Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Lubelskiego rok 2012 poz. 4506

Uchwała nr XXI/144/12 Rady Gminy Lubartów

z dnia 15 listopada 2012r.

w sprawie w sprawie uchwalenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Lubartów

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 5 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z późn. zm.), art. 14 ust. 8, art. 20 ust. 1, art. 27 i art. 29 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t. j. Dz. U. z 2012 r. poz. 647) oraz uchwały Nr III/12/10 Rady Gminy Lubartów z dnia 28 grudnia 2010 r., po stwierdzeniu, że projekt zmiany planu, wymienionej w § 1 niniejszej uchwały nie narusza ustaleń studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Lubartów, Rada Gminy uchwala co następuje:

§ 1. Uchwala się zmianę miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Lubartów, uchwalonego:

1. Uchwałą nr VIII/49/99 Rady Gminy Lubartów z dnia 17 maja 1999 r. w sprawie: I etapu zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Lubartów (Dz. Urz. Woj. Lubel. z 1999 r. Nr 47, poz. 767).

2. Uchwałą nr XVII/94/2000 Rady Gminy Lubartów z dnia 13 marca 2000 r. w sprawie: II etapu zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Lubartów (Dz. Urz. Woj. Lubel. z 2000 r. Nr 25, poz. 366 ) z późn. zm.

§ 2. 1. Zmianę planu stanowią:

1) ustalenia będące treścią niniejszej uchwały;

2) rysunek wykonany na mapie w skali 1:1000, stanowiący Załącznik Nr 1 do niniejszej uchwały.

2. Rysunek i ustalenia planu stanowią integralną całość.

3. Rozstrzygnięcie o sposobie rozpatrzenia uwag wniesionych do wyłożonego do publicznego wglądu projektu zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Lubartów - stanowi Załącznik Nr 2 do niniejszej uchwały.

4. Rozstrzygnięcie o sposobie realizacji zapisanych w zmianie planu inwestycji z zakresu infrastruktury technicznej, które należą do zadań własnych gminy oraz zasadach ich finansowania, zgodnie z przepisami o finansach publicznych - stanowi Załącznik Nr 3 do niniejszej uchwały.

§ 3. Ilekroć w dalszych przepisach niniejszej uchwały będzie mowa o:

1) planie - należy przez to rozumieć miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego gminy Lubartów uchwalony Uchwałą nr VIII/49/99 Rady Gminy Lubartów z dnia 17 maja 1999 r. w sprawie: I etapu zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Lubartów (Dz. Urz. Woj. Lub. Nr 47, poz. 767 z dnia 28.09.1999 r.) oraz Uchwałą nr XVII/94/2000 Rady Gminy Lubartów z dnia 13 marca 2000 r. w sprawie: II etapu zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Lubartów (Dz. Urz. Woj. Lub. Nr 25, poz. 366 z dnia 29.06.2000 r.) z późniejszymi zmianami;

2) zmianie planu - należy przez to rozumieć ustalenia, o których mowa w § 2 ust. 1;

3) terenie planistycznym (terenie) - należy przez to rozumieć obszar wyznaczony na załączniku graficznym liniami rozgraniczającymi, o określonym przeznaczeniu i zasadach zagospodarowania;

4) przeznaczeniu podstawowym - należy przez to rozumieć przeznaczenie, określone w ustaleniach szczegółowych zmiany planu i oznaczone symbolem literowym (literowymi), które winno przeważać na terenie planistycznym;

5) przeznaczeniu uzupełniającym - należy przez to rozumieć przeznaczenie, określone w ustaleniach szczegółowych zmiany planu dotyczących terenu planistycznego, które uzupełnia przeznaczenie podstawowe (infrastruktura techniczna, obsługa komunikacji, sport i rekreacja, zieleń i mała architektura) z zastrzeżeniem, że zagospodarowanie związane z funkcją uzupełniającą, będzie stanowić mniej niż 50% powierzchni terenu planistycznego lub mniej niż 50% powierzchni całkowitej sytuowanych na nim budynków oraz, że funkcja dopuszczalna nie wykluczy zagospodarowania terenu, zgodnie z funkcją podstawową, ustaloną zmianą planu;

6) drodze publicznej - należy przez to rozumieć drogę zaliczoną na podstawie ustawy o drogach publicznych do kategorii dróg (krajowej lub gminnej), wydzieloną liniami rozgraniczającymi;

7) drodze dojazdowej (serwisowej) - należy przez to rozumieć drogę dla docelowej obsługi terenów sąsiadujących z drogą ekspresową, oznaczoną zmianą planu symbolem DD, nie zaliczoną do dróg publicznych;

8) dostępie działki budowlanej do drogi publicznej - należy przez to rozumieć bezpośredni dostęp do tej drogi (poprzez zjazd) albo dostęp do niej przez drogę dojazdową (serwisową);

9) dachu wielospadowym - należy przez to rozumieć dach wielopołaciowy - o dwu - i większej liczbie głównych połaci dachowych, w różnych typach (polski, naczółkowy, mansardowy itp.); dopuszcza się elementy doświetlenia dachu - lukarny, okna mansardowe, wole oczy, okna połaciowe;

10) obsłudze komunikacji - należy przez to rozumieć elementy zagospodarowania terenu planistycznego służące obsłudze komunikacji pieszej i kołowej (place, drogi wewnętrzne, dojścia piesze, parkingi, warsztaty naprawcze, garaże, myjnia lub stanowisko do mycia pojazdów), ewentualnie lądowisko dla helikopterów;

11) środkach ochrony minimalizujących wpływ inwestycji na środowisko - należy przez to rozumieć rozwiązania techniczno-inżynieryjne lub techniczno-przestrzenne ograniczające negatywne oddziaływanie inwestycji (uciążliwych dla środowiska jak drogi, usługi, obsługa komunikacji) na środowisko. Do środków ochrony czynnej należą np. wały ziemne, ekrany przeciwhałasowe i tłumiące drgania, pasy zadrzewień, do środków ochrony biernej - związane z zapewnieniem wymaganej izolacyjności przegród zewnętrznych. Wybór środków czynnej ochrony środowiska zależy od skali i charakteru zagrożeń i jest dokonywany na podstawie dokumentów wymaganych przepisami szczególnymi;

12) usługach publicznych - należy przez to rozumieć przeznaczenie obiektów budowlanych lub ich części na cele publiczne, obejmujące w zmianie planu obiekty bezpieczeństwa publicznego - ochrony przeciwpożarowej;

13) kondygnacji - należy przez to rozumieć poziomą nadziemną lub podziemną część budynku, zawartą pomiędzy powierzchnią posadzki na stropie lub najwyżej położonej warstwy podłogowej na gruncie a powierzchnią posadzki na stropie bądź warstwy osłaniającej izolację cieplną stropu, znajdującego się nad tą częścią budynku, przy czym za kondygnację uważa się także poddasze z pomieszczeniami przeznaczonymi na pobyt ludzi oraz poziomą część budynku stanowiącą przestrzeń na urządzenia techniczne, mającą średnią wysokość w świetle większą niż 2,0 m; za kondygnację nie uznaję się nadbudówek ponad dachem, takich jak maszynownia dźwigu, centrala wentylacyjna, klimatyzacyjna lub kotłownia;

14) kondygnacji nadziemnej - należy przez to rozumieć każdą kondygnację niebędącą kondygnacją podziemną;

15) wysokości zabudowy - należy przez to rozumieć wysokość budynku mierzoną od poziomu terenu przy najniżej położonym wejściu do budynku lub jego części, znajdującym się na pierwszej kondygnacji nadziemnej budynku, bądź do najwyżej położonego punktu stropodachu lub przekrycia budynku; określone w zmianie planu maksymalne wysokości nie odnoszą się do inwestycji celu publicznego z zakresu łączności publicznej oraz innych obiektów infrastruktury technicznej, dopuszczonych zmianą planu;

16) geometrii dachu - należy przez to rozumiećokreśloną w ustaleniach zmiany planu ilość i kąt nachylenia głównych połaci dachowych (nie dotyczy nachylenia połaci dachów ganków, werand, lukarn, itp.);

17) nieprzekraczalnej linii zabudowy - należy przez to rozumieć najmniejszą, dopuszczalną odległość elewacji budynku, stosownie do ustaleń planu, od krawędzi jezdni lub linii rozgraniczającej drogi obsługującej teren, na którym jest planowane jego usytuowanie lub innych linii ustalonych zmianą planu; nie dotyczy obiektów (liniowych oraz budowli i urządzeń) infrastruktury technicznej, które winny być sytuowane z zachowaniem przepisów szczególnych;

18) linii rozgraniczającej teren - należy przez to rozumieć linie wydzielające tereny o różnym przeznaczeniu lub różnych zasadach zagospodarowania, oznaczone symbolem literowym lub cyfrowym i literowym, wyznaczające granice ewentualnego podziału geodezyjnego;

19) wskaźniku powierzchni terenu biologicznie czynnego - należy przez to rozumieć udział procentowy terenu z nawierzchnią ziemną urządzoną w sposób zapewniający naturalną wegetację, a także 50% powierzchni tarasów i stropodachów z taką nawierzchnią, nie mniej jednak niż 10 m2, oraz wodę powierzchniową na tym terenie do powierzchni terenu planistycznego lub działki budowlanej, w granicach terenu planistycznego, stosownie do ustaleń szczegółowych zmiany planu;

20) wskaźniku powierzchni zabudowy - jest to udział procentowy sumy powierzchni zabudowy (w znaczeniu przepisu szczególnego) budynków, które mogą być lokalizowane w granicach wydzielonego terenu, do powierzchni terenu planistycznego lub działki budowlanej w granicach terenu planistycznego, stosownie do ustaleń szczegółowych zmiany planu. Do powierzchni zabudowy nie wlicza się powierzchni obiektów budowlanych ani ich części nie wystających ponad powierzchnię terenu, powierzchni obiektów pomocniczych (szopy, altany) oraz elementów zewnętrznych jak: schody, rampy, daszki, występy dachowe, a także obiektów małej architektury i funkcjonujących sezonowo;

21) przepisach szczególnych - należy przez to rozumieć przepisy ustaw wraz z aktami wykonawczymi;

22) przepisach ustawy bez podania nazwy - należy przez to rozumieć ustawę z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t. j. Dz. U. z 2012 r. poz.647)).

§ 4. 1. Wydziela się z terenów, oznaczonych w planie symbolami RZ i RP

- teren planistyczny, położony w obrębie Wincentów, oznaczony na załączniku Nr 1 do niniejszej uchwały symbolem G 1 UP.

2. Przeznaczenie terenu oznaczonego symbolem G 1 UP:

1) przeznaczenie podstawowe - usługi publiczne;

2) przeznaczenie uzupełniające:

a) infrastruktura techniczna,

b) obsługa komunikacji (place, drogi wewnętrzne, dojścia piesze, parkingi, warsztaty naprawcze, garaże, myjnia lub stanowisko do mycia pojazdów, ew. lądowisko dla helikopterów),

c) sport i rekreacja (np. boisko do gier zespołowych, wspinalnia z bieżnią, plac ćwiczeń itp.),

d) zieleń i mała architektura.

3. Warunki zabudowy i zagospodarowania terenu oznaczonego symbolem G 1 UP:

1) budowa kompleksu obiektów Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej i Jednostki Ratowniczo-Gaśniczej, które mogą obejmować w szczególności:

a) część socjalno-biurową,

b) część logistyczną (obiekty i pomieszczenia magazynowo-gospodarcze, obiekty infrastruktury technicznej jak: agregatornia, wentylatornia, kotłownia itp.),

c) część garażowo-warsztatową,

d) komunikację wewnętrzną i obiekty obsługi komunikacji,

e) część sportowo-rekreacyjną z zielenią i małą architekturą;

2) wielkości obiektów i elementów zagospodarowania terenu wym. w ust. 1, przyjęte dla odpowiedniej kategorii Komendy Powiatowej i JRG, mogą być dostosowywane do charakteru obszaru działania jednostki i występujących na nim potencjalnych zagrożeń oraz do funkcjonowania grup specjalistycznych;

3) zagospodarowanie terenu w układzie strefowym uwzględniającym prognozowaną, potencjalną uciążliwość ruchu komunikacyjnego na drodze ekspresowej S19 (oznaczonej symbolem KDE GP/S), w szczególności:

a) w strefie przyległej do pasa drogi dojazdowej (serwisowej przy drodze ekspresowej S19) - wskazana lokalizacja obiektów związanych z obsługą komunikacji, części logistycznej i innych nie przeznaczonych na stały pobyt ludzi,

b) lokalizacja obiektu socjalno-biurowego i zagospodarowanie sportowo-rekreacyjne wym. w pkt 1 a i e, w maksymalnym oddaleniu od drogi ekspresowej - we wschodniej i centralnej części terenu; przy sytuowaniu ww. obiektów należy uwzględnić również ich oddziaływanie na sąsiednie tereny projektowanej zabudowy mieszkaniowej,

c) w przypadku sytuowania zabudowy (lub jej części), przeznaczonej na stały pobyt ludzi w zasięgu uciążliwości drogi ekspresowej, należy zastosować urządzenia ochrony przed uciążliwościami ruchu drogowego;

4) zasady ochrony środowiska przyrodniczego i krajobrazu:

a) urządzenie nawierzchni placów, ciągów komunikacyjnych i parkingów oraz ich odwodnienie w sposób wykluczający zanieczyszczenie wód powierzchniowych i podziemnych oraz gleb substancjami ropopochodnymi i osadami,

b) ujednolicenie architektury projektowanego kompleksu obiektów, z dostosowaniem ich kolorystyki do krajobrazu (kolorystyka elewacji i dachów, z wyłączeniem dachów płaskich - stonowana, nieagresywna),

c) urządzenie zieleni izolacyjnej przy granicy terenu budowlanego oraz od strony drogi ekspresowej oraz zieleni ozdobnej z małą architekturą,

d) budowa ogrodzeń z wyłączeniem elementów prefabrykowanych od strony drogi obsługującej teren - w minimalnej odległości wyznaczonej planowaną granicą pasa drogi dojazdowej (serwisowej) zgodnie z załącznikiem graficznym.

5) zasady ochrony konserwatorskiej - ustala się warunki ochrony konserwatorskiej dotyczące znalezisk archeologicznych, określone w przepisach szczególnych - w przypadku odkrycia w trakcie prac ziemnych i budowlanych przedmiotu, co do którego istnieje przypuszczenie iż jest on zabytkiem, należy zabezpieczyć przedmiot i miejsce jego odkrycia oraz powiadomić wojewódzkiego konserwatora zabytków lub Wójta Gminy;

6) maksymalna wysokość zabudowy - trzy kondygnacje nadziemne - do 12,0 m; dopuszcza się lokalizację obiektów infrastruktury o wysokości do 30,0 m, z zachowaniem przepisów szczególnych;

7) geometria dachów:

a) dachy wielospadowe o nachyleniu połaci pod kątem 25°-45°,

b) dopuszcza się dachy płaskie lub jednospadowe o nachyleniu połaci do 20° - w szczególności jeśli ich zastosowanie jest uwarunkowane technicznie lub technologicznie (np. na budynkach o dużych rozpiętościach konstrukcji dachu);

8) maksymalny wskaźnik powierzchni zabudowy - 30% powierzchni terenu planistycznego;

9) minimalny wskaźnik powierzchni terenu biologicznie czynnego - 25% powierzchni terenu planistycznego;

10) nieprzekraczalne linie zabudowy - zgodnie z załącznikiem graficznym:

a) od zewnętrznej krawędzi jezdni drogi ekspresowej S19 -

- zabudowy przeznaczonej na stały pobyt ludzi (socjalno-biurowej) - 80,0 - 105,0 m (tj. minimum 50,0 m lub 60,0 m od krawędzi jezdni projektowanej drogi dojazdowej - serwisowej),

- pozostałej zabudowy - 50,0 m - 65,0 m (tj. minimum 20,0 m od krawędzi jezdni projektowanej drogi dojazdowej - serwisowej),

b) od południowej granicy terenu planistycznego - 4,0 m;

11) obsługa komunikacyjna:

a) do czasu realizacji drogi ekspresowej oznaczonej symbolem KDE(GP/S) - odcinkiem dotychczasowej drogi krajowej nr 19, który po wybudowaniu obwodnicy miasta Lubartów (I etap) stał się drogą gminną,

b) docelowa obsługa komunikacyjna - po wybudowaniu drogi ekspresowej S19 - projektowaną drogą dojazdową (serwisową) oznaczoną symbolem DD, która poprzez drogę wojewódzką nr 815 będzie miała połączenie z planowanym na przebiegu drogi ekspresowej węzłem "Wincentów",

c) dopuszcza się budowę lądowiska dla helikopterów, z zachowaniem przepisów szczególnych;

12) zasady obsługi infrastruktury technicznej:

a) zaopatrzenie w wodę - z istniejących i projektowanych sieci wodociągowych,

b) odprowadzenie ścieków - do kanalizacji sanitarnej i oczyszczalni ścieków; jakość odprowadzanych ścieków powinna spełniać warunki przepisów szczególnych w sprawie odprowadzania ścieków do wód i do ziemi oraz w sprawie substancji szczególnie szkodliwych dla środowiska wodnego,

c) gospodarowanie odpadami:

- postępowanie z odpadami komunalnymi (w tym gromadzenie odpadów komunalnych) - zgodnie z regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie gminy,

- gospodarowanie odpadami niebezpiecznymi winno być zorganizowane w sposób zgodny z przepisami ustawy o odpadach - wytwarzanie i składowanie odpadów niebezpiecznych nie może zagrażać środowisku naturalnemu, w tym powodować zanieczyszczeń ziemi i wód podziemnych,

d) zaopatrzenie w ciepło - z indywidualnych źródeł opalanych paliwami niskoemisyjnymi lub wykorzystanie alternatywnych źródeł energii (kolektorów słonecznych, pomp ciepła),

e) dopuszcza się w szczególności instalację alternatywnych źródeł energii do wspomagania podgrzewania ciepłej wody użytkowej,

f) zaopatrzenie w energię elektryczną:

- zasilenie w energię elektryczną obecnych odbiorców będzie realizowane z istniejącej sieci elektroenergetycznej,

- przyłączenie do sieci elektroenergetycznej planowanych obiektów (nieruchomości), lub zwiększenie mocy elektrycznej do obiektów istniejących, nastąpi zgodnie z przepisami szczególnymi z zakresu prawa energetycznego, gdy spełnione będą warunki techniczne i ekonomiczne przyłączenia i dostarczenia energii elektrycznej, na podstawie stosownej umowy z zarządcą sieci i po zrealizowaniu określonych przez niego warunków przyłączenia,

- w przypadku wzrostu zapotrzebowania na moc i energię elektryczną, dopuszcza się dla zasilania obecnych i przyszłych odbiorców energii elektrycznej, budowę linii elektroenergetycznych średniego i niskiego napięcia oraz stacji transformatorowych 15/04 kV,

- dopuszcza się możliwość wyznaczenia nowych terenów pod realizację stacji transformatorowych, których nie uwzględniono w rysunkach planów, jeżeli uzasadnione jest to wzrostem zapotrzebowania mocy,

- budowa wnętrzowych stacji transformatorowych, będących własnością zarządcy sieci, winna być realizowana na gruncie o uregulowanym stosunku prawnym, w miejscu określonym warunkami technicznymi, dostępem do drogi i możliwością dojazdu sprzętu ciężkiego, minimalna powierzchnia działki pod stację - 80 m2,

- planowana instalacja oświetlenia awaryjnego - zasilana energią elektryczną z agregatu prądotwórczego zapewniającego zasilanie w przypadku zaniku energii elektrycznej lub zasilanie z odrębnej linii doprowadzonej do odrębnej stacji transformatorowej,

g) zapewnienie łączności telekomunikacyjnej i teleinformatycznej - w oparciu o bezprzewodowe i przewodowe sieci;

13) minimalna ilość miejsc parkingowych dla pojazdów osobowych - 30, w tym 2 miejsca parkingowe dla inwalidów;

14) masy ziemne powstałe w wyniku budowy obiektów wymienionych w ust. 3 pkt 1 winny być zagospodarowane poprzez ukształtowanie terenów zieleni oraz ewentualnie sportowo-rekreacyjnych.

§ 5. Dla terenu objętego niniejszą zmianą, ustala się stawkę procentową w wysokości 5%, służącą naliczeniu jednorazowej opłaty na rzecz Gminy, z tytułu wzrostu wartości nieruchomości, będącego skutkiem uchwalenia zmiany planu, w przypadku zbycia nieruchomości w terminie 5 lat od dnia, w którym zmiana planu stała się obowiązująca.

§ 6. W zakresie objętym zmianą przestają obowiązywać ustalenia planu.

§ 7. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Lubartów.

§ 8. Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubelskiego oraz publikacji na stronie internetowej Urzędu Gminy Lubartów.

§ 9. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubelskiego.

Przewodniczący Rady Gminy


Robert Piętka


Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr XXI/144/12
Rady Gminy Lubartów
z dnia 15 listopada 2012 r.
Zalacznik1.pdf

Obręb Wincentów


ZAŁĄCZNIK NR 2

DO UCHWAŁY NR XXI/144/12

RADY GMINY LUBARTÓW

Z DNIA 15 listopada 2012 r.

ROZSTRZYGNIĘCIE O SPOSOBIE ROZPATRZENIA UWAG WNIESIONYCH DO WYŁOŻONEGO DO PUBLICZNEGO WGLĄDU PROJEKTU ZMIANY MIEJSCOWEGO PLANU ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO

GMINY LUBARTÓW

Projekt zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Lubartów wyłożono do publicznego wglądu w terminie od 9 do 30 sierpnia 2012 r..

W ustalonym terminie tj. do 13 września 2012 r. nie wniesiono uwag.

Przewodniczący Rady Gminy


Robert Piętka


ZAŁĄCZNIK NR 3

DO UCHWAŁY NR XXI/144/12

RADY GMINY LUBARTÓW

Z DNIA 15 listopada 2012 r.

ROZSTRZYGNIĘCIE O SPOSOBIE REALIZACJI ZAPISANYCH W ZMIANIE PLANU INWESTYCJI Z ZAKRESU INFRASTRUKTURY TECHNICZNEJ, KTÓRE NALEŻĄ DO ZADAŃ WŁASNYCH GMINY ORAZ ZASADACH ICH FINANSOWANIA, ZGODNIE Z PRZEPISAMI USTAWY O FINANSACH PUBLICZNYCH

Na podstawie art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym ( t. j. Dz. U. z 2012 r. poz. 647) stwierdza się, że dla terenów objętych zmianą miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego przewiduje się inwestycje z zakresu infrastruktury technicznej, które należą do zadań własnych gminy. Infrastruktura finansowana będzie przez Gminę ze środków własnych, środków pomocowych Unii Europejskiej, funduszy ochrony środowiska
i innych.

Przewodniczący Rady Gminy


Robert Piętka


Uzasadnienie

przyjętych rozwiązań w projekcie zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Lubartów

Projekt zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Lubartów został sporządzony w oparciu o Uchwałę Nr III/12/10 Rady Gminy Lubartów z dnia 28 grudnia 2010 r. Plan podlegający zmianie został zatwierdzony uchwałą Nr VIII/49/99 Rady Gminy Lubartów z dnia 17 maja 1999 r. w sprawie: I etapu zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Lubartów (Dz. Urz. Woj. Lubel. z 1999 r. Nr 47, poz. 767) oraz uchwałą Nr XVII/94/2000 Rady Gminy Lubartów z dnia 13 marca 2000 r. w sprawie: II etapu zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Lubartów (Dz. Urz. Woj. Lubel. z 2000r. Nr 25, poz. 366 ), z późn. zm.

Zmiana planu zagospodarowania przestrzennego gminy Lubartów wnioskowana przez Starostę Powiatu Lubartów jest związana z dostosowaniem ustaleń planu do nowych zamierzeń inwestycyjnych. Dotyczy wyznaczenia terenu usług publicznych - Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej i Jednostki Ratowniczo-Gaśniczej w obrębie Wincentów.

Zmiana miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Lubartów jest zgodna z ustaleniami studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Lubartów uchwalonego uchwałą Nr XVII/103/12 Rady Gminy Lubartów z dnia 8 maja 2012 r.

Przedmiot, zakres i forma sporządzonego projektu zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Lubartów jest zgodny z przepisami określonymi w art. 15 ust.1 i 2, art. 16 ust.1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t. j. Dz. U. z 2012 r. poz. 647) oraz przepisami zawartymi w rozporządzeniu z dnia 26 sierpnia 2003 Ministra Infrastruktury w sprawie wymaganego zakresu projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (Dz. U z 2003 r. Nr 164, poz. 1587). W procesie planistycznym zostały spełnione wymagane przepisami czynności i procedury formalno-prawne dotyczące opiniowania i uzgodnień projektu zmiany planu przez instytucje i organy właściwe, a także dotyczące uspołecznienia i konsultacji społecznej. Zgodnie z wymogami art. 46 pkt. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2008 r Nr 199, poz. 1227 z późn. zm.), została przeprowadzona strategiczna ocena oddziaływania na środowisko projektu zmiany planu. Jej istotnym elementem było udostępnienie projektu dokumentu wraz z prognozą jego oddziaływania na środowisko oraz zapewnienie wszystkim zainteresowanym możliwości wnoszenia uwag i wniosków.

Wyznaczony w zmianie planu teren usług publicznych oraz ustalone zasady zabudowy i zagospodarowania spowodują skutki finansowych związane z realizacją infrastruktury technicznej, stanowiącej zadania własne gminy. Zmiana planu zagospodarowania przestrzennego gminy jest uzasadniona ze względów ekonomicznych i funkcjonalnych, zapewni właściwą ochronę przeciwpożarową powiatu lubartowskiego, przy zachowaniu procedur określonych w przepisach szczególnych.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00