Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Lubelskiego rok 2015 poz. 5383

Uchwała nr XIV/75/15 Rady Gminy Firlej

z dnia 24 listopada 2015r.

w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczaną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 8, art. 40 ust. 1 i art. 41 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2015 r. poz. 1515) oraz art. 6r ust. 3, 3a, 3b, 3c,3d ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2013 r. poz. 1399 z późn. zm.) oraz po uzyskaniu opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego, Rada Gminy Firlej uchwala , co następuje :

§ 1. Uchwała określa:

1) rodzaje i ilość odpadów odbieranych od właściciela nieruchomości,

2) częstotliwość odbierania odpadów komunalnych od właściciela nieruchomości,

3) sposób świadczenia usług w punktach selektywnego zbierania odpadów komunalnych,

4) tryb i sposób zgłaszania przez właścicieli nieruchomości przypadków niewłaściwego świadczenia usług przez przedsiębiorcę odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości.

§ 2. 1. Właściciel nieruchomości zobowiązany jest do prowadzenia selektywnego zbierania odpadów komunalnych z podziałem na następujące frakcje: frakcja sucha, frakcja mokra, szkło.

2. Właściciel nieruchomości ma możliwość w ramach uiszczanej opłaty przekazać do wyznaczonych na terenie Gminy Firlej punktów, o których mowa w §3 i §4, następujących frakcji odpadów:

1) papier, tektura (makulatura, karton);

2) szkło;

3) metale;

4) tworzywa sztuczne;

5) odpady ulegające biodegradacji, w tym odpady zielone;

6) opakowania wielomateriałowe;

7) przeterminowane leki i chemikalia,

8) zużyte baterie i akumulatory;

9) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny;

10) meble i inne odpady wielkogabarytowe;

11) odpady budowlane i rozbiórkowe;

12) zużyte opony.

3. W zamian za uiszczaną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi, odbierane będą odpady komunalne w każdej ilości pod warunkiem, że będą one umieszczone w oznaczonych pojemnikach i workach.

§ 3. Ustala się następującą częstotliwość i sposób odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Firlej:

1. Odpady selektywnie zbierane - odbierane są przez podmiot uprawniony z następującą częstotliwością:

1) z nieruchomości zamieszkałych - jeden raz w miesiącu,

2) z nieruchomości na których znajdują się domki letniskowe lub innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe:

a) w okresie od 1 kwietnia do 30 września - dwa razy w miesiącu,

b) w miesiącach - marzec, październik i listopad - jeden raz w miesiącu.

2. Odpady zmieszane - odbierane są przez podmiot uprawniony z następującą częstotliwością:

1) z nieruchomości zamieszkałych - jeden raz w miesiącu,

2) z nieruchomości na których znajdują się domki letniskowe lub innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe:

a) w okresie od 1 kwietnia do 30 września - dwa razy w miesiącu,

b) w miesiącach - marzec, październik i listopad - jeden raz w miesiącu.

3. Przeterminowane leki należy wrzucać do odpowiednio oznakowanych pojemników rozmieszczonych w wyznaczonych aptekach na terenie Gminy. Opróżnianie pojemników będzie następować z częstotliwością co najmniej raz na dwa miesiące;

4. Zużyte baterie i akumulatory małogabarytowe należy umieszczać w odpowiednio oznakowanych pojemnikach rozmieszczonych w wyznaczonych placówkach handlowych na terenie Gminy Firlej, do pojemników umieszczonych na terenie Gminnej Biblioteki Publicznej w Firleju oraz na terenie Urzędu Gminy Firlej - w dniach od poniedziałku do piątku w godzinach ich pracy. Opróżnianie pojemników będzie następować z częstotliwością co najmniej raz na dwa miesiące;

5. Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, chemikalia, zużyte opony, meble oraz inne odpady wielkogabarytowe należy przekazać do punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych, o którym mowa w § 4;

6. Odpady budowlane i rozbiórkowe pochodzące z remontów, które nie wymagają pozwolenia na budowę, zgłoszenia wykonywania robót budowlanych oraz pozwolenia na rozbiórkę obiektu budowlanego, należy przekazać do punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych, o którym mowa w § 4.

§ 4. Punkt selektywnego zbierania odpadów komunalnych, zlokalizowany jest miejscowości Firlej, ul. Spacerowa 4 i świadczy swoje usługi w każdy wtorek w godzinach od 730 do 1600.

§ 5. Przypadki niewłaściwego świadczenia usług przez przedsiębiorcę odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości należy zgłaszać do Urzędu Gminy Firlej, pisemnie na adres Urząd Gminy w Firlej ul. Rynek 1, 21-136 Firlej, telefonicznie na numer 81 8575041 lub elektronicznie na adres:

§ 6. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Firlej.

§ 7. Traci moc uchwała Rady Gminy Firlej Nr XXV/120/13 z dnia 17 kwietnia 2013 roku w sprawie określenia w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczaną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

§ 8. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubelskiego.

Przewodniczący Rady Gminy Firlej


Adam Toboła

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00