Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Lubelskiego rok 2015 poz. 5052

Uchwała nr XII/72/2015 Rady Gminy Bełżec

z dnia 10 listopada 2015r.

w sprawie przyjęcia rocznego "Programu Współpracy Gminy Bełżec z organizacjami pozarządowymi i podmiotami ustawowo uprawnionymi do prowadzenia działalności pożytku publicznego na 2016 rok"

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2015r. poz. 1515 z późn. zm.) i art.5a ust. 1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz. U. z 2014r., poz. 1118 z późn. zm.) Rada Gminy Bełżec uchwala, co następuje:

§ 1. Uchwala się roczny "Program Współpracy Gminy Bełżec z organizacjami pozarządowymi i podmiotami ustawowo uprawnionymi do prowadzenia działalności pożytku publicznego na 2016 rok" w brzmieniu, stanowiącym załącznik do niniejszej uchwały.

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Bełżec.

§ 3. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubelskiego.

Przewodniczący Rady Gminy Bełżec


Wiesław Wielgosz


Załącznik do Uchwały Nr XII/72/2015
Rady Gminy Bełżec
z dnia 10 listopada 2015 r.

Załącznik 1

"Program Współpracy Gminy Bełżec z organizacjami pozarządowymi i podmiotami ustawowo uprawnionymi do prowadzenia działalności pożytku publicznego na 2016 rok"

§ 1. Cel główny i cele szczegółowe Programu

1. Celem głównym Programu Współpracy Gminy Bełżec z organizacjami i podmiotami ustawowo uprawnionymi do prowadzenia działalności pożytku publicznego, o których mowa w art. 3 ust. 2 i 3 ustawy, z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz. U. z 2014 r., poz. 1118 ze zm.) zwanych w dalszej części Programu Organizacjami, jest poprawa jakości życia oraz pełniejsze zaspokajanie potrzeb społecznych mieszkańców gminy poprzez stwarzanie im możliwości i warunków do uczestnictwa w życiu publicznym.

2. Cele szczegółowe Programu Współpracy:

1) umacnianie w świadomości społecznej poczucia odpowiedzialności za siebie, swoje otoczenie, wspólnotę lokalną oraz jej tradycję,

2) stworzenie warunków do zwiększenia aktywności społecznej mieszkańców gminy Bełżec,

3) zwiększenie udziału mieszkańców w rozwiązywaniu lokalnych problemów,

4) zapewnienie udziału Organizacji w realizacji wyżej wymienionych zadań,

5) wykorzystywanie potencjału i możliwości Organizacji prowadzących działalność pożytku publicznego,

6) obniżenie kosztów realizacji zadań publicznych wynikających z bezpłatnej pracy wolontariuszy.

§ 2. Zasady współpracy

Współpraca Gminy Bełżec z Organizacjami prowadzącymi działalność pożytku publicznego opiera się na zasadach:

1. Pomocniczości i suwerenności stron: poprzez respektowanie odrębności i suwerenności zorganizowanych wspólnot obywateli, uznając ich prawo do samodzielnego definiowania i rozwiązywania problemów, w tym należących także do sfery zadań publicznych oraz wspieranie ich działalności i realizacji zadań publicznych na zasadach i w formie określonej w ustawie.

2. Partnerstwa: poprzez traktowanie Organizacji jako równoprawnych partnerów w definiowaniu problemów społecznych, określaniu sposobów ich rozwiązywania oraz realizacji zadań publicznych.

3. Efektywności: poprzez dokonywanie wyboru najbardziej efektywnego i rzetelnego sposobu realizacji zadań publicznych przez Organizacje.

4. Uczciwej konkurencji: poprzez równorzędne traktowanie Organizacji przy realizacji zadań publicznych i stosowanie takich samych kryteriów oceny zgłoszonych ofert.

5. Jawności: poprzez dążenie do tego, aby wszelkie możliwości współpracy z Organizacjami były powszechnie wiadome i dostępne oraz jasne i zrozumiałe w zakresie stosowanych procedur i kryteriów podejmowania decyzji, jak również w obszarze zamiarów, celów i środków przeznaczonych na realizację zadań publicznych.

6. Legalności: poprzez działania Gminy i Organizacji w granicach i na podstawie przepisów prawa.

§ 3. Zakres przedmiotowy współpracy

Przedmiotem współpracy Gminy Bełżec z Organizacjami prowadzącymi działalność pożytku publicznego w sferze zadań publicznych jest:

1. Realizacja zadań gminy określonych w ustawach w zakresie:

1) pomocy społecznej, w tym pomocy rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywania szans tych rodzin i osób,

2) działania na rzecz osób niepełnosprawnych,

3) nauki, edukacji, oświaty i wychowania,

4) kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i tradycji,

5) upowszechniania kultury fizycznej i sportu,

6) ekologii i ochrony dziedzictwa przyrodniczego.

2. Podwyższenie efektywności działań kierowanych do mieszkańców gminy.

3. Tworzenie systemowych rozwiązań ważnych problemów społecznych.

4. Określanie potrzeb społecznych i sposobów ich zaspokajania.

5. Konsultacji aktów prawa miejscowego.

§ 4. Formy współpracy

Gmina Bełżec realizuje zadania publiczne we współpracy z Organizacjami prowadzącymi działalność pożytku publicznego w sferze zadań publicznych.

Współpraca ta odbywa się w formach:

1. Zlecania Organizacjom prowadzącym działalność pożytku publicznego realizację zadań publicznych na zasadach określonych w ustawie, poprzez:

1) powierzanie wykonania zadania wraz z udzieleniem dotacji na finansowanie jego realizacji,

2) wspieranie zadania wraz z udzieleniem dotacji na dofinansowanie realizacji zadania.

2. Współdziałanie w pozyskiwaniu środków finansowych z innych źródeł w szczególności z funduszy strukturalnych, tworzenia w miarę potrzeb wspólnych zespołów doraźnych o charakterze doradczym i inicjatywnym.

3. Użyczania, wynajmowania lub udostępniania pomieszczeń, będących własnością gminy na działalność Organizacji prowadzących działalność pożytku publicznego.

4. Działań wspomagających technicznie, szkoleniowo, informacyjnie lub finansowo Organizacje prowadzące działalność pożytku publicznego.

§ 5. Priorytetowe zadania publiczne

Do priorytetowych zadań Gminy Bełżec, które Gmina chciałaby realizować we współpracy z Organizacjami należą:

1. Upowszechnianie kultury fizycznej i sportu w zakresie prowadzenia szkolenia dzieci i młodzieży oraz organizacja i udział w imprezach sportowych o charakterze gminnym i regionalnym.

§ 6. Okres realizacji Programu

"Program Współpracy Gminy Bełżec z organizacjami pozarządowymi i podmiotami ustawowo uprawnionymi do prowadzenia działalności pożytku publicznego na 2016 rok" obowiązuje w okresie od 01.01.2016 r. do 31.12.2016 r.

§ 7. Sposób realizacji Programu

1. Zlecanie realizacji zadań publicznych Organizacjom prowadzącym działalność pożytku publicznego następuje w formach przewidzianych w ustawie.

2. Wójt Gminy w trakcie realizacji Programu publikuje na stronie internetowej, w Biuletynie Informacji Publicznej i na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy Bełżec następujące informacje:

1) Ogłoszenie otwartego konkursu ofert w celu zlecenia realizacji zadań publicznych Organizacjom prowadzącym działalność pożytku publicznego,

2) Listę Organizacji ubiegających się o dotacje, rodzaj zadań oraz wielkość wnioskowanych dotacji,

3) Wykaz Organizacji prowadzących działalność pożytku publicznego, którym zlecono prowadzenie zadań publicznych w danym roku, rodzaj zadania oraz kwotę przyznanej dotacji.

3. Wójt Gminy przedkłada informację, o której mowa w ust. 2 pkt 3 zawierającą dodatkowo kwotę wykorzystanej dotacji do Informacji i Sprawozdania z wykonania budżetu gminy.

§ 8. Wysokość środków planowanych na realizację Programu

1. Na realizację Programu planowane są środki w wysokości 55 tys. zł.

2. W przypadku, gdy w trakcie roku budżetowego Organizacje złożą z własnej inicjatywy oferty na realizację zadań publicznych, Rada Gminy może zwiększyć w budżecie pulę środków z przeznaczeniem na realizację Programu Współpracy.

§ 9. Sposób oceny realizacji Programu

1. Miernikami efektywności realizacji Programu w danym roku będą informacje dotyczące:

1) liczby ogłoszonych otwartych konkursów ofert,

2) liczby ofert, które wpłynęły od Organizacji,

3) liczby umów zawartych z Organizacjami na realizację zadań publicznych,

4) wysokości środków finansowych przeznaczonych z budżetu gminy na realizację zadań publicznych,

5) liczby osób, które były adresatami (beneficjentami) działań publicznych realizowanych przez Organizacje,

6) liczby wspólnych przedsięwzięć podejmowanych przez Organizacje i Gminę,

7) stopnia zgodności realizowanych przez Organizacje zadań publicznych z priorytetami przyjętymi w Programie.

§ 10. Informacja o sposobie tworzenia Programu oraz o przebiegu konsultacji

1. Zainicjowanie przez Wójta Gminy Bełżec rozpoczęcia działań nad przygotowaniem Programu.

2. Przygotowanie Programu obejmuje realizację w zaplanowanych terminach następujących działań:

1) opracowanie projektu Programu,

2) skierowanie projektu Programu do konsultacji z Organizacjami poprzez jego upublicznienie na stronie internetowej, w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy Bełżec,

3) rozpatrzenie opinii i uwag złożonych podczas konsultacji przez Organizacje,

4) przedłożenie na sesję Rady Gminy projektu uchwały dotyczącej Programu w celu podjęcia uchwały w tym zakresie,

5) umieszczenie podjętej przez Radę Gminy uchwały dotyczącej Programu na stronie internetowej oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy.

§ 11. Tryb powoływania i zasady działania komisji konkursowych do opiniowania ofert w otwartych konkursach ofert

1. Komisja konkursowa do opiniowania ofert w otwartym konkursie ofert powoływana jest Zarządzeniem Wójta Gminy Bełżec w składzie od 3 do 5 osób.

2. Komisja obraduje w składzie, co najmniej 3 osób, a pracami komisji kieruje przewodniczący komisji.

3. Członkowie komisji zobowiązani są wykonywać swoje obowiązki rzetelnie i obiektywnie, kierując się przepisami prawa, posiadaną wiedzą i doświadczeniem.

4. Do zadań komisji należy:

1) stwierdzenie prawidłowości ogłoszenia konkursu ofert oraz liczby złożonych ofert,

2) otwarcie kopert z ofertami i ich numeracja,

3) ocena formalna i merytoryczna ofert,

4) sporządzenie protokołu z prac komisji,

5) przedstawienie Wójtowi Gminy Bełżec propozycji wyboru ofert najkorzystniejszych wraz z określeniem wysokości dotacji.

5. Ocena formalna i merytoryczna oferty dokonywana jest w oparciu o kryteria zawarte w ogłoszeniu Wójta Gminy Bełżec o otwartym konkursie ofert.

6. Komisja rozpatruje oferty w ciągu 14 dni od upływu terminu określonego na ich złożenie.

7. Komisja w trakcie oceny ofert może poprosić oferenta o dodatkowe informacje lub wyjaśnienia, w szczególnie uzasadnionych przypadkach o uzupełnienie dokumentów.

8. Protokół z prac komisji podpisują wszyscy członkowie komisji.

9. Protokół zatwierdzony jest przez Wójta Gminy Bełżec.

10. Wyniki konkursu wraz z informacją o kwocie przyznanej dotacji zamieszcza się na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy Bełżec, na stronie internetowej Urzędu Gminy oraz w Biuletynie Informacji Publicznej.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00