Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Lubelskiego rok 2010 nr 66 poz. 1310

Uchwała nr XXXIX/258/10 Rady Gminy Niedrzwica Duża

z dnia 22 kwietnia 2010r.

w sprawie regulaminu dostarczania wody

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15, ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 ze zm.) i art. 19 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (Dz. U. Nr 72 poz. 747 ze zm.) uchwala się, co następuje:

§ 1. 1. Uchwala się regulamin zbiorowego dostarczania wody na terenie Gminy Niedrzwica Duża.

2. Regulamin określa:

a) Minimalny poziom usług świadczonych przez przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne w zakresie dostarczania wody oraz obowiązki Odbiorców usług.

b) Szczególne warunki i tryb zawierania umów z odbiorcami.

c) Sposób rozliczeń w oparciu o ceny i stawki opłat ustalone w taryfach.

d) Warunki przyłączenia do sieci.

e) Sposób dokonywania odbioru przez przedsiębiorstwo wykonywanego przyłącza.

f) Techniczne warunki określające możliwość dostępu do usług wodociągowych.

g) Standardy obsługi odbiorców usług oraz sposób postępowania w przypadku niedotrzymania ciągłości usług i odpowiednich parametrów dostarczanej wody.

h) Warunki dostawy wody na cele przeciwpożarowe.

§ 2. Przedsiębiorstwo ma obowiązek zapewnić:

1) Zdolność posiadanych urządzeń wodociągowych do realizacji dostaw wody w wymaganej ilości i pod odpowiednim ciśnieniem

2) Ciągłość i niezawodność dostaw wody

3) Dostawę wody o jakości przeznaczonej do spożycia przez ludzi

4) Prawidłową eksploatację sieci wodociągowej

5) Budowę urządzeń wodociągowych w zakresie wynikającym z wieloletniego planu rozwoju i modernizacji.

§ 3. Przedsiębiorstwo jest obowiązane do regularnego informowania Wójta Gminy Niedrzwica Duża o jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi nie rzadziej niż 2 razy w roku.

§ 4. Przedsiębiorstwo ma prawo do kontroli przestrzegania umownych ustaleń dotyczących technicznych warunków przyłączenia do sieci wodociągowej.

§ 5. Odbiorca usług zobowiązany jest do:

1) Natychmiastowego powiadamiania Przedsiębiorstwa o wszelkich stwierdzonych uszkodzeniach wodomierza głównego lub urządzenia pomiarowego, w tym o zerwaniu plomby.

2) Natychmiastowego powiadamiania Przedsiębiorstwa o zmianach technicznych w instalacji wewnętrznej, które mogą mieć wpływ na działanie sieci.

3) Terminowego regulowania należności za dostawę wody.

4) Pisemnego powiadamiania Przedsiębiorstwa o zmianach własnościowych nieruchomości lub zmianach użytkownika lokalu.

5) Niezmieniania, bez uzgodnień z Przedsiębiorstwem uzyskanych warunków technicznych przyłączenia do sieci wodociągowej.

6) Utrzymania instalacji wodociągowych w stanie technicznym uniemożliwiającym wtórne zanieczyszczenie wody w wyniku wystąpienia skażenia chemicznego lub bakteriologicznego.

7) Zabezpieczenia instalacji przed cofnięciem się wody z instalacji wodociągowej, powrotu ciepłej wody lub wody z instalacji centralnego ogrzewania.

§ 6. 1. Odbiorca usług składa do Przedsiębiorstwa pisemny wniosek o zawarcie Umowy w terminie określonym w warunkach technicznych przyłączenia lub umowie o przyłączenie do sieci, a w przypadku zmiany Odbiorcy usługi bez konieczności zmiany pozostałych warunków świadczenia usług, niezwłocznie po jej wystąpieniu. Ponowne przyłączenie do sieci, po wcześniejszym odcięciu dostawy wody następuje po złożeniu przez Odbiorcę wniosku o zawarcie Umowy.

2. Przedsiębiorstwo w terminie 5 dni od daty złożenia wniosku, przedkłada Odbiorcy do podpisu projekt Umowy.

3. Postanowienia ust. l i 2 mają odpowiednie zastosowanie również w przypadku składania przez właściciela lub zarządcę budynku wielolokalowego wniosku o zawarcie Umów z osobami korzystającymi z lokali.

§ 7. Rozliczenia z Odbiorcami usług za zbiorowe zaopatrzenie w wodę prowadzone są przez Przedsiębiorstwo na podstawie określonych w taryfach cen oraz ilości dostarczanej wody.

§ 8. 1. Taryfa obowiązująca w dniu zawarcia Umowy stanowi załącznik do Umowy zaopatrzenia w wodę.

2. W rozliczeniach, strony Umowy obowiązane są stosować aktualnie obowiązująca taryfę zatwierdzoną uchwałą Rady Gminy Niedrzwica Duża, bądź wprowadzoną w trybie art. 24 ust. 8 Ustawy, bez konieczności zmiany Umowy.

3. W rozliczeniach strony Umowy obowiązane są przez okres 18 miesięcy od dnia podjęcia działalności przez powołane lub utworzone Przedsiębiorstwo lub podjęcia nowego rodzaju działalności przez istniejące Przedsiębiorstwo w zakresie zbiorowego zaopatrzenia w wodę stosować ceny i stawki zatwierdzone uchwałą Rady Gminy Niedrzwica Duża uchwaloną na podstawie art. 24a Ustawy.

4. Wejście w życie nowych taryf nie stanowi zmiany Umowy.

§ 9. Warunki prowadzenia rozliczeń za zaopatrzenie w wodę określa rozdział 5 Ustawy oraz Umowa.

§ 10. 1. Przyłączenie nieruchomości do sieci wodociągowej odbywa się na pisemny wniosek o przyłączenie.

2. Przedsiębiorstwo jest zobowiązane przygotować i bezpłatnie udostępnić odpowiedni wzór wniosku.

3. Wniosek, o którym mowa w ust. l powinien w szczególności zawierać:

1) dane dotyczące identyfikacji wnioskodawcy,

2) adres podłączanej nieruchomości,

3) rodzaj podłączenia (wodociągowe),

4) formę, termin i sposób płatności za podłączenie,

5) dane wykonawcy,

6) datę i podpis wnioskodawcy.

§ 11. Do wniosku Odbiorca ubiegający się o przyłączenie do sieci załącza:

1) dokument potwierdzający tytuł prawny do korzystania z nieruchomości, której dotyczy wniosek a w przypadku nieruchomości o nieuregulowanym stanie prawnym, odpis jego statusu prawnego w stosunku do nieruchomości,

2) aktualną mapę sytuacyjną, określającą usytuowanie nieruchomości względem istniejących sieci wodociągowej oraz innych obiektów i urządzeń uzbrojenia terenu.

§ 12. 1. Przedsiębiorstwo określa warunki przyłączenia i przekazuje je wnioskodawcy w terminie nie dłuższym niż 7 dni od dnia złożenia wniosku. W przypadkach szczególnych przyłączenie do sieci następuje na podstawie umowy o przyłączenie, której projekt sporządza Przedsiębiorstwo.

2. Warunki przyłączenia są ważne przez okres 2 lat od dnia ich wydania.

3. Warunki przyłączenia określają:

1) miejsca i sposób przyłączenia sieci wodociągowej z instalacjami Odbiorcy,

2) maksymalne dobowe zapotrzebowanie na pobór wody,

3) miejsce zainstalowania wodomierza głównego,

4) termin ważności warunków przyłączenia

4. W razie braku możliwości podłączenia nieruchomości do sieci, Przedsiębiorstwo w terminie 14 dni od otrzymania wniosku, o którym mowa w § 17, informuje o tym osobę ubiegająca się o podłączenie, wskazując wyraźnie powody, które uniemożliwiają podłączenie.

§ 13. 1. Przyłączenie do sieci wodociągowej może nastąpić po spełnieniu warunków przyłączenia, o których mowa w § 19, a w przypadku zawarcia umowy o przyłączenie do sieci, po spełnieniu warunków w niej określonych.

2. Umowa o przyłączenie do sieci może być zawarta między innymi w przypadkach związanych z budową sieci lub ich finansowaniem przez składającego wniosek o przyłączenie.

§ 14. Warunkiem przystąpienia do prac zmierzających do przyłączenia nieruchomości do sieci jest uzgodnienie z Przedsiębiorstwem dokumentacji technicznej (w tym projektu) i sposobu prowadzenia tych prac oraz warunków i sposobów dokonywania przez Przedsiębiorcę kontroli robót.

§ 15. 1. Odbiór przyłącza i urządzeń wodociągowych dokonywany jest na podstawie końcowego protokółu odbioru technicznego według zasad określonych w warunkach przyłączenia względnie umowie o przyłączenie.

2. Protokół odbioru technicznego przyłącza powinien zawierać, co najmniej:

1) datę odbioru,

2) przedmiot odbioru z wyszczególnieniem przeznaczenia przyłącza (rodzaju: wodociągowe), średnicy, materiałów i długości,

3) skład komisji, w tym: wykonawcę i użytkownika,

4) adres nieruchomości do której wykonano podłączenie lub nr ewidencyjny działki

5) podpisy członków komisji.

3. Protokół końcowy z inwentaryzacją geodezyjną przyłącza stanowi potwierdzenie prawidłowości wykonania podłączenia i jego podpisanie przez strony upoważnia Odbiorcę do złożenia pisemnego wniosku o zawarcie Umowy.

§ 16. Poziom dostępu do usług wodociągowych w poszczególnych latach wyznaczają wieloletnie plany rozwoju i modernizacji urządzeń wodociągowych Przedsiębiorstw opracowane na podstawie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy oraz miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy.

§ 17. W zakresie dostawy wody, miejscem wydania rzeczy w rozumieniu kodeksu cywilnego, jest zawór za wodomierzem głównym.

§ 18. O przewidzianych zakłóceniach w realizacji usług zaopatrzenia w wodę Przedsiębiorstwo winno uprzedzić Odbiorców w sposób zwyczajowo przyjęty.

§ 19. O planowanych przerwach lub ograniczeniach w dostawie wody oraz przewidywanym obniżeniu jej jakości Przedsiębiorstwo powinno poinformować Odbiorców w sposób zwyczajowo przyjęty, co najmniej na 2 dni przed planowanym terminem.

§ 20. W razie przerwy w dostawie wody przekraczającej 8 godzin Przedsiębiorstwo powinno zapewnić zastępczy punkt poboru wody i poinformować Odbiorcę o jego lokalizacji i warunkach korzystania.

§ 21. Przedsiębiorstwo winno zapewnić Odbiorcom należyty poziom usługi, a szczególnie winno wyodrębnić stanowisko pracy do spraw obsługi klienta.

§ 22. Przedsiębiorstwo zobowiązane jest do udzielania na życzenie Odbiorcy lub z własnej inicjatywy pełnej informacji dotyczącej realizacji usługi, a przede wszystkim informacji objętych niniejszym Regulaminem oraz zawartych w taryfie.

§ 23. 1. W przypadku dostaw wody o jakości niezgodnej z Regulaminem lub przerw w dostawach wody, Odbiorca usług może złożyć pisemną reklamację w terminie 5 dni od dnia, w którym zakończyła się przerwa w świadczeniu usługi, albo od dnia, w którym usługa została wykonana, lub miała być wykonana.

2. Reklamacja może zostać wniesiona w innych niż wymienione w ust. 1 przypadkach niewykonania, lub nienależytego wykonania usługi.

3. Reklamacja powinna zawierać:

a) imię i nazwisko albo nazwę lub firmę oraz adres Odbiorcy,

b) przedmiot reklamacji,

c) przedstawienie okoliczności uzasadniających reklamację,

d) zgłoszenie roszczenia o ewentualne odszkodowanie,

e) numer i datę zawarcia Umowy,

f) podpis Odbiorcy.

4. Zgłoszona reklamacja wymaga pisemnego potwierdzenia jej przyjęcia oraz zaewidencjonowania w rejestrze reklamacji Przedsiębiorstwa.

5. Przedsiębiorstwo rozpatruje reklamację niezwłocznie, nie dłużej jednak, niż w terminie 14 dni od dnia jej wniesienia.

6. Przedsiębiorstwo udziela odpowiedzi na reklamację w formie pisemnej. Odpowiedź winna zawierać:

1) nazwę Przedsiębiorstwa,

2) powołanie podstawy prawnej,

3) rozstrzygnięcie o uwzględnieniu lub odmowie uwzględnienia reklamacji,

4) pouczenie w sprawie możliwości dochodzenia ewentualnych roszczeń w innym trybie,

5) podpis upoważnionego pracownika reprezentującego Przedsiębiorstwo, z podaniem zajmowanego przez niego stanowiska.

7. W przypadku odmowy uwzględnienia reklamacji w całości lub w części, odpowiedź na reklamację winna zawierać uzasadnienie faktyczne i prawne.

8. W przypadku uwzględnienia reklamacji Przedsiębiorstwo powiadamia Odbiorcę o wyniku rozpatrzenia, a także o wysokości i formie wypłaty przyznanego odszkodowania lub należności.

9. Zaliczenie odszkodowania lub należności na poczet przyszłych należności może nastąpić na wniosek Odbiorcy usługi.

§ 24. Uprawnieni do poboru wody na cele przeciwpożarowe z sieci będącej w użytkowaniu Przedsiębiorstwa są:

1) powiatowa (miejska) straż pożarna w Lublinie,

2) ochotnicza straż pożarna.

§ 25. Pobór wody na cele przeciwpożarowe z sieci będącej w użytkowaniu Przedsiębiorstwa dokonywany jest w miejscach uzgodnionych z Przedsiębiorstwem.

§ 26. Uprawnieni do poboru wody na cele przeciwpożarowe z sieci będącej w użytkowaniu Przedsiębiorstwa zobowiązani są do powiadomienia Przedsiębiorstwa o miejscu pożaru niezwłocznie po otrzymaniu zgłoszenia lub ugaszeniu pożaru, nie później jednak niż w ciągu 24 godzin po zakończeniu akcji.

§ 27. 1. Przedsiębiorstwo obciąża gminę za wodę pobraną na cele przeciwpożarowe stosując ceny ustalone w taryfie, może też zawrzeć z gminą umowę, w której określone zostaną zasady rozliczeń za pobraną wodę na cele przeciwpożarowe, jak i inne cele wymienione w art. 22 Ustawy.

2. Rozliczenia za wodę pobraną na cele przeciwpożarowe dokonywane są za okresy miesięczne, za każde pobranie z sieci.

§ 28. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Niedrzwica Duża.

§ 29. Uchyla się uchwałę Nr XXXVII/249/10 Rady Gminy Niedrzwica Duża z dnia 4 marca 2010 roku w sprawie regulaminu dostarczania wody.

§ 30. Traci moc uchwała Nr XXXIV/252/06 Rady Gminy Niedrzwica Duża z dnia 31 stycznia 2006 roku w sprawie zatwierdzenia regulaminu dostarczania wody.

§ 31. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubelskiego.

Przewodniczący Rady Gminy

Ryszard Golec

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00