Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Lubelskiego rok 2012 poz. 4474

Uchwała nr XXV/168/2012 Rady Miejskiej w Parczewie

z dnia 30 października 2012r.

w sprawie zasad i trybu korzystania z obiektów i urządzeń użyteczności publicznej Gminy Parczew

Na podstawie art. 40 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z późn. zm.) - Rada Miejska uchwala, co następuje:

§ 1. Ilekroć w niniejszej uchwale jest mowa o:

1) obiektach i urządzeniach użyteczności publicznej - rozumie się przez to obiekty i urządzenia użyteczności publicznej z dziedziny sportu, oświaty i kultury;

2) użytkownikach - rozumie się przez to osoby korzystające z obiektów i urządzeń użyteczności publicznej w sposób określony w niniejszej uchwale.

§ 2. Obiekty są udostępniane użytkownikom na podstawie:

1) umowy na korzystanie z obiektów w określonym zakresie;

2) biletów lub karnetów wstępu.

§ 3. 1. Korzystanie z obiektów i urządzeń użyteczności publicznej jest odpłatne.

2. Obiekty i urządzenia użyteczności publicznej udostępniane są nieodpłatnie, do powszechnego korzystania z przeznaczeniem na:

1) zebrania i spotkania z mieszkańcami organizowane przez Burmistrza, sołtysów, radnych oraz jednostki organizacyjne Gminy;

2) spotkania wiejskie organizowane wyłącznie dla mieszkańców danej miejscowości lub mieszkańców gminy organizowane przez sołtysów, radnych oraz jednostki organizacyjne Gminy, stowarzyszenia realizujące zadania własne Gminy mające charakter użyteczności publicznej;

3) kursy i szkolenia, organizowane dla mieszkańców Gminy przez Burmistrza, Ośrodki Doradztwa Rolniczego oraz jednostki organizacyjne Gminy;

4) zajęcia kulturalne, sportowe i współzawodnictwa sportowego dla grup dziecięcych oraz młodzieżowych z terenu Gminy, organizowane przez jednostki oświatowe i instytucje kultury;

5) wystawy, pokazy, koncerty organizowane przez podmioty realizujące zadania własne Gminy mające charakter użyteczności publicznej;

6) imprezy dla dzieci organizowane przez dyrektorów placówek oświatowych;

7) działalność statutową niezarobkową obejmującą zadania własne Gminy realizowane przez stowarzyszenia, fundacje, organizacje społeczne i podmioty niezaliczone do sektora finansów publicznych i niedziałające w celu osiągnięcia zysku, realizujące zadania własne Gminy mające charakter użyteczności publicznej, w obiektach użyteczności publicznej;

8) działalność pedagogiczno-psychologiczną dla dzieci.

3. Udostępnienie obiektów i urządzeń użyteczności publicznej będzie możliwe wyłącznie po uprzednim uzgodnieniu terminu i po zawarciu umowy użyczenia.

§ 4. Korzystanie z obiektów i urządzeń odbywa się na podstawie właściwego dla danego obiektu lub urządzenia regulaminu (instrukcji) oraz zgodnie z harmonogramem ustalonym przez kierowników gminnych jednostek organizacyjnych.

§ 5. Regulamin określający zasady i tryb korzystania ze świetlicy wiejskiej stanowiącej własność Gminy określa załącznik do niniejszej uchwały.

§ 6. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Parczewa.

§ 7. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubelskiego.

Przewodniczący Rady Miejskiej


Henryk Szych


Załącznik do Uchwały Nr XXV/168/2012
Rady Miejskiej w Parczewie
z dnia 30 października 2012 r.

REGULAMIN OKREŚLAJĄCY ZASADY I TRYB KORZYSTANIA ZE ŚWIETLICY WIEJSKIEJ

Rozdział 1.
POSTANOWIENIA OGÓLNE

§ 1. 1. Działalność świetlicy wiejskiej ma na celu integrację środowiska lokalnego, inicjowanie aktywności mieszkańców działających na rzecz wsi oraz prowadzenie działalności kulturalno-oświatowej i sportowej.

2. Celem działalności świetlicy wiejskiej jest:

1) popularyzacja amatorskich form artystycznych;

2) rozwój działalności kulturalnej adresowanej do różnych grup wiekowych społeczności wiejskiej;

3) promowanie sportu na wsi, podejmowanie działań rekreacyjnych;

4) organizacja imprez dla mieszkańców wsi (festyny, uroczystości);

5) organizacja spotkań sołtysa i rady sołeckiej z organizacjami i środowiskami lokalnymi;

6) organizacja spotkań organizacji lokalnych działających na terenie wsi np. Koła Gospodyń Wiejskich, Ochotnicze Straże Pożarne, itp.;

7) promocja wsi i gminy.

Rozdział 2.
ZARZĄDZANIE ŚWIETLICĄ WIEJSKĄ

§ 2. 1. Administratorem świetlicy wiejskiej jest Gmina.

2. Utrzymanie świetlicy wiejskiej finansowane jest bezpośrednio z budżetu Gminy.

3. Świetlica może być:

1) odpłatnie wynajmowana;

2) nieodpłatnie udostępniana na zebrania wiejskie organizowane przez Gminę, zebrania i spotkania organizowane przez sołtysa, rady sołeckie, szkoły, organizacje społeczne działające w środowisku wiejskim (Koła Gospodyń Wiejskich, Ochotnicze Straże Pożarne, itp.).

4. Zarządzającym świetlicą wiejską jest gospodarz, z którym została zawarta umowa na zarządzanie obiektem.

5. Odpłatne korzystanie ze świetlicy wymaga wcześniejszego uzgodnienia z gospodarzem świetlicy oraz zawarcia umowy najmu.

6. Godziny otwarcia świetlicy są ustalane z gospodarzem obiektu zgodnie ze zgłoszonym zapotrzebowaniem.

7. Do obowiązków gospodarza świetlicy należy:

1) utrzymywanie stałego kontaktu z administratorem świetlicy w zakresie funkcjonowania świetlicy;

2) dbanie o czystość obiektu i przyległego terenu;

3) dbanie o urządzenia i sprzęt znajdujący się w świetlicy oraz na przyległym terenie;

4) udostępnianie świetlicy zgodnie z zapotrzebowaniem;

5) zgłaszanie Administratorowi świetlicy usterek, awarii, a także szkód wyrządzonych przez wynajmujących.

Rozdział 3.
WYNAJEM ŚWIETLICY WIEJSKIEJ

§ 3. 1. Wynajem świetlicy odbywa się odpłatnie zgodnie ze stawkami ustalonymi przez Burmistrza w drodze zarządzenia.

2. Środki uzyskane z wynajęcia świetlicy stanowią dochód Gminy.

3. Podstawą wynajęcia świetlicy wiejskiej jest pisemna umowa cywilnoprawna.

4. Przy każdorazowym udostępnianiu świetlicy do wynajmu lub bezpłatnego użytkowania, Gospodarz świetlicy wraz z osobą na rzecz, której następuje udostępnienie świetlicy (organizator) sprawdza stan pomieszczeń, urządzeń oraz wyposażenie świetlicy. Strony podpisują stosowny protokół. Czynność ta zostaje powtórzona po zakończeniu użytkowania świetlicy.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00