Akt prawny
Alerty
Uchwała nr XXV/168/2012 Rady Miejskiej w Parczewie
z dnia 30 października 2012r.
w sprawie zasad i trybu korzystania z obiektów i urządzeń użyteczności publicznej Gminy Parczew
Na podstawie art. 40 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z późn. zm.) - Rada Miejska uchwala, co następuje:
§ 1. Ilekroć w niniejszej uchwale jest mowa o:
1) obiektach i urządzeniach użyteczności publicznej - rozumie się przez to obiekty i urządzenia użyteczności publicznej z dziedziny sportu, oświaty i kultury;
2) użytkownikach - rozumie się przez to osoby korzystające z obiektów i urządzeń użyteczności publicznej w sposób określony w niniejszej uchwale.
§ 2. Obiekty są udostępniane użytkownikom na podstawie:
1) umowy na korzystanie z obiektów w określonym zakresie;
2) biletów lub karnetów wstępu.
§ 3. 1. Korzystanie z obiektów i urządzeń użyteczności publicznej jest odpłatne.
2. Obiekty i urządzenia użyteczności publicznej udostępniane są nieodpłatnie, do powszechnego korzystania z przeznaczeniem na:
1) zebrania i spotkania z mieszkańcami organizowane przez Burmistrza, sołtysów, radnych oraz jednostki organizacyjne Gminy;
2) spotkania wiejskie organizowane wyłącznie dla mieszkańców danej miejscowości lub mieszkańców gminy organizowane przez sołtysów, radnych oraz jednostki organizacyjne Gminy, stowarzyszenia realizujące zadania własne Gminy mające charakter użyteczności publicznej;
3) kursy i szkolenia, organizowane dla mieszkańców Gminy przez Burmistrza, Ośrodki Doradztwa Rolniczego oraz jednostki organizacyjne Gminy;
4) zajęcia kulturalne, sportowe i współzawodnictwa sportowego dla grup dziecięcych oraz młodzieżowych z terenu Gminy, organizowane przez jednostki oświatowe i instytucje kultury;
5) wystawy, pokazy, koncerty organizowane przez podmioty realizujące zadania własne Gminy mające charakter użyteczności publicznej;
6) imprezy dla dzieci organizowane przez dyrektorów placówek oświatowych;
7) działalność statutową niezarobkową obejmującą zadania własne Gminy realizowane przez stowarzyszenia, fundacje, organizacje społeczne i podmioty niezaliczone do sektora finansów publicznych i niedziałające w celu osiągnięcia zysku, realizujące zadania własne Gminy mające charakter użyteczności publicznej, w obiektach użyteczności publicznej;
8) działalność pedagogiczno-psychologiczną dla dzieci.
3. Udostępnienie obiektów i urządzeń użyteczności publicznej będzie możliwe wyłącznie po uprzednim uzgodnieniu terminu i po zawarciu umowy użyczenia.
§ 4. Korzystanie z obiektów i urządzeń odbywa się na podstawie właściwego dla danego obiektu lub urządzenia regulaminu (instrukcji) oraz zgodnie z harmonogramem ustalonym przez kierowników gminnych jednostek organizacyjnych.
§ 5. Regulamin określający zasady i tryb korzystania ze świetlicy wiejskiej stanowiącej własność Gminy określa załącznik do niniejszej uchwały.
§ 6. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Parczewa.
§ 7. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubelskiego.
Przewodniczący Rady Miejskiej |
Załącznik do Uchwały Nr XXV/168/2012
Rady Miejskiej w Parczewie
z dnia 30 października 2012 r.
REGULAMIN OKREŚLAJĄCY ZASADY I TRYB KORZYSTANIA ZE ŚWIETLICY WIEJSKIEJ
Rozdział 1.
POSTANOWIENIA OGÓLNE
§ 1. 1. Działalność świetlicy wiejskiej ma na celu integrację środowiska lokalnego, inicjowanie aktywności mieszkańców działających na rzecz wsi oraz prowadzenie działalności kulturalno-oświatowej i sportowej.
2. Celem działalności świetlicy wiejskiej jest:
1) popularyzacja amatorskich form artystycznych;
2) rozwój działalności kulturalnej adresowanej do różnych grup wiekowych społeczności wiejskiej;
3) promowanie sportu na wsi, podejmowanie działań rekreacyjnych;
4) organizacja imprez dla mieszkańców wsi (festyny, uroczystości);
5) organizacja spotkań sołtysa i rady sołeckiej z organizacjami i środowiskami lokalnymi;
6) organizacja spotkań organizacji lokalnych działających na terenie wsi np. Koła Gospodyń Wiejskich, Ochotnicze Straże Pożarne, itp.;
7) promocja wsi i gminy.
Rozdział 2.
ZARZĄDZANIE ŚWIETLICĄ WIEJSKĄ
§ 2. 1. Administratorem świetlicy wiejskiej jest Gmina.
2. Utrzymanie świetlicy wiejskiej finansowane jest bezpośrednio z budżetu Gminy.
3. Świetlica może być:
1) odpłatnie wynajmowana;
2) nieodpłatnie udostępniana na zebrania wiejskie organizowane przez Gminę, zebrania i spotkania organizowane przez sołtysa, rady sołeckie, szkoły, organizacje społeczne działające w środowisku wiejskim (Koła Gospodyń Wiejskich, Ochotnicze Straże Pożarne, itp.).
4. Zarządzającym świetlicą wiejską jest gospodarz, z którym została zawarta umowa na zarządzanie obiektem.
5. Odpłatne korzystanie ze świetlicy wymaga wcześniejszego uzgodnienia z gospodarzem świetlicy oraz zawarcia umowy najmu.
6. Godziny otwarcia świetlicy są ustalane z gospodarzem obiektu zgodnie ze zgłoszonym zapotrzebowaniem.
7. Do obowiązków gospodarza świetlicy należy:
1) utrzymywanie stałego kontaktu z administratorem świetlicy w zakresie funkcjonowania świetlicy;
2) dbanie o czystość obiektu i przyległego terenu;
3) dbanie o urządzenia i sprzęt znajdujący się w świetlicy oraz na przyległym terenie;
4) udostępnianie świetlicy zgodnie z zapotrzebowaniem;
5) zgłaszanie Administratorowi świetlicy usterek, awarii, a także szkód wyrządzonych przez wynajmujących.
Rozdział 3.
WYNAJEM ŚWIETLICY WIEJSKIEJ
§ 3. 1. Wynajem świetlicy odbywa się odpłatnie zgodnie ze stawkami ustalonymi przez Burmistrza w drodze zarządzenia.
2. Środki uzyskane z wynajęcia świetlicy stanowią dochód Gminy.
3. Podstawą wynajęcia świetlicy wiejskiej jest pisemna umowa cywilnoprawna.
4. Przy każdorazowym udostępnianiu świetlicy do wynajmu lub bezpłatnego użytkowania, Gospodarz świetlicy wraz z osobą na rzecz, której następuje udostępnienie świetlicy (organizator) sprawdza stan pomieszczeń, urządzeń oraz wyposażenie świetlicy. Strony podpisują stosowny protokół. Czynność ta zostaje powtórzona po zakończeniu użytkowania świetlicy.