Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Lubelskiego rok 2010 nr 133 poz. 2248

Uchwała nr XLIX/314/10 Rady Miasta Lubartów

z dnia 25 października 2010r.

w sprawie określenia szczegółowego sposobu konsultowania projektów aktów prawa miejscowego z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591 z późn. zm.) oraz art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. Nr 96, poz. 873 z późn. zm.) Rada Miasta Lubartów uchwala, co następuje:

§ 1. Uchwala się szczegółowy sposób konsultowania z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. Nr 96, poz. 873 z późn. zm.) projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących ich działalności statutowej.

§ 2. 1. Konsultacje przeprowadza się w celu poznania opinii działających na terenie miasta Lubartów organizacji pozarządowych i podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, których działalność statutowa obejmuje dziedzinę, dotyczącą projektu aktu prawa miejscowego poddawanego konsultacji.

2. Konsultacje uważa się za ważne bez względu na liczbę uczestniczących w nich organizacji. Wynik konsultacji nie jest wiążący dla organów Miasta Lubartów.

§ 3. 1. Konsultacje przeprowadza się w oparciu o zasady: pomocniczości, partnerstwa, suwerenności, efektywności, uczciwej konkurencji, jawności.

2. Konsultacje mogą być przeprowadzone z inicjatywy Rady Miasta lub Burmistrza Miasta Lubartów.

§ 4. 1. Konsultacje mogą być przeprowadzane w jednej z następujących form:

1) bezpośrednich otwartych spotkań,

2) pisemnego wyrażania opinii w danej kwestii, do przesłanego projektu aktu ,

3) zamieszczania projektów aktów prawa miejscowego na stronie internetowej miasta www.lubartow.pl oraz tablicy ogłoszeń z informacją o możliwości zgłaszania uwag i opinii za pośrednictwem poczty elektronicznej lub przy użyciu formularza na stronie internetowej.

2. Informację o podejmowanych konsultacjach publikuje się na stronie internetowej Urzędu Miasta Lubartów. Informacja taka może być również opublikowana w prasie o zasięgu lokalnym. W informacji wskazuje się przedmiot, formę konsultacji, termin przeprowadzenia oraz właściwy Wydział Urzędu Miasta odpowiedzialny za ich przeprowadzenie.

3. Termin wyrażenia opinii przez podmioty konsultujące nie może być dłuższy niż 14 dni od dnia zamieszczenia informacji o konsultacjach na stronie internetowej Urzędu Miasta Lubartów lub w prasie o zasięgu lokalnym.

4. W przypadku przeprowadzenia bezpośrednich spotkań sporządzany jest protokół zawierający temat konsultacji, przebieg dyskusji oraz podjęte ustalenia i opinie. Do protokołu dołącza się listę obecności.

§ 5. 1. Warunkiem udziału organizacji w konsultacjach jest podanie następujących informacji: nazwa i adres, dane rejestrowe, osoby uprawnione do reprezentowania, imię i nazwisko osoby zgłaszającej udział organizacji w konsultacjach a także zakres działalności statutowej.

2. Opinie i uwagi organizacji nie zawierające danych lub zawierające dane niepełne, o których mowa w ust. 1 a także złożone po terminie zakończenia konsultacji, nie są brane pod uwagę w toku dalszej procedury legislacyjnej.

3. Nie przedstawienie opinii w terminie określonym w zawiadomieniu oznacza rezygnację z prawa do jej wyrażania.

§ 6. 1. Z przeprowadzonych konsultacji sporządza się sprawozdanie.

2. Sprawozdanie zawiera omówienie przebiegu konsultacji i zestawienie zgłoszonych uwag i opinii.

3. Sprawozdanie z przeprowadzonych konsultacji podaje się do publicznej wiadomości za pośrednictwem strony internetowej w terminie nie później niż w ciągu 7 dni od zakończenia konsultacji.

§ 7. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Lubartów.

§ 8. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubelskiego.

Przewodniczący Rady Miasta


Jacek Zalewski

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00