Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Lubelskiego rok 2010 nr 111 poz. 2030

Uchwała nr XLVIII/267/10 Rady Gminy Międzyrzec Podlaski

z dnia 31 sierpnia 2010r.

w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji dla publicznych jednostek oświatowych oraz zakresu i trybu kontroli prawidłowości ich wykorzystania

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 i art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 80 ust. 3 i 4 ustawy z dnia 7 września 1991 roku o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.), Rada Gminy uchwala, co następuje:

§ 1. Uchwala się tryb udzielania i rozliczania dotacji oraz zakres i tryb kontroli ich wykorzystania dla publicznych jednostek oświatowych na terenie Gminy Międzyrzec Podlaski prowadzonych przez osoby prawne w tym stowarzyszenia na terenie Gminy Międzyrzec Podlaski.

§ 2. Szkoły publiczne otrzymują na każdego ucznia z budżetu gminy dotację w wysokości równej wydatkom bieżącym przewidzianym na jednego ucznia w szkołach tego samego typu i rodzaju, prowadzonych przez Gminę Międzyrzec Podlaski. Dotacja na każdego ucznia nie może być jednak niższa niz kwota przewidziana na jednego ucznia szkoły danego typu i rodzaju w części oświatowej subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego.

§ 3. W przypadku zmiany wysokości planowanych przez Gminę Międzyrzec Podlaski wydatków bieżących przewidzianych na utrzymanie ucznia w gminnych szkołach ulegają również zmianie kwoty dotacji należnej podmiotom, o ktorych mowa w uchwale - poczynając od miesiąca następującego po miesiącu, w którym dokonano zmian budżetowych.

§ 4. 1. Dotacji udziela się na wniosek osób prowadzących podmiot, o których mowa w § 1 zawierający planowaną liczbę uczniów złożony w terminie do 30 września roku poprzedzającego rok udzielenia dotacji. Wzór wniosku określa załącznik nr 1.

2. Osoba, o której mowa w ust.1 zgłasza wszelkie zmiany danych zawartych we wniosku, w terminie 14 dni od dnia ich wystąpienia.

§ 5. 1. Dotacje przekazywane są w 12 częściach, w terminie do ostatniego dnia każdego miesiąca na rachunek bankowy podmiotów, o których mowa w §1.

2. Osoba prowadząca dotowane podmioty składa w terminie do 10 dnia każdego miesiąca w Urzędzie Gminy Międzyrzec Podlaski informację o faktycznej liczbie uczniów ustaloną na podstawie dokumentacji przebiegu nauczania, według stanu na pierwszy dzień danego miesiąca. Wzór informacji określa załącznik nr 2 do uchwały.

3. Dotacje za miesiąc lipiec-sierpień przekazywane są na podstawie informacji o liczbie uczniów z miesiąca czerwca, z uwzględnieniem uczniów skreślonych z listy uczniów po złożeniu tej informacji.

4. Osoba prowadząca szkołę publiczną na terenie Gminy Międzyrzec Podlaski jest obowiązana przekazywać do Urzędu Gminy rozliczenie przyznanej dotacji za okresy:

1)kwartalne - w terminie do 15 dnia po zakończeniu każdego kwartału;

2)od stycznia do grudnia roku, w którym udzielono dotacje w terminie do dnia 15 stycznia roku następnego.
Wzór rozliczenia stanowi załącznik nr 3 do uchwały.

§ 6. 1. Organowi dotującemu przysługuje prawo kontroli faktycznej liczby uczniów dotowanej jednostki i prawidłowości wykorzystnia dotacji w zakresie kształcenia, wychowania i opieki, w tym profilaktyki społecznej.

2. Kontrola obejmuje:

1)zgodność danych wykazanych we wniosku o udzielenie dotacji, miesięcznej informacji o liczbie uczniów i w rozliczeniach dotacji - na podstawie dokumentacji przebiegu nauczania,

2)prawidłowośc wykorzystania dotacji zgodnie z przeznaczeniem, o którym mowa w art. 80 ust. 3d ustawy o systemie oświaty - na podstawie dokumentacji finansowo-księgowej kontrolowanej jednostki oświatowej.

§ 7. 1. Kontrolę przeprowadzają pracownicy Urzędu Gminy na podstawie imiennego upoważnienia Wójta Gminy.

2. Upoważnienie zawiera:

1)oznaczenie organu, datę i miejsce wystawienia,

2)wskazanie podstawy prawnej kontroli,

3)imiona i nazwiska oraz numery upoważnionych pracowników,

4)określenie nazwy kontrolowanego podmiotu i organu prowadzącego,

5)określenie zakresu kontroli,

6)datę rozpoczęcia i przewidywany termin zakończenia kontroli,

7)podpis osoby udzielającej upoważnienia z podaniem zajmowanego stanowiska i funkcji.

3. Czynności kontrolne przeprowadza się w siedzibie jednostki kontrolowanej lub organu prowadzącego w dniach i godzinach pracy obowiązujących w kontrolowanej jednostce oraz w obecności pracowników tej jednostki.

4. Kontrolujący mają prawo wglądu do dokumentacji, o której mowa w § 6 ust. 2 uchwały oraz do dokonywania z niej odpisów i kserokopii. Kserokopie służące jako załącznik do protokołu kontroli powinny być poświadczone za zgodność z oryginałem przez osoby reprezentujące kontrolowane jednostki.

§ 8. 1. Z przeprowadzonej kontroli sporządza się protokół kontroli w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, który podpisują kontrolujący i przedstawiciele kontrolowanej jednostki.

2. Protokół kontroli powinien zawierać:

1)nazwę jednostki kontrolowanej w pełnym brzmieniu i jej adres,

2)wskazanie osoby prowadzącej,

3)imiona, nazwiska i stanowiska służbowe osób przeprowadzających kontrolę,

4)datę rozpoczęcia i zakończenia kontroli,

5)określenie przedmiotowego zakresu kontroli i okresu objętego kontrolą,

6)imię i nazwisko osoby reprezentującej kontrolowaną jednostkę, osoby pełniącej funkcję głównego księgowego,

7)opis dokonanych ustaleń faktycznych,

8)opis stwierdzonych nieprawidłowości z uwzględnieniem ich przyczyn i skutków,

9)opis dokumentacji dotyczącej przeprowadzonych dowodów,

10)informację o sporządzonych załącznikach stanowiących dowody w stosunku do ustaleń protokołu kontroli,

11)informacje o powiadomieniu przedstawiciela kontrolowanej jednostki o przysługującym mu prawie odmowy podpisania protokołu i złożenia w terminie 3 dni od daty otrzymania pisemnych wyjaśnień co do przyczyny tej odmowy

12)dane o liczbie egzemplarzy protokołu oraz ininformację o doręczeniu jednego egzemplarza osobie reprezentującej kontrolowaną jednostkę,

13)podpisy osób kontrolujących oraz przedstawiciela kontrolowanego i głównego księgowego.

§ 9. 1. Jeżli osoba reprezentująca jednostkę kontrolowaną odmawia podpisania protokołu - protokół podpisują jedynie osoby kontrolujące, czyniąc w nim adnotację o odmowie podpisania protokołu oraz dołączają pisemne wyjaśnienie przyczyny odmowy podpisu.

2. Odmowa podpisania protokołu nie wstrzymuje wydania wniosków pokontrolnych oraz dochodzenia zwrotu dotacji w trybie określonym w odrębnych przepisach.

3. Kontrola zostaje zakończona w dniu doręczenia protokołu kontroli.

4. Osoba reprezentująca jednostkę kontrolowaną może zgłosić Wójtowi Gminy w terminie 7 dni od dnia podpisania protokołu kontroli, pisemne wyjaśnienie co do ustaleń zawartych w protokole.

§ 10. 1. W przypadku stwierdzenia w trakcie kontroli nieprawidłowości mających wpływ na prawo lub wysokość dotacji przysługującej kontrolowanej jednostce Wójt Gminy w terminie 14 dni od dnia podpisania protokolu lub wpływu wyjaśnień, o których mowa w § 9 ust. 4, kieruje do kontrolowanej jednostki wystąpienie pokontrolne wzywające do zwrotu całości lub części przekazanej dotacji.

2. Wystąpienie pokontrolne nie kieruje się, jeżeli Wójt Gminy uwzględni wyjaśnienia, o których mowa w § 9 ust.4.

3. W przypadku wystąpienia nieprawidłowości innego rodzaju, niż określone w ust. 1, Wójt Gminy kieruje do jednostki kontrolowanej wnioski zmierzające do ich usunięcia i usprawienia działalności objętej kontrolą.

§ 11. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Międzyrzec Podlaski.

§ 12. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubelskiego.

Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr XLVIII/267/10
Rady Gminy Międzyrzec Podlaski
z dnia 31 sierpnia 2010 r.
Zalacznik1.pdf

Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr XLVIII/267/10 Rady Gminy Międzyrzec Podlaski z dnia 31 sierpnia 2010 r.

Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr XLVIII/267/10
Rady Gminy Międzyrzec Podlaski
z dnia 31 sierpnia 2010 r.
Zalacznik2.pdf

Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr XLVIII/267/10 Rady Gminy Międzyrzec Podlaski z dnia 31 sierpnia 2010 r.

Załącznik Nr 3 do Uchwały Nr XLVIII/267/10
Rady Gminy Międzyrzec Podlaski
z dnia 31 sierpnia 2010 r.
Zalacznik3.pdf

Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr XLVIII/267/10 Rady Gminy Międzyrzec Podlaski z dnia 31 sierpnia 2010 r.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00