Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Lubelskiego rok 2013 poz. 1618

Zarządzenie nr 42 Wojewody Lubelskiego

z dnia 27 marca 2013r.

w sprawie ogłoszenia zmian w Statucie Związku Komunalnego Gmin Ziemi Lubartowskiej

Na podstawie § 6 i § 7 rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 5 października 2001 roku w sprawie sposobu prowadzenia rejestru związków międzygminnych oraz ogłaszania statutów związków (Dz. U. Nr 121, poz. 1307) - zarządza się, co następuje:

§ 1.

1. Ogłasza się w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubelskiego zmiany w Statucie Związku Komunalnego Gmin Ziemi Lubartowskiej, w brzmieniu określonym w załączniku do niniejszego zarządzenia.

2. Dzień wydania Dziennika Urzędowego Województwa Lubelskiego jest dniem ogłoszenia zmian w Statucie Związku.

§ 2.

Wykonanie zarządzenia powierza się Dyrektorowi Wydziału Nadzoru i Kontroli Lubelskiego Urzędu Wojewódzkiego w Lublinie.

§ 3.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

WOJEWODA LUBELSKI


Jolanta Szołno - Koguc


Załącznik do Zarządzenia Nr 42
Wojewody Lubelskiego
z dnia 27 marca 2013 r.

Zmiany w Statucie Związku Komunalnego Gmin Ziemi Lubartowskiej

1) § 7 Statutu otrzymuje brzmienie:

"1. Przedmiotem działalności Związku jest wykonywanie w imieniu i na rzecz Uczestników zadań związanych z gospodarowaniem odpadami komunalnymi, polegających na:

1) tworzeniu warunków do wykonywania prac związanych z utrzymaniem czystości i porządku na obszarze Związku, w tym współdziałanie z przedsiębiorcami podejmującymi działalność w zakresie gospodarowania odpadami,

2) opracowaniu i wdrożeniu kompleksowego programu gospodarki odpadami,

3) utworzeniu i prowadzeniu regionalnej instalacji przetwarzania odpadów komunalnych albo wybór lub nawiązanie stosunków prawnych z istniejącą instalacją,

4) edukacji ekologicznej,

5) rekultywacji starych niespełniających norm składowisk w gminach członkowskich,

6) nadzorze nad efektywnym wykorzystaniem majątku wniesionego przez gminy członkowskie Związku,

7) pozyskiwaniu środków finansowych z UE i innych źródeł na realizację programu,

8) nadzorowaniu gospodarowaniem odpadami komunalnymi, w tym realizacją zadań powierzonych podmiotom odbierającym odpady komunalne od właścicieli nieruchomości,

9) ustanawianiu selektywnego zbierania odpadów komunalnych obejmującego co najmniej następujące frakcje odpadów: papier, metal, tworzywa sztuczne, szkło i opakowania wielomateriałowe oraz odpady komunalne ulegające biodegradacji, w tym odpady opakowaniowe ulegające biodegradacji,

10) tworzeniu punktów selektywnego zbierania odpadów komunalnych w sposób zapewniający łatwy dostęp dla wszystkich mieszkańców gminy, w tym wskazaniu miejsca, w których mogą być prowadzone zbiórki zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego pochodzącego z gospodarstw domowych,

11) zapewnianiu osiągnięcia odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowaniu do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczeniu masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania,

12) udostępnianiu na stronie internetowej Związku oraz w sposób zwyczajowo przyjęty informacji o:

a) podmiotach odbierających odpady komunalne od właścicieli nieruchomości z terenu Gmin-Uczestników, zawierające firmę, oznaczenie siedziby i adres albo imię, nazwisko i adres podmiotu odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości,

b) miejscach zagospodarowania przez podmioty odbierające odpady komunalne od właścicieli nieruchomości z terenu Gmin-Uczestników zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania,

c) osiągniętych przez Związek oraz podmioty odbierające odpady komunalne od właścicieli nieruchomości, które nie działają na podstawie umowy, o której mowa w art. 6f ust. 1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach i nie świadczą takiej usługi w trybie zamówienia z wolnej ręki, o którym mowa w art. 6f ust. 2 tej ustawy, w danym roku kalendarzowym wymaganych poziomach recyklingu, przygotowaniu do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczeniu masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania,

d) punktach selektywnego zbierania odpadów komunalnych, zawierających:

- firmę, oznaczenie siedziby i adres albo imię, nazwisko i adres prowadzącego punkt selektywnego zbierania odpadów komunalnych,

- adresy punktów selektywnego zbierania odpadów komunalnych na terenie Gmin-Uczestników, wraz ze wskazaniem godzin przyjmowania odpadów,

e) zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny pochodzący z gospodarstw domowych, o których mowa w ustawie z dnia 29 lipca 2005 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz. U. Nr 180, poz. 1495, z późn. zm.3), zawierające:

- firmę, oznaczenie siedziby i adres albo imię, nazwisko i adres zbierającego zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny,

- adresy punktów zbierania zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego na terenie danej gminy,

13) dokonywaniu corocznej analizy stanu gospodarki odpadami komunalnymi, w celu weryfikacji możliwości technicznych i organizacyjnych Związku w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi, w tym:

a) możliwości przetwarzania zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania,

b) potrzeb inwestycyjnych związanych z gospodarowaniem odpadami komunalnymi,

c) kosztów poniesionych w związku z odbieraniem, odzyskiem, recyklingiem i unieszkodliwianiem odpadów komunalnych,

d) liczby mieszkańców,

e) liczby właścicieli nieruchomości, którzy nie zawarli umowy, o której mowa w art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, w imieniu których gmina powinna podjąć działania, o których mowa w art. 6 ust. 6-12 tej ustawy,

f) ilości odpadów komunalnych wytwarzanych na terenie gminy, uczestnika Związku,

g) ilości zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania odbieranych z terenu Gminy - Uczestnika Związku,

14) opracowywaniu projektu regulaminu utrzymania czystości i porządku w Gminach- Uczestnikach w części dotyczącej powierzonych Związkowi zadań oraz uchwalaniu regulaminu w tym zakresie,

15) organizacji odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy, w tym organizacja przetargów i zawieranie umów z podmiotami wyłonionymi w przetargu,

16) podejmowaniu decyzji o odbieraniu odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy a powstają odpady komunalne i organizacji odbierania tych odpadów wraz z organizacją przetargów i zawieraniem umów z podmiotami wyłonionymi w przetargu,

17) dokonywaniu wyboru metody ustalania opłat za odbieranie odpadów komunalnych i określanie stawek opłat,

18) określaniu terminów, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,

19) określaniu wzorów deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanych przez właścicieli lub zarządców nieruchomości,

20) przyjmowaniu od właścicieli lub zarządców nieruchomości deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,

21) określaniu wysokości zaległości z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,

22) określaniu szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowaniu tych odpadów,

23) określaniu rodzajów dodatkowych usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowaniu tych odpadów oraz wysokości cen za te usługi,

24) prowadzeniu rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości,

25) prowadzeniu sprawozdawczości w zakresie odpadów komunalnych i nadzór nad sprawozdawczością prowadzoną przez przedsiębiorców,

26) kontroli obowiązków wykonania ustawy przez zobowiązane podmioty wraz z nakładaniem kar i ich ściąganiem,

2. Zadaniem Związku jest wykonywanie obowiązków Gmin- Uczestników w zakresie wskazanym w ustępie 1, wynikających z następujących przepisów: ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, ustawy o odpadach, ustawy o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym, ustawy o zakazie stosowania wyrobów zawierających azbest, ustawy o obowiązkach przedsiębiorców w zakresie gospodarowania niektórymi odpadami oraz ustawy o opłacie produktowej i opłacie depozytowej oraz o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji.

3. Wpływy z opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz nakładanych kar stanowią dochód Związku.

4. W zakresie niezbędnym do wykonywania powierzonych zadań Gminy - Uczestnicy Związku zapewnią Związkowi:

a) dostęp do danych z ewidencji ludności oraz zasobu geodezyjno kartograficznego,

b) współpracę w zakresie uzyskania danych o wielkości zużytej wody z danej nieruchomości."

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00