrzymane w kolorze zielonym.

3. Worki określone w ust. 1, przeznaczone do gromadzenia odpadów określonych w § 3 ust. 1, 2, 3 i 4 powinny być utrzymane w kolorze:

1) żółtym, w zakresie obejmującym worki do gromadzenia tworzyw sztucznych,

2) zielonym, w zakresie obejmującym worki do gromadzenia szkła,

3) niebieskim, w zakresie obejmującym worki do gromadzenia papieru,

4) przezroczystym, w zakresie obejmującym worki do gromadzenia metali i opakowań wielomateriałowych.

4. Na workach o których mowa w ust. 3 umieszcza się w widocznym miejscu na tle, odpowiadającym kolorom dla danego rodzaju odpadów określonym w ust. 3 , widoczny napis:

1) "SZKŁO" - w przypadku worka na opady określonego w ust. 3 pkt. 2,

2) "PAPIER" - w przypadku worka na odpady określonego w ust. 3 pkt. 3,

3) "PLASTIK"- w przypadku worka na odpady określonego w ust. 3 pkt. 1.

5. Pojemniki przeznaczone do zbierania komunalnych odpadów zmieszanych powinny być dostosowane do indywidualnych potrzeb właściciela, jednakże opróżniane w cyklu dwutygodniowym powinny mieć łączną pojemność odpowiadającą co najmniej:

1) 30 litrom na każdego mieszkańca nieruchomości, na której zamieszkują mieszkańcy, jednak co najmniej jeden pojemnik o pojemności 120 litrów na każdą nieruchomość,

2) 1 litrowi na każdego pracownika i ucznia dla budynków użyteczności publicznej i placówek oświatowych,

3) 15 litrom na każde 10 m2 powierzchni użytkowej lokalu handlowego, jednak co najmniej jeden pojemnik o pojemności 120 litrów na jeden lokal,

4) 5 litrom na jedno siedzące miejsce konsumpcyjne lokalu gastronomicznego, jednak co najmniej jeden pojemnik o pojemności 120 litrów na jeden lokal,

5) 60 litrom dla lokali gastronomicznych nieposiadających siedzących miejsc konsumpcyjnych,

6) 60 litrom na każdych 10 pracowników dla zakładów rzemieślniczych, usługowych i produkcyjnych,

7) 10 litrom na jedno łóżko dla domów opieki, hoteli, pensjonatów oraz innych nieruchomości o podobnej funkcji,

8) 30 litrom na każdą działkę dla rodzinnych ogrodów działkowych w okresie od 1 kwietnia do 30 listopada każdego roku i 3 litrom poza tym okresem.

6. Worki przeznaczone do zbierania odpadów ze szkła opróżniane jeden raz w miesiącu powinny mieć łączną pojemność odpowiadającą co najmniej:

1) 8 litrom na każdego mieszkańca nieruchomości, na której zamieszkują mieszkańcy,

2) 0,25 litra na każdego pracownika i ucznia dla budynków użyteczności oświatowych,

3) 4 litrom na każde 10 m2 powierzchni użytkowej lokalu handlowego,

4) 1 litrowi na jedno siedzące miejsce konsumpcyjne lokalu gastronomicznego,

5) 60 litrom dla lokali gastronomicznych nieposiadających miejsc konsumpcyjnych,

6) 15 litrom na każdych 10 pracowników dla zakładów rzemieślniczych, usługowych i produkcyjnych,

7) 3 litrom na jedno łóżko dla domów opieki, hoteli, pensjonatów oraz innych nieruchomości o podobnej funkcji,

8) 8 litrom na każdą działkę dla rodzinnych ogrodów działkowych w okresie od 1 kwietnia do 30 listopada każdego roku i 3 litrom poza tym okresem.

7. Każdy z worków przeznaczonych do zbierania odpadów z papieru, odpadów z metali i opakowań wielomateriałowych, odpadów z tworzywa sztucznego opróżnianych jeden raz w miesiącu powinien mieć łączną pojemność odpowiadającą co najmniej:

1) 30 litrom na każdego mieszkańca nieruchomości, na której zamieszkują mieszkańcy,

2) 1 litrowi na każdego pracownika i ucznia dla budynków użyteczności oświatowych,

3) 15 litrom na każde 10 m2 powierzchni użytkowej lokalu handlowego,

4) 5 litrom na jedno siedzące miejsce konsumpcyjne lokalu gastronomicznego,

5) 60 litrom dla lokali gastronomicznych nieposiadających miejsc konsumpcyjnych,

6) 60 litrom na każdych 10 pracowników dla zakładów rzemieślniczych, usługowych i produkcyjnych,

7) 10 litrom na jedno łóżko dla domów opieki, hoteli, pensjonatów oraz innych nieruchomości o podobnej funkcji,

8) 30 litrom na każdą działkę dla rodzinnych ogrodów działkowych w okresie od 1 kwietnia do 30 listopada każdego roku i 3 litrom poza tym okresem.

8. Pojemność worków, o których mowa w ust. 6 - 7, może być proporcjonalnie mniejsza pod warunkiem opróżniania i wywozu odpadów w nich zgromadzonych częściej niż jeden raz w miesiącu.

§ 7.

1. Pojemniki na odpady komunalne powinny być usytuowane na utwardzonej nawierzchni, w miejscu umożliwiającym bezpośredni dojazd pojazdów przeznaczonych do odbioru odpadów.

2. W przypadku braku miejsca umożliwiającego bezpośredni dojazd, o którym mowa w ust. 1, pojemnik z odpadami komunalnymi powinien być umieszczony przed posesją przy krawędzi jezdni najwcześniej na jeden dzień przed terminem odbioru.

3. Jeżeli pojemnik na odpady komunalne nie jest wyposażony w mechanizm umożliwiający zamknięcie, powinien być ustawiony w miejscu uniemożliwiającym przedostanie się do jego wnętrza wód opadowych.

§ 8.

Utrzymanie pojemników w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym powinno być dokonywane poprzez:

1) zapewnienie poddawania pojemników czyszczeniu co najmniej dwa razy w roku,

2) gromadzenie odpadów w pojemniku w ilości niepowodującej jego przeciążenia,

3) zamykanie pojemników wyposażonych w mechanizm zamykający w sposób zabezpieczający przed dostaniem się do ich wnętrza wód opadowych.

Rozdział IV.
Częstotliwość i sposoby pozbywania się odpadów komunalnych i nieczystości ciekłych z terenu nieruchomości

§ 9.

1. Częstotliwość pozbywania się komunalnych odpadów zmieszanych z nieruchomości winna być dostosowana do ilości powstających na niej odpadów.

2. Ustala się następującą częstotliwość pozbywania się poszczególnych rodzajów odpadów komunalnych z terenu nieruchomości:

1) odpady zmieszane - co najmniej raz na dwa tygodnie,

2) odpady zbierane selektywnie papier i tektura, szkło, metale i opakowania wielomateriałowe, tworzywa sztuczne - co najmniej raz w miesiącu,

3) meble i inne odpady wielkogabarytowe oraz zużyte opony - co najmniej jeden raz na trzy miesiące od 1 marca do 30 listopada,

4) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny - co najmniej jeden raz na trzy miesiące od 1 marca do 30 listopada,

5) powstające w gospodarstwach domowych przeterminowane leki i chemikalia oraz zużyte baterie i akumulatory - za każdym razem, gdy zaistnieje potrzeba pozbycia się odpadu,

6) odpady budowlane i rozbiórkowe - za każdym razem w przypadku zaistnienia potrzeby pozbycia się odpadu,

7) komunalne odpady ulegające biodegradacji - za każdym razem w przypadku zaistnienia potrzeby pozbycia się odpadu, z uwzględnieniem warunków sanitarno-porządkowych.

§ 10.

1. Właściciele nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, pozbywają się z terenu nieruchomości komunalnych odpadów zmieszanych w sposób obejmujący gromadzenie odpadów w pojemnikach i przekazywanie przedsiębiorcy wpisanemu do rejestru działalności regulowanej, z którym gmina podpisała umowę na odbieranie i zagospodarowanie odpadów.

2. Właściciele nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy pozbywają się z terenu nieruchomości selektywnie zebranych odpadów pochodzących z gospodarstw domowych w sposób obejmujący:

1) gromadzenie i przekazanie odpadów szkła białego i kolorowego w jednym worku koloru zielonego ,

2) gromadzenie i przekazanie odpadów z papieru w worku koloru niebieskiego,

3) gromadzenie i przekazanie odpadów z metali oraz opakowań wielomateriałowych w jednym przezroczystym worku,

4) gromadzenie i przekazanie odpadów z tworzyw sztucznych w jednym worku koloru żółtego,

5) wystawienie odpadów wielkogabarytowych przed posesję przy krawędzi jezdni w sposób umożliwiający przejście lub przejazd, w terminach podanych w powszechnie udostępnionym harmonogramie,

6) gromadzenie i przekazanie odpadów z remontów przedsiębiorcy prowadzącemu działalność w zakresie odbioru odpadów komunalnych wpisanym do rejestru działalności regulowanej lub działającym na podstawie zezwolenia na transport tego rodzaju odpadów,

7) przekazanie odpadów niebezpiecznych do punktów ich zbiórki lub rozmieszczonych na terenie gminy pojemników, w tym:

a) przeterminowanych leków, do pojemników ustawionych w aptekach, których adresy są dostępne na stronie: www.wielbark.com.pl,

b) zużytych baterii, do pojemników ustawionych w sklepach ze sprzętem oświetleniowym, elektrycznym, w urzędach, placówkach oświatowych itp.,

c) pozostałych odpadów niebezpiecznych, w szczególności farb, klejów, rozpuszczalników, środków ochrony roślin, aerozoli, środków czyszczących, wywabiaczy plam, środków do konserwacji drewna oraz opakowań po tych substancjach, a także lamp fluorescencyjnych i akumulatorów, do Punktu Zbiórki Odpadów Problematycznych, którego adres jest dostępny na stronie www.wielbark.com.pl,

8) przekazanie odpadów zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego:

a) podmiotom zbierającym zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, w tym sprzedawcom sprzętu elektrycznego i elektronicznego,

b) do Punktu Zbiórki Odpadów Problematycznych,

9) poddanie komunalnych odpadów ulegających biodegradacji kompostowaniu na terenie nieruchomości, na której powstały, przy czym nie może to powodować uciążliwości dla użytkowników sąsiednich nieruchomości lub gromadzenie tych odpadów w pojemnikach i przekazanie przedsiębiorcy prowadzącemu działalność w zakresie odbioru odpadów komunalnych wpisanemu do rejestru działalności regulowanej.

§ 11.

Właściciele nieruchomości, na których powstają odpady komunalne, a nie zamieszkują mieszkańcy zobowiązani są do pozbywania się odpadów w sposób określony w § 10, przy czym przekazywanie odpadów następuje na podstawie indywidualnej umowy zawartej pomiędzy właścicielem nieruchomości a przedsiębiorcą wpisanym do rejestru działalności regulowanej, a przepisów określonych w § 10 ust. 2 pkt. 5, 7 i 8 lit. b nie stosuje się.

§ 12.

Właściciele nieruchomości zobowiązani są do pozbywania się z terenu nieruchomości zwłok padłych zwierząt w sposób obejmujący przekazanie zwłok zwierzęcia przedsiębiorcy prowadzącemu działalność gospodarczą w zakresie odbioru odpadów lub posiadającemu zezwolenie na transport tego typu odpadów albo zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie prowadzenia grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części, na podstawie indywidualnej umowy zawartej pomiędzy właścicielem nieruchomości a tym przedsiębiorcą.

§ 13.

Właściciele nieruchomości obowiązani są do pozbywania się nieczystości ciekłych z terenu nieruchomości w sposób systematyczny, niedopuszczający do przepełnienia się urządzeń do gromadzenia nieczystości ciekłych, gwarantujący zachowanie czystości i porządku na nieruchomości.

Rozdział V.
Częstotliwość i sposoby pozbywania się odpadów komunalnych oraz rodzaje i minimalna pojemność pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów na terenach przeznaczonych do użytku publicznego i ich rozmieszczenie.

§ 14.

1. Usuwanie błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z terenów przeznaczonych do użytku publicznego, w tym:

1) przystanków komunikacji,

2) nieruchomości, na których prowadzone są punkty gastronomiczne lub świadczone są inne usługi obejmujące przygotowanie produktów do spożycia,

3) targowisk,

następuje poprzez użycie sprzętu mechanicznego lub ręcznie, z zastosowaniem środków chemicznych, przy czym powinno odbywać się w sposób gwarantujący bezpieczeństwo osób korzystających z tych terenów, z zachowaniem wymagań określonych w § 4.

2. Tereny przeznaczone do użytku publicznego wyposażone są przez właściciela nieruchomości w pojemniki o pojemnościach minimalnych:

1) 60 litrów - przy drogach publicznych,

2) 35 litrów - w parkach, na placach zabaw, na terenach sportowo - rekreacyjnych,

3) 35 litrów - na przystankach komunikacji,

4) zgodnych z § 6 ust. 1 - na targowiskach.

3. Częstotliwość opróżniania pojemników, o których mowa w ust. 2 w miejscowości Wielbark prowadzona jest dwa razy dziennie, w pozostałych miejscowościach dwa razy w tygodniu.

4. Pojemniki usytuowane przy drogach publicznych powinny być wykonane z materiału niepalnego, a ich konstrukcja powinna umożliwiać łatwe opróżnianie. Rozmieszczenie pojemników powinno być dokonywane z uwzględnieniem natężenia ruchu pieszego.

5. Pojemniki usytuowane przy drogach publicznych opróżniane są w sposób obejmujący zgromadzenie odpadów wewnątrz i udostępnienie do odbioru przedsiębiorcy prowadzącemu działalność w zakresie odbioru odpadów komunalnych, wpisanego do rejestru działalności regulowanej.

Rozdział VI.
Inne wymagania wynikające z wojewódzkiego planu gospodarki odpadami

§ 15.

W celu ograniczenia ilości wytwarzanych odpadów, zmniejszania ich objętości oraz racjonalizacji procesu segregacji wymaga się:

1) promowania i wspomagania stosowania przydomowych kompostowni odpadów ulegających biodegradacji;

2) redukowania objętości odpadów surowcowych poprzez zgniatanie plastikowych butelek, opakowań wielomateriałowych oraz tekturowych przed umieszczeniem w worku na odpady.

Rozdział VII.
Obowiązki osób utrzymujących zwierzęta domowe, mających na celu ochronę przed zagrożeniem lub uciążliwością dla ludzi oraz przed zanieczyszczeniem terenów przeznaczonych do wspólnego użytku

§ 16.

1. Właściciel nieruchomości utrzymujący zwierzę domowe, które przebywa na niej swobodnie, zobowiązany jest do zabezpieczenia tej nieruchomości w sposób nieumożliwiający samodzielnego wydostania się zwierzęcia poza jej obszar.

2. Osoby utrzymujące zwierzęta domowe mają obowiązek sprawować nad nimi nadzór w miejscach publicznych w taki sposób, aby nie powodowały one zagrożenia bezpieczeństwa ludzi oraz innych zwierząt.

3. Osoby utrzymujące psy mają obowiązek wyprowadzać je poza terenem własnej posesji na smyczy, a psy należące do ras uznanych za agresywne lub mieszańce tych ras, powinny być prowadzone w kagańcu.

4. Zwolnienie psa rasy innej niż uznanej za agresywną lub jej mieszańca ze smyczy jest dopuszczone pod warunkiem, że pies ma założony kaganiec.

5. Obowiązek określony w ust. 3 i 4 nie dotyczy oznakowanych psów przewodników i psów asystujących osoby niepełnosprawne.

6. Osoby utrzymujące psy mają obowiązek przechowywania zaświadczenia potwierdzającego realizację obowiązku wykonywania szczepień przeciwko wściekliźnie.

§ 17.

1. Osoba utrzymująca zwierzę domowe zobowiązana jest do natychmiastowego uprzątnięcia zanieczyszczeń pozostawionych przez zwierzę w miejscu publicznym, przy czym zanieczyszczenia winny być wrzucane do pojemników na odpady zmieszane.

2. Obowiązek określony w ust. 1 nie dotyczy oznakowanych psów asystujących osoby niepełnosprawne.

§ 18.

Osoby utrzymujące zwierzęta domowe są zobowiązane do niewprowadzania zwierząt na tereny placów zabaw przez cały rok.

Rozdział VIII.
Wymagania utrzymywania zwierząt gospodarskich na terenach wyłączonych z produkcji rolniczej

§ 19.

1. Utrzymywanie zwierząt gospodarskich w granicach administracyjnych miejscowości Wielbark dopuszcza się na terenach, dla których miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego dopuścił funkcję rolniczą , z zastrzeżeniem ust. 2

2. Zwierzęta gospodarskie powinny być utrzymywane w pomieszczeniach zamkniętych lub na terenie ogrodzonych nieruchomości, skutecznie zabezpieczonych przed ich samodzielnym wydostaniem się poza teren nieruchomości. Wymogi określone w zdaniu pierwszym nie dotyczą pszczół miodnych.

3. Zwierzęta gospodarskie powinny być utrzymywane w sposób niepowodujący uciążliwości dla osób zamieszkujących nieruchomości sąsiednie.

4. Wymogów określonych w ust. 1 nie stosuje się do utrzymywania koni w celach terapeutycznych i rekreacyjnych.

5. Właściciele zwierząt gospodarskich mają obowiązek usuwania odchodów zwierzęcych, pozostałości karmy lub ściółki pozostawionych na ulicach, placach i innych miejscach publicznych.

Rozdział IX.
Obszary podlegające obowiązkowej deratyzacji oraz terminy jej przeprowadzania

§ 20.

1. Obowiązkowej deratyzacji podlegają nieruchomości zabudowane na całym obszarze Gminy Wielbark.

2. Deratyzacja na terenie nieruchomości powinna być dokonywana w każdym roku w terminach od 15 kwietnia do 15 maja oraz każdorazowo w przypadku wystąpienia populacji gryzoni na terenie nieruchomości.

Rozdział X.
Postanowienia końcowe

§ 21.

Traci moc uchwała nr XXX/176/06 Rady Gminy Wielbark z dnia 9 marca 2006 r. w sprawie uchwalenia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Wielbark.

§ 22.

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Wielbark.

§ 23.

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od ogłoszenia w dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko - Mazurskiego.

Przewodniczący Rady


Andrzej Kimbar

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00