Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Lubelskiego rok 2014 poz. 4693

Uchwała nr XLIV/243/2014 Rady Gminy Gorzków

z dnia 23 września 2014r.

w sprawie określenia trybu i szczegółowych kryteriów oceny wniosków o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej. (Wydział Prawny, Nadzoru i Kontroli informuje, że zostało wydane rozstrzygnięcie nadzorcze Wojewody Lubelskiego Nr PN-II.4131.478.2014 z dnia 23 września 2014 r. stwierdzające nieważność wyżej wymienionej uchwały w części)

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 594 z późniejszymi zmianami) oraz art.19 c ust.1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. Nr 96, poz. 873 z późn. zm.) uchwala się, co następuje:

§ 1. Uchwała określa tryb i szczegółowe kryteria oceny wniosków o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej.

§ 2. 1. Wniosek o realizację inicjatywy lokalnej powinien zawierać w szczególności:

1) nazwę i opis inicjatywy;

2) termin realizacji;

3) informacje o grupie inicjatywnej;

4) miejsce wykonywania zadania;

5) szczegółowy zakres rzeczowy zadania wraz z propozycją harmonogramu realizacji;

6) opis dotychczas wykonanych prac;

7) opis kolejnych działań planowanych przy realizacji zadania;

8) określenie liczby osób, którym służyć będzie inicjatywa lokalna;

9) kalkulację przewidywanych kosztów realizacji inicjatywy w tym:

a) całkowity koszt,

b) wnioskowaną wysokość dofinansowania oraz planowany sposób jej wydatkowania,

c) oświadczenie o zgromadzonych środkach własnych, o których mowa w § 5 ust. 2,

d) informacje o ewentualnych innych źródłach finansowania;

10) informacje na temat dotychczasowych zadań realizowanych we współpracy z administracją publiczną;

11) imiona i nazwiska osób reprezentujących grupę inicjatywną wraz z podpisami.

2. Do wniosku należy dołączyć (jeśli są): kosztorys inwestorski, projekty budowlane, decyzję o pozwoleniu na budowę lub zgłoszenie realizacji zadania.

§ 3. Wnioski, o których mowa w § 2, należy składać w Urzędzie Gminy Gorzków:

1) do 30 stycznia każdego roku, których realizacja odbywać się będzie w I półroczu;

2) do 30 maja każdego roku, których realizacja odbywać się będzie w II półroczu.

§ 4. 1. Wniosek o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej opiniuje Zespół ds. wspierania inicjatyw lokalnych (zwany dalej zespołem) .

§ 5. 1. Zespół dokonuje oceny zgłoszonych wniosków stosując następujące kryteria oceny wniosków:

1) kryterium celowości inicjatywy lokalnej z punktu widzenia potrzeb społeczności lokalnej;

2) kryterium liczebności uczestników inicjatywy lokalnej - mieszkańców osiedla, bloku, członków organizacji występującej z inicjatywą;

3) kryterium wkładu własnego grupy inicjatywnej (wkład własny winien wynieść na poziomie nie niższym niż 15% kosztu realizacji zadania, z zastrzeżeniem ust. 2.)

2. Wkład własny w kosztach realizacji inicjatywy lokalnej stanowią:

1) środki finansowe zgromadzone przez grupę inicjatywną;

2) robocizna świadczona przez uczestników inicjatywy lokalnej;

3) świadczenia rzeczowe - w szczególności dokumentacja projektowa, kosztorysy inwestorskie, usługi transportowe, materiały niezbędne do realizacji inicjatywy lokalnej.

§ 6. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Gorzków.

§ 7. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubelskiego.

Przewodniczący Rady Gminy


Waldemar Krzyżanowski


Uzasadnienie

Ustawa z dnia 24 kwietnia 2010 r. o działalności pożytku publicznego
i o wolontariacie w art. 19c ust. 1, jako jedną z form współpracy mieszkańców
z samorządem wprowadziła realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej.

Zgodnie z art. 19b ust. 1 mieszkańcy jednostki samorządu terytorialnego (bezpośrednio lub za pośrednictwem organizacji pozarządowych) będą mogli złożyć wniosek o realizację zadania publicznego do jednostki samorządu terytorialnego, na terenie której mają miejsce zamieszkania (siedzibę).

W związku z tym organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego ma obowiązek określenia trybu oraz szczegółowych kryteriów oceny wniosków o realizację zadań publicznych w ramach inicjatyw lokalnych.

Inicjatywa lokalna ma stanowić formę współpracy jednostek samorządu terytorialnego
z ich mieszkańcami w celu wspólnego realizowania zadania publicznego na rzecz społeczności lokalnej.

Wobec powyższego podjęcie niniejszej uchwały jest uzasadnione.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00