Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Lubelskiego rok 2015 poz. 5138

Uchwała nr XV/97/15 Rady Miasta Międzyrzec Podlaski

z dnia 15 grudnia 2015r.

w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania oraz trybu i zakresu kontroli prawidłowości wykorzystania dotacji udzielanych z budżetu Miasta Międzyrzec Podlaski dla przedszkoli niepublicznych prowadzonych przez osoby fizyczne i osoby prawne inne niż Miasto Międzyrzec Podlaski

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2015 r. poz. 1515) oraz art. 80 ust. 4 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572, z późn. zm.) Rada Miasta uchwala, co następuje:

§ 1.

Uchwala się tryb udzielania i rozliczania oraz tryb i zakres kontroli prawidłowości wykorzystywania dotacji udzielanych z budżetu Miasta Międzyrzec Podlaski dla przedszkoli niepublicznych prowadzonych przez osoby fizyczne i osoby prawne inne niż Miasto Międzyrzec Podlaski.

§ 2.

Ilekroć w uchwale jest mowa o:

1) przedszkolu - należy przez to rozumieć przedszkole niepubliczne prowadzone przez osoby fizyczne i osoby prawne inne niż Miasto Międzyrzec Podlaski, działające na podstawie wpisu do ewidencji przedszkoli niepublicznych prowadzonego przez Burmistrza Miasta Międzyrzec Podlaski;

2) organie prowadzącym przedszkole - należy przez to rozumieć osoby fizyczne i osoby prawne inne niż Miasto Międzyrzec Podlaski, prowadzące przedszkole;

3) ustawie o systemie oświaty - należy przez to rozumieć ustawę z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572, z późn. zm);

4) organie dotującym - należy przez to rozumieć Miasto Międzyrzec Podlaski;

5) ustawie o finansach publicznych - należy przez to rozumieć ustawę z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2013r. poz. 885, z późn. zm);

6) wydatkach bieżących - należy przez to rozumieć wydatki określone w art. 236 ust. 2 ustawy o finansach publicznych.

§ 3.

1. Dotacji udziela się na pisemny wniosek organu prowadzącego przedszkole, złożony w Urzędzie Miasta w Międzyrzecu Podlaskim.

2. Organ prowadzący przedszkole składa corocznie wniosek o udzielenie dotacji rocznej w terminie do 30 września roku poprzedzającego rok udzielenia dotacji.

3. Wzór wniosku stanowi załącznik nr 1 do uchwały.

§ 4.

1. Podstawą obliczania dotacji jest:

1) w odniesieniu do dotacji dla niepublicznego przedszkola, o której mowa w art. 90 ust. 2b ustawy oraz art. 14 ust. 1 ustawy z dnia 13 czerwca 2013 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2013 r., poz. 827, z późn. zm.) - kwota równa 75% ustalonych w budżecie Miasta Międzyrzec Podlaski wydatków bieżących ponoszonych w przedszkolach publicznych w przeliczeniu na jednego ucznia, pomniejszonych o stanowiące dochody budżetu miasta wpływy z opłaty za korzystanie z wychowania przedszkolnego i opłaty za wyżywienie, z tym, że na ucznia niepełnosprawnego przyjmuje się kwotę równą kwocie przewidzianej na niepełnosprawnego ucznia przedszkola w części oświatowej subwencji ogólnej otrzymywanej przez Miasto Międzyrzec Podlaski;

2) w odniesieniu do dotacji na dziecko objęte wczesnym wspomaganiem rozwoju w przedszkolu niepublicznym, o której mowa w art. 90 ust. 1a ustawy - kwota równa 100% kwoty przewidzianej na jedno dziecko objęte wczesnym wspomaganiem rozwoju w części oświatowej subwencji ogólnej dla Miasta Międzyrzec Podlaski.

2. Niepubliczne przedszkola określone w art. 90 ust. 1b ustawy otrzymują na jednego ucznia dotację w wysokości wskazanej w art. 90 ust. 1b ustawy, z tym, że na ucznia niepełnosprawnego w wysokości równej kwocie przewidzianej na niepełnosprawnego ucznia przedszkola w części oświatowej subwencji ogólnej otrzymywanej przez Miasto Międzyrzec Podlaski.

§ 5.

1. Dotacja przekazywana jest na rachunek bankowy wskazany przez organ prowadzący przedszkole we wniosku o udzielenie dotacji w 12 częściach w terminie do ostatniego dnia każdego miesiąca. W przypadku zmiany numeru rachunku bankowego organ prowadzący przedszkole zobowiązany jest powiadomić Urząd Miasta w Międzyrzecu Podlaskim stosownym pismem informującym o zmianie numeru rachunku bankowego.

2. Należną podstawę dotacji ustala się w oparciu o uchwalony budżet, a w przypadku nieuchwalenia budżetu do dnia 31 grudnia w oparciu o projekt budżetu.

§ 6.

1. Wysokość dotacji ustala się oddzielnie dla każdego przedszkola na rok kalendarzowy.

2. Organ prowadzący przedszkole lub osoba upoważniona przez ten organ zobowiązane są do złożenia w Urzędzie Miasta w Międzyrzecu Podlaskim w terminie do dnia 15 każdego miesiąca informacji o faktycznej liczbie uczniów, według stanu na pierwszy dzień miesiąca, w którym ma być przekazana dotacja, według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do uchwały.

3. Liczba uczniów stanowi podstawę do obliczenia kwoty dotacji należnej przedszkolu na dany miesiąc.

4. Organowi dotującemu przysługuje prawo kontroli danych, o których mowa w ust. 3.

5. Osoba prowadząca przedszkole zobowiązana jest udostępnić na żądanie organu dotującego dokumentację potwierdzającą faktyczną liczbę uczniów uczęszczających do przedszkola oraz udzielania w tym zakresie niezbędnych informacji.

6. Organ prowadzący przedszkole sporządza roczne rozliczenie wykorzystania dotacji według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do uchwały.

§ 7.

1. Burmistrz Miasta Międzyrzec Podlaski kontroluje prawidłowość wykorzystania dotacji na zadania określone w art. 80 ust. 3d ustawy o systemie oświaty.

2. Kontroli dokonują pracownicy Urzędu Miasta w Międzyrzecu Podlaskim. Podstawę przeprowadzenia kontroli stanowi pisemne imienne upoważnienie wydane przez Burmistrza Miasta Międzyrzec Podlaski. W upoważnieniu wskazany jest w szczególności: kontrolowany podmiot, a także zakres kontroli i termin kontroli. Kontrolujący jest obowiązany powiadomić organ prowadzący o planowanym terminie kontroli, co najmniej na 7 dni wcześniej.

3. Kontroli, o której mowa w ust. 1 podlega:

1) zgodność ze stanem faktycznym liczby uczniów, wykazywanych w informacjach, o których mowa w § 6 ust. 2 uchwały, na podstawie dokumentacji, stanowiącej podstawę sporządzania tych informacji;

2) prawidłowość wykorzystania przyznanej przedszkolu dotacji;

3) zgodność złożonego rocznego rozliczenia wykorzystania dotacji, o którym mowa w § 6 ust. 6 uchwały, z dokumentacją organizacyjną i finansową przedszkola.

4. Jeżeli w wyniku przeprowadzonej kontroli stwierdzone zostanie, że dotacja została:

1) wykorzystana niezgodnie z przeznaczeniem;

2) pobrana nienależnie;

3) pobrana w nadmiernej wysokości; podlega zwrotowi na zasadach określonych w ustawie o finansach publicznych.

5. Osoby upoważnione do kontroli mają prawo wglądu do informacji, danych, dokumentów i innych materiałów związanych z przedmiotem kontroli, w tym również zawartych na elektronicznych nośnikach informacji. Kontrolujący ma również prawo żądania wykonania z nich na koszt kontrolowanego odpisów, wyciągów lub wydruków, a także zestawień lub wyliczeń. Kontrolujący ma obowiązek przestrzegania przepisów związanych z tajemnicą służbową.

6. Kierownik jednostki kontrolowanej lub upoważniony przez niego pracownik potwierdza zgodność odpisów, wyciągów, zestawień, obliczeń i wydruków z oryginałem, a także udziela informacji i wyjaśnień.

7. Dokumenty potwierdzające dokonanie wydatku ze środków przyznanej przedszkolu dotacji powinny zawierać wskazanie źródła finansowania.

§ 8.

1. Z przeprowadzonej kontroli sporządza się protokół w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, z których jeden otrzymuje kontrolujący i jeden kontrolowany. Protokół stanowi przedstawienie wyników przeprowadzonej kontroli.

2. Protokół kontroli zawiera w szczególności opis stanu faktycznego stwierdzonego w toku kontroli, w tym ustalonych nieprawidłowości, z uwzględnieniem zakresu i skutków tych nieprawidłowości.

3. Protokół podpisuje kontrolujący i kontrolowany. Każda strona protokołu jest parafowana przez podpisujących protokół.

4. Kontrolowanemu przysługuje prawo zgłoszenia, przed podpisaniem protokołu kontroli, zastrzeżeń, co do ustaleń zawartych w protokole kontroli. Zastrzeżenia należy zgłosić kontrolującemu na piśmie w terminie 7 dni od dnia otrzymania protokołu kontroli.

5. W razie zgłoszenia zastrzeżeń, o których mowa w ust. 4, kontrolujący jest zobowiązany dokonać ich analizy i w miarę potrzeby podjąć dodatkowe czynności kontrolne, a w wypadku stwierdzenia zasadności zastrzeżeń - zmienić lub uzupełnić odpowiednią część protokołu kontroli.

6. W razie nieuwzględnienia zastrzeżeń w całości lub w części kontrolujący przekazuje na piśmie swoje stanowisko zgłaszającemu zastrzeżenia. Zgłaszający zastrzeżenia podpisuje protokół w terminie 3 dni od dnia otrzymania stanowiska kontrolującego.

7. W przypadku odmowy podpisania protokołu kontroli i złożenia wyjaśnień kontrolujący czyni zapis w protokole.

8. Odmowa podpisania protokołu przez kontrolowanego nie stanowi przeszkody do realizacji ustaleń kontroli.

9. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości, Burmistrz Miasta Międzyrzec Podlaski kieruje wystąpienie pokontrolne do organu prowadzącego przedszkole w terminie 14 dni od dnia podpisania lub odmowy podpisania protokołu kontroli. Wystąpienie pokontrolne zawiera ocenę przedmiotu kontroli, która wynika ze stanu faktycznego przedstawionego w protokole, a w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości - również wnioski pokontrolne o ich usunięcie i doprowadzenie do stanu zgodnego z prawem.

10. Odpowiedzi na wystąpienie pokontrolne udziela się w terminie 7 dni od dnia otrzymania. Organ prowadzący jest w szczególności zobowiązany do poinformowania na piśmie organu dotującego o sposobie usunięcia stwierdzonych uchybień, stwierdzonych we wnioskach pokontrolnych.

§ 9.

Traci moc Uchwała Nr XLIII/364/09 z dnia 29 października 2009 r. w sprawie trybu udzielania i rozliczania oraz trybu i zakresu kontroli prawidłowości wykorzystania dotacji dla niepublicznych przedszkoli prowadzonych na terenie Miasta Miedzyrzec Podlaski przez osoby fizyczne lub osoby prawne inne niż jednostka samorządu terytorialnego - z późniejszymi zmianami.

§ 10.

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Międzyrzec Podlaski.

§ 11.

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubelskiego.

Przewodniczący Rady Miasta

Robert Matejek


Załącznik nr 1

do uchwały Nr XV/97/15

Rady Miasta Międzyrzec Podlaski

z dnia 15 grudnia 2015 r.

WNIOSEK O UDZIELENIE DOTACJI Z BUDŻETU MIASTA MIĘDZYRZEC PODLASKI

Część A

Dane o organie prowadzącym przedszkole

Nazwa organu prowadzącego.............................................................................................................................

Adres organu prowadzącego.............................................................................................................................

Rachunek bankowy właściwy do przekazania należnej dotacji (numer, nazwa i adres banku)

........................................................................................................................................................................

Dane o osobie reprezentującej organ prowadzący

Nazwisko i imię...............................................................................................................................................

Pełniona funkcja..............................................................................................................................................

Część B

Dane o przedszkolu

Nazwa przedszkola..........................................................................................................................................

Adres przedszkola...........................................................................................................................................

Data wydania zezwolenia na prowadzenie przedszkola...................................................................................

Nr zezwolenia..................................................................................................................................................

REGON i NIP..................................................................................................................................................

Dane kontaktowe

Nr telefonu.......................................................................................................................................................

Adres e-mail.....................................................................................................................................................

Część C

Dane o planowanej liczbie uczniów

1.Planowana miesięczna liczba uczniów za okres styczeń - sierpień

...................................................................................................................................................................

w tym uczniów objętych wczesnym wspomaganiem rozwoju dziecka.....................................................

2.Planowana miesięczna liczba uczniów za okres wrzesień - grudzień

..................................................................................................................................................................

w tym uczniów objętych wczesnym wspomaganiem rozwoju dziecka....................................................

Podpis i pieczątka organu prowadzącego

………………………………………….

Miejscowość, data....................


Załącznik nr 2

do uchwały Nr XV/97/15

Rady Miasta Międzyrzec Podlaski

z dnia 15 grudnia 2015 r.

INFORMAJCA O FAKTYCZNEJ LICZBIE UCZNIÓW

Dane o organie prowadzącym

Nazwa..............................................................................................................................................................

Adres...............................................................................................................................................................

Dane o przedszkolu

Nazwa.............................................................................................................................................................

Adres..............................................................................................................................................................

Informuję, że liczba uczniów wg stanu na dzień 1........................................ wynosi.......................................

Podpis i pieczątka organu prowadzącego

lub osoby upoważnionej

.................................................................

Miejscowość, data....................


Załącznik nr 3

do uchwały Nr XV/97/15

Rady Miasta Międzyrzec Podlaski

z dnia 15 grudnia 2015 r.

ROZLICZENIE WYKORZYSTANIA DOTACJI W ROKU....................

Dane o organie prowadzącym

Nazwa..............................................................................................................................................................

Adres...............................................................................................................................................................

Dane o przedszkolu

Nazwa.............................................................................................................................................................

Adres..............................................................................................................................................................

Dane o faktycznej liczbie uczniów na ostatni dzień miesiąca

Miesiąc

Liczba uczniów ogółem

Styczeń

Luty

Marzec

Kwiecień

Maj

Czerwiec

Lipiec

Sierpień

Wrzesień

Październik

Listopad

Grudzień

Zestawienie wydatków poniesionych na bieżącą działalność przedszkola, finansowanych z dotacji w okresie objętym rozliczeniem

L.p.

Zestawienie wydatków poniesionych na bieżącą działalność przedszkola finansowanych z dotacji, w okresie rozliczeniowym

Wysokość poniesionych wydatków finansowanych w ramach otrzymanej dotacji

1.

Wynagrodzenia pracowników

2.

Pochodne od wynagrodzeń (składki na ubezpieczenia społeczne i Funduszu Pracy)

3.

Opłaty za media

4.

Zakup materiałów, wyposażenia, książek i pomocy dydaktycznych

5.

Remonty i naprawy

6.

Wydatki dotyczące wynajmu pomieszczeń

7.

Pozostałe wydatki niestanowiące wydatków inwestycyjnych, przeznaczone na realizację zadań z zakresu kształcenia, wychowania i opieki, w tym profilaktyki społecznej

Ogółem kwota wykorzystanej dotacji

Kwota otrzymanej dotacji w roku.....................................................................................................................

Kwota wykorzystanej dotacji...........................................................................................................................

Kwota dotacji niewykorzystanej......................................................................................................................

Podpis i pieczątka organu prowadzącego

lub osoby upoważnionej

..................................................................

Miejscowość, data....................

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00