Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Lubelskiego rok 2015 poz. 5186

Uchwała nr XIII/101/15 Rady Miejskiej w Annopolu

z dnia 24 listopada 2015r.

w sprawie uchwalenia rocznego programu współpracy z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami mogącymi realizować zadania pożytku publicznego na 2016 rok

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2015 r., poz. 1515 z późn. zm.) oraz art.5a ust. 1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2014r., poz. 1118 z późn. zm.)

Rada Miejska w Annopolu uchwala, co następuje:

§ 1. Przyjmuje się na 2016 rok program współpracy z organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2014r., poz. 1118 z późn. zm.), zwanej dalej "ustawą o pożytku publicznym", w zakresie realizacji zadań pożytku publicznego.

§ 2. 1. Celem głównym programu jest określenie:

1) zasad współpracy Gminy Annopol z organizacjami i podmiotami, o których mowa w § 1 uchwały,

2) form współpracy,

3) zakresu przedmiotowego programu,

4) sposobu realizacji programu, w sposób służący pełnemu zaspokojeniu lokalnych potrzeb społecznych w zakresie zadań pożytku publicznego, realizowanych w Gminie Annopol

2. Celem szczegółowym programu jest usprawnienie współpracy Gminy z organizacjami i podmiotami, o których mowa w § 1, realizowane poprzez określenie:

1) priorytetowych zadań publicznych na rok 2016 rok

2) podanie wysokości środków przeznaczonych na realizację programu,

3) zadania organów i komórek organizacyjnych Gminy w zakresie realizacji programu,

4) trybu powoływania i zasad działania komisji konkursowych do opiniowania ofert w
otwartych konkursach ofert.

§ 3. 1. Podstawowymi zasadami współpracy organów Gminy z organizacjami pozarządowymi
i innymi podmiotami mogącymi realizować zadania pożytku publicznego są zasady równouprawnienia stron współpracy oraz równego i zgodnego z przepisami ustawy o pożytku publicznym, dostępu tych organizacji i podmiotów do realizacji zadań pożytku publicznego oraz środków publicznych na tę realizację.

2. Podmiotami realizującymi program są:

1) Rada Miejska w Annopolu, w zakresie wytyczania kierunków współdziałania i określania wielkości środków publicznych przeznaczonych na ten cel,

2) Burmistrz Annopola, w zakresie realizacji współpracy z organizacjami i podmiotami oraz zlecania im konkretnych zadań Gminy do realizacji,

3) Stanowisko ds. edukacji, kultury i sportu w zakresie bieżącej współpracy z organizacjami i podmiotami, o których mowa w § 1, w tym wzajemnego konsultowania i informowania o potrzebach społecznych.

3. Partnerami współpracy, określonej w programie mogą być:

1) organizacje pozarządowe, o których mowa w art. 3 ust. 2 ustawy o pożytku publicznym, prowadzące, odpowiednio do terytorialnego zasięgu działania Gminy Annopol, działalność pożytku publicznego, określoną w ich statutach - w zakresie odpowiadającym zadaniom Gminy.

2) podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy o pożytku publicznym, prowadzące, odpowiednio do terytorialnego zasięgu działania Gminy Annopol, działalność pożytku publicznego, określoną w ich statutach - w zakresie odpowiadającym zadaniom Gminy.

§ 4. Współpraca Gminy Annopol z organizacjami i podmiotami, o których mowa w § 3 ust. 3 uchwały, może się odbywać w formach:

1) zlecania im realizacji zadań pożytku publicznego, poprzez powierzanie lub wspieranie wykonania zadania i udzielania dotacji na ten cel, poprzedzonych otwartym konkursem ofert, o którym mowa w ustawie o pożytku publicznym,

2) zlecania realizacji zadań, z pominięciem otwartego konkursu ofert, na warunkach określonych w art. 19a ustawy o pożytku publicznym,

3) zlecania realizacji zadań publicznych w trybach określonych w przepisach szczególnych,

4) wzajemnego informowania się o planowanych kierunkach działalności,

5) konsultowania z partnerami współpracy, o których mowa w § 3 ust. 3 uchwały, projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji,

6) uczestnictwa we wspólnych spotkaniach mających na celu wypracowanie efektywnych metod realizacji zadań pożytku publicznego,

7) wspólnych działań mających na celu pozyskiwanie środków finansowych na działalność pożytku publicznego z innych źródeł niż budżet Gminy.

§ 5. 1. Przedmiotowy zakres współpracy obejmuje zadania:

1) opieki społecznej w zakresie:

a) świadczenia usług opiekuńczych i specjalistycznych,

b) prowadzenie świetlic opiekuńczo - wychowawczych i klubów środowiskowych dla dzieci i młodzieży

2) profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych w zakresie:

a) udzielania rodzinom, w których występują problemy alkoholowe, pomocy psychospołecznej i prawnej, a w szczególności ochrony przed przemocą w rodzinie,

b) prowadzenia profilaktycznej działalności informacyjnej i edukacyjnej w celu rozwiązywania problemów alkoholowych, w szczególności dla dzieci i młodzieży,

3) przeciwdziałania narkomanii w zakresie:

a) zwiększenia dostępności pomocy terapeutycznej i rehabilitacyjnej dla osób uzależnionych i osób zagrożonych uzależnieniem,

b) prowadzenie profilaktycznej działalności informacyjnej, edukacyjnej oraz szkoleniowej w zakresie rozwiązywania problemów narkomanii, w szczególności dla dzieci i młodzieży,

4) dotyczące kultury w zakresie:

a) prowadzenia działań na rzecz rozwoju kultury przez organizację konkursów, wystaw, czy koncertów artystycznych,

b) promowania i wspierania pracy twórczej wśród dzieci i młodzieży,

5) kultury fizycznej w zakresie:

a) współdziałania z organizacjami pozarządowymi na rzecz szkolenia dzieci i młodzieży w różnych dyscyplinach sportu,

b) współorganizowania i organizowania międzyszkolnych zawodów sportowych,

6) podtrzymywanie i upowszechnianie tradycji narodowej, obywatelskiej oraz działalność na rzecz obronności państwa, kombatantów i osób represjonowanych

2. Do priorytetowych zadań publicznych zalicza się zadania, o których mowa w ust. 1 pkt 1 lit. b), pkt 2, pkt 3, pkt 4, pkt 5.

§ 6. Realizacja programu odbywa się w sposób:

1) o którym mowa w § 3 ust. 2 uchwały,

2) inicjowania przez organy Gminy realizacji form, o których mowa w § 4 uchwały.

§ 7. 1. Wysokość środków finansowych planowanych w projekcie budżetu 2016 roku, na realizację programu wynosi 140 000,00 zł, aczkolwiek kwota ta może ulec zmianie w trakcie uchwalania budżetu przez Radę Miejską w Annopolu lub w trakcie roku budżetowego.

2. Wysokość środków na poszczególne zadania pożytku publicznego określa uchwała budżetowa Gminy.

§ 8. 1. Rada Miejska w Annopolu ocenia sprawozdanie Burmistrza Annopola z realizacji programu współpracy, o którym mowa w art. 5 a ust. 3 ustawy o pożytku publicznym, w sposób uwzględniający jakość zrealizowanych zadań pożytku publicznego w roku sprawozdawczym oraz prawidłowość wykorzystania środków publicznych na ten cel.

2. W terminie do 30 kwietnia następnego roku Rada Miejska w Annopolu podejmuje uchwałę, w której wyraża swoją ocenę realizacji programu współpracy za rok poprzedni.

§ 9. 1. Projekt uchwały w sprawie rocznego programu współpracy opracowywany jest przez Burmistrza Annopola w terminie do 31 października roku poprzedzającego rok obowiązywania programu i niezwłocznie przekazywany do konsultacji.

2. Konsultacje odbywają się w sposób określony w uchwale Nr XLIII/273/10 Rady Miejskiej w Annopolu z dnia 29 września 2010r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu konsultowania z radą działalności pożytku publicznego lub organizacjami pozarządowymi i podmiotami o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji.

3. Przebieg konsultacji: Na stronie internetowej Urzędu Miejskiego dostępny był projekt niniejszej uchwały oraz formularz do wyrażania opinii. W ciągu 14 dni od ogłoszenia organizacje pozarządowe miały możliwość zgłaszania uwag. W efekcie przeprowadzonych konsultacji nie wpłynęły żadne uwagi i opinie co do konsultowanego projektu uchwały.

§ 10. Określa się tryb powoływania i zasady działania komisji konkursowych do opiniowania ofert w otwartych konkursach ofert w postaci "Regulaminu komisji konkursowych", stanowiącego załącznik do uchwały.

§ 11. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Annopola.

§ 12. Traci moc Uchwała Nr XII/85/15 Rady Miejskiej w Annopolu z dnia 27 października 2015 r.
w sprawie uchwalenia rocznego programu współpracy z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami mogącymi realizować zadania pożytku publicznego na 2016 rok.

§ 13. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubelskiego.

Przewodniczący Rady


Zbigniew Pniewski


Załącznik do Uchwały Nr XIII/101/15
Rady Miejskiej w Annopolu
z dnia 24 listopada 2015 r.

REGULAMIN KOMISJI KONKURSOWYCH

§ 1. 1. Regulamin określa tryb powoływania i zasady działania komisji konkursowych do opiniowania ofert w otwartych konkursach ofert na wyłonienie wykonawców zadań pożytku publicznego w roku 2016 na terenie Gminy Annopol.

2. Regulamin nie ma zastosowania do wyłonienia podmiotów dla realizacji zadań w ramach inicjatywy lokalnej oraz zadań, dla których przepisy szczególne przewidują odrębny tryb zlecania.

§ 2. 1. Komisje konkursowe powoływane są wśród osób, o których mowa w art. 15 ust. 2a-2f ustawy o pożytku publicznym, w trybie zarządzenia Burmistrza Annopola.

2. Komisje mogą mieć charakter stały (wieloletni), lub doraźny - do danego roku lub konkursu. Organ wykonawczy Gminy może też zdecydować o powołaniu odrębnej komisji do wyboru ofert w danej dziedzinie pożytku publicznego.

§ 3. Skład komisji liczy 3 lub 5 członków posiadających prawo punktowania ofert. Komisja składa się z przewodniczącego i członków.

§ 4. Do komisji mogą być powołane osoby, które wyraziły na to zgodę.

§ 5. 1. Komisja konkursowa dokonuje otwarcia kopert z ofertami w dniu i o godzinie, wyznaczonych w ogłoszeniu o konkursie, w obecności pełnego składu powołanej komisji.

2. Na wstępie komisja dokonuje na każdej z ofert poświadczenia jej wpływu w rubryce "Poświadczenie złożenia oferty", a następnie dokonuje podziału ofert na grupy odpowiadające poszczególnym dziedzinom zadań pożytku publicznego (kultura fizyczna, przeciwdziałanie alkoholizmowi, kultura i sztuka itd.).

3. Oferty podlegają sprawdzeniu pod względem formalnym, pod kątem kompletności
i zawarcia w nich wszystkich danych wynikających z wzoru oferty i ogłoszenia o konkursie.

4. Oczywiste błędy pisarskie i rachunkowe są telefonicznie konsultowane przez komisję
z osobami upoważnionymi do składania wyjaśnień dotyczących oferty i poprawiane
w obecności pełnego składu komisji.

§ 6. 1. Oferty opiniowane są w skali od 0 do 10. Komisja bada złożone oferty pod kątem spełnienia kryteriów wskazanych w treści ogłoszenia o konkursie.

2. Średnią liczbę punktów całego składu komisji wpisuje się do rubryki oferty o nazwie "Adnotacje urzędowe". Wpis potwierdza przewodniczący komisji własnoręcznym podpisem.

3. Ostateczną decyzję o zleceniu zadania i udzieleniu dotacji podejmuje Burmistrz Annopola po zapoznaniu się z dokumentacją konkursu. Dokonanie wyboru Burmistrz Annopola potwierdza wpisem w rubryce oferty o nazwie "Adnotacje urzędowe".

§ 7. 1. Każdą czynność komisji konkursowej wpisuje się do protokołu z posiedzenia zawierającego w szczególności:

1) datę konkursu,

2) skład komisji konkursowej,

3) nazwy podmiotów oraz nazwy zadań, na które zostały złożone oferty w konkursie,

4) liczbę punktów przyznanych poszczególnym podmiotom wraz z uzasadnieniem,

5) podpisy członków komisji.

§ 8. Konkurs ma charakter jawny.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00