Akt prawny
Alerty
Uchwała nr 1214/XLV/2010 Rady Miasta Lublin
z dnia 14 października 2010r.
w sprawie zasad i trybu przeprowadzania konsultacji społecznych z mieszkańcami Miasta Lublin
Na podstawie art. 5a ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (j.t. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) - Rada Miasta Lublin uchwala, co nastepuje:
§ 1
Ustala się zasady i tryb przeprowadzania konsultacji społecznych z mieszkańcami Miasta Lublin, zwanych dalej "konsultacjami".
§ 2
1. Konsultacje przeprowadza się w przypadkach przewidzianych ustawami oraz w innych sprawach ważnych dla mieszkańców Miasta Lublin.
2. Celem konsultacji jest poznanie opinii mieszkańców w sprawie będącej przedmiotem konsultacji.
§ 3
Uchwała niniejsza nie ma zastosowania do konsultacji, których obowiązek przeprowadzania wynika z przepisów prawa powszechnie obowiazujących, jeżeli określają one jednocześnie tryb ich przeprowadzania.
§ 4
Konsultacje przeprowadza sie w oparciu o zasady:
1) pomocniczości,
2) bezpośredniości,
3) powszechności,
4) jawności,
5) partnerstwa.
§ 5
1. Konsultacje przeprowadza się, w szczególności, w trybie:
1) bezpośrednich spotkań z mieszkańcami,
2) badań ankietowych,
3) zgłaszania opinii i wniosków,
4) internetowego forum dyskusyjnego z użyciem strony internetowej Urzędu Miasta Lublin.
2. Możliwe jest łączenie kilku trybów prowadzenia konsultacji.
3. Konsultacje trwaja nie krócej niż 21 dni.
§ 6
1. Konsultacje mogą być przeprowadzone:
1) z inicjatywy własnej Prezydenta Miasta Lublin,
2) na wniosek grupy co najmniej 3 radnych,
3) na wniosek jednostki pomocniczej Miasta,
4) na wniosek grupy co najmniej 700 mieszkańców Lublina posiadających czynne prawo wyborcze.
2. Wniosek powinien zawierać:
1) określenie przedmiotu konsultacji,
2) określenie czasu trwania konsultacji, w tym godzin ich przeprowadzania,
3) propozycję trybu konsultacji,
4) uzasadnienie.
3. Wniosek mieszkańców oprócz wymagań określonych w ust. 2 powinien zawierać:
1) listę osób popierających wniosek zawierającą: imię, nazwisko, adres i podpis,
2) wskazanie 3-5 osób upoważnionych do kontaktu w imieniu mieszkańców z podaniem danych teleadresowych.
4. Wniosek kieruje się do Prezydenta Miasta, który rozpatruje go uwzględniając zasadność przeprowadzenia konsultacji oraz jej tryb i koszty.
5. O sposobie rozpatrzenia wniosku Prezydent Miasta Lublin informuje wnioskodawców w terminie 21 dni od daty jego złożenia.
§ 7
1. Konsultacje lub odmowę ich przeprowadzenia Prezydent Miasta Lublin ogłasza w formie zarządzenia.
2. Zarządzenie o przeprowadzeniu konsultacji zawiera w szczególności: przedmiot, termin i tryb konsultacji oraz wskazanie komórki organizacyjnej Urzędu Miasta Lublin odpowiedzialnej za ich przeprowadzenie, a także przygotowanie wstępnej informacji i projektów dotyczących przedmiotu konsultacji.
3. Zarządzenie w sprawie przeprowadzenia konsultacji podlega publikacji na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta Lublin, w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na stronie internetowej Urzędu Miasta Lublin, co najmniej na 14 dni przed terminem ich rozpoczęcia.
§ 8
Konsultacje uznaje się za ważne bez względu na liczbę mieszkańców biorących w nich udział.
§ 9
Konsultacje mają charakter opiniodawczy.
§ 10
1. Sprawozdanie z przeprowadzonych konsultacji Prezydent Miasta Lublin podaje do wiadomości w sposób określony w § 7 ust. 3, nie później niż 30 dni od ich zakończenia.
2. Sprawozdanie, o którym mowa w ust. 1, zawiera w szczególności:
1) omówienie przebiegu konsultacji,
2) zestawienie wszystkich uwag i opinii zgłoszonych w toku konsultacji wraz z uzasadnieniem stanowiska Prezydenta Miasta Lublin,
3) wnioski, sugestie lub propozycje zmian w przedmiocie konsultacji.
§ 11
Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta Lublin.
§ 12
Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubelskiego i wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
Przewodniczący Rady Miasta Lublin |