Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Lubelskiego rok 2012 poz. 4400

Zarządzenie nr 473 Wojewody Lubelskiego

z dnia 15 listopada 2012r.

w sprawie nadania Statutu Lubelskiemu Urzędowi Wojewódzkiemu w Lublinie

Na podstawie art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 23 stycznia 2009 r. o wojewodzie i administracji rządowej w województwie (Dz. U. Nr 31, poz. 206, z późn. zm. [1] ) ) zarządza się, co następuje:

§ 1.

Lubelskiemu Urzędowi Wojewódzkiemu w Lublinie nadaje się Statut, stanowiący załącznik do zarządzenia.

§ 2.

Traci moc zarządzenie Nr 144 Wojewody Lubelskiego z dnia 20 maja 2009 r.
w sprawie nadania Statutu Lubelskiemu Urzędowi Wojewódzkiemu w Lublinie (Dz. Urz. Woj. Lubelskiego z 2009 r. Nr 73, poz. 1766, z późn. zm. [2] ) ).

§ 3.

Zarządzenie podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubelskiego.

§ 4.

Zarządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

WOJEWODA LUBELSKI


Jolanta Szołno - Koguc


Załącznik Nr 1 do Zarządzenia Nr 473
Wojewody Lubelskiego
z dnia 15 listopada 2012 r.

ZATWIERDZAM

Michał Boni

Minister Administracji i Cyfryzacji [3] )

STATUT
LUBELSKIEGO URZĘDU WOJEWÓDZKIEGO
w Lublinie

§ 1.

Ilekroć w Statucie jest mowa o:

1) Wojewodzie - należy przez to rozumieć Wojewodę Lubelskiego;

2) Wicewojewodzie - należy przez to rozumieć Wicewojewodę Lubelskiego;

3) województwie - należy przez to rozumieć województwo lubelskie;

4) Dyrektorze Generalnym Urzędu - należy przez to rozumieć Dyrektora Generalnego Lubelskiego Urzędu Wojewódzkiego w Lublinie;

5) Urzędzie - należy rozumieć Lubelski Urząd Wojewódzki w Lublinie;

6) wydziałach - należy przez to rozumieć wydziały i równorzędne komórki organizacyjne Lubelskiego Urzędu Wojewódzkiego w Lublinie, zgodniez § 7 ust. 1 oraz § 9 Statutu Urzędu;

7) delegaturze Urzędu - należy przez to rozumieć oddziały i stanowiska pracy niektórych wydziałów Urzędu, zlokalizowane poza jego siedzibą.

§ 2.

Urząd zapewnia wykonywanie przez Wojewodę zadań wynikających ze sprawowania funkcji:

1) przedstawiciela Rady Ministrów w województwie;

2) zwierzchnika rządowej administracji zespolonej w województwie;

3) organu rządowej administracji zespolonej w województwie;

4) organu nadzoru nad działalnością jednostek samorządu terytorialnego i ich związków;

5) organu administracji rządowej w województwie, do którego właściwości należą wszystkie sprawy z zakresu administracji rządowej w województwie niezastrzeżone w odrębnych przepisach do właściwości innych organów tej administracji;

6) reprezentanta Skarbu Państwa, w zakresie i na zasadach określonych w odrębnych przepisach;

7) organu wyższego stopnia w rozumieniu przepisów o postępowaniu administracyjnym.

§ 3.

Siedzibą Urzędu jest miasto Lublin.

§ 4.

1. Urząd wykonuje zadania wynikające ze sprawowania przez Wojewodę funkcji,o których mowa w § 1, a w szczególności w zakresie:

1) dostosowania do miejscowych warunków szczegółowych celów polityki Rady Ministrów oraz - w zakresie i na zasadach określonych w ustawach - koordynowania i kontroli wykonania wynikających stąd zadań;

2) zapewnienia współdziałania wszystkich organów administracji rządoweji samorządowej działających w województwie i kierowania ich działalnością w zakresie zapobiegania zagrożeniu życia, zdrowia lub mienia oraz zagrożeniom środowiska, bezpieczeństwa państwai utrzymania porządku publicznego, ochrony praw obywatelskich, a także zapobiegania klęskom żywiołowym i innym nadzwyczajnym zagrożeniom oraz zwalczania i usuwania ich skutków, na zasadach określonychw ustawach;

3) dokonywania oceny stanu zabezpieczenia przeciwpowodziowego województwa, opracowywania planu operacyjnego ochrony przed powodzią oraz ogłaszania i odwoływania pogotowia i alarmu przeciwpowodziowego;

4) wykonywania i koordynowania zadań w zakresie obronności i bezpieczeństwa państwa oraz zarządzania kryzysowego, wynikającychz ustaw szczególnych;

5) przedstawiania Radzie Ministrów, za pośrednictwem ministra właściwego do spraw administracji publicznej, projektów dokumentów rządowych w sprawach dotyczących województwa;

6) reprezentowania Rady Ministrów na uroczystościach państwowych
i w czasie oficjalnych wizyt składanych w województwie przez przedstawicieli państw obcych;

7) współdziałania z właściwymi organami innych państw oraz międzynarodowych organizacji rządowych i pozarządowych, na zasadach określonych przez ministra właściwego do spraw zagranicznych;

8) wydawania poleceń obowiązujących wszystkie organy administracji rządowej w województwie, a w sytuacjach nadzwyczajnych, określonych przepisami, obowiązujące również organy samorządu terytorialnego, z zastrzeżeniem art. 25 ust. 2 ustawy o wojewodzie i administracji rządowej w województwie;

9) żądania od organów administracji rządowej bieżących informacjii wyjaśnień o ich działalności, a także wglądu w każdą sprawę w zakresie zadań administracji rządowej realizowanych w województwie;

10) wstrzymywania w szczególnie uzasadnionych przypadkach, na czas określony, egzekucji administracyjnej;

11) kontroli wykonywania przez organy rządowej administracji zespolonej zadań wynikających z ustaw i innych aktów prawnych wydanych na podstawie upoważnień w nich zawartych, ustaleń Rady Ministrów oraz wytycznych i poleceń Prezesa Rady Ministrów;

12) kontroli wykonywania przez organy samorządu terytorialnego i inne podmioty zadań z zakresu administracji rządowej, realizowanych przez nie na podstawie ustawy lub porozumienia z organami administracji rządowej;

13) kontroli, w szczególnie uzasadnionych przypadkach, sposobu wykonywania przez organy niezespolonej administracji rządowej działające w województwie zadań wynikających z ustaw i innych aktów prawnych wydanych na podstawie upoważnień w nich zawartych;

14) kierowania i koordynowania działalnością rządowej administracji zespolonej w województwie oraz zapewniania warunków do jej skutecznego działania;

15) sprawowania nadzoru nad działalnością organów gmin, powiatówi samorządu województwa, w zakresie i na zasadach określonych ustawami;

16) reprezentowania Skarbu Państwa, w zakresie i na zasadach określonych
w odrębnych ustawach, oraz wykonywania uprawnień i obowiązków organu założycielskiego wobec przedsiębiorstw państwowych;

17) wydawania decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji rządowej należących do właściwości Wojewody, prowadzenia spraw związanych z zaskarżaniem decyzji do sądów administracyjnych oraz stosowaniem przepisów o postępowaniu egzekucyjnym w administracji;

18) wydawania Dziennika Urzędowego Województwa Lubelskiego.

2. Urząd realizuje także inne niż określone w ust. 1 zadania Wojewody, wynikającez ustaw i innych aktów prawnych oraz z poleceń Wojewody.

§ 5.

1. Wojewoda wykonuje zadania przy pomocy Wicewojewody, Urzędu oraz organów rządowej administracji zespolonej w województwie.

2. Zakres kompetencji i zadań wykonywanych przez Wicewojewodę określa Wojewoda w formie zarządzenia.

3. Jeżeli Wojewoda nie pełni obowiązków służbowych, zakres zastępstwa Wicewojewody rozciąga się na wszystkie kompetencje Wojewody.

4. Dyrektor Generalny Urzędu wykonuje zadania wynikające z odrębnych przepisów lub upoważnień i poleceń wydawanych przez Wojewodę, w szczególności zapewnia prawidłowe funkcjonowanie i ciągłość pracy Urzędu, a także dokonuje czynności z zakresu prawa pracy wobec osób zatrudnionych w Urzędzie.

§ 6.

Przy Wojewodzie działają, realizując zadania określone w odrębnych przepisach:

1) Wojewódzki Zespół Zarządzania Kryzysowego;

2) Wojewódzki Komitet Ochrony Pamięci Walk i Męczeństwa;

3) Wojewódzki Zespół do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności;

4) Wojewódzka Komisja Dialogu Społecznego;

5) Wojewódzka Komisja do Spraw Orzekania o Zdarzeniach Medycznych.

§ 7.

1. W skład Urzędu wchodzą następujące wydziały:

1) Wydział Prawny, Nadzoru i Kontroli;

2) Wydział Finansów i Certyfikacji;

3) Wydział Infrastruktury;

4) Wydział Gospodarki Nieruchomościami i Skarbu Państwa;

5) Wydział Środowiska i Rolnictwa;

6) Wydział Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców;

7) Wydział Polityki Społecznej;

8) Wydział Zdrowia;

9) Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego;

10) Biuro Wojewody;

11) Biuro Organizacji i Kadr;

12) Biuro Informatyki i Obsługi Urzędu.

2. Wydziały, o których mowa w ust. 1, dzielą się na oddziały lub samodzielne stanowiska pracy, określone w regulaminie Urzędu.

§ 8.

1. W skład Urzędu wchodzą następujące delegatury:

1) Delegatura Urzędu w Białej Podlaskiej;

2) Delegatura Urzędu w Chełmie;

3) Delegatura Urzędu w Zamościu.

2. Delegatury Urzędu, o których mowa w ust. 1, składają się z oddziałów i samodzielnych stanowisk pracy, będących częściami wydziałów Urzędu.

§ 9.

W strukturze Urzędu funkcjonują ponadto wyodrębnione następujące komórki organizacyjne:

1) Zespół do Spraw Ochrony Informacji Niejawnych, którym kieruje Pełnomocnik do Spraw Ochrony Informacji Niejawnych;

2) Zespół Audytu Wewnętrznego, którym kieruje Audytor Wewnętrzny;

3) Wojewódzka Inspekcja Geodezyjna i Kartograficzna, którą kieruje Lubelski Wojewódzki Inspektor Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego.

§ 10.

W Urzędzie tworzy się następujące stanowiska dyrektorów wydziałów:

1) Dyrektor Wydziału Prawnego, Nadzoru i Kontroli;

2) Dyrektor Wydziału Finansów i Certyfikacji;

3) Dyrektor Wydziału Infrastruktury;

4) Dyrektor Wydziału Gospodarki Nieruchomościami i Skarbu Państwa;

5) Dyrektor Wydziału Środowiska i Rolnictwa;

6) Dyrektor Wydziału Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców;

7) Dyrektor Wydziału Polityki Społecznej;

8) Dyrektor Wydziału Zdrowia;

9) DyrektorWydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego;

10) Dyrektor Biura Wojewody;

11) Dyrektor Biura Organizacji i Kadr;

12) Dyrektor Biura Informatyki i Obsługi Urzędu.

§ 11.

Do zakresu działania Wydziału Prawnego, Nadzoru i Kontroli należą w szczególności sprawy z zakresu:

1) zastępstwa procesowego przed sądami powszechnymi i sądami administracyjnymi;

2) obsługi Wojewody w zakresie przygotowywania pod obrady Rządu projektów dokumentów rządowych w sprawach dotyczących województwa;

3) opiniowania projektów aktów prawa miejscowego Wojewody oraz stanowionych przez organy administracji niezespolonej;

4) wykonywania obsługi prawnej Wojewody, Wicewojewody i Dyrektora Generalnego Urzędu oraz wydziałów Urzędu;

5) nadzoru prawnego w zakresie zgodności z prawem uchwał:

a) organów samorządu terytorialnego i ich związków,

b) organów Lubelskiej Izby Rolniczej,

c) organów Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Lublinie;

6) przygotowywania skarg do sądów administracyjnych w sprawach związanych z nadzorem wykonywanym przez Wojewodę;

7) kontroli wykonywania przez organy samorządu terytorialnego i inne podmioty zadań z zakresu administracji rządowej, realizowanych przez nie na podstawie przepisów prawa lub porozumień z organami administracji rządowej;

8) kontroli wykonywania przez organy rządowej administracji zespolonej w województwie zadań wynikających z przepisów prawa, ustaleń Rady Ministrów oraz wytycznych i poleceń Prezesa Rady Ministrów;

9) kontroli sposobu wykonywania przez organy niezespolonej administracji rządowej zadań wynikających z przepisów prawa;

10) kontroli wewnętrznej w Urzędzie;

11) prowadzenia redakcji Dziennika Urzędowego Województwa Lubelskiego;

12) realizacji zadań Wojewody objętych działami administracji rządowej:

a) administracja publiczna - w zakresie podziału administracyjnego państwa oraz nazw jednostek osadniczych i obiektów fizjograficznych,

b) sprawiedliwość - w zakresie sprawowania kontroli nad działalnością tłumaczy przysięgłych oraz udostępniania listy tłumaczy przysięgłych do powszechnego wglądu.

§ 12.

1. Do zakresu działania Wydziału Finansów i Certyfikacji należy realizacja zadań Wojewody objętych działami administracji rządowej:

1) budżet;

2) finanse publiczne;

3) instytucje finansowe;

4) rozwój regionalny - w zakresie:

a) Instytucji Pośredniczącej w Certyfikacji prawidłowości poniesienia wydatków w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2007 - 2013,

b) Instytucji Pośredniczącej w Zarządzaniu Zintegrowanym Programem Operacyjnym Rozwoju Regionalnego 2004 - 2006 w Województwie Lubelskim,

c) Instytucji Pośredniczącej w Zarządzaniu Programem Sąsiedztwa Polska - Białoruś - Ukraina Interreg III A TACIS CBC 2004 - 2006.

2. Zadania, o których mowa w ust. 1 w pkt 4, realizują wyodrębnione w strukturze Wydziału komórki organizacyjne.

§ 13.

Do zakresu działania Wydziału Infrastruktury należy realizacja zadań Wojewody objętych działami administracji rządowej:

1) budownictwo, gospodarka przestrzenna i mieszkaniowa, z zastrzeżeniem § 14 pkt 1;

2) gospodarka, z zastrzeżeniem § 19 ust. 1 pkt 2;

3) rozwój regionalny, z zastrzeżeniem § 12 ust. 1 pkt 4;

4) transport, z zastrzeżeniem § 19 ust. 1 pkt 5.

§ 14.

Do zakresu działania Wydziału Gospodarki Nieruchomościami i Skarbu Państwa należy realizacja zadań Wojewody objętych działami administracji rządowej:

1) budownictwo, gospodarka przestrzenna i mieszkaniowa - w zakresie gospodarki nieruchomościami;

2) Skarb Państwa.

§ 15.

1. Do zakresu działania Wydziału Środowiska i Rolnictwa należy realizacja zadań Wojewody objętych działami administracji rządowej:

1) administracja publiczna - w zakresie usuwania skutków klęsk żywiołowych i innych podobnych zdarzeń zagrażających bezpieczeństwu powszechnemu;

2) gospodarka wodna;

3) rozwój wsi, z zastrzeżeniem § 25 pkt 2;

4) rolnictwo;

5) rybołówstwo;

6) rynki rolne;

7) środowisko.

2. W ramach Wydziału działają Państwowa Straż Łowiecka i Państwowa Straż Rybacka, jako wyodrębnione komórki organizacyjne, w zakresie realizowanych zadań podległe bezpośrednio Wojewodzie.

§ 16.

Do zakresu działania Wydziału Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców należy realizacja zadań Wojewody objętych działami administracji rządowej:

1) obrona narodowa - w zakresie rejestracji i kwalifikacji wojskowej;

2) praca - w zakresie wydawania zezwoleń na pracę dla cudzoziemców;

3) sprawy wewnętrzne - w zakresie:

a) kontroli ruchu granicznego i cudzoziemców oraz koordynacji działań związanych z polityką migracyjną,

b) obywatelstwa,

c) ewidencji ludności, dowodów osobistych i paszportów,

d) rejestracji stanu cywilnego oraz zmiany imion i nazwisk;

4) wyznania religijne oraz mniejszości narodowe i etniczne.

§ 17.

1. Do zakresu działania Wydziału Polityki Społecznej należy realizacja zadań Wojewody objętych działami administracji rządowej:

1) kultura fizyczna;

2) oświata i wychowanie;

3) praca, z zastrzeżeniem § 16 pkt 2;

4) rodzina;

5) zabezpieczenie społeczne.

2. Do zadań Wydziału należy obsługa Wojewódzkiego Zespołu do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności.

§ 18.

1. Do zakresu działania Wydziału Zdrowia należy realizacja zadań Wojewody objętych działem administracji rządowej zdrowie, z zastrzeżeniem § 19 ust. 1 pkt 6.

2. Do zadań Wydziału należy obsługa Wojewódzkiej Komisji do Spraw Orzekania o Zdarzeniach Medycznych.

§ 19.

1. Do zakresu działania Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego należy realizacja zadań Wojewody objętych działami administracji rządowej:

1) administracja publiczna - w zakresie przeciwdziałania skutkom klęsk żywiołowych i innych podobnych zdarzeń zagrażających bezpieczeństwu powszechnemu;

2) gospodarka - w zakresie spraw związanych z bezpieczeństwem paliwowym państwa;

3) obrona narodowa, z zastrzeżeniem § 16 pkt 1;

4) sprawy wewnętrzne, z zastrzeżeniem § 16 pkt 3;

5) transport - w zakresie spraw związanych z przewozem drogowym towarów niebezpiecznych;

6) zdrowie - w zakresie funkcjonowania lekarzy koordynatorów ratownictwa medycznego.

2. Do zadań Wydziału należy obsługa Wojewódzkiego Zespołu Zarządzania Kryzysowego.

§ 20.

1. Do zakresu działania Biura Wojewody należy:

1) realizacja zadań Wojewody objętych działami administracji rządowej:

a) członkostwo Rzeczypospolitej Polskiej w Unii Europejskiej,

b) kultura i ochrona dziedzictwa narodowego,

c) sprawy zagraniczne;

2) zapewnienie organizacji pracy Wojewody i Wicewojewody;

3) obsługa prasowa Wojewody oraz współpraca ze środkami masowego przekazu;

4) przyjmowanie interesantów w sprawach z zakresu skarg i wniosków zgłaszanych do Wojewody;

5) prowadzenie spraw dotyczących współpracy Wojewodyz parlamentarzystami, przedstawicielami samorządu terytorialnego oraz partii politycznych, związków zawodowych i innych organizacji pozarządowych;

6) obsługa organizacyjna i protokolarna oficjalnych wizyt.

2. Do zadań Biura należy obsługa Wojewódzkiej Komisji Dialogu Społecznego oraz Wojewódzkiego Komitetu Ochrony Pamięci Walk i Męczeństwa.

§ 21.

Do zakresu działania Biura Organizacji i Kadr należy:

1) realizacja zadań Wojewody objętych działem administracji rządowej administracja publiczna w zakresie:

a) administracji, w tym organizacji urzędów administracji publicznej oraz procedur administracyjnych,

b) reform i organizacji struktur administracji publicznej,

c) zespolonej administracji rządowej w województwie;

2) realizacja zadań Wojewody w zakresie dokonywania czynności z zakresu prawa pracy w stosunku do kierowników zespolonych służb, inspekcji i straży wojewódzkich;

3) współdziałanie z organami administracji niezespolonej;

4) realizacja zadań Dyrektora Generalnego Urzędu w zakresie:

a) dokonywania czynności z zakresu prawa pracy w stosunku do pracowników Urzędu oraz zarządzania zasobami ludzkimi,

b) zapewnienia funkcjonowania i organizacji pracy Urzędu;

5) prowadzenie archiwum zakładowego.

§ 22.

Do zakresu działania Biura Informatyki i Obsługi Urzędu należy:

1) realizacja zadań Wojewody objętych działem administracji rządowej informatyzacja;

2) realizacja zadań Dyrektora Generalnego Urzędu w zakresie:

a) technicznego i gospodarczego zabezpieczenia warunków działania Urzędu, a w szczególności:

- gospodarowanie mieniem Urzędu, w tym zlecanie usługi dokonywanie zakupów dla Urzędu oraz prowadzenie ewidencji majątku Urzędu,

- reprezentowanie Skarbu Państwa w odniesieniu do mienia Urzędu,

- wykonywanie zadań kierownika zamawiającego,

b) obsługi finansowo-księgowej Urzędu.

§ 23.

Do zakresu działania Zespołu do Spraw Ochrony Informacji Niejawnych należy zapewnienie przestrzegania przepisów o ochronie informacji niejawnych przy wytwarzaniu, przetwarzaniu, przekazywaniu i przechowywaniu dokumentów niejawnych oraz ochrona systemów i sieci informatycznych.

§ 24.

Do zakresu działania Zespołu Audytu Wewnętrznego należy realizacja zadań związanych z przeprowadzaniem audytu wewnętrznego, w rozumieniu ustawy o finansach publicznych.

§ 25.

Do zakresu działania Wojewódzkiej Inspekcji Geodezyjnej i Kartograficznej należy realizacja zadań Wojewody objętych działami administracji rządowej:

1) administracja publiczna - w zakresie geodezji i kartografii;

2) rozwój wsi - w zakresie gleboznawczej klasyfikacji gruntów.

§ 26.

Spory kompetencyjne między wydziałami Urzędu rozstrzyga Wojewoda.

§ 27.

Zadania rządowej administracji zespolonej w województwie wykonuje Wojewoda oraz działający pod jego zwierzchnictwem kierownicy zespolonych służb, inspekcji i straży wojewódzkich:

1) Lubelski Komendant Wojewódzki Państwowej Straży Pożarnej;

2) Lubelski Komendant Wojewódzki Policji;

3) Lubelski Kurator Oświaty;

4) Lubelski Wojewódzki Inspektor Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych;

5) Lubelski Wojewódzki Inspektor Ochrony Roślin i Nasiennictwa;

6) Lubelski Wojewódzki Inspektor Farmaceutyczny;

7) Lubelski Państwowy Wojewódzki Inspektor Sanitarny;

8) Lubelski Wojewódzki Inspektor Ochrony Środowiska;

9) Lubelski Wojewódzki Inspektor Inspekcji Handlowej;

10) Lubelski Wojewódzki Lekarz Weterynarii;

11) Lubelski Wojewódzki Konserwator Zabytków;

12) Lubelski Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego;

13) Lubelski Wojewódzki Inspektor Transportu Drogowego.

§ 28.

Aparat pomocniczy kierowników zespolonych służb, inspekcji i straży wojewódzkich stanowią:

1) Komenda Wojewódzka Państwowej Straży Pożarnej w Lublinie;

2) Komenda Wojewódzka Policji w Lublinie;

3) Kuratorium Oświaty w Lublinie;

4) Wojewódzki Inspektorat Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych w Lublinie;

5) Wojewódzki Inspektorat Ochrony Roślin i Nasiennictwa w Lublinie;

6) Wojewódzki Inspektorat Farmaceutyczny w Lublinie;

7) Wojewódzka Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Lublinie;

8) Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska w Lublinie;

9) Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Lublinie;

10) Wojewódzki Inspektorat Weterynarii w Lublinie;

11) Wojewódzki Urząd Ochrony Zabytków w Lublinie;

12) Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Lublinie;

13) Wojewódzki Inspektorat Transportu Drogowego w Lublinie.

§ 29.

Delegatury jednostek organizacyjnych, stanowiących aparat pomocniczy kierowników zespolonych służb, inspekcji i straży wojewódzkich, z siedzibami w Białej Podlaskiej, w Chełmie i w Zamościu funkcjonują w ramach:

1) Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Roślin i Nasiennictwa;

2) Wojewódzkiego Inspektoratu Farmaceutycznego;

3) Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska;

4) Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej;

5) Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków.

§ 30.

Do zakresu działania Komendy Wojewódzkiej Państwowej Straży Pożarnej należy w szczególności zapewnienie wykonania zadań dotyczących walkiz pożarami, klęskami żywiołowymi i innymi miejscowymi zagrożeniami.

§ 31.

Do zakresu działania Komendy Wojewódzkiej Policji należy w szczególności zapewnienie wykonania zadań dotyczących ochrony bezpieczeństwa ludzi oraz utrzymania bezpieczeństwa i porządku publicznego.

§ 32.

Do zakresu działania Kuratorium Oświaty należy zapewnienie wykonania zadań dotyczących oświaty, a w szczególności sprawowanie nadzoru pedagogicznego nad publicznymi i niepublicznymi szkołami i placówkami oraz placówkami doskonalenia nauczycieli.

§ 33.

Do zakresu działania Wojewódzkiego Inspektoratu Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych należy zapewnienie wykonania na obszarze województwa zadań Inspekcji Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych, a w szczególności dotyczących kontroli jakości handlowej artykułów rolno-spożywczych w ich krajowej produkcji i obrocie oraz eksporcie i imporcie.

§ 34.

Do zakresu działania Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Roślin
i Nasiennictwa należy zapewnienie wykonania na obszarze województwa zadań Państwowej Inspekcji Ochrony Roślin i Nasiennictwa, a w szczególności dotyczących nadzoru nad zdrowiem roślin, zapobieganiem zagrożeniom związanym z obrotem i stosowaniem środków ochrony roślin oraz nadzorem nad wytwarzaniem, oceną i obrotem materiałem siewnym.

§ 35.

Do zakresu działania Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej należy zapewnienie wykonania na obszarze województwa zadań Inspekcji Sanitarnej, a w szczególności dotyczących nadzoru nad warunkami higieny, zdrowotnymi i higieniczno-sanitarnymi w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed niekorzystnym wpływem szkodliwości i uciążliwości środowiskowych, zapobiegania powstawaniu chorób oraz kształtowania odpowiednich postawi zachowań zdrowotnych.

§ 36.

Do zakresu działania Wojewódzkiego Inspektoratu Farmaceutycznego należy zapewnienie wykonania na obszarze województwa zadań Inspekcji Farmaceutycznej, a w szczególności dotyczących nadzoru nad jakością i obrotem produktami leczniczymi oraz wyrobami medycznymi.

§ 37.

Do zakresu działania Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska należy zapewnienie wykonania na obszarze województwa zadań Inspekcji Ochrony Środowiska, a w szczególności dotyczących kontroli przestrzegania przepisów o ochronie środowiska i racjonalnym użytkowaniu zasobów przyrody.

§ 38.

Do zakresu działania Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej należy zapewnienie wykonania na obszarze województwa zadań Inspekcji Handlowej, a w szczególności dotyczących kontroli mającej na celu ochronę interesów i praw konsumentów oraz interesów gospodarczych państwa.

§ 39.

Do zakresu działania Wojewódzkiego Inspektoratu Weterynarii należy zapewnienie wykonania na obszarze województwa zadań Inspekcji Weterynaryjnej, a w szczególności dotyczących ochrony zdrowia zwierząt oraz bezpieczeństwa produktów pochodzenia zwierzęcego w celu zapewnienia ochrony zdrowia publicznego.

§ 40.

Do zakresu działania Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków należy zapewnienie wykonania na obszarze województwa zadań dotyczących ochrony zabytków i opieki nad zabytkami.

§ 41.

Do zakresu działania Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego należy zapewnienie wykonania na obszarze województwa zadań Inspekcji Transportu Drogowego, a w szczególności dotyczących kontroli dokumentów związanych z wykonywaniem transportu drogowego oraz przestrzegania warunków w nich określonych.

§ 42.

Do zakresu działania Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego należy zapewnienie wykonania na obszarze województwa zadań nadzoru budowlanego, a w szczególności dotyczących kontroli przestrzegania i stosowania przepisów prawa budowlanego, działania organów administracji architektoniczno-budowlanej oraz badania przyczyn powstawania katastrof budowlanych.

§ 43.

Szczegółową organizację i zakresy działania rządowej administracji zespolonej w województwie oraz zakres działania delegatur, do których należą sprawy lub części spraw objęte zakresem działania poszczególnych jednostek organizacyjnych, określają ich statuty i regulaminy organizacyjne.

§ 44.

Szczegółową organizację oraz tryb pracy Urzędu określa regulamin ustalony przez Wojewodę w drodze zarządzenia .

§ 45.

Wykaz jednostek organizacyjnych podporządkowanych Wojewodzie zawiera załącznik do Statutu.


Załącznik do Statutu

Lubelskiego Urzędu Wojewódzkiego

w Lublinie

WYKAZ

JEDNOSTEK ORGANIZACYJNYCH PODPORZĄDKOWANYCH

WOJEWODZIE LUBELSKIEMU

Lubelski Zarząd Obsługi Przejść Granicznych w Chełmie.


[1] ) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2010 r. Nr 40, poz. 230 oraz z 2011 r. Nr 22, poz. 114, Nr 92, poz. 529, Nr 163, poz. 981 i Nr 185, poz. 1092.

[2] ) Zmiany wymienionego zarządzenia zostały ogłoszone w Dz. Urz. Woj. Lubelskiego z 2009 r. Nr 97, poz. 2305, z 2010 r. Nr 78, poz. 1471 i Nr 135, poz. 2258, z 2011 r. Nr 103, poz. 1834 oraz z 2012 r. poz. 2256.

[3] ) Prezes Rady Ministrów Pan Donald Tusk w dniu 9 grudnia 2011 r. upoważnił na podstawie art. 5 pkt 1 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2012 r. poz. 392), w związku z art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 23 stycznia 2009 r. o wojewodzie i administracji rządowej w województwie (Dz. U. Nr 31, poz. 206, z późn. zm.) Pana Michała Boniego Ministra Administracji i Cyfryzacji do zatwierdzania statutów oraz zmian statutów urzędów wojewódzkich.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00