Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Lubelskiego rok 2010 nr 60 poz. 1214

Uchwała nr XXXVIII/198/10 Rady Miejskiej w Ostrowie Lubleskim

z dnia 19 marca 2010r.

w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta i Gminy Ostrów Lubelski


Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 15 i art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 4 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2005 r. Nr 326, poz. 2008 z późn. zm.), po zasięgnięciu opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Lubartowie, Rada Miejska uchwala, co następuje:
§ 1. Przyjmuje "Regulamin utrzymania czystości i porządku dla Miasta i Gminy Ostrów Lubelski", stanowiący załącznik do uchwały.
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Ostrowa Lubelskiego.
§ 3. Z dniem wejścia w życie niniejszej uchwały traci moc uchwała Nr X/62/07 Rady Miejskiej w Ostrowie Lubelskim z dnia 31 lipca 2007 r. w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta i Gminy Ostrów Lubelski.
§ 4. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubelskiego.
Przewodniczący Rady Miejskiej

Leon Maleszyk
1) Rozstrzygnięcie nadzorcze Wojewody Lubelskiego NK.II.0911/155/10 z dnia 29 kwietnia 2010 r.
Załącznik do Uchwały Nr XXXVIII/198/10
Rady Miejskiej w Ostrowie Lubleskim
z dnia 19 marca 2010 r.
Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta i Gminy Ostrów Lubelski.
Rozdział 1
Postanowienia ogólne.
§ 1. Regulamin określa szczegółowe zasady utrzymania czystości i porządku na terenie miasta i gminy Ostrów Lubelski, a w szczególności:
1) wymagania w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości;
2) rodzaje i minimalną pojemność urządzeń przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych;
3) zasady i sposoby gromadzenia odpadów;
4) częstotliwość i sposób pozbywania się odpadów komunalnych i nieczystości ciekłych z terenu nieruchomości oraz z terenów przeznaczonych do użytku publicznego;
5) inne wymagania wynikające z Gminnego Planu Gospodarki Odpadami;
6) obowiązki osób utrzymujących zwierzęta domowe;
7) wymagania odnośnie utrzymania zwierząt gospodarskich na terenach wyłączonych z produkcji rolniczej;
8) wyznaczenie obszarów podlegających obowiązkowej deratyzacji.
§ 2. Regulamin obowiązuje właścicieli nieruchomości, mieszkańców, osoby przebywające czasowo, kierowników budów w stosunku do nieruchomości będących terenami budowy, podmioty gospodarcze oraz inne jednostki prowadzące działalność na terenie Miasta i Gminy Ostrów Lubelski, organizatorów imprez masowych, kierowników jednostek organizacyjnych, użytkujących tereny i obiekty służące komunikacji publicznej, kierowników jednostek uprawnionych do zbierania i transportu odpadów, kierowników składowisk odpadów i zlewni odpadów płynnych.
Rozdział 2
Wymagania w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenach nieruchomości oraz w miejscach publicznych.
§ 3. 1. Właściciele nieruchomości zobowiązani są do uprzątania błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z części nieruchomości udostępnionej do użytku publicznego.
2. Usuwanie błota, śniegu i lodu z części nieruchomości udostępnionej do użytku publicznego powinno odbywać się niezwłocznie po ich zaistnieniu.
3. Właściciele nieruchomości zobowiązani są do usuwania sopli i nawisów śniegu z dachu, stwarzających zagrożenie dla przechodniów.
4. Mycie pojazdów samochodowych poza myjniami jest dozwolone wyłącznie w miejscach:
a) na terenie nieruchomości nie służącej do użytku publicznego tylko pod warunkiem, że powstające ścieki odprowadzane są do kanalizacji sanitarnej lub gromadzone w sposób umożliwiający ich usunięcie zgodnie z przepisami o utrzymaniu czystości i porządku w mieście i gminie.
b) na terenach służących do użytku publicznego tylko w miejscach do tego przygotowanych i specjalnie oznaczonych.
5. Drobne naprawy pojazdów samochodowych związane z ich bieżącą eksploatacją, a więc wymiana kół, świec zapłonowych, żarówek, uzupełnianie płynów, regulacje mogą być przeprowadzane na terenie nieruchomości tylko za zgodą właściciela nieruchomości, a powstające odpady są gromadzone w sposób umożliwiający ich usunięcie zgodnie z przepisami ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w mieście i gminie.
§ 4. Na terenie miasta i gminy, mając na uwadze zasady utrzymania czystości i porządku, zabrania się wyprowadzania psów na tereny przeznaczone dla zabaw dzieci i uprawiania sportu.
Rozdział 3
Zasady zbierania odpadów komunalnych i nieczystości ciekłych.
§ 5. 1. Właściciele nieruchomości zobowiązani są do prowadzenia selektywnego zbierania następujących rodzajów odpadów:
1) odpady opakowaniowe (szkło, papier i karton, tworzywa sztuczne),
2) odpady wielkogabarytowe,
3) odpady niebezpieczne,
4) odpady budowlane,
5) pozostałe odpady komunalne.
2. Rodzaje i minimalna pojemność urządzeń przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych i gromadzenia nieczystości ciekłych na terenie nieruchomości:
1) właściciel nieruchomości zapewnia utrzymanie czystości i porządku na jej terenie przez bieżące usuwanie odpadów w sposób selektywny do pojemników przeznaczonych do selektywnej zbiórki odpadów oraz odpady zmieszane do pojemników na odpady komunalne,
2) właściciel nieruchomości nie podłączonej do kanalizacji zapewnia utrzymanie czystości i porządku na jej terenie przez dostosowanie wielkości zbiornika bezodpływowego do ilości osób stale lub czasowo przebywających na jej terenie w taki sposób, by opróżnianie było konieczne nie częściej niż raz w tygodniu bez dopuszczenia do przepełnienia.
3. Urządzenia przewidziane do zbierania odpadów na terenie miasta i gminy to:
a) kosze uliczne o pojemności od 20 do 150 l;
b) pojemniki na odpady komunalne o pojemności 110 l, 120 l, 240 l, 1100 l;
c) worki o pojemności 80 l, 110 l, 120 l;
d) pojemniki przeznaczone do selektywnej zbiórki opakowań ze szkła, tworzyw sztucznych, metali, papieru i tektury o pojemności od 110 l do 2500 l;
e) kontenery;
f) pojemniki specjalne na odpady niebezpieczne;
g) kompostowniki.
§ 6. 1. Odpady komunalne zbierane w sposób selektywny, należy gromadzić w pojemnikach oznaczonych napisami: tworzywa sztuczne, szkło, papier, odpady niebezpieczne bądź baterie, dostarczonych przez podmiot uprawniony.
1) pojemnik na szkło ma kolor zielony lub biały w przypadku oddzielnego gromadzenia szkła bezbarwnego;
2) na tworzywa sztuczne kolor żółty;
3) na papier kolor niebieski;
4) na odpady niebezpieczne kolor czerwony;
5) mieszkańcy posiadający przeterminowane leki, mogą także zwrócić je bezpłatnie do aptek, a zużyte baterie do sklepów i punktów, które dysponują odpowiednimi pojemnikami;
6) odpady wielkogabarytowe nie wymagają specjalnych urządzeń do zbierania i należy wystawić je przed wejściem do nieruchomości lub na miejsce wyznaczone do tego celu przez zarządcę nieruchomości,z którego odbierane są przez podmiot uprawniony, zgodnie z harmonogramem odbioru;
7) odpady budowlane są składane do kontenera dostarczonego przez podmiot uprawniony i w nim odbierane.
2. Prowadzący handlową działalność gospodarczą są zobowiązani ustawić w miejscach publicznych, przed sklepami itp. pojemniki przeznaczone na zbiórkę odpadów opakowaniowych.
3. Miejsca publiczne, takie jak: drogi publiczne, ciągi handlowo-usługowe, przystanki komunikacji, parki są przez właścicieli tych nieruchomości lub przedsiębiorców użytkujących tereny obowiązkowo wyposażone w zamocowane na stałe kosze uliczne, zgodnie z następującymi zasadami:
1) odległość między koszami rozstawionymi na drogach publicznych i parkach nie może przekroczyć 150 m;
2) na przystankach komunikacji kosze należy lokalizować pod wiatą, a jeśli jej nie ma - to w sąsiedztwie oznaczenia przystanku;
3) wielkość koszy ulicznych została określona w § 5.
§ 7. Ograniczenia wynikające z konieczności zachowania zasad bezpieczeństwa i właściwej eksploatacji urządzeń do gromadzenia odpadów komunalnych i zbiorników bezodpływowych:
1. Zabrania się gromadzenia w pojemnikach na odpady komunalne śniegu, lodu, gruzu, gorącego popiołu, żużla, szlamów, substancji toksycznych, żrących, wybuchowych, przeterminowanych leków, zużytych olejów, resztek farb, rozpuszczalników, lakierów i innych odpadów niebezpiecznych oraz odpadów z działalności gospodarczej.
2. Zabrania się spalania w pojemnikach i koszach na odpady, jakichkolwiek odpadów.
3. Do pojemników na papier i tekturę zabrania się wrzucać:
a) opakowania z zawartością np. żywnością, wapnem, cementem,
b) kalkę techniczną,
c) prospekty, foliowane i lakierowane katalogi.
4. Do pojemników na opakowanie szklane zabrania się wrzucać:
a) ceramikę (porcelana, naczynia typu arco, talerze, doniczki),
b) lustra,
c) szklane opakowania farmaceutyczne i chemiczne z pozostałościami zawartości,
d) szkło budowlane (szyby okienne, szkło zbrojone),
e) szyby samochodowe,
f) szkła kineskopowe z monitorów i telewizorów,
g) żarówek i świetlówek.
5. Do pojemników na opakowania z tworzyw sztucznych zabrania się wrzucać:
a) tworzywa sztuczne pochodzenia medycznego, mokre folie,
b) opakowania i butelki po olejach i smarach, puszki i pojemniki po farbach i lakierach,
c) opakowania po środkach chwasto i owadobójczych,
d) opakowań wielomateriałowych.
§ 8. Zasady rozmieszczania urządzeń przeznaczonych do zbierania odpadów i gromadzenia nieczystości płynnych:
1) podczas lokalizowania miejsc gromadzenia odpadów komunalnych należy uwzględnić przepisy § 22 i § 23 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. z 2002 r. Nr 75, poz. 690 ze zm.);
2) szczelny zbiornik bezodpływowy nieczystości ciekłych lub oczyszczalnia przydomowa muszą być zlokalizowane w sposób umożliwiający dojazd do nich pojazdu asenizacyjnego podmiotu uprawnionego w celu ich opróżnienia;
3) pojemniki na odpady komunalne oraz do segregacji odpadów w dniu odbioru przez jednostki uprawnione, powinny być wystawione w miejscu widocznym i łatwo dostępnym.
Rozdział 4
Częstotliwość i sposób pozbywania się odpadów komunalnych i nieczystości ciekłych z terenu nieruchomości oraz terenów przeznaczonych do użytku publicznego.
§ 9. 1. Sposób pozbywania się odpadów i opróżniania zbiorników bezodpływowych:
1) opróżnianie zbiorników bezodpływowych i oczyszczalni przydomowych odbywa się na podstawie zamówienia właściciela nieruchomości, złożonego do podmiotu uprawnionego, z którym podpisał umowę; zamówienie musi być zrealizowane w okresie 3 dni roboczych od złożenia;
2) częstotliwość opróżniania z osadów ściekowych zbiorników oczyszczalni przydomowych wynika z ich instrukcji eksploatacji;
3) do odbierania odpadów komunalnych niesegregowanych i ulegających biodegradacji należy używać samochodów specjalistycznych, a do opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych - pojazdów asenizacyjnych;
4) do odbierania odpadów budowlanych i zielonych można używać samochodów przystosowanych do przewozu kontenerów lub skrzyniowych; powinny one być przykryte, aby nie powodowały podczas transportu zanieczyszczenia i zaśmiecenia terenu;
5) do odbierania odpadów opakowaniowych i wielkogabarytowych należy używać pojazdów specjalnie w tym celu przystosowanych i wyposażonych, tak, aby ich transport nie powodował zanieczyszczenia i zaśmiecenia terenu;
6) odbioru odpadów niebezpiecznych dokonuje podmiot posiadający odpowiednie pozwolenie na odbiór i transport odpadów niebezpiecznych;
7) zanieczyszczenia powstające w wyniku załadunku i transportu odpadów oraz nieczystości płynnych pracownicy podmiotu uprawnionego mają obowiązek natychmiast usunąć;
8) napełnione pojemniki na odpady komunalne oraz worki lub pojemniki przeznaczone do segregacji odpadów, w dniu odbioru właściciele posesji powinni wystawić w widocznym miejscu;
9) podmiot uprawniony ma obowiązek tak zorganizować odbiór i transport odpadów oraz opróżnienie zbiorników bezodpływowych, aby nie zagrażały one bezpieczeństwu ruchu drogowego i odbywały się według tras i w terminach wyznaczonych harmonogramem;
10) podmiot uprawniony ma obowiązek umieścić na pojazdach znaki identyfikacyjne;
11) podmiot uprawniony ma obowiązek pozostawić porządek w miejscu odbioru odpadów.
2. Minimalna częstotliwość pozbywania się odpadów i opróżniania zbiorników bezodpływowych. Ustala się następującą częstotliwość usuwania odpadów komunalnych:
1) odpady niebezpieczne odbierane są zgodnie z harmonogramem;
2) odpady wielkogabarytowe odbierane są: w zabudowie jednorodzinnej a także wielorodzinnej w cyklu kwartalnym;
3) odpady budowlane i zielone z pielęgnacji ogrodów będą odbierane na indywidualne zgłoszenie;
4) odpady komunalne nieselekcjonowane odbierane są nie rzadziej niż raz w miesiącu lub zależności od ilości osób zamieszkujących gospodarstwo domowe, z następującą częstotliwością:
a) 1 osoba - odbiór odpadów raz na 3 miesiące,
b) 2 osoby - odbiór odpadów raz na 2 miesiące,
c) 3 osoby i więcej - odbiór odpadów raz na miesiąc.
3. Ustala się częstotliwość usuwania odpadów komunalnych z terenów przeznaczonych do użytku publicznego:
1) w mieście:
a) odpadów zmieszanych - do bieżącego wywiezienia po napełnieniu pojemnika,
b) odpadów zbieranych selektywnie w terminach odbioru,
2) odpady wielkogabarytowe po zgłoszeniu w terminie 3 dni;
3) odpady budowlane po zgłoszeniu w terminie 3 dni.
4. Ustala się częstotliwość usuwania odpadów komunalnych:
1) w mieście - opróżnianie śmietników na bieżąco,
2) opróżnianie śmietników na przystankach na terenie gminy 2 razy w miesiącu, 15 - tego każdego miesiąca i 30 - tego każdego miesiąca.
5. Niezależnie od częstotliwości opróżniania koszy ulicznych określonej wyżej, zarządzający obszarem mają obowiązek nie dopuścić do przepełnienia koszy ulicznych i wysypywania odpadów na ziemię.
6. Właściciele nieruchomości wyposażonych w zbiorniki bezodpływowe są zobowiązani opróżniać je z częstotliwością zapewniającą niedopuszczenie do ich przepełnienia bądź do wylewania na powierzchnię terenu; przyjmuje się, że pojemność zbiorników powinna wystarczyć na opróżnianie ich nie częściej niż raz w tygodniu.
7. Właściciele punktów handlowych i usługowych zlokalizowanych poza budynkami są zobowiązani usuwać odpady codziennie.
Rozdział 5
Maksymalny poziom odpadów komunalnych ulegających biodegradacji dopuszczonych do składowania na składowiskach odpadów oraz ilości odpadów wyselekcjonowanych, do których osiągnięcia zobowiązane są podmioty uprawnione.
§ 10. 1. System gospodarowania odpadami komunalnymi zapewnia ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji kierowanych do składowania:
1) do 31 grudnia 2010 roku do nie więcej niż 75% wagowo całkowitej masy odpadów ulegających biodegradacji, tj. 115 kg/osobę/rok w roku 2010,
2) do 31 grudnia 2013 do nie więcej niż 50%, tj. 76 kg/osobę/rok,
3) do 31 grudnia 2020 roku nie więcej niż 35%, w stosunku do masy tych odpadów wytworzonych w roku 1995, tj. 53 kg/osobę/rok w roku 2020.
2. Obowiązek ten realizują przedsiębiorcy, którzy uzyskają zezwolenie na odbiór od mieszkańców nieruchomości.
Rozdział 6
Inne wymagania wynikające z Gminnego Planu Gospodarki Odpadami.
§ 11. 1. Odpady komunalne odbierane od właścicieli nieruchomości przez podmioty uprawnione podlegają unieszkodliwieniu na składowiskach odpadów lub przekazywane uprawnionym podmiotom do odzysku lub recyklingu.
2. Nieczystości ciekłe dostarczane są przez podmioty uprawnione do punktu zlewnego przy oczyszczalni ścieków w Ostrowie Lubelskim.
Rozdział 7
Obowiązki osób utrzymujących zwierzęta domowe, mających na celu ochronę przed zagrożeniem lub uciążliwością dla ludzi oraz przed zanieczyszczeniem terenów przeznaczonych do wspólnego użytku.
§ 12. Osoby utrzymujące zwierzęta domowe są zobowiązane do zachowania bezpieczeństwa i środków ostrożności, zapewniających ochronę przed zagrożeniem lub uciążliwością dla ludzi oraz przed zanieczyszczeniem terenów przeznaczonych do użytku publicznego, ponoszą też pełną odpowiedzialność za zachowanie tych zwierząt.
§ 13. Do obowiązków właścicieli utrzymujących zwierzęta domowe należy:
1) w odniesieniu do psów:
a) wyposażenie psa w obrożę, a w przypadku ras uznawanych za agresywne w kaganiec;
b) prowadzenie psa na uwięzi, a psa rasy uznawanej za agresywną lub w inny sposób zagrażającego otoczeniu - w nałożonym kagańcu;
c) systematyczne szczepienie przeciwko wściekliźnie zgodnie z art. 56 ust. 2 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o ochronie zdrowia zwierząt oraz zwalczaniu chorób zakaźnych zwierząt (Dz. U. z 2004 r. Nr 69, poz. 625 ze zm.), która nakłada obowiązek szczepienia psów w wieku powyżej trzech miesięcy i okazywanie na żądanie władz sanitarnych, weterynaryjnych, policyjnych zaświadczenia o przeprowadzonym szczepieniu;
d) uzyskanie zezwolenia Burmistrza na hodowlę lub utrzymanie psa rasy uznawanej za agresywną zgodnie z treścią Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 28 kwietnia 2003 r. w sprawie wykazu ras psów uznawanych za agresywne (Dz. U. Nr 77, poz. 687).
2) W odniesieniu do wszystkich zwierząt domowych:
a) stały i skuteczny nadzór;
b) nie wprowadzanie zwierząt do obiektów użyteczności publicznej, z wyłączeniem obiektów przeznaczonych dla zwierząt, takich jak: lecznice, wystawy itp., postanowienie to nie dotyczy osób niewidomych, korzystających z pomocy psów - przewodników;
c) nie wprowadzanie zwierząt domowych na tereny placów gier i zabaw, piaskownic dla dzieci, plaż, kąpielisk oraz tereny objęte zakazem na podstawie odrębnych uchwał Rady Miejskiej;
d) zwolnienie zwierząt domowych z uwięzi dopuszczalne jest wyłącznie na terenach zielonych do tego przeznaczonych i specjalnie oznakowanych, w sytuacji, gdy właściciel ma możliwość sprawowania kontroli nad ich zachowaniem, nie dotyczy ono psów ras uznanych za agresywne;
e) zwolnienie przez właściciela nieruchomości psów ze smyczy na terenie nieruchomości może mieć miejsce w sytuacji, gdy nieruchomość jest ogrodzona w sposób uniemożliwiający jej opuszczenie przez psa i wykluczający dostęp osób trzecich, odpowiednio oznakowanej tabliczką ze stosownym ostrzeżeniem;
f) natychmiastowe usuwanie przez właścicieli zanieczyszczeń pozostawionych przez zwierzęta domowe w obiektach i na innych terenach przeznaczonych do użytku publicznego, a w szczególności na chodnikach, jezdniach, placach, parkingach, terenach zielonych itp.; nieczystości te umieszczone w szczelnych, nie ulegających szybkiemu rozkładowi torbach, mogą być deponowane w komunalnych urządzeniach do zbierania odpadów; postanowienie to nie dotyczy osób niewidomych, korzystających z psów przewodników;
g) nie dopuszczanie do zakłócania ciszy i spokoju przez zwierzęta domowe.
3) hodowcy zwierząt domowych zobowiązani są spełniać wymogi ustanowione dla hodujących zwierzęta gospodarskie na obszarach wyłączonych spod zabudowy;
4) postanowienia ust. 2 dotyczą także zwierząt nie udomowionych, utrzymywanych w charakterze zwierząt domowych.
§ 14. Zasady postępowania z bezdomnymi zwierzętami na terenie miasta i gminy reguluje odrębna uchwała Rady Miejskiej.
Rozdział 8
Wymagania odnośnie utrzymania zwierząt gospodarskich na terenach wyłączonych z produkcji rolniczej.
§ 15. 1. Utrzymanie zwierząt gospodarskich jest zabronione na terenach wyłączonych z produkcji rolniczej, oznaczonych w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego jako takie.
2. Zakaz utrzymywania zwierząt gospodarskich dotyczy także zwartych terenów, zajętych przez budownictwo wielorodzinne, jednorodzinne, instytucje użyteczności publicznej, centra handlowe, strefy przemysłowe, ogrody działkowe.
3. Na pozostałych terenach wyłączonych z produkcji rolnej, dopuszcza się utrzymanie zwierząt gospodarskich pod następującymi warunkami:
1) posiadania budynków gospodarskich przeznaczonych do hodowli zwierząt spełniających wymogi ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2006 r. Nr 156, poz. 1118 ze zm.);
2) wszelka uciążliwość hodowli dla środowiska w tym emisje będące jej skutkiem zostaną ograniczone do obszaru nieruchomości, na której jest prowadzona.
4. Odstępstwa od zakazów wymienionych w ust. 1 - 4 dopuszczalne są tylko w wypadku, gdy utrzymanie zwierząt gospodarskich jest podstawowym źródłem utrzymania rodziny, a na chów wyrażą zgodę sąsiedzi będący stronami postępowania w rozumieniu kodeksu postępowania administracyjnego oraz Burmistrza Ostrowa Lubelskiego.
5. Prowadzący chów zwierząt gospodarskich na terenach wyłączonych z produkcji rolniczej, zobowiązani są przestrzegać zapisów niniejszego Regulaminu, a ponadto:
1) przestrzegać przepisów sanitarno - epidemiologicznych,
2) gromadzić i usuwać nieczystości, które nie są obornikiem i gnojówką, w sposób przewidziany dla ścieków,
3) składować obornik w odległości co najmniej 10 m od linii rozgraniczającej drogi publiczne, na terenie płaskim, tak by odcieki nie mogły przedostawać się na teren sąsiednich nieruchomości
4) przeprowadzać deratyzację pomieszczeń, w których prowadzona jest hodowla zwierząt dwa razy do roku wiosną i jesienią, realizowaną przez podmiot uprawniony,
5) pszczoły trzymać w ulach, ustawionych w odległości co najmniej 10 m od granicy nieruchomości w taki sposób, aby wylatujące i przylatujące owady nie stanowiły uciążliwości dla właścicieli nieruchomości sąsiednich.
Rozdział 9
Obszary podlegające obowiązkowej deratyzacji oraz terminy jej przeprowadzania.
§ 16. Właściciele nieruchomości zobowiązani są do przeprowadzania, co najmniej raz w roku, deratyzacji na terenie nieruchomości. Obowiązek ten, w odniesieniu do właścicieli budynków jednorodzinnych, może być realizowany tylko w miarę potrzeby.
§ 17. Termin przeprowadzania obowiązkowej deratyzacji podaje Burmistrz Ostrowa Lubelskiego w uzgodnieniu z Państwowym Powiatowym Inspektorem Sanitarnym, do publicznej wiadomości poprzez zarządzenie.
§ 18. W przypadku wystąpienia populacji gryzoni, stwarzającej zagrożenie sanitarne, Burmistrz w uzgodnieniu z Państwowym Powiatowym Inspektorem Sanitarnym, określi obszary podlegające obowiązkowej deratyzacji oraz określi, poprzez zarządzenie termin jej przeprowadzenia.
§ 19. Koszty przeprowadzenia deratyzacji obciążają właścicieli nieruchomości.
Rozdział 10
Postanowienia końcowe.
§ 20. 1. Nadzór nad realizacją obowiązków wynikających z niniejszego Regulaminu sprawuje Burmistrz Ostrowa Lubelskiego.
2. W przypadku stwierdzenia naruszenia przepisów niniejszego Regulaminu stosuje się środki przewidziane w:
1) ustawie z dnia 24 sierpnia 2001 r. Kodeks postępowania w sprawach o wykroczenia (Dz. U. z 2001 r. Nr 106, poz. 1148 ze zm.),
2) Ustawie z dnia 16 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji (Dz. U. z 2005 r. Nr 229, poz. 1954 ze zm.) oraz inne obowiązujące w tym zakresie przepisy.
3. Burmistrz Ostrowa Lubelskiego przez upoważnionych pracowników dokonuje kontroli wykonywania obowiązku zawarcia przez właścicieli nieruchomości umów na usługi odbioru odpadów i opróżniania zbiorników bezodpływowych.
Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00