Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Lubelskiego rok 2015 poz. 5522

Uchwała nr XIII/64/2015 Rady Gminy Turobin

z dnia 12 listopada 2015r.

w sprawie uchwalenia Programu współpracy Gminy Turobin z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na 2016 rok

Na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 19 oraz art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz. U. z 2015 r. poz. 1515), art. 5a ust. 1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tekst jednolity: Dz. U. z 2014 r. poz. 1118 ze zm.), po konsultacjach z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, Rada Gminy Turobin uchwala, co następuje.

§ 1. Uchwala się Program współpracy Gminy Turobin z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na 2016 rok, stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Turobin.

§ 3. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubelskiego.

Przewodniczący Rady Gminy Turobin


Stanisław Górny


Załącznik do Uchwały Nr XIII/64/2015
Rady Gminy Turobin
z dnia 12 listopada 2015 r.

Program współpracy Gminy Turobin

z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami

prowadzącymi działalność pożytku publicznego na 2016 rok

I. Postanowienia wstępne.

1. Podstawą Programu współpracy Gminy Turobin z organizacjami pozarządowymi
i innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na 2016 rok, zwanego dalej "Programem", jest ustawa z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tekst jednolity. Dz. U. z 2014 r. poz. 1118 z pózn. zm.).

2. Program winien służyć zrównoważonemu rozwojowi gminy. W szczególności służyć ma on rozwojowi członków tej wspólnoty aktywnie uczestniczących w jej życiu, tworzących solidarne społeczeństwo, podejmujących działania na rzecz wspólnot lokalnych i podejmujących działania zmierzające ku realizacji wspólnie nakreślonych celów i opartych o wspólne wartości.

3. Program wynika również z obowiązku wzajemnego informowania się przez organizacje i władze samorządowe o planowanych kierunkach działalności i współdziałania w celu zharmonizowania tych działań.

4. Program określa cele, formy, zasady i zakres współpracy gminy Turobin z organizacjami pozarządowymi oraz priorytety zadań publicznych, których realizacja będzie związana z udzieleniem pomocy publicznej.

5. Ilekroć w programie jest mowa o:

1) ustawie - rozumie się przez to ustawę z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tekst jednolity. Dz. U. z 2014 r. poz. 1118 z pózn. zm.),

2) Gminie - rozumie się przez to Gminę Turobin,

3) podmiotach Programu - rozumie się przez to organizacje pozarządowe oraz inne podmioty prowadzące działalność pożytku publicznego, o których mowa w art. 3 ustawy,

4) dotacjach - należy przez to rozumieć podlegające szczególnym zasadom rozliczania, wydatki budżetu gminy przeznaczone na finansowanie lub dofinansowanie zadań zleconych do realizacji organizacjom pozarządowym oraz podmiotom wymienionym w art. 3 ust. 3 ustawy,

5) konkursie - rozumie się przez to otwarty konkurs ofert, o którym mowa w art. 11 ust. 2 i w art. 13 ustawy,

6) Wójcie - rozumie się Wójta Gminy Turobin.

II. Cele programu.

1. Głównym celem programu jest pełniejsze zaspokajanie lokalnych potrzeb społecznych w zakresie zadań pożytku publicznego realizowanych przez Gminę oraz wspieranie inicjatyw, nowatorskich pomysłów i rozwiązań zwiększających świadomość społeczeństwa obywatelskiego.

2. Cele szczegółowe programu na rok 2016 są następujące :

1) budowanie i umacnianie partnerstwa pomiędzy Gminą a podmiotami Programu,

2) integracja i współpraca podmiotów realizujących zadania publiczne,

3) prezentacja dorobku Gminy i podmiotów Programu i promowanie osiągnięć,

4) wzmocnienie potencjału podmiotów Programu,

5) tworzenie warunków do zwiększenia aktywności społecznej,

6) poprawa jakości życia, poprzez zaspokajanie potrzeb mieszkańców Gminy,

7) zwiększenie wpływu sektora obywatelskiego na kreowanie polityki społecznej Gminy,

8) wzmacnianie działań na rzecz mieszkańców Gminy, w tym w szczególności dzieci i młodzieży, w zakresie upowszechniania kultury fizycznej i sportu.

III. Zasady współpracy.

1. Współpraca z podmiotami Programu w Gminie odbywać się będzie na zasadach :

1) pomocniczości - Gmina udziela pomocy organizacjom pozarządowym
w niezbędnym zakresie, uzasadnionym potrzebami wspólnoty samorządowej,

2) partnerstwa - współpraca równorzędnych dla siebie podmiotów w rozwiązywaniu wspólnie zdefiniowanych problemów i dążenie do osiągania wspólnie wytyczonych celów,

3) suwerenności - szanując swoją autonomię Gmina i podmioty Programu nie narzucają sobie wzajemnie zadań oraz posiadają zdolność do bycia podmiotem prawa,

4) efektywności - wspólne dążenie do osiągania możliwie najlepszych efektów realizowanych zadań publicznych,

5) uczciwej konkurencji - równe traktowanie wszystkich podmiotów w zakresie wykonywanych działań,

6) jawności - jawne są procedury postępowania przy realizacji przez podmioty Programu zadań publicznych.

IV. Zakres przedmiotowy.

Przedmiotem współpracy Gminy z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego jest realizacja zadań publicznych należących do zakresu działania gminy, zgodnie z ustawą o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2015 r. poz. 1515)

V. Formy współpracy.

1. Współpraca Gminy z podmiotami Programu może być prowadzona poprzez :

1) zlecanie realizacji zadań publicznych na zasadach określonych w ustawie
w ramach organizowanych konkursów ofert, które może mieć formę :

a) powierzenia wykonania zadań publicznych wraz z udzieleniem dotacji na finansowanie tych zadań,

b) wspierania wykonywania zadań publicznych wraz z udzieleniem dotacji na dofinansowanie realizacji tych zadań,

2) zlecanie realizacji zadań publicznych z pominięciem otwartego konkursu ofert, zgodnie z przepisami określonymi w art. 19a ustawy,

3) współpracę w zakresie pozyskiwania środków finansowych z innych źródeł poprzez informowanie o możliwości ich uzyskania,

4) konsultowanie z podmiotami Programu projektów aktów normatywnych
w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji,

5) tworzenie w miarę potrzeb wspólnych zespołów o charakterze doradczym i inicjatywnym, złożonych z przedstawicieli podmiotów Programu oraz przedstawicieli gminy,

6) wzajemne informowanie się o planowanych kierunkach działalności,

7) promowanie przez gminę działalności podmiotów Programu i pomoc w tworzeniu ich dobrego wizerunku,

VI. Priorytetowe zadania publiczne.

1. Na rok 2016 ustala się jako priorytetowe dziedziny, w ramach których Gmina może zlecać podmiotom Programu zadania do realizacji :

1) upowszechnianie kultury fizycznej i sportu,

2) wypoczynek dzieci i młodzieży oraz organizacja ich czasu wolnego.

VII. Okres realizacji programu.

Program obowiązuje od dnia 1 stycznia 2016 r. do dnia 31 grudnia 2016 r.

VIII. Sposób realizacji programu.

1. Program będzie realizowany w szczególności poprzez :

1) zlecanie realizacji zadań publicznych

a) w ramach otwartych konkurów ofert,

b) z pominięciem otwartego konkursu ofert,

2) konsultowanie z podmiotami Programu projektów aktów normatywnych w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych podmiotów,

3) przygotowywanie i prowadzenie konkursów na realizację zadań publicznych,

4) sporządzanie sprawozdań ze współpracy z podmiotami Programu.

IX. Wysokość środków przeznaczonych na realizację programu.

1. Wysokość środków przeznaczonych na realizację Programu w 2016 r. wynosi 50 000 zł.

X. Sposób oceny realizacji programu.

1. Ustala się mierniki oceny realizacji programu:

a) wysokość środków finansowych przekazanych organizacjom pozarządowym z budżetu Gminy na realizację zadań publicznych,

b) udział środków własnych organizacji pozarządowych w realizacji zdań publicznych zleconych w drodze konkursów ofert,

c) liczba zadań publicznych realizowanych przez organizacje pozarządowe, z wyszczególnieniem zadań zleconych w drodze ofert i w trybie pozakonkursowym,

d) liczba ofert złożonych przez organizacje pozarządowe na realizację zadań publicznych z wyszczególnieniem ofert złożonych w drodze konkursów ofert i w trybie pozakonkursowym,

e) liczba umów zawartych z organizacjami na realizację zadań publicznych,

f) liczba organizacji pozarządowych, którym zlecono realizację zadań publicznych.

2. Oceny realizacji programu dokonuje Wójt, który sporządza sprawozdanie przedkładane w trybie określonym w art. 5a ust. 3 ustawy.

XI. Informacja o sposobie tworzenia programu oraz przebiegu konsultacji.

1. Tworzenie Programu przebiegało w następujących etapach :

1) przygotowanie projektu Programu,

2) konsultowanie projektu Programu z podmiotami Programu - w formie pisemnego, elektronicznego lub osobistego wyrażenia przez podmioty Programu opinii o projekcie Programu, zamieszczonym na stronie internetowej Gminy oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy,

3) sporządzenie zestawienia wniesionych uwag, opinii, wniosków i propozycji zgłoszonych w trakcie konsultacji oraz ich rozpatrzenie,

4) opracowanie ostatecznego projektu Programu oraz przedłożenie do na sesji Rady Gminy wraz z projektem uchwały w sprawie uchwalenia Programu,

5) podjęcie przez Radę Gminy uchwały przyjmującej Program.

XII. Tryb powołania i zasady działania komisji konkursowej do opiniowania ofert
w otwartym konkursie ofert.

1. Tryb wyłaniania podmiotów Programu do realizacji zadań pożytku publicznego określa ustawa.

2. Komisja konkursowa powoływana jest przez Wójta Gminy w celu opiniowania ofert na realizację zadań pożytku publicznego.

3. Z prac komisji konkursowej sporządza się protokół obejmujący w szczególności:

a) liczbę zgłoszonych ofert,

b) opinię w zakresie spełniania przez oferty warunków konkursu oraz ich jakości merytorycznej,

c) propozycję rozstrzygnięcia konkursu, w tym proponowany podział środków przewidzianych ogłoszeniem o otwartym konkursie ofert pomiędzy poszczególne oferty.

4. Ostatecznego wyboru najkorzystniejszej oferty lub ofert, wraz z decyzja o wysokości przyznanej dotacji, dokonuje Wójt.

5. Informacje o rozstrzygnięciu konkursów ofert umieszczane są na stronie Urzędu Gminy Turobin: www.turobin.pl, w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy Turobin.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00