Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Lubelskiego rok 2012 poz. 4352

Uchwała nr XIX/128/2012 Rady Gminy Susiec

z dnia 20 listopada 2012r.

w sprawie uchwalenia ,,Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Susiec”

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 oraz art. 40 ust. 1, art. 41 ust. 1 i art. 42 ustawy z dnia 8 marca 1990r.o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn.zm.) oraz art. 4 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( Dz. U. z 2012r. poz.391), po zasięgnięciu opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Tomaszowie Lubelskim, Rada Gminy Susiec uchwala, co następuje:

§ 1. Uchwala się ,,Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Susiec" w brzmieniu stanowiącym w załącznik do niniejszej uchwały.

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Susiec.

§ 3. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubelskiego.

Przewodniczący Rady Gminy


Wiesław Ćmiel


Załącznik do Uchwały Nr XIX/128/2012
Rady Gminy Susiec
z dnia 20 listopada 2012 r.

Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Susiec.

Rozdział I.
Postanowienia ogólne

1. Regulamin określa szczegółowe zasady utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Susiec.

2. Ilekroć w regulaminie jest mowa o:

1) ustawie - należy przez to rozumieć ustawę z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t. j. Dz. U. z 2012r. poz. 391),

2) regulaminie - rozumie się przez to niniejszy ,,Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Susiec".

Rozdział II.
Wymagania w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości

1. Wprowadza się wymagania w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości obejmujące:

1) prowadzenie selektywnego zbierania i odbierania odpadów komunalnych, w związku z czym ustala się:

a) obowiązek wyposażenia nieruchomości w opisane w niniejszym regulaminie pojemniki i worki służące do zbierania odpadów komunalnych oraz utrzymanie tych pojemników w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym,

b) obowiązek przyłączenia nieruchomości do sieci kanalizacyjnej przy sieci nowo wybudowanej, o ile nieruchomość nie została wcześniej wyposażona w przydomową oczyszczalnię ścieków spełniającą wymagania określone w przepisach odrębnych,

c) przy braku sieci kanalizacyjnej obowiązek gromadzenia nieczystości ciekłych w zbiornikach bezodpływowych lub oczyszczania poprzez przydomową oczyszczalnię ścieków, jeżeli zapisy miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego albo decyzja o warunkach zabudowy dopuszczają takie rozwiązanie;

d) obowiązek zbierania powstałych na terenie nieruchomości odpadów komunalnych zgodnie z wymaganiami określonymi w regulaminie, polegający na:

- prowadzeniu selektywnego zbierania i przekazywania przedsiębiorcy odpadów komunalnych,

- zbieraniu odpadów niepodlegających selektywnemu zbieraniu do pojemników o wielkości i liczbie uzależnionej od liczby mieszkańców nieruchomości,

2) na terenie Gminy Susiec obowiązuje selektywna zbiórka następujących frakcji odpadów komunalnych:

a) papieru i tektury,

b) metalu,

c) tworzyw sztucznych i wielomateriałowych,

d) szkła opakowaniowego bezbarwnego i kolorowego,

e) przeterminowanych leków i chemikaliów,

f) mebli i odpadów wielkogabarytowych,

g) zużytych baterii i akumulatorów,

h) zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego,

i) zużytych opon

j) odpadów budowlanych i rozbiórkowych,

k) odpadów ulegających biodegradacji.

2. Ustala się następujące zasady w zakresie selektywnego zbierania i odbierania odpadów:

1) papier i tektura, tworzywa sztuczne i wielomateriałowe, szkło opakowaniowe bezbarwne i kolorowe umieszczać w pojemnikach do selektywnej zbiorki odpadów; opakowania po żywności i inne, które uległy zabrudzeniu, należy przed włożeniem do pojemnika lub worka umyć, z odpadów opakowaniowych posiadających zakrętki należy je odkręcić; można je ponownie nakręcić po zgnieceniu, tak aby zachowały zmniejszoną objętość, opróżnione opakowania należy, jeśli rodzaj materiału na to pozwala, trwale zgnieść przed włożeniem do worka,

2) metal - dostarczyć do punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych,

3) meble i odpady wielkogabarytowe - dostarczyć do punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych,

4) zużyte baterie - umieszczać w specjalnych pojemnikach ustawionych na terenie gminy Susiec lub przekazywać placówkom handlowym prowadzącym sprzedaż detaliczną,

5) zużyte akumulatory - przekazywać placówkom handlowym prowadzącym ich sprzedaż detaliczną,

6) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny - przekazać sprzedawcy detalicznemu lub dostarczy do punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych,

7) przeterminowane leki - umieszczać w specjalnych pojemnikach ustawionych w aptekach na terenie gminy Susiec,

8) zużyte opony - dostarczyć do punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych,

9) odpady budowlane i rozbiórkowe - dostarczyć do punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych,

10) odpady ulegające biodegradacji, pochodzące z przyciętych lub ściętych krzewów i drzew, nie mogą być kompostowane w przydomowym kompostowniku, należy je przekazać do punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych.

3. Ustala się obowiązek dla właścicieli, zarządców i użytkowników nieruchomości uwzględniania w trakcie zbierania powstałych na terenie tych nieruchomości odpadów komunalnych, przy uprzątaniu błota, śniegu lodu i innych zanieczyszczeń z części nieruchomości służących do użytku publicznego obligujących do:

1) likwidowania śliskości na drogach publicznych, ulicach, placach w okresie mrozów i opadów śnieżnych, przy użyciu piasku, środków chemicznych nie działających szkodliwie na tereny zieleni oraz drzewa,

2) uprzątania błota, śniegu, lodu innych zanieczyszczeń z chodników polegające na:

a) uprzątaniu niezwłocznie po opadach: błota, śniegu, lodu z powierzchni chodników, a także części nieruchomości pełniących funkcje komunikacyjne, oraz posypywaniu piaskiem chodnika,

b) uprzątaniu z miejsc wyżej wymieniony piasku i soli stanowiących pozostałości po zabiegach związanych z zimowym utrzymaniem dróg.

3) do obowiązków właściciela nieruchomości należy uprzątnięcie błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z chodników położonych wzdłuż nieruchomości.

4. Mycie i naprawy pojazdów samochodowych poza myjniami i warsztatami naprawczymi dozwolone jest wyłącznie w następujących miejscach:

1) na terenie nieruchomości niesłużących do użytku publicznego, tylko pod warunkiem, że wykonywane jest to na utwardzonej ich części przy pomocy środków ulegających biodegradacji, a powstające ścieki odprowadzane są do kanalizacji sanitarnej lub gromadzone w szczelnych zbiornikach bezodpływowych, w szczególności ścieki takie nie mogą być odprowadzane bezpośrednio do zbiorników wodnych lub do ziemi,

2) na terenach służących do użytku publicznego tylko w miejscach do tego przygotowanych i specjalnie oznaczonych,

3) naprawy pojazdów samochodowych poza warsztatami naprawczymi dozwolone są wyłącznie w następujących miejscach: na terenie nieruchomości właściciela w odniesieniu do drobnych napraw należących do właściciela nieruchomości, pojazdów mechanicznych polegających na wymianie kół, świec zapłonowych, żarówek, uzupełnieniu płynów, regulacjach, w sytuacjach gdy nie są one uciążliwe dla właścicieli sąsiednich nieruchomości a powstające odpady są gromadzone w sposób umożliwiający ich usuniecie zgodnie z przepisami ustawy.

Rozdział III.
Rodzaje i minimalna pojemność pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości oraz na drogach publicznych, warunki rozmieszczenia tych pojemników i ich utrzymania w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym

1. Określa się rodzaje i minimalną wielkość pojemników przeznaczonych do zbierania zmieszanych odpadów komunalnych na terenie nieruchomości:

1) pojemniki na odpady komunalne zmieszane o pojemności 80 l, 110l, 120 l, 240 l, 1100 l oraz w wypadku zestawów do selektywnej zbiorki ustawionych na terenach przestrzeni publicznej od 800 l do 1500 l, a także kontenery o pojemności 5000 l - 7000 l dla odpadów remontowych i budowlanych,

2) worki foliowe na odpady komunalne selektywnie zebrane oznaczone odpowiednimi kolorami w zależności od rodzaju odpadu o pojemności od 60l do 120l,

3) pojemniki przeznaczone do selektywnej zbiórki szkła bezbarwnego i kolorowego o pojemności 1800 l,

4) pojemniki do selektywnej zbiorki przeterminowanych leków o pojemności 50 l,

5) pojemniki do selektywnej zbiórki zużytych baterii o pojemności 50 l,

6) kosze uliczne na odpady komunalne zmieszane o pojemności od 10 l do 60 l.

2. Warunki rozmieszczenia pojemników do zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości oraz przy drogach publicznych na terenie Gminy Susiec:

1) tereny przeznaczone do użytku publicznego a w szczególności takie jak: chodniki pasy drogowe, przystanki komunikacyjne, parki, place zabaw, zieleńce powinny być wyposażone przez właścicieli w zamocowane na stałe kosze uliczne.

2) ustala się że:

a) właściciele zabudowy zagrodowej ogrzewanej gazem mają obowiązek dysponować 30 l objętości pojemnika na osobę,

b) właściciele zabudowy zagrodowej ogrzewanej paliwem stałym mają obowiązek dysponować 40 l objętości pojemnika na osobę,

c) właściciele zabudowy jednorodzinnej ogrzewanej gazem maja obowiązek dysponować 30 l objętości pojemnika na osobę,

d) właściciele zabudowy jednorodzinnej ogrzewanej paliwem stałym mają obowiązek dysponować 40 l objętości pojemnika na osobę,

e) właściciele zabudowy wielorodzinnej i budynków zamieszkania zbiorowego mają obowiązek dysponować 15 l objętości pojemnika na osobę przy cyklu - nie rzadziej niż jeden raz w miesiącu.

3) w wyjątkowych, uzasadnionych sytuacjach do zbierania większych aniżeli przewiduje Regulamin ilości odpadów komunalnych, oprócz pojemników, mogą być używane odpowiednio oznaczone worki, nieodpłatnie udostępnione przez przedsiębiorcę, który odbiera odpady na mocy umowy podpisanej z gminą, albo z którym właściciel nieruchomości zawarł umowę na odbiór odpadów komunalnych.

4) właściciele nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, lecz odpady komunalne są nań wytwarzane, a więc prowadzący jakąkolwiek działalność gospodarczą, kierujący instytucjami oświaty, zdrowia, zobowiązani są dostosować pojemność pojemników do swych indywidualnych potrzeb uwzględniając następujące normatywy dostosowane do cyklu odbioru - w miarę potrzeb, nie rzadziej niż jeden raz w miesiącu:

a) minimum jeden pojemnik o pojemności 110 l w wypadku prowadzenia działalności gospodarczej, niezależnie od rodzaju nieruchomości, w której to ma miejsce oraz każdej nieruchomości niezamieszkałej, na której powstają odpady komunalne,

b) dla budynków użyteczności publicznej oraz wszelkiego rodzaju biur, poza wymienionymi niżej 10 l na każdego pracownika oraz 0,5 l na każdego interesanta, klienta lub odwiedzającego,

c) dla szkół wszelkiego typu - 2 l na każdego ucznia, studenta i pracownika,

d) dla żłobków i przedszkoli - 5 l na każde dziecko i pracownika,

e) dla lokali handlowych - 30 l na każde 10m 2 powierzchni całkowitej, jednak co najmniej jeden pojemnik o pojemności 110 l na lokal,

f) dla punktów handlowych poza lokalem - 30 l na każdego zatrudnionego jednak co najmniej jeden pojemnik o pojemności 110 l na każdy punkt,

g) dla lokali gastronomicznych - 10 l na jedno miejsce konsumpcyjne, dotyczy to także miejsc w tzw. ogródkach zlokalizowanych na zewnątrz lokalu, jednak co najmniej jeden pojemnik o pojemności 110 l,

h) dla ulicznych punktów szybkiej konsumpcji - co najmniej jeden pojemnik o pojemności 120 l,

i) dla zakładów rzemieślniczych, usługowych i produkcyjnych w odniesieniu do pomieszczeń biurowych i socjalnych - pojemnik o pojemności 120 l na każdych 10 pracowników,

j) dla domów opieki, hoteli pensjonatów itp. - 40 l na jedno łóżko,

k) w przypadku lokali handlowych i gastronomicznych dla zapewnienia czystości wymagane jest również ustawienie na zewnątrz, poza lokalem co najmniej jednego pojemnika na odpady.

3. Określa się rodzaje i pojemność worków przeznaczonych do selektywnego zbierania odpadów przez właścicieli nieruchomości dysponujących lokalami:

1) worki do bioodpadów oraz odpadów zmieszanych o grubości minimum 0,06 mm; pojemność worków powinna wynosić 60 l do 120 l w kolorach: zielonym, białym, niebieskim, żółtym, czerwonym, czarnym oraz 20 l w kolorach brązowym, szarym, bezbarwnym i fioletowym,

2) worki do selektywnego zbierania odpadów na obszarach zabudowy zagrodowej, jednorodzinnej i rekreacji indywidualnej na:

a) szkło i opakowania szklane kolorowe należy zbierać do worka koloru zielonego,

b) szkło i opakowania szklane bezbarwne należy zbierać do worka koloru białego,

c) papier i tekturę (w tym opakowania, gazety, czasopisma itd.) należy zbierać do worka koloru niebieskiego,

d) tworzywa należy zbierać do worka koloru żółtego,

e) drobny metal i opakowania z metalu należy zbierać do worka koloru czerwonego,

f) opakowania wielomateriałowe należy zbierać do worka koloru czarnego,

3) Na obszarach zabudowy wielorodzinnej:

a) papier i tekturę, metale, tworzywa sztuczne i opakowania wielomateriałowe należy zbierać do worka koloru brązowego,

b) szkło kolorowe i bezbarwne należy zbierać do worka koloru szarego,

4) pozostałe drobne odpady selektywnie odbierane należy zbierać do worków bezbarwnych, przezroczystych,

5) odpady ulegające biodegradacji należy zbierać do worków koloru fioletowego,

6) worki do selektywnej zbiórki oprócz kolorów winny być oznaczone opisowo.

4. Określa się rodzaje pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów na terenach do użytku publicznego:

1) na chodnikach, przystankach komunikacji publicznej, peronach kolejowych w parkach:

a) kosze uliczne o pojemności 10 l do 60 l,

b) odległość pomiędzy koszami rozstawionymi przy chodnikach i w parkach nie może przekraczać 150m,

c) na przystankach komunikacji kosze należy lokalizować pod wiatą lub w sąsiedztwie oznaczenia przystanku,

d) na peronach odległość miedzy koszami nie może przekraczać 20m,

2) przed sklepami wielkopowierzchniowymi i szkołami - zestawy pojemników przeznaczone do selektywnej zbiórki opakowań ze szkła białego i kolorowego, tworzyw sztucznych, metali, papieru i tektury, wielomateriałowych, oznaczone kolorami takimi jak worki przeznaczone do selektywnej zbiórki. Pojemniki musza wyglądać estetycznie, być trwale i czytelnie oznakowane.

5. Ustala się zasady doboru objętości zbiorników bezodpływowych:

1) właściciel nieruchomości niemający możliwości włączenia jej do systemu kanalizacji sanitarnej, zapewnia utrzymanie czystości i porządku na jej terenie przez pobudowanie i dostosowanie wielkości zbiornika bezodpływowego do liczby osób stale lub czasowo przebywających na jej terenie w taki sposób, by jego opróżnianie było konieczne nie częściej niż jeden raz w tygodniu bez dopuszczenia do przepełnienia - przyjmując zużycie wody według wodomierza lub jako równe 3 m 3 /osobę /miesiąc,

2) dla innych obiektów przyjmuje się zużycie wody w następujących ilościach:

a) pralnie usługowe - 17,0 dm 3 /kg bielizny /dobę,

b) bary, restauracje , jadłodajnie - 4,5 m 3 /miejsce/miesiąc,

c) kawiarnie - 0,8 m 3 /miejsce/ miesiąc,

d) sklepy spożywcze - 3,0m 3 /zatrudnionego/miesiąc,

e) pozostałe sklepy - 1,2 m 3 /zatrudnionego/miesiąc,

f) apteki - 3,0m 3 /zatrudnionego/miesiąc,

g) przychodnie lekarskie - 0,48m 3 /zatrudnionego/miesiąc,

h) zakłady fryzjerskie i kosmetyczne - 4,5m 3 /zatrudnionego/miesiąc,

i) pozostałe zakłady usługowe - 0,45 m 3 /zatrudnionego/miesiąc,

j) zakłady produkcyjne:

- bez natrysków - 0,45m 3 /zatrudnionego/miesiąc,

- z natryskami - 1,5 m 3 /zatrudnionego/miesiąc.

6. Ustala się warunki utrzymania pojemników oraz miejsc zbierania i gromadzenia odpadów przed ich odebraniem przez przedsiębiorcę w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym:

1) właściciele nieruchomości mają obowiązek utrzymywać pojemniki w stanie czystości zarówno zewnętrznej jak i wewnątrz; usługi w zakresie czyszczenia i odkażania pojemników, zgodnie z wymogami zawartymi w warunkach przetargu ma obowiązek wykonywać w cyklu półrocznym operator,

2) pojemnik po jego opróżnieniu nie powinien wydzielać nieprzyjemnych zapachów,

3) pojemnik nie powinien być uszkodzony lub pozbawiony jakiejś części, np. pokrywy,

4) miejsca gromadzenia odpadów komunalnych powinny być zabezpieczone przed zalewaniem odpadów przez wody opadowe i dostępem osób trzecich,

5) pojemniki na odpady powinny być ustawione na terenie nieruchomości, w miejscu widocznym, na wyrównanej, najlepiej utwardzonej powierzchni, zabezpieczonej przed zbieraniem się na niej wody i błota,

6) miejsca gromadzenia odpadów należy utrzymywać w stanie czystości poprzez ich zamiatanie i uprzątanie.

7. Ustala się zasady rozmieszczania pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów i gromadzenia nieczystości płynnych:

1) na terenie nieruchomości pojemniki na odpady należy przetrzymywać w miejscu wyodrębnionym dostępnym dla pracowników przedsiębiorcy bez konieczności otwierania wejścia na teren nieruchomości lub gdy takiej możliwości nie ma, należy wystawić je w dniu odbioru, zgodnie z harmonogramem, na chodnik lub ulicę na teren nieruchomości,

2) szczelny zbiornik bezodpływowy nieczystości ciekłych lub oczyszczalnia przydomowa muszą być zlokalizowane w sposób umożliwiający dojazd do nich pojazdu asenizacyjnego przedsiębiorcy w celu ich opróżnienia,

3) wyselekcjonowane odpady budowlane i zielone pochodzące z pielęgnacji drzew i krzewów muszą być złożone w udostępnionych przez przedsiębiorcę kontenerach, w miejscu umożliwiającym dojazd pojazdu przedsiębiorcy, na miejscu nieutrudniającym korzystania z nieruchomości lub wyznaczonym do tego celu przez właściciela.

8. Ustala się zasady eksploatacji pojemników do gromadzenia odpadów komunalnych i zbiorników bezodpływowych:

1) zabrania się gromadzenia w pojemnikach na odpady komunalne śniegu, lodu, gruzu, gorącego popiołu, żużla, szlamów, substancji toksycznych, żrących, wybuchowych, przeterminowanych leków, zużytych olejów, resztek farb, rozpuszczalników i innych odpadów niebezpiecznych oraz odpadów innych aniżeli komunalne pochodzących z działalności gospodarczej,

2) zabrania się spalania w pojemnikach i koszach na odpady, jakichkolwiek odpadów,

3) do pojemników i worków przeznaczonych do selektywnej zbiórki papieru i tektury opakowaniowej i nie opakowaniowej nie wolno wrzucać:

a) opakowań z zawartością np. żywnością, wapnem, cementem,

b) kalki technicznej,

4) do pojemników i worków do selektywnej zbiorki szkła opakowaniowego i nie opakowaniowego nie wolno wrzucać:

a) ceramiki,

b) luster,

c) szklanych opakowań farmaceutycznych i chemicznych z pozostałościami zawartości,

d) szkła budowlanego,

e) szyb samochodowych,

5) do pojemników i worków przeznaczonych do selektywnej zbiórki tworzyw sztucznych nie można wrzucać:

a) tworzyw sztucznych pochodzenia medycznego, mokrych folii,

b) nieumytych opakowań i butelek po olejach i smarach, puszek i pojemników po farbach i lakierach,

c) opakowań po środkach chwastobójczych i owadobójczych,

6) do pojemników i worków przeznaczonych do selektywnej zbiórki metali nie można wrzucać metali łączonych z innymi materiałami np. guma,

7) do pojemników i worków przeznaczonych do selektywnej zbiórki opakowań wielomateriałowych nie można wrzucać opakowań ani materiałów innych aniżeli opakowania wielomateriałowe,

8) do przydomowych kompostowników ani worków przeznaczonych do selektywnej zbiorki odpadów ulegających biodegradacji nie można wrzucać odpadów innych aniżeli bioodpady i odpady zielone z wyjątkiem pochodzących z pielęgnacji drzew i krzewów;

9) zabrania się odprowadzania płynnych odchodów zwierzęcych oraz odsiąków z obornika do zbiorników bezodpływowych, w których gromadzone są nieczystości płynne pochodzenia bytowego.

Rozdział IV.
Częstotliwość i sposób pozbywania się odpadów komunalnych i nieczystości ciekłych z terenu nieruchomości oraz z terenów przeznaczonych do użytku publicznego

1. Ustala się częstość odbioru odpadów komunalnych z terenu nieruchomości zamieszkałych:

1) z obszarów zabudowy zagrodowej i jednorodzinnej:

a) odpady zmieszane - nie rzadziej niż jeden raz w miesiącu,

b) zbierane selektywnie papier i tektura, szkło bezbarwne i kolorowe, metale - nie rzadziej niż jeden raz na dwa miesiące,

c) tworzywa sztuczne i wielomateriałowe - nie rzadziej niż raz na dwa miesiące,

d) baterie i przeterminowane leki - raz na dwa miesiące.

2) z obszarów zabudowy wielorodzinnej:

a) odpady zmieszane - nie rzadziej niż jeden raz w miesiącu,

b) zbierane selektywnie papier i tektura, szkło białe i kolorowe, metale - nie rzadziej niż jeden raz na dwa miesiące,

c) tworzywa sztuczne i wielomateriałowe - jeden raz na dwa miesiące,

d) przeterminowane leki - jeden raz w kwartale.

3) z terenów przeznaczonych do użytku publicznego, obiektów użyteczności publicznej oraz pozostałych nieruchomości niezamieszkałych:

a) opróżnianie koszy ulicznych lub pojemników ustawionych:

- przy chodnikach w pasach drogowych - raz w tygodniu,

- na targowisku gminnym, na skwerach i innych terenach zielonych - raz w tygodniu,

- na cmentarzach i miejscach pamięci narodowej - w miarę potrzeb, nie rzadziej niż raz na trzy miesiące,

- na terenach podmiotów prowadzących działalność gospodarczą, instytucjach oświaty, zdrowia, oraz na trenach pozostałych nieruchomości niezamieszkałych - w miarę potrzeb, nie rzadziej niż jeden raz w miesiącu.

2. Ustala się następujący sposób pozbywania się odpadów komunalnych i nieczystości ciekłych z terenu nieruchomości oraz terenów przeznaczonych do użytku publicznego:

1) opróżnianie zbiorników bezodpływowych i oczyszczalni przydomowych odbywa się na podstawie zamówienia właściciela nieruchomości, złożonego do przedsiębiorcy,

2) częstość opróżniania z nieczystości ciekłych zbiorników bezodpływowych wynika z ich pojemności,

3) częstość opróżniania z osadów ściekowych zbiorników oczyszczalni przydomowych wynika z ich instrukcji eksploatacji.

Rozdział V.
Inne wymagania wynikające z Planu Gospodarki Odpadami dla województwa lubelskiego

1. Odpady komunalne oraz nieczystości ciekłe odbierane od właścicieli nieruchomości przez podmiot realizujący te zadania podlegają unieszkodliwieniu w następujący sposób:

1) odpady zmieszane, pozostałości z sortowania odpadów komunalnych, odpady zielone - podmiot odbierający odpady, przekazuje je obowiązkowo do regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych, wskazanej w Planie Gospodarki Odpadami dla województwa lubelskiego, a w przypadku jej braku - do instalacji zastępczej,

2) odpady selektywnie zebrane - podmiot odbierający odpady przekazuje podmiotowi uprawnionemu celem recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami,

3) nieczystości ciekłe odebrane ze zbiorników bezodpływowych - podmiot odbierający obowiązkowo przekazuje do Oczyszczalni Ścieków w Suścu.

2. Podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości obowiązany jest do:

1) osiągania poziomu recyklingu w danym roku kalendarzowym w odniesieniu do masy odebranych przez siebie odpadów komunalnych zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z dnia 11 czerwca 2012r. poz. 645),

2) ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomów ograniczenia masy tych odpadów (Dz. U. z dnia 18 czerwca 2012 r. poz. 676).

Rozdział VI.
Obowiązki osób utrzymujących zwierzęta domowe, mające na celu ochronę przed zagrożeniem lub uciążliwością dla ludzi oraz przed zanieczyszczeniem terenów przeznaczonych do wspólnego użytku

1. Osoby utrzymujące zwierzęta domowe są zobowiązane do zachowania bezpieczeństwa i środków ostrożności, zapewniających ochronę przed zagrożeniem lub uciążliwością dla ludzi oraz przed zanieczyszczeniem terenów przeznaczonych do użytku publicznego, ponoszą także pełną odpowiedzialność za zachowanie tych zwierząt.

2. Do obowiązków właścicieli utrzymujących zwierzęta domowe należy ponoszenie pełnej odpowiedzialności za zachowanie utrzymywanych zwierząt, a w szczególności:

1) w odniesieniu do psów:

a) prowadzenie psa na smyczy, a psa rasy uznawanej za agresywną lub w inny sposób zagrażający otoczeniu - na smyczy i w kagańcu,

b) zwolnienie psa ze smyczy dozwolone jest tylko wtedy, gdy pies jest w kagańcu, w miejscu mało uczęszczanym przez ludzi, i tylko wtedy gdy opiekun psa ma możliwość sprawowania bezpośredniej kontroli nad jego zachowaniem; nie dotyczy to psów ras uznawanych za agresywne,

c) zwalnianie psa ze smyczy przez opiekuna na terenie swojej nieruchomości może mieć miejsce tylko wtedy, gdy nieruchomość jest należycie ogrodzona, uniemożliwiając opuszczenie jej przez psa, odpowiednio oznakowana tabliczka ze stosownym ostrzeżeniem,

d) natychmiastowe usuwanie zanieczyszczeń spowodowanych przez te zwierzęta w miejscach publicznych oraz w innych miejscach przeznaczonych do wspólnego użytku,

2) w odniesieniu do wszystkich zwierząt domowych:

a) stały i skuteczny dozór,

b) prowadzenie pojedynczo w sposób zapewniający sprawowanie nad nimi kontroli, wyłącznie przez osoby dorosłe,

c) niepozostawianie bez właściciela zwierząt domowych w obrębie nieruchomości niezamieszkałych lub nieużytkowanych,

d) niewprowadzanie zwierząt do obiektów użyteczności publicznej, placówek handlowych i gastronomicznych, z wyłączeniem obiektów przeznaczonych dla zwierząt, takich jak lecznice, wystawy,

e) niewprowadzanie zwierząt domowych na tereny placów gier i zabaw, piaskownic dla dzieci, plaż, kąpielisk oraz na tereny objęte zakazem na podstawie odrębnych uchwał rady gminy;

f) zwolnienie zwierząt domowych z uwięzi oraz zdjęcie kagańca dopuszczalne jest wyłącznie na terenach zielonych oraz mało uczęszczanych, a także wyznaczonych w sytuacji, gdy właściciel ma możliwość sprawowania kontroli nad ich zachowaniem,

g) natychmiastowe usuwanie przez właścicieli zanieczyszczeń pozostawionych przez zwierzęta domowe w obiektach i na terenach przeznaczonych do użytku publicznego, a w szczególności na chodnikach, jezdniach, placach, parkingach, terenach zielonych itp.,

h) niedopuszczalne jest zakłócanie ciszy i spokoju przez zwierzęta domowe,

i) utrzymujący zwierzęta domowe przy ich przewozie i przenoszeniu są zobowiązani stosować środki ochrony niezbędne dla bezpieczeństwa innych osób i zwierząt oraz dla utrzymania czystości w miejscach przeznaczonych do wspólnego użytku.

Rozdział VII.
Wymagania odnośnie utrzymywania zwierząt gospodarskich na terenach wyłączonych z produkcji rolniczej

1. Utrzymywanie zwierząt gospodarskich jest zabronione na terenach zabudowy wielorodzinnej, w budynkach zamieszkania zbiorowego, użyteczności publicznej, centrach handlowych, obszarach zabudowanych budynkami rekreacji indywidualnej.

2. Na pozostałych terenach wyłączonych z produkcji rolnej, dopuszcza się utrzymywanie zwierząt gospodarskich pod następującymi warunkami:

1) posiadania budynków gospodarskich przeznaczonych do hodowli zwierząt,

2) wszelka uciążliwość hodowli dla środowiska, w tym emisje będące jej skutkiem, zostaną ograniczone do obszaru nieruchomości, na której jest prowadzona.

3. Prowadzący chów zwierząt gospodarskich na terenach wyłączonych z produkcji rolnej zobowiązani są do:

1) przestrzegania przepisów sanitarno-epidemiologicznych,

2) uprzątania odchodów zwierząt gospodarskich pozostawionych podczas ich przeprowadzania przez ulicę i inne tereny przeznaczone do wspólnego użytku,

3) nie dopuszczania do powstawania wobec innych osób zamieszkujących na nieruchomości lub nieruchomościach sąsiednich uciążliwości jak hałas i odór,

4) pszczoły miodne trzymać w ulach, ustawionych w odległości co najmniej 20 metrów od granicy nieruchomości w taki sposób, aby wylatujące i przylatujące pszczoły nie stanowiły uciążliwości dla właścicieli nieruchomości sąsiednich.

Rozdział VIII.
Obszary podlegające obowiązkowej deratyzacji oraz terminy jej przeprowadzania

1. Obowiązkowej deratyzacji podlegają nieruchomości zabudowane na terenie Gminy Susiec.

2. Deratyzacja na terenie nieruchomości powinna być dokonywana w każdym roku w terminie od 15 kwietnia do 15 maja oraz każdorazowo w wypadku wystąpienia populacji gryzoni na terenie nieruchomości.

Rozdział IX.
Postanowienia końcowe

Nadzór nad realizacją obowiązków wynikających z niniejszego Regulaminu, sprawuje Wójt Gminy Susiec poprzez działania uprawnionych pracowników Urzędu Gminy Susiec.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00