Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Lubelskiego rok 2012 poz. 4546

Uchwała nr XXIX/160/12 Rady Miasta Lubartów

z dnia 27 listopada 2012r.

w sprawie trybu i szczegółowych kryteriów oceny wniosków o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej ( Wydział Nadzoru i Kontroli informuje, że zostało wydane roztrzygnięcie nadzorcze Wojewody Lubelskiego Nr NK-II.4131.341.2012 z dnia 21 grudnia 2012 r. stwierdzające nieważność ww uchwały w części)

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (tj. Dz.U. z 2001r., Nr 142, poz. 1591 z późn. zmian.) oraz art. 19c ust. 1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie (Dz.U. Nr 96, poz. 873 z późn. zmian.) Rada Miasta Lubartów uchwala, co następuje:

§ 1. Przyjmuje tryb i szczegółowe kryteria oceny wniosków o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej.

§ 2. 1. Inicjatywą lokalną w rozumieniu niniejszej uchwały jest każde przedsięwzięcie należące do zadań Miasta Lubartów, realizowane w ciągu jednego roku budżetowego przez Miasto Lubartów wspólnie z jedną lub wieloma osobami fizycznymi, organizacjami pozarządowymi lub podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie (Dz.U. Nr 96, poz. 873 z późn. zmian.) służące zaspokajaniu zbiorowych potrzeb mieszkańców Lubartowa.

2. Celem podejmowania inicjatyw lokalnych jest realizowanie przedsięwzięć poprawiających warunki życia mieszkańców Lubartowa.

3. Ilekroć w niniejszej uchwale jest mowa o:

a) Gminie - rozumie się przez to Gminę Miasto Lubartów,

b) Ustawie -rozumie się przez to ustawę z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie (Dz.U. Nr 96, poz. 873 z późn. zmian.),

c) Burmistrzu - rozumie się przez to Burmistrza Miasta Lubartów,

d) Radzie Miasta - rozumie się przez to Radę Miasta Lubartów,

e) Inicjatorze - rozumie się przez to jedną lub wiele osób fizycznych zamieszkałych na terenie miasta Lubartów lub podmiot wymieniony w art. 3 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie (Dz.U. Nr 96, poz. 873 z późn. zmian.) występujący z wnioskiem o realizację inicjatywy lokalnej.

§ 3. 1. W ramach inicjatywy lokalnej mogą być realizowane zadania publiczne należące do Miasta Lubartów w zakresie określonym w art. 19b ust. 1 ustawy.

2. Gmina uczestniczy w realizacji inicjatywy lokalnej poprzez przeznaczenie środków finansowych na jej rzecz lub zakup niezbędnych do jej realizacji materiałów i narzędzi.

3. Gmina partycypuje w kosztach realizacji inicjatywy lokalnej do wysokości 50% kosztów całkowitych, nie więcej jednak niż 10 000 zł.

4. Współudział Inicjatora w realizacji inicjatywy lokalnej może polegać na świadczeniu pracy społecznej, na świadczeniach pieniężnych lub rzeczowych.

5. Środki przeznaczone przez Inicjatora na realizację inicjatywy lokalnej nie mogą pochodzić z budżetu Gminy.

6. Inicjator przenosi jako darowiznę na rzecz Gminy swój udział w realizacji inicjatywy lokalnej i zrzeka się wszelkich roszczeń o zwrot nakładów po jej realizacji.

§ 4. 1. Inicjator zainteresowany realizacją zadania w ramach inicjatywy lokalnej składa w Urzędzie Miasta Lubartów wniosek.

2. Wniosek, o którym mowa w ust. 1 powinien zawierać w szczególności:

1) określenie podmiotu składającego wniosek: nazwę i adres siedziby lub imię i nazwisko /imiona i nazwiska oraz adres miejsca zamieszkania Inicjatora/rów,

2) nazwę i opis inicjatywy,

3) termin realizacji inicjatywy,

4) miejsce wykonania zadania,

5) informację o zgodności zadania ze strategią rozwoju Gminy i/lub innymi dokumentami strategicznymi i programami przyjętymi przez Radę Miasta,

6) szczegółowy zakres rzeczowy zadania wraz z harmonogramem realizacji,

7) określenie liczby i właściwości osób, którym służyć będzie inicjatywa lokalna,

8) kalkulację przewidywanych kosztów realizacji inicjatywy, w tym:

a) całkowity koszt,

b) wnioskowaną wysokość dofinansowania oraz sposób i przeznaczenie jego wykorzystania,

c) oświadczenie o wysokości wkładu własnego, w tym o wartości wkładu pracy społecznej w realizację inicjatywy,

d) informację o ewentualnych innych źródłach finansowania,

9) informację o dotychczasowych zadaniach realizowanych przez Inicjatora we współpracy z Gminą,

10) imiona i nazwiska osób reprezentujących grupę inicjatywną/podmiot wraz z własnoręcznymi podpisami.

3. Wzór wniosku określi Burmistrz.

4. Do wniosku należy dołączyć:

1) w przypadku wniosku złożonego za pośrednictwem organizacji pozarządowych lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust 3 ustawy:

a) statut organizacji,

b) aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego bądź potwierdzenie wpisu do innego rejestru (ewidencji),

c) pełnomocnictwo do składania oświadczeń woli (w przypadku złożenia wniosku przez pełnomocnika),

d) oświadczenie o braku zaległości w zapłacie należności cywilnoprawnych,

2) w przypadku osób fizycznych:

a) pisemne oświadczenie uczestników, stanowiące listę poparcia dla realizacji przedsięwzięcia,

b) pisemne oświadczenie tych uczestników, którzy deklarują wniesienie wkładu własnego wymienionego w § 4 ust. 2, pkt 8, lit. c.

§ 5. 1. Wnioski będą przyjmowane i rozpatrywane w ciągu roku w miarę dysponowania przez Gminę środkami na ten cel.

2. Począwszy od 2014 roku w budżecie Gminy będą zabezpieczane środki na finansowanie udziału Gminy w realizacji inicjatywy lokalnej.

3. Burmistrz powoła Komisję do oceny wniosków, w skład której wejdą przedstawiciele Rady Miasta i Burmistrza. Komisja oceniając wnioski będzie kierować się następującymi kryteriami:

a) zgodnością zadania ze strategią rozwoju Gminy i/lub innymi dokumentami strategicznymi i programami przyjętymi przez Radę Miasta,

b) wysokością wkładu pracy społecznej w realizację inicjatywy,

c) wysokością wkładu własnego Inicjatora w realizację inicjatywy,

d) liczbą mieszkańców Gminy, którym służyć będzie inicjatywa lokalna.

4. Podstawą do realizacji przedsięwzięć w trybie inicjatywy lokalnej jest umowa o realizację przedsięwzięcia.

§ 6. Określa szczegółowe kryteria i skale ocen wniosków o realizację inicjatywy lokalnej:

Lp.

Nazwa kryterium

Szczegółowe kryteria

Liczba punktów

1.

Zgodność zadania ze strategią rozwoju Gminy i/lub innymi dokumentami strategicznymi i programami przyjętymi przez Radę Miasta

Tak/Nie

0 lub 25

2.

Wysokość wkładu pracy społecznej w realizację inicjatywy

0%-20% kosztów inicjatywy

0

20%-40% kosztów inicjatywy

5

40%-60% kosztów inicjatywy

10

Ponad 60% kosztów inicjatywy

25

3.

Wysokość wkładu (finansowego i/lub rzeczowego własnego, i/lub z innych źródeł) Inicjatora w realizację inicjatywy

0%-20% kosztów inicjatywy

0

20%-40% kosztów inicjatywy

5

40%-60% kosztów inicjatywy

10

Ponad 60% kosztów inicjatywy

25

4.

Liczba mieszkańców Gminy, którym służyć będzie inicjatywa lokalna

0-20 osób

0

20-100 osób

5

100-200 osób

10

ponad 200 osób

25

Liczba punktów łącznie

§ 7. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Lubartów.

§ 8. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubelskiego.

Przewodniczący Rady Miasta


Antoni Adam Czop

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00