Akt prawny
Alerty
Uchwała nr XL/193/2010 Rady Gminy Rudnik
z dnia 22 października 2010r.
określenia szczegółowego sposobu konsultowania z organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca1990 r. o samorządzie gminnym /Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z późn. zm. / oraz art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie /Dz. U. Nr 96, poz. 873, z późn. zm. / Rada Gminy uchwala co następuje:
§ 1. 1. Określa się szczegółowy sposób konsultowania z organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust.3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji.
2. W konsultacjach mogą uczestniczyć organizacje pozarządowe i podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, działające na terenie Gminy Rudnik.
§ 2. Konsultacje przeprowadza się w oparciu o zasady: pomocniczości, partnerstwa, suwerenności stron, efektywności, uczciwej konkurencji i jawności.
§ 3. 1. Konsultacje projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej podmiotów określonych w § 1 zarządza Wójt Gminy.
2. Wójt określa przedmiot, formę i termin przeprowadzenia konsultacji oraz właściwą komórkę organizacyjną Urzędu Gminy Rudnik odpowiedzialną za ich przeprowadzenie.
3. Informację o przeprowadzeniu konsultacji wraz z dołączonym projektem lub projektami aktów prawa miejscowego zamieszcza się w Biuletynie Informacji Publicznej, na stronie internetowej Urzędu Gminy oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy.
4. Konsultacje mogą mieć formę:
1) bezpośrednich spotkań z organizacjami pozarządowymi;
2) pisemnego wyrażenia opinii;
3) ankiet.
§ 4. W przypadku przeprowadzenia konsultacji w formie bezpośrednich spotkań, ze spotkania sporządza się protokół, w którym odnotowuje się uwagi organizacji pozarządowych co do przedstawionego projektu aktu prawa miejscowego. Do protokołu dołącza się listę obecności.
§ 5. 1. W przypadku przeprowadzenia konsultacji poprzez wyrażenie pisemnej opinii termin jej wyrażenia nie może być krótszy niż 7 dni od dnia zamieszczenia informacji o konsultacjach w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Rudnik. Nie przedstawienie opinii w trym terminie oznacza rezygnację z prawa do jej wyrażenia.
2. Organizacje pozarządowe mogą przedstawiać uwagi dotyczące projektów aktów prawa miejscowego w formie pisemnej w sekretariacie Urzędu Gminy lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: rudnik_g@ woi.lublin.pl .
§ 6. 1. Konsultacje uważa się za ważne, bez względu na liczbę przedstawicieli organizacji pozarządowych biorących w niej udział.
2. Konsultacje uznaje się za przeprowadzone bez wniesienia uwag w przypadku, gdy w wyznaczonym terminie żaden z przedstawicieli organizacji pozarządowych nie wziął udziału w spotkaniu jak również nie wpłynęły uwagi w sposób określony w§ 5.
§ 7. Wyniki konsultacji, zawierające zestawienie zgłoszonych opinii oraz stanowisko Wójta Gminy, zamieszczone są w Biuletynie Informacji Publicznej, na stronie internetowej Urzędu Gminy oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy nie później niż w ciągu 7 dni od zakończenia konsultacji.
§ 8. Wyniki konsultacji nie są wiążące dla Rady Gminy Rudnik.
§ 9. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 10. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubelskiego.
|