Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Lubelskiego rok 2012 poz. 4456

Uchwała nr XIX/151/2012 Rady Gminy Kurów

z dnia 19 października 2012r.

w sprawie przyjęcia regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 08 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 19 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (Dz. U. z 2006 r. Nr 123, poz. 858 z późn. zm.) - Rada Gminy Kurów uchwala , co następuje:

§ 1. Przyjmuje się Regulamin dostarczania wody i odprowadzania ścieków obowiązujący na terenie Gminy Kurów, stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.

§ 2. Traci moc uchwała Nr XVIII/137/2012 Rady Gminy Kurów z dnia 13 września
2012 roku w sprawie regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków.

§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Kurów.

§ 4. Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubelskiego.

§ 5. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od jej ogłoszenia.

Przewodniczący Rady Gminy Kurów


Władysław Chabros


Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr XIX/151/2012
Rady Gminy Kurów
z dnia 19 października 2012 r.

Regulamin dostarczania wody i odprowadzania ścieków

Rozdział I.
Postanowienia ogólne

§ 1. Regulamin określa zasady prowadzenia i warunki korzystania z usług w zakresie zbiorowego zaopatrzenia w wodę, za pomocą urządzeń wodociągowych oraz zbiorowego odprowadzania ścieków za pomocą urządzeń kanalizacyjnych, na terenie gminy Kurów, świadczonych przez Zakład Usług Komunalnych w Kurowie, zwany dalej Przedsiębiorstwem.

§ 2. 1. Ilekroć w niniejszym regulaminie używa się słowa "ustawa", należy przez to rozumieć ustawę z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (tekst jednolity Dz. U. z 2006 r. Nr 123, poz. 858 z późn. zm.).

2. Przedsiębiorstwo świadczy usługi na podstawie umowy o zaopatrzenie w wodę i/lub odprowadzanie ścieków, zwanej dalej umową.

Rozdział II.
Minimalny poziom usług świadczonych przez Przedsiębiorstwo w zakresie dostarczania wody i odprowadzania ścieków

§ 3. Przedsiębiorstwo jest zobowiązane dostarczać wodę i/lub odprowadzać ścieki zapewniając zdolność posiadanych urządzeń wodociągowych i/lub urządzeń kanalizacyjnych, celem świadczenia usług w sposób ciągły i niezawodny, a w szczególności do:

a) dostarczania wody do nieruchomości, o jakości przeznaczonej do spożycia przez ludzi,

b) odbioru ścieków od Odbiorcy usług do systemu kanalizacyjnego w sposób ciągły i niezawodny,

c) zapewnienia w posiadanej sieci wodociągowej odpowiedniego ciśnienia wody, o wielkości wynikającej z dokumentacji technicznej,

d) utrzymania posiadanych urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych,

e) zainstalowania i utrzymania na własny koszt wodomierza głównego po odbiorze technicznym przyłącza i zawarciu umowy,

f) informowania Wójta Gminy Kurów, o jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi.

§ 4. Odbiorca usług jest zobowiązany do korzystania z zaopatrzenia w wodę i/lub odprowadzania ścieków, w sposób nie powodujący pogorszenia jakości usług świadczonych przez Przedsiębiorstwo, a w szczególności do:

1) użytkowania wewnętrznej instalacji wodociągowej, w sposób eliminujący możliwość wystąpienia skażenia chemicznego lub bakteriologicznego wody w sieci, na skutek cofnięcia się wody z wewnętrznej instalacji wodociągowej, powrotu ciepłej wody lub wody z instalacji centralnego ogrzewania,

2) utrzymywania pomieszczeń i studzienek, w których zainstalowany jest wodomierz, w stanie uniemożliwiającym jego uszkodzenia mechaniczne oraz uszkodzenia spowodowane niskimi temperaturami, a także ochroną przed dostępem osób nieuprawnionych,

3) odprowadzania ścieków w ilości i jakości zgodnej z zawartą umową,

4) utrzymywania przyłącza wodociągowego i/lub kanalizacyjnego, gdy nie znajduje się ono w posiadaniu Przedsiębiorstwa.

Rozdział III.
Szczegółowe warunki i tryb zawierania umów z Odbiorcami usług

§ 5. Postanowienia umów zawieranych przez Przedsiębiorstwo z Odbiorcami, nie mogą ograniczać praw i obowiązków stron wynikających z przepisów ustawy, przepisów wykonawczych wydanych na podstawie ustawy oraz postanowień niniejszego regulaminu.

§ 6. 1. Przedsiębiorstwo zobowiązane jest zawrzeć umowę o zaopatrzenie w wodę i/lub odprowadzanie ścieków z Odbiorcą, którego nieruchomość zostanie przyłączona do sieci i dokonany zostanie odbiór techniczny, po złożeniu pisemnego wniosku o zawarcie umowy.

2. Umowa określa szczegółowe obowiązki stron, w tym zasady utrzymania przyłączy oraz warunki usuwania ich awarii.

3. W przypadku, gdy przyłącza nie są w posiadaniu Przedsiębiorstwa, odpowiedzialność Przedsiębiorstwa za zapewnienie ciągłości i jakości świadczonych usług jest ograniczona do posiadanych przez Przedsiębiorstwo urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych.

4. Z Odbiorcami korzystającymi zarówno z usług zaopatrzenia w wodę, jak i z usług odprowadzania ścieków, zakład może zawrzeć jedną umowę o zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków.

5. Umowa określa miejsce wykonywania usługi dostaw wody i/lub odbioru ścieków.

§ 7. 1. Umowy są zawierane na czas nieokreślony, z zastrzeżeniem postanowień ust. 2.

2. Przedsiębiorstwo zawiera umowy na czas określony, na wniosek osoby, której nieruchomość została przyłączona do sieci.

§ 8. 1. Zmiana warunków umowy następuje poprzez zawarcie nowej umowy lub w formie aneksu do umowy na piśmie pod rygorem nieważności.

2. Zmiana taryfy opłat w czasie obowiązywania umowy, wymiana wodomierza głównego nie stanowi zmiany dotychczasowych warunków umowy.

§ 9. 1. W przypadku zmiany stanu prawnego nieruchomości przyłączonej do sieci Przedsiębiorstwa, skutkującej zmianą Odbiorcy, Przedsiębiorstwo zawiera umowę z nowym Odbiorcą, z zachowaniem dotychczasowych warunków technicznych świadczenia usług. Nowy Odbiorca może wystąpić do Przedsiębiorstwa o zmianę tych warunków, jeżeli Przedsiębiorstwo posiada techniczne możliwości świadczenia usług.

2. W przypadku utraty tytułu prawnego do przyłączonej nieruchomości przez dotychczasowego Odbiorcę, jak również w razie nie zawiadomienia Przedsiębiorstwa o zamiarze odstąpienia od umowy, Odbiorca zobowiązany jest do regulowania należności do dnia zdemontowania wodomierza głównego i zamknięcia przyłącza lub do dnia zawarcia przez Przedsiębiorstwo umowy z następnym Odbiorcą.

§ 10. 1. Umowa może być zawarta z osobami korzystającymi z lokali w budynku wielolokalowym na pisemny wniosek właściciela lub zarządcy takiego budynku.

2. Wniosek, o którym mowa w ust. 1 zawiera w szczególności:

1) określenie osób korzystających z lokali, w tym określenie rodzaju tytułu prawnego do zajmowanego lokalu wraz ze zgodą takiej osoby na zawarcie umowy, potwierdzoną własnoręcznym podpisem,

2) oświadczenie wnioskodawcy, o poinformowaniu osób korzystających z lokali o zasadach rozliczania różnic oraz o obowiązku ponoszenia na rzecz Przedsiębiorstwa dodatkowych opłat,

3) schemat wewnętrznej instalacji wodociągowej w budynku wielolokalowym za wodomierzem głównym, wraz z określeniem punktów czerpalnych.

3. Przedsiębiorstwo może określić wzór wniosku o zawarcie umowy.

4. Po spełnieniu wymagań określonych przepisami ustawy, Przedsiębiorstwo zawiera umowę z właścicielem lub zarządcą budynku wielolokalowego oraz z osobami korzystającymi z lokali wskazanymi we wniosku, o którym mowa w ust. 2.

§ 11. Przedsiębiorstwo sporządza projekt umowy, w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku o zawarcie umowy.

§ 12. 1. Umowa może być rozwiązana przez stronę, z zachowaniem okresu wypowiedzenia określonego w umowie.

2. Rozwiązanie przez Odbiorcę umowy za wypowiedzeniem, następuje poprzez złożenie pisemnego oświadczenia woli w siedzibie Przedsiębiorstwa lub przesłania takiego oświadczenia listem poleconym.

§ 13. 1. Umowa może być rozwiązana w drodze porozumienia stron.

2. Umowa zawarta na czas określony ulega rozwiązaniu z chwilą upływu czasu na jaki została zawarta.

3. Umowa może być rozwiązana przez Przedsiębiorstwo bez zachowania okresu wypowiedzenia, w przypadku zaistnienia okoliczności uprawniających Przedsiębiorstwo do odcięcia dostaw wody lub zamknięcia przyłącza kanalizacyjnego określonych w ustawie oraz dokonania zmian w instalacjach Odbiorcy wpływających negatywnie na funkcjonowanie urządzeń Przedsiębiorstwa.

§ 14. Umowa wygasa, w przypadku:

1) śmierci Odbiorcy będącego osobą fizyczną,

2) utraty przez Odbiorcę prawa do korzystania z nieruchomości,

3) zakończenia postępowania upadłościowego w celu likwidacji lub likwidacyjnego strony będącej przedsiębiorcą.

§ 15. Po rozwiązaniu lub wygaśnięciu umowy, Przedsiębiorstwo dokonuje zamknięcia przyłącza wodociągowego i/lub kanalizacyjnego. Demontuje wodomierz główny.

Rozdział IV.
Sposób rozliczeń w oparciu o ceny i stawki opłat ustalone w taryfach

§ 16. Rozliczenia za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków są prowadzone przez Przedsiębiorstwo z Odbiorcami usług na podstawie określonych w taryfach cen stawek opłat oraz ilości dostarczonej wody i odprowadzanych ścieków.

§ 17. Długość okresu obrachunkowego, Przedsiębiorstwo i Odbiorca ustalają w umowie, przy czym nie może być to okres krótszy niż jeden miesiąc i dłuższy niż sześć miesięcy.

§ 18. 1. Wejście w życie nowych taryf nie wymaga zmiany umów z Odbiorcami.

2. Stosowanie przez Przedsiębiorstwo cen i stawek opłat wynikających z nowych, prawidłowo podanych do wiadomości publicznej taryf, nie wymaga odrębnego informowania Odbiorców o ich wysokości.

§ 19. 1. W przypadku budynku wielolokalowego, w którym Odbiorcami są również osoby korzystające z poszczególnych lokali, Przedsiębiorstwo rozlicza odrębnie zarządcę lub właściciela budynku oraz odrębnie osoby korzystające z lokalu, które zawarły umowę.

2. Odbiorca dokonuje zapłaty za dostarczoną wodę i odprowadzone ścieki w terminie określonym w fakturze. Opóźnienia w zapłacie uprawniają Przedsiębiorstwo do naliczania odsetek ustawowych.

3. Zgłoszenie przez Odbiorcę zastrzeżeń, co do wysokości faktury nie wstrzymuje jej zapłaty.

4. W przypadku stwierdzenia nadpłaty zalicza się ją na poczet przyszłych należności lub na żądanie Odbiorcy zwraca się ją w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku w tej sprawie.

Rozdział V.
Warunki techniczne przyłączenia do sieci

§ 20. 1. Osoba ubiegająca się o przyłączenie nieruchomości do sieci składa Przedsiębiorstwu "Wniosek o przyłączenie", zwany dalej wnioskiem, który zawiera co najmniej:

1) oznaczenie wnioskodawcy,

2) adres do korespondencji,

3) w przypadku osób prawnych odpis z właściwego rejestru wskazujący na sposób reprezentacji podmiotu,

4) określenie rodzaju instalacji i urządzeń służących do odbioru usług,

5) określenie ilości przewidywanego poboru wody, jej przeznaczenia oraz charakterystyki zużycia wody,

6) określenie ilości i jakości odprowadzanych ścieków,

7) opis nieruchomości, do której będzie dostarczana woda i/lub, z której będą odprowadzane ścieki, w szczególności określenie jej powierzchni, sposobu zagospodarowania i przeznaczenia,

8) wskazanie planowanego terminu rozpoczęcia wykonywania usługi.

2. Przedsiębiorstwo może określić odpowiedni wzór wniosku.

§ 21. 1. Jeżeli spełnione są techniczne warunki umożliwiające podłączenie nieruchomości do sieci, Przedsiębiorstwo w terminie 30 dni od otrzymania prawidłowo wypełnionego wniosku, o którym mowa w § 21 wraz z kompletem załączników, określa dla osoby ubiegającej się o podłączenie nieruchomości, dokument pod nazwą " Warunki przyłączenia do sieci wodociągowej" i/lub "Warunki przyłączenia do sieci kanalizacyjnej".

2. W razie braku możliwości podłączenia nieruchomości do sieci, Przedsiębiorstwo
w terminie 21 dni od otrzymania wniosku, o którym mowa w § 21, informuje o tym osobę ubiegającą się o podłączenie, wskazując wyraźnie na powody, które uniemożliwiają podłączenie.

3. Dokument, o którym mowa w ust. 1 powinien, co najmniej:

1) wskazywać miejsce i sposób przyłączenia nieruchomości do sieci wodociągowej w tym miejsce zainstalowania wodomierza głównego i/lub sieci kanalizacyjnej z ewentualnym miejscem zainstalowania urządzenia pomiarowego,

2) określać maksymalną ilość wody dostarczanej do nieruchomości z podziałem na poszczególne cele,

3) określać dopuszczalną ilość i jakość odprowadzanych ścieków,

4) informacje o rodzaju i zawartości dokumentów jakie powinna przedłożyć osoba ubiegająca się o przyłączenie do sieci oraz podmiotach z jakimi należy uzgodnić, lub do jakich należy zgłosić fakt przyłączenia oraz projekt przyłącza,

5) wskazywać okres ważności wydanych warunków przyłączenia, nie krótszy niż 1 rok.

§ 22. 1. Przed przystąpieniem do realizacji budowy przyłącza należy uzyskać pisemne uzgodnienie dokumentacji technicznej wraz ze sposobem prowadzenia robót i ich kontroli przez Przedsiębiorstwo.

2. Przedsiębiorstwo wydaje pisemne uzgodnienie, o którym mowa w ust. 1 w terminie 14 dni od daty złożenia kompletu dokumentów.

Rozdział VI.
Sposób dokonywania odbioru przez Przedsiębiorstwo
wykonanego przyłącza

§ 23. 1. Przed zawarciem umowy, Przedsiębiorstwo dokonuje przeglądu wykonanego przyłącza i/lub sieci, pod kątem spełnienia warunków technicznych.

2. Jeżeli nie zostały spełnione warunki techniczne, Przedsiębiorstwo może odmówić przyłączenia do sieci.

§ 24. 1. W ramach prac związanych z przeglądem przyłącza Przedsiębiorstwo dokonuje sprawdzenia zgodności wykonanych prac z projektem przyłącza lub planem sytuacyjnym sporządzonym na kopii aktualnej mapy zasadniczej lub jednostkowej przyjętej do państwowego zasobu geodezyjnego lub kartograficznego, a w przypadku zawierania umowy o przyłączenie, także z warunkami określonymi w tej umowie.

2. Określone w warunkach przyłączenia próby i przeglądy częściowe oraz końcowe są przeprowadzane i potwierdzane w protokołach przy udziale upoważnionych przedstawicieli stron.

3. Przegląd jest wykonywany przed zasypaniem przyłącza. Wszelkie odcinki przyłącza ulegające częściowemu zakryciu (tzw. prace zanikające) należy zgłaszać do przeglądu przed zasypaniem.

4. Przed zasypaniem należy wykonać operat geodezyjny, w zakresie wskazanym w warunkach technicznych, w dwóch egzemplarzach, z których jeden dostarcza się do Przedsiębiorstwa po zatwierdzeniu przez odpowiedni urząd zajmujący się aktualizacją dokumentacji geodezyjnej.

5. W przypadku przyłącza wodociągowego przegląd może nastąpić po przedstawieniu przez Odbiorcę pozytywnych wyników bakteriologicznego badania wody na wykonanym przyłączu.

§ 25. Po zgłoszeniu gotowości do przeglądu przez przedstawiciela Odbiorcy, Przedsiębiorstwo przeprowadza jego przegląd w ciągu 3 dni od zgłoszenia.

§ 26. 1. Na okoliczność przeglądu sporządzany jest protokół przeglądu.

2. Protokół przeglądu technicznego powinien zawierać co najmniej:

a) dane techniczne charakteryzujące przedmiot przeglądu (średnica, materiał, długość, elementy uzbrojenia),

b) skład i podpisy osób dokonujących przeglądu,

c) uwagi dotyczące różnic pomiędzy projektem a realizacją przyłącza.

3. Wzór protokołu przeglądu określa Przedsiębiorstwo.

Rozdział VII.
Techniczne warunki określające możliwość dostępu do
usług wodociągowych i kanalizacyjnych

§ 27. 1. Potencjalni Odbiorcy usług wodociągowo-kanalizacyjnych mogą uzyskać informacje dotyczące dostępności usług:

1) w Urzędzie Gminy Kurów, który udostępni nieodpłatnie wgląd do:

- studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy;

- miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego;

- wieloletniego planu inwestycyjnego;

- regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków.

2) w Przedsiębiorstwie, który udostępni nieodpłatnie wgląd do regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków oraz udzieli informacji o technicznych możliwościach podłączenia nieruchomości do sieci.

2. Jeżeli plany inwestycyjne właścicieli nieruchomości wykraczają poza wieloletnie plany rozwoju i modernizacji, budowa urządzeń wodociągowo-kanalizacyjnych odbywa się na zasadach określonych w umowie zawartej pomiędzy zainteresowanym właścicielem nieruchomości a Gminą Kurów

3. Przyłączenie do sieci wodociągowej lub kanalizacyjnej następuje zgodnie, z określonymi przez dostawcę usług, warunkami technicznymi przyłączenia.

4. Warunki techniczne przyłączenia ustalają w szczególności wymogi projektowe, wykonawcze i odbiorcze oraz określają terminy ważności tych warunków.

Rozdział VIII.
Sposób postępowania w przypadku niedotrzymania
ciągłości usług oraz odpowiednich parametrów
dostarczanej wody i wprowadzanych
do sieci kanalizacyjnej ścieków

§ 28. 1. Przedsiębiorstwo zobowiązane jest do udzielenia Odbiorcom usług informacji dotyczących występujących zakłóceń zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków oraz awarii urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych.

2. Wstrzymanie zaopatrzenia w wodę lub odprowadzania ścieków może nastąpić bez uprzedniego zawiadomienia Odbiorców w przypadkach, gdy występują warunki stwarzające zagrożenie dla życia, zdrowia i środowiska lub uniemożliwiające świadczenia usług, w szczególności gdy:

1) z powodu nagłej awarii sieci nie ma możliwości prowadzenia zaopatrzenia w wodę lub odbioru ścieków,

2) dalsze funkcjonowanie sieci stwarza bezpośrednie zagrożenie dla życia, zdrowia lub środowiska.

3. O przerwach w dostawie wody i odbiorze ścieków wynikających z planowanych prac konserwacyjno-remontowych Przedsiębiorstwo powiadomi Odbiorcę najpóźniej na dwa dni przed jej planowanym terminem.

4. W przypadku, gdyby przerwa trwała dłużej niż 12 godzin, należy o tym powiadomić Odbiorców minimum na 7 dni przed nią. W takim przypadku Przedsiębiorstwo zapewni zastępczy punkt poboru wody.

Rozdział IX.
Standardy obsługi Odbiorców usług, a w szczególności
sposoby załatwiania reklamacji oraz wymiany informacji dotyczących
w szczególności zakłóceń w dostawie wody i odprowadzaniu ścieków

§ 29. Przedsiębiorstwo zobowiązane jest do udzielania na żądanie Odbiorców informacji w związku z niedotrzymaniem ciągłości usług nie później niż w ciągu:

a) 12 godzin - na telefoniczne żądanie określenia przewidywanego terminu usunięcia przerw i zakłóceń w świadczeniu usług,

b) 7 dni - na pisemne żądanie usunięcia przerw i zakłóceń, o których mowa w lit. a.

§ 30. 1. Odbiorca usług ma prawo zgłaszania reklamacji dotyczących ilości i jakości świadczonych usług oraz wysokości opłat za usługi.

2. Reklamacje, o których mowa w ust. 1, wnoszone są na piśmie osobiście przez zainteresowanego w siedzibie Przedsiębiorstwa, listem poleconym lub za pomocą poczty elektronicznej.

3. Przedsiębiorstwo zobowiązane jest do powiadomienia zainteresowanego o sposobie załatwienia reklamacji w terminie 14 dni od daty wpływu. Termin ten może ulec przedłużeniu, jeżeli istnieje konieczność przeprowadzenia szczegółowego postępowania wyjaśniającego.

Rozdział X.
Warunki dostawy wody na cele przeciwpożarowe

§ 31. Woda do celów przeciwpożarowych jest dostępna z urządzeń wodociągowych posiadanych przez Przedsiębiorstwo, a w szczególności z hydrantów przeciwpożarowych zainstalowanych na sieci wodociągowej.

§ 32. Zapewnienie dostawy wody na cele przeciwpożarowe następuje na podstawie umowy zawieranej pomiędzy Przedsiębiorstwem, a Gminą Kurów.

§ 33. Ilość wody pobieranej na cele przeciwpożarowe wraz z określeniem punktów poboru jest ustalana na podstawie pisemnych informacji składanych przez jednostkę straży pożarnej w umownie ustalonych okresach.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00