Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Lubelskiego rok 2012 poz. 4447

Uchwała nr XXXI/168/2012 Rady Gminy Szastarka

z dnia 30 listopada 2012r.

w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Szastarka

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15) i art. 40 ust. 1 ustawy z 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tj. Dz. U. z 2001 roku, Nr 142, poz. 1591 ze zm.) oraz art. 4 ust. 1 i ust. 2 ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj. Dz. U. z 2012 roku, poz. 391) - Rada Gminy Szastarka uchwala, co następuje:

§ 1. Wprowadza się "Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Szastarka", stanowiący załącznik nr 1 do niniejszej uchwały.

§ 2. Uchyla się uchwałę Nr XXX/157/2012 Rady Gminy Szastarka z dnia 26 października 2012 roku w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Szastarka.

§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Szastarka.

§ 4. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubelskiego.

Przewodniczący Rady Gminy


Artur Jaskowski


Załącznik do Uchwały Nr XXXI/168/2012
Rady Gminy Szastarka
z dnia 30 listopada 2012 r.

REGULAMIN UTRZYMANIA CZYSTOŚCI I PORZĄDKU NA TERENIE GMINY SZASTARKA

Rozdział 1.
Postanowienia ogólne

§ 1. Regulamin, zgodnie z wymogami ustawy, określa szczegółowe zasady utrzymania czystości i porządku na terenie gminy dotyczące:

1. Wymagań w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości obejmujących:

1) prowadzenie selektywnego zbierania i odbierania następujących frakcji odpadów komunalnych: papieru i tektury (w tym opakowania, gazety, czasopisma itd.), metalu, tworzywa sztucznego, szkła i odpadów opakowaniowych ze szkła w podziale na szkło bezbarwne i kolorowe, opakowań wielo materiałowych ;

2) prowadzenia selektywnego zbierania i odbierania odpadów komunalnych ulegających biodegradacji w tym odpadów opakowaniowych ulegających biodegradacji, a także odpadów zielonych z ogrodów i parków;

3) prowadzenie selektywnego zbierania i odbierania powstających w gospodarstwach domowych: przeterminowanych leków i chemikaliów (farby, rozpuszczalniki, oleje odpadowe, itd.) zużytych baterii i akumulatorów, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, mebli i innych odpadów wielkogabarytowych, odpadów budowlano-remontowych i rozbiórkowych, zużytych opon, tekstyliów oraz powstających w rodzinnych gospodarstwach rolnych opakowań po środkach ochrony roślin.

4) uprzątnięcia błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z części nieruchomości służących do użytku publicznego;

5) mycie i naprawy pojazdów samochodowych poza myjniami i warsztatami naprawczymi;

2. Rodzaju i minimalnej pojemności pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości oraz na drogach publicznych, warunków rozmieszczenia tych pojemników i ich utrzymania w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym, przy uwzględnieniu:

1) średniej ilości odpadów komunalnych wytwarzanych w gospodarstwach domowych, bądź w innych źródłach;

2) liczby osób korzystających z tych pojemników.

3. Częstotliwości i sposobu pozbywania się odpadów komunalnych i nieczystości ciekłych z terenu nieruchomości oraz z terenów przeznaczonych do użytku publicznego;

4. Innych wymagań wynikających z wojewódzkiego planu gospodarki odpadami;

5. Obowiązków osób utrzymujących zwierzęta domowe, mających na celu ochronę przed zagrożeniem lub uciążliwością dla ludzi oraz przed zanieczyszczeniem terenów przeznaczonych do wspólnego użytku;

6. Wymagań utrzymywania zwierząt gospodarskich na terenach wyłączonych z produkcji rolniczej, w tym także zakazu ich utrzymywania na określonych obszarach lub w poszczególnych nieruchomościach;

7. Wyznaczania obszarów podlegających obowiązkowej deratyzacji i terminów jej przeprowadzania.

Rozdział 2.
Wymagania w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości

§ 2. 1. Właściciele nieruchomości obowiązani są do prowadzenia selektywnego zbierania, a odbierający odpady do odbierania następujących rodzajów odpadów:

1) przeterminowanych leków i chemikaliów,

2) zużytych baterii i akumulatorów,

3) zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego,

4) mebli i innych odpadów wielkogabarytowych,

5) odpadów budowlanych i rozbiórkowych,

6) zużytych opon,

7) odpadów zielonych i kuchennych, ulegających biodegradacji.

8) papieru i tektury,

9) szkła bezbarwnego,

10) szkła kolorowego,

11) tworzywa sztucznego typu PET,

12) tworzywa sztucznego typu plastik przemysłowo-gospodarczy,

13) metali.

2. Odpady, o których mowa w ust. 1, właściciele nieruchomości obowiązani są zbierać i umieszczać w pojemnikach i workach niezwłocznie od chwili ich powstania.

3. Odpady, określone w ust. 1, są zbierane i odbierane w sposób gwarantujący ich niezmieszanie z innymi rodzajami odpadów zbieranych selektywnie oraz ze zmieszanymi odpadami komunalnymi. Odpady te należy odbierać z częstotliwością określoną w rozdziale 4.

4. Zmieszane odpady komunalne należy gromadzić wyłącznie w zamykanych i szczelnych pojemnikach lub kontenerach.

5. Odpady wielkogabarytowe należy gromadzić oddzielnie. Odbierane będą przez przedsiębiorców, działających w ramach umowy na odbieranie odpadów komunalnych dwa razy do roku bezpośrednio od właścicieli nieruchomości.

6. Odpady komunalne gromadzone w sposób selektywny obejmujące: chemikalia (farby, lakiery, przeterminowane środki ochrony roślin), należy gromadzić w wyspecjalizowanych punktach selektywnej zbiórki odpadów zlokalizowanych na terenie Gminy Szastarka.

7. Przeterminowane leki, zużyte baterie i akumulatory należy gromadzić w specjalnie oznakowanych pojemnikach zlokalizowanych w budynkach użyteczności publicznej lub w wyspecjalizowanych punktach selektywnej zbiórki odpadów zlokalizowanych na terenie Gminy Szastarka.

8. Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, zużyte opony należy gromadzić w wyspecjalizowanych punktach zbierania zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego - punktach selektywnej zbiórki odpadów.

9. Uprzątnięcia błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z chodników położonych wzdłuż nieruchomości, przy czym za taki chodnik uznaje się wydzieloną część drogi służącą dla ruchu pieszego położoną bezpośrednio przy granicy nieruchomości; śnieg i lód oraz błoto pośniegowe należy pryzmować przy krawężniku, zabrania się usuwania ich na jezdnię.

10. Mycie pojazdów samochodowych poza myjniami może odbywać się wyłącznie pod warunkiem:

1) niezanieczyszczania środowiska i odprowadzania powstających ścieków do kanalizacji sanitarnej lub zbiornika bezodpływowego,

2) dokonywania tych czynności na wydzielonych, utwardzonych częściach nieruchomości oraz przy użyciu środków ulegających biodegradacji,

3) mycie może dotyczyć wyłącznie nadwozia samochodu.

11. Naprawa pojazdów samochodowych poza warsztatami samochodowymi może odbywać się wyłącznie pod warunkiem:

1) niezanieczyszczania środowiska i gromadzenia powstających odpadów w pojemnikach do tego przeznaczonych,

2) naprawa pojazdów samochodowych nie stwarza uciążliwości dla właścicieli sąsiednich nieruchomości.

Rozdział 3.
Rodzaj i minimalna pojemność urządzeń przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości oraz na drogach publicznych, warunki rozmieszczania tych urządzeń i ich utrzymania w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym

§ 3. 1. Określa się następujące rodzaje pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości oraz na drogach publicznych:

1) pojemniki na odpady o pojemności 60 litrów (l),

2) pojemniki na odpady o pojemności 120 l,

3) pojemniki na odpady o pojemności 240 l,

4) pojemniki na odpady o pojemności 1100 l,

5) pojemniki (KP 5, KP 7, KP 10) o pojemności od 5do 10 m 3 ,

6) worki z tworzywa sztucznego oznaczone odpowiednimi kolorami w stosunku do każdego rodzaju odpadu selektywnie zbieranego, o rozmiarach 35 l, 60 l, 120 l i 240 l,

7) kosze uliczne o pojemności od 40 do 90 l.

§ 4. 1. Określa się minimalną pojemność pojemnika przeznaczonego do zbierania na terenie nieruchomości, zmieszanych odpadów komunalnych dla właścicieli nieruchomości zamieszkałych - w budynkach jednorodzinnych - jeżeli z takiego pojemnika korzysta:

1) nie więcej niż dwie osoby - o pojemności 60 l,

2) od 3 do 4 osób włącznie - o pojemności 120 l,

3) od 5 do 7 osób włącznie - o pojemności 240 l,

4) od 8 do 10 osób - o pojemności 240 l i 120 l,

5) powyżej 10 osób - dwie sztuki, każda o pojemności 240 l.

§ 5. 1. Określa się dla właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy w budynkach jednorodzinnych, minimalną pojemność pojemnika lub worka przeznaczonego do selektywnego zbierania na terenie nieruchomości odpadów:

1) papieru i tektury, jeżeli z takiego worka korzysta:

a) nie więcej niż dwie osoby - o pojemności 35 l,

b) od 3 do 4 osób włącznie - o pojemności 60 l,

c) od 5 do 7 osób włącznie - o pojemności 120 l,

d) od 8 do 10 osób - o pojemności 120 l i 35 l,

e) powyżej 10 osób - dwie sztuki, każda o pojemności 120 l

2) szkła bezbarwnego, jeżeli z takiego worka korzysta:

a) nie więcej niż dwie osoby - o pojemności 35 l,

b) od 3 do 4 osób włącznie - o pojemności 60 l,

c) od 5 do 7 osób włącznie - o pojemności 120 l,

d) od 8 do 10 osób - o pojemności 120 l i 35 l,

e) powyżej 10 osób - dwie sztuki, każda o pojemności 120 l

3) szkła kolorowego, jeżeli z takiego worka korzysta:

a) nie więcej niż dwie osoby - o pojemności 35 l,

b) od 3 do 4 osób włącznie - o pojemności 60 l,

c) od 5 do 7 osób włącznie - o pojemności 120 l,

d) od 8 do 10 osób - o pojemności 120 l i 35 l,

e) powyżej 10 osób - dwie sztuki, każda o pojemności 120 l

4) tworzywa sztucznego typu PET, jeżeli z takiego worka korzysta:

a) nie więcej niż dwie osoby - o pojemności 35 l,

b) od 3 do 4 osób włącznie - o pojemności 60 l,

c) od 5 do 7 osób włącznie - o pojemności 120 l,

d) od 8 do 10 osób - o pojemności 120 l i 35 l,

e) powyżej 10 osób - dwie sztuki, każda o pojemności 120 l

5) tworzywa typu plastik przemysłowo-gospodarczy, jeżeli z takiego worka korzysta:

a) nie więcej niż dwie osoby - o pojemności 35 l,

b) od 3 do 4 osób włącznie - o pojemności 60 l,

d) od 8 do 10 osób - o pojemności 120 l i 35 l,

e) powyżej 10 osób - dwie sztuki, każda o pojemności 120 l

6) metalu, jeżeli z takiego pojemnika korzysta:

a) do 4 osób włącznie - o pojemności 60 l,

c) od 5 do 10 osób włącznie - o pojemności 120 l,

d) od 11 do 20 osób - o pojemności 120 l i 60 l,

e) powyżej 10 osób - dwie sztuki, każda o pojemności 120 l

7) odpadów rozbiórkowych i budowlanych, niezależnie od liczby osób korzystających - co najmniej pojemnik o pojemności 1100 l.

§ 6. 1. Odpady komunalne należy gromadzić w pojemnikach określonych w § 4 lub w workach uwzględniając następujące normy miesięczne:

1) dla szkół wszelkiego typu - co najmniej jeden pojemnik 240 l;

2) dla żłobków i przedszkoli - co najmniej jeden pojemnik 240 l;

3) dla lokali handlowych, dyskotek, domów weselnych, przychodni zdrowia, aptek, domów kultury- co najmniej jeden pojemnik 120 l na lokal;

4) dla punktów handlowych poza lokalem - co najmniej jeden pojemnik 120 l na każdy punkt;

5) dla biur, instytucji, agencji finansowych i ubezpieczeniowych - co najmniej jeden pojemnik 120 l miesięcznie;

6) dla lokali gastronomicznych - co najmniej jeden pojemnik 120 l;

7) dla zakładów rzemieślniczych, usługowych i produkcyjnych w odniesieniu do pomieszczeń biurowych i socjalnych - co najmniej jeden pojemnik 120 l;

8) dla parafii, związków wyznaniowych min. jeden pojemnik 120 l miesięcznie;

9) dla cmentarzy, klubów sportowych - co najmniej jeden pojemnik 1100 l miesięcznie;

§ 7. 1. Określa się minimalną pojemność pojemników przeznaczonych do zbierania na terenie nieruchomości zmieszanych odpadów komunalnych dla właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, jeżeli z takiego pojemnika korzystają osoby w liczbie:

1) nie więcej niż 5 osób - o pojemności 60 l,

2) od 6 do 10 osób włącznie - o pojemności 120 l,

3) od 11 do 20 osób - o pojemności 240 l,

4) powyżej 20 osób - dwie sztuki, każda o pojemności 240 l

2. Dopuszcza się - przy zachowaniu minimalnej pojemności - stosowanie innych pojemników do gromadzenia niesegregowanych zmieszanych odpadów komunalnych, niż zostały określone w ust. 1.

3. Ust. 1 stosuje się odpowiednio do właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, jeżeli z pojemnika przeznaczonego do zbierania odpadów komunalnych korzysta więcej osób, niż określono w ust. 1 pkt 3.

§ 8. 1. Określa się dla właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, minimalną pojemność pojemnika przeznaczonego do selektywnego zbierania na terenie nieruchomości odpadów komunalnych:

1) papieru i tektury, jeżeli z takiego pojemnika korzysta:

a) nie mniej niż 10 do 15 osób włącznie - o pojemności 240 l,

b) od 16 do 25 osób włącznie - o pojemności 240 l i 60 l,

c) od 26 do 40 osób - o pojemności 2 x 240 l,

d) powyżej 40 osób - trzy sztuki, każda o pojemności 240 l

2) szkła bezbarwnego, jeżeli z takiego pojemnika korzystają:

a) nie mniej niż 10 do 15 osób włącznie - o pojemności 240 l,

b) od 16 do 25 osób włącznie - o pojemności 240 l i 60 l,

c) od 26 do 40 osób - o pojemności 2 x 240 l,

d) powyżej 40 osób - trzy sztuki, każda o pojemności 240 l

3) szkła kolorowego, jeżeli z takiego pojemnika korzysta:

a) nie mniej niż 10 do 15 osób włącznie - o pojemności 240 l,

b) od 16 do 25 osób włącznie - o pojemności 240 l i 60 l,

c) od 26 do 40 osób - o pojemności 2 x 240 l,

d) powyżej 40 osób - trzy sztuki, każda o pojemności 240 l

4) tworzywa sztucznego typu PET, jeżeli z takiego pojemnika korzystają:

a) nie mniej niż 10 do 15 osób włącznie - o pojemności 240 l,

b) od 16 do 25 osób włącznie - o pojemności 240 l i 60 l,

c) od 26 do 40 osób - o pojemności 2 x 240 l,

d) powyżej 40 osób - trzy sztuki, każda o pojemności 240 l

5) tworzywa typu plastik przemysłowo gospodarczy, jeżeli z takiego pojemnika korzystają:

a) nie mniej niż 10 do 15 osób włącznie - o pojemności 240 l,

b) od 16 do 25 osób włącznie - o pojemności 240 l i 60 l,

c) od 26 do 40 osób - o pojemności 2 x 240 l,

d) powyżej 40 osób - trzy sztuki, każda o pojemności 240 i

6) metalu, jeżeli z takiego pojemnika korzystają:

a) nie więcej niż 20 osób - o pojemności 60 l,

b) od 21 osób do 40 osób włącznie - o pojemności 120 l,

7) odpadów ulegających biodegradacji wyłącznie w zakresie liści, traw, chwastów i gałęzi (odpady zielone) oraz ulegających biodegradacji odpadów kuchennych, jeżeli z takiego pojemnika korzysta:

a) nie mniej niż 10 do 15 osób włącznie - o pojemności 240 l,

b) od 16 do 25 osób włącznie - o pojemności 240 l i 60 l,

c) od 26 do 40 osób - o pojemności 2 x 240 l,

d) powyżej 40 osób - trzy sztuki, każda o pojemności 240 l

8) odpadów rozbiórkowych i budowlanych, niezależnie od liczby osób korzystających - co najmniej pojemnik o pojemności 1100 l,

2. Ust. 1 stosuje się odpowiednio do właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, jeżeli z urządzenia przeznaczonego do zbierania odpadów korzysta więcej osób, niż określono w poszczególnych punktach ust. 1.

§ 9. 1. Określa się minimalną pojemność koszy ulicznych przeznaczonych do zbierania zmieszanych odpadów komunalnych na drogach publicznych:

1) w terenie niezabudowanym - o pojemności 40 l, usytuowane w odległości co najmniej 10 km od kolejnego kosza,

2) w terenie zabudowanym - od 40 L do 90 l, usytuowane w odległości od 100 do j 300 m od kolejnego kosza.

§ 10. 1. Pojemniki należy umieszczać na terenie nieruchomości, z której zbierane są odpady.

2. Pojemniki powinny być utrzymywane w odpowiednim stanie sanitarnym, w szczególności poprzez ich dezynfekcje i dezynsekcje co najmniej raz do roku, oraz w odpowiednim stanie technicznym, w szczególności poprzez stałą naprawę ich szczelności.

Rozdział 4.

Częstotliwość i sposoby pozbywania się odpadów komunalnych i nieczystości ciekłych z terenu nieruchomości oraz terenów przeznaczonych do użytku publicznego

§ 11. 1. Właściciele nieruchomości obowiązani są do pozbywania się odpadów komunalnych z terenu nieruchomości w sposób systematyczny, gwarantujący zachowanie czystości i porządku na nieruchomości.

2. Pozbywanie się odpadów komunalnych przez właścicieli nieruchomości odbywa się poprzez ich umieszczenie w odpowiednich pojemnikach, a następnie odebranie ich przez odbierającego odpady.

3. Właściciel nieruchomości obowiązany jest udostępnić pojemniki przeznaczone do zbierania odpadów komunalnych, na czas odbierania tych odpadów, w szczególności poprzez ich wystawienie poza teren nieruchomości, w miejsce umożliwiające swobodny do nich dojazd.

§ 12. Odbieranie odpadów komunalnych przez przedsiębiorcę z nieruchomości zlokalizowanych na terenie Gminy Szastarka odbywać się będzie nie rzadziej niż jeden raz w miesiącu. Odbieranie odpadów wielkogabarytowych przez przedsiębiorcę odbywać się będzie dwa razy do roku bezpośrednio od właścicieli nieruchomości.

§ 13. 1. Właściciele nieruchomości obowiązani są do pozbywania się nieczystości ciekłych z terenu nieruchomości w sposób systematyczny, nie dopuszczając do przepełnienia się urządzeń do gromadzenia nieczystości ciekłych, gwarantując zachowanie czystości i porządku na nieruchomości.

2. Właściciele nieruchomości, obowiązani są do pozbywania się nieczystości ciekłych z terenu nieruchomości co najmniej raz na dwa miesiące, z zastrzeżeniem ust. 1.

3. Nieczystości płynne mogą odbierać firmy wyposażone w wyspecjalizowane urządzenia do transportu nieczystości i posiadające pozwolenie na prowadzenie tego typu działalności na terenie gminy.

Rozdział 5.
Inne wymagania wynikające z wojewódzkiego planu gospodarki odpadami

§ 14. Zaleca się realizację następujących środków służących zapobieganiu powstawaniu odpadów:

1. stosowanie olejów o wydłużonym okresie ich użytkowania

2. zapobieganie nieszczelności maszyn i urządzeń

3. prowadzenie bieżącej naprawy i konserwacji oraz systematycznych przeglądów maszyn i urządzeń

4. stosowanie baterii i akumulatorów o przedłużonej żywotności.

5. stosowanie akumulatorów w miejsce baterii

6. wydłużenie okresu użytkowania pojazdów poprzez jego systematyczne przeglądy, właściwe użytkowanie oraz naprawy.

7. stosowane sprzętu energooszczędnego.

8. wydłużenie okresu użytkowania sprzętu poprzez jego naprawy.

9. zakupy środków ochrony roślin w ilościach niezbędnych, tak aby nie powstawały zapasy magazynowe grożące przeterminowaniem środków.

10. prowadzenie ewidencji zakupionych i zużywanych środków, co pozwala na lepsze planowanie zakupów oraz zapobiega gromadzeniu nadmiernych zapasów.

11. właściwe przechowywanie opon stosowanych jako wymiana sezonowa.

12. bieżnikowanie opon zużytych.

Rozdział 6.
Obowiązki osób utrzymujących zwierzęta domowe oraz zwierzęta gospodarskie
na terenach wyłączonych z produkcji rolniczej

§ 15. 1. Utrzymywanie zwierząt domowych nie może stanowić zagrożenia lub uciążliwości dla ludzi.

2. Osoby utrzymujące zwierzęta domowe, w szczególności psy, zobowiązane są trzymać je na terenie swojej nieruchomości.

3. Wyprowadzanie psa w miejsca publiczne jest możliwe po spełnieniu następujących warunków:

1) właściciel lub opiekun psa zobowiązany jest do wyprowadzania psa na smyczy, a psy ras dużych i olbrzymich bądź uznanych za agresywne lub zachowujące się w sposób agresywny - na smyczy i w kagańcu oraz wyłącznie przez osoby dorosłe,

2) zwolnienie psa ze smyczy dozwolone jest tylko wtedy, gdy pies jest w kagańcu, w miejscach mało uczęszczanych przez ludzi i tylko wtedy, gdy opiekun psa ma możliwość sprawowania bezpośredniej kontroli nad jego zachowaniem.

4. Ust. 3 stosuje się odpowiednio do innych zwierząt domowych mogących stanowić zagrożenie dla ludzi.

5. Zabronione jest:

1) pozostawianie psa bez dozoru, jeżeli nie jest on należycie uwiązany lub nie znajduje się w pomieszczeniu zamkniętym albo na terenie ogrodzonym w sposób uniemożliwiający wydostanie się psa na zewnątrz,

2) wpuszczanie psów do piaskownic i na place zabaw dla dzieci,

3) wprowadzanie psów do sklepów, zakładów produkcji spożywczej, zakładów usługowych, lokali gastronomicznych, aptek, szpitali, obiektów użyteczności publicznej oraz innych obiektów, których administracje wprowadziły ten zakaz (z wyjątkiem psów przewodników osób niewidomych).

6. Osoby utrzymujące zwierzęta domowe zobowiązane są do usuwania zanieczyszczeń spowodowanych przez te zwierzęta w miejscach publicznych oraz w innych miejscach przeznaczonych do wspólnego użytku.

§ 16. 1. Na terenach wyłączonych z produkcji rolniczej zwierzęta gospodarskie mogą być utrzymywane pod warunkiem przestrzegania zasad określonych w ust. 2 i 3.

2. Prowadzący hodowlę zwierząt gospodarskich jest zobowiązany:

1) nie dopuszczać do zanieczyszczenia terenu nieruchomości,

2) nie dopuszczać do powstawania wobec innych osób zamieszkujących na nieruchomości lub nieruchomościach sąsiednich uciążliwości takich jak: hałas, czy odór.

3. Zakazuje się utrzymywania zwierząt gospodarskich na terenach przeznaczonych w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego pod tereny mieszkaniowe oraz w obrębie istniejącej zabudowy budynkami mieszkalnymi.

Rozdział 7.
Obszary podlegające obowiązkowej deratyzacji i terminy jej przeprowadzania

§ 17. 1. Właściciele nieruchomości obowiązani są do stałego tępienia szczurów w obrębie swojej nieruchomości.

2. Deratyzację przeprowadza się na terenie całej gminy w pierwszym tygodniu pierwszego miesiąca wiosny i jesieni.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00