Akt prawny
Alerty
Uchwała nr XXXIII/209/2013 Rady Miejskiej w Kazimierzu Dolnym
z dnia 26 listopada 2013r.
w sprawie określenia wymagań jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na świadczenie usług w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Kazimierz Dolny
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2013 r. poz. 594) oraz art. 7 ust. 3a ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012 r. poz. 391 z późn.zm.) Rada Miejska uchwala, co następuje:
§ 1. Określa się wymagania jakie powinni spełniać przedsiębiorcy ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na świadczenie usług w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych od właścicieli nieruchomości znajdujących się na terenie Gminy Kazimierz Dolny.
§ 2. Przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych powinien spełniać następujące wymagania:
1) w zakresie pojazdów asenizacyjnych przeznaczonych do świadczenia usług:
a) posiadać pojazdy asenizacyjne zarejestrowane i dopuszczone do ruchu z aktualnymi badaniami technicznymi i świadectwami dopuszczenia do ruchu, zgodnie z obowiązującymi przepisami o ruchu drogowym,
b) pojazdy winny być oznakowane w sposób trwały i czytelny, umożliwiający identyfikację świadczącego usługę poprzez podanie nazwy firmy, adresu i numeru kontaktowego;
2) w zakresie bazy transportowej:
a) baza powinna stanowić teren ogrodzony, utwardzony, o szczelnej nawierzchni, niedostępny dla osób postronnych,
b) baza transportowa powinna posiadać zaplecze techniczne zapewniające utrzymanie pojazdów asenizacyjnych w odpowiednim stanie technicznym i sanitarnym,
c) lokalizacja miejsc przeznaczonych do parkowania pojazdów nie może stwarzać uciążliwości dla osób trzecich ze względu na hałas i uciążliwe zapachy;
3) w zakresie zabiegów sanitarnych i porządkowych związanych ze świadczonymi usługami:
a) przedsiębiorca powinien posiadać myjnię umożliwiającą mycie i dezynfekcję pojazdów po zakończeniu pracy lub umowę z podmiotem świadczącym takie usługi,
b) opróżnianie zbiorników bezodpływowych nie powinno powodować zanieczyszczenia miejsca odbioru oraz stwarzać zagrożenia dla życia i zdrowia ludzi podczas wykonywania usługi,
c) transport nieczystości ciekłych powinien odbywać się w sposób nie powodujący zanieczyszczenia trasy wywozu oraz powierzchni gruntu i wód;
4) przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości ciekłych ma obowiązek;
a) przekazywania wszystkich odebranych nieczystości ciekłych do oczyszczalni ścieków w Bochotnicy lub innych stacji zlewnych położonych w najbliższej odległości od obsługiwanego rejonu,
b) przedsiębiorca musi posiadać podpisaną umowę na odbiór nieczystości płynnych z oczyszczalnią ścieków.
§ 3. Uchyla się uchwałę Nr XXXII/199/13 Rady Miejskiej w Kazimierzu Dolnym z dnia 2 października 2013 r. w sprawie określenia wymagań jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na świadczenie usług w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Kazimierz Dolny.
§ 4. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi.
§ 5. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubelskiego.
Przewodniczący Rady Miejskiej |