Akt prawny
Alerty
Uchwała nr XIV/75/15 Rady Gminy Firlej
z dnia 24 listopada 2015r.
w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczaną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 8, art. 40 ust. 1 i art. 41 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2015 r. poz. 1515) oraz art. 6r ust. 3, 3a, 3b, 3c,3d ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2013 r. poz. 1399 z późn. zm.) oraz po uzyskaniu opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego, Rada Gminy Firlej uchwala , co następuje :
§ 1. Uchwała określa:
1) rodzaje i ilość odpadów odbieranych od właściciela nieruchomości,
2) częstotliwość odbierania odpadów komunalnych od właściciela nieruchomości,
3) sposób świadczenia usług w punktach selektywnego zbierania odpadów komunalnych,
4) tryb i sposób zgłaszania przez właścicieli nieruchomości przypadków niewłaściwego świadczenia usług przez przedsiębiorcę odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości.
§ 2. 1. Właściciel nieruchomości zobowiązany jest do prowadzenia selektywnego zbierania odpadów komunalnych z podziałem na następujące frakcje: frakcja sucha, frakcja mokra, szkło.
2. Właściciel nieruchomości ma możliwość w ramach uiszczanej opłaty przekazać do wyznaczonych na terenie Gminy Firlej punktów, o których mowa w §3 i §4, następujących frakcji odpadów:
1) papier, tektura (makulatura, karton);
2) szkło;
3) metale;
4) tworzywa sztuczne;
5) odpady ulegające biodegradacji, w tym odpady zielone;
6) opakowania wielomateriałowe;
7) przeterminowane leki i chemikalia,
8) zużyte baterie i akumulatory;
9) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny;
10) meble i inne odpady wielkogabarytowe;
11) odpady budowlane i rozbiórkowe;
12) zużyte opony.
3. W zamian za uiszczaną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi, odbierane będą odpady komunalne w każdej ilości pod warunkiem, że będą one umieszczone w oznaczonych pojemnikach i workach.
§ 3. Ustala się następującą częstotliwość i sposób odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Firlej:
1. Odpady selektywnie zbierane - odbierane są przez podmiot uprawniony z następującą częstotliwością:
1) z nieruchomości zamieszkałych - jeden raz w miesiącu,
2) z nieruchomości na których znajdują się domki letniskowe lub innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe:
a) w okresie od 1 kwietnia do 30 września - dwa razy w miesiącu,
b) w miesiącach - marzec, październik i listopad - jeden raz w miesiącu.
2. Odpady zmieszane - odbierane są przez podmiot uprawniony z następującą częstotliwością:
1) z nieruchomości zamieszkałych - jeden raz w miesiącu,
2) z nieruchomości na których znajdują się domki letniskowe lub innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe:
a) w okresie od 1 kwietnia do 30 września - dwa razy w miesiącu,
b) w miesiącach - marzec, październik i listopad - jeden raz w miesiącu.
3. Przeterminowane leki należy wrzucać do odpowiednio oznakowanych pojemników rozmieszczonych w wyznaczonych aptekach na terenie Gminy. Opróżnianie pojemników będzie następować z częstotliwością co najmniej raz na dwa miesiące;
4. Zużyte baterie i akumulatory małogabarytowe należy umieszczać w odpowiednio oznakowanych pojemnikach rozmieszczonych w wyznaczonych placówkach handlowych na terenie Gminy Firlej, do pojemników umieszczonych na terenie Gminnej Biblioteki Publicznej w Firleju oraz na terenie Urzędu Gminy Firlej - w dniach od poniedziałku do piątku w godzinach ich pracy. Opróżnianie pojemników będzie następować z częstotliwością co najmniej raz na dwa miesiące;
5. Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, chemikalia, zużyte opony, meble oraz inne odpady wielkogabarytowe należy przekazać do punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych, o którym mowa w § 4;
6. Odpady budowlane i rozbiórkowe pochodzące z remontów, które nie wymagają pozwolenia na budowę, zgłoszenia wykonywania robót budowlanych oraz pozwolenia na rozbiórkę obiektu budowlanego, należy przekazać do punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych, o którym mowa w § 4.
§ 4. Punkt selektywnego zbierania odpadów komunalnych, zlokalizowany jest miejscowości Firlej, ul. Spacerowa 4 i świadczy swoje usługi w każdy wtorek w godzinach od 730 do 1600.
§ 5. Przypadki niewłaściwego świadczenia usług przez przedsiębiorcę odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości należy zgłaszać do Urzędu Gminy Firlej, pisemnie na adres Urząd Gminy w Firlej ul. Rynek 1, 21-136 Firlej, telefonicznie na numer 81 8575041 lub elektronicznie na adres:
§ 6. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Firlej.
§ 7. Traci moc uchwała Rady Gminy Firlej Nr XXV/120/13 z dnia 17 kwietnia 2013 roku w sprawie określenia w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczaną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
§ 8. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubelskiego.
Przewodniczący Rady Gminy Firlej |