Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Lubelskiego rok 2010 nr 149 poz. 2563

Uchwała nr LVI/526/10 Rady Miasta Puławy

z dnia 28 października 2010r.

w sprawie określenia trybu powoływania członków oraz organizacji i trybu działania Puławskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego

Na podstawie art. 18 ust.2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591) oraz art. 41 g ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. nr 96 poz. 873 z późn. zm.) Rada Miasta Puławy uchwala, co następuje:

§ 1. Określa się tryb powoływania członków oraz organizację i tryb działania Puławskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego.

§ 2. Puławska Rada Działalności Pożytku Publicznego, zwana dalej Radą, jest organem konsultacyjnym i opiniodawczym powołanym przez Prezydenta Miasta Puławy na wniosek organizacji pozarządowych oraz podmiotów wymienionych w art. 3. ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2003 r. Nr 96, poz. 873 ze zm.), zwanej dalej ustawą, prowadzących działalność na terenie gminy.

§ 3. 1) W skład Rady wchodzi dziesięciu członków, w tym:

- dwoje przedstawicieli Rady Miasta Puławy, wybranych przez Radę Miasta Puławy;

- dwoje przedstawicieli Prezydenta Miasta Puławy;

- sześciu przedstawicieli organizacji pozarządowych oraz podmiotów wymienionych w art. 3. ust. 3 ustawy prowadzących działalność na terenie miasta Puławy - wskazanych przez te organizacje w trybie i na zasadach określonych w §4 niniejszej uchwały.

2) Skład osobowy Rady określa Prezydent Miasta w drodze zarządzenia.

§ 4. 1) Wyboru reprezentantów organizacji pozarządowych lub podmiotów wymienionych w art. 3. ust. 3 ustawy dokonuje się spośród kandydatów zgłoszonych przez te podmioty.

2) Kandydaci - po jednej osobie z danej organizacji - zgłaszani są przez wymienione wyżej podmioty w terminie do 15 stycznia co dwa lata, rozpoczynając od roku 2011.

3) Wszystkie zgłoszone kandydatury (imię i nazwisko, reprezentowana/delegująca organizacja oraz pisemna zgoda kandydata) publikowane są na miejskiej stronie internetowej www.um.pulawy.pl w zakładce nasze miasto/ organizacje pozarządowe.

4) Wyboru sześciu osób reprezentujących organizacje pozarządowe w Puławskiej Radzie Działalności Pożytku Publicznego dokonuje się w głosowaniu jawnym w czasie otwartego spotkania organizacji pozarządowych, które Prezydent zwołuje nie później niż do dnia 5 lutego co dwa lata, rozpoczynając od roku 2011.

5) O miejscu i terminie spotkania, o którym mowa w ust. 4 Prezydent Miasta Puławy informuje organizacje pozarządowe oraz podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy poprzez obwieszczenie zamieszczone na stronie internetowej Urzędu Miasta Puławy.

6) Każda z organizacji biorących udział w spotkaniu ma prawo poprzeć dwóch kandydatów.

7) Kandydaci, którzy otrzymali największą ilość głosów stają się członkami Rady. W przypadku, gdy liczba zgłoszonych kandydatur jest równa lub mniejsza od liczby miejsc w radzie przypadającej organizacjom pozarządowym oraz podmiotom wymienionym w art. 3 ust. 3 ustawy głosowania nie przeprowadza się, a osoby kandydujące stają się członkami Rady.

8) Wyniki głosowania ogłaszane są na stronie internetowej Urzędu Miasta Puławy.

§ 5. Kadencja Rady trwa dwa lata.

§ 6. 1) Rada wybiera ze swojego grona przewodniczącego i wiceprzewodniczącego, w głosowaniu jawnym, bezwzględną większością głosów, w obecności co najmniej połowy członków Rady.

2) Odwołanie przewodniczącego bądź wiceprzewodniczącego następuje w takim samym trybie, co ich powołanie.

§ 7. 1) Rada obraduje na posiedzeniach, które zwoływane są przez przewodniczącego, a pod jego nieobecność wiceprzewodniczącego.

2) Posiedzenia zwołuje się na wniosek Prezydenta Miasta oraz na wniosek co najmniej 1/3 członków Rady, z tym, że pierwsze posiedzenie Rady zwołuje Prezydent Miasta Puławy.

3) Posiedzenia Rady odbywają się w miarę potrzeb, nie rzadziej niż raz na rok.

4) Pracami Rady kieruje przewodniczący Rady, a w czasie jego nieobecności wiceprzewodniczący.

5) Z każdego posiedzenia Rady sporządzany jest protokół.

§ 8. 1) Rada podejmuje rozstrzygnięcia w formie uchwał, stanowisk i opinii.

2) W sprawach wymagających głosowania rada rozstrzyga zwykłą większością głosów, w obecności co najmniej połowy członków Rady. W sprawach spornych decyduje głos przewodniczącego.

§ 9. 1) Prezydent może odwołać członka Rady przed upływem kadencji.

2) W przypadku, o którym mowa w ust. 1 Prezydent Miasta uzupełnia skład Rady. Postanowienia §3 stosuje się odpowiednio, z tym, że członkiem Rady desygnowanym przez organizacje pozarządowe oraz podmioty o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy staje się osoba z kolejną najwyższą ilością głosów.

§ 10. Za pracę w Radzie nie przysługuje wynagrodzenie.

§ 11. Obsługę administracyjno - biurową Rady zapewnia Biuro Współpracy i Komunikacji Społecznej Urzędu Miasta Puławy.

§ 12. Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta Puławy.

§ 13. Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubelskiego i wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Przewodniczący Rady Miasta Puławy


Zbigniew Śliwiński

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00