description
Akt prawny
Dziennik Urzędowy Województwa Lubelskiego rok 2010 nr 47 poz. 979
Dziennik Urzędowy Województwa Lubelskiego rok 2010 nr 47 poz. 979
ZAMKNIJ close
Alerty
Uchwała nr XXXVII/237/2010 Rady Miejskiej w Annopolu
z dnia 11 marca 2010r.
w sprawie zasad i trybu udzielania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie i roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków położonych na terenie Gminy Annopol
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 i art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z dnia 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.), art. 81 ust. 1 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. Nr 162, poz. 1568 z późn. zm.)
Rada Miejska uchwala co następuje:
§ 1. 1. Z budżetu Gminy Annopol mogą być udzielane dotacje celowe na dofinansowanie prac konserwatorskich, restauratorskich i robót budowlanych przy zabytkach, wpisanych do rejestru zabytków znajdujących się na terenie Gminy Annopol.
2. Dotacje mogą być udzielane na nakłady konieczne na prace konserwatorskie, restauratorskie i roboty budowlane przy zabytku, określone w art. 77 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami.
§ 2. 1. Dotacje z budżetu gminy mogą być udzielane podmiotom posiadającym tytuł prawny do zabytku.
2. Dotacje mogą być udzielane na prace, które:
1) | zostaną przeprowadzone w roku, w którym dotacja ma być udzielona |
2) | zostały rozpoczęte w roku, w którym dotacja ma być udzielona |
3) | zostały rozpoczęte w roku poprzedzającym rok złożenia wniosku i będą kontynuowane w roku, w którym dotacja ma być udzielona. |
§ 3. 1. Udzielenie dotacji może nastąpić na podstawie wniosku o udzielenie dotacji.
2. Wniosek składa się osobno na każdy zabytek, na który ma być udzielona dotacja.
3. Wzór wniosku, o którym mowa w ust. 1, stanowi załącznik nr 1 do niniejszej uchwały.
4. Wnioski składa się w sekretariacie Urzędu Miejskiego w Annopolu.
5. Wnioski niekompletne podlegają odrzuceniu.
6. Do wniosku, o którym mowa w ust. 1, należy dołączyć kopie następujących dokumentów:
1) | Decyzję o wpisie zabytku do rejestru zabytków, |
2) | Dokument potwierdzający posiadanie przez wnioskodawcę tytułu prawnego do zabytku, |
3) | Pozwolenie konserwatora zabytków na prowadzenie prac, które mają być przedmiotem dotacji, |
4) | Kosztorys inwestorski prac, z uwzględnieniem cen zakupu materiałów niezbędnych do ich przeprowadzenia i składników cenotwórczych, |
5) | Deklarację wielkości środków własnych przeznaczonych na wykonanie robót w roku budżetowym i informację o wielkości środków przyznanych przez inne podmioty. |
7. Dopuszcza się złożenie dokumentów, o których mowa w ust. 6, w terminie późniejszym, po podjęciu decyzji o przyznaniu dotacji a przed podpisaniem umowy.
§ 4. 1. Dotacji udziela Rada Miejska w Annopolu na wniosek Burmistrza. Przekazanie dotacji nastąpi na podstawie umowy zawartej przez Burmistrza Annopola z wnioskodawcą, któremu została przyznana dotacja.
2. Umowa, o której mowa w ust. 1 powinna określać:
1) | Szczegółowy opis zadania, w tym cel, na jaki dotacja została przyznana i termin jego wykonania. |
2) | Wysokość udzielonej dotacji i tryb płatności. |
3) | Termin wykorzystania dotacji, nie dłuższy niż do dnia 31 grudnia danego roku budżetowego. |
4) | Tryb kontroli wykonywania zadania. |
5) | Termin i sposób rozliczenia udzielonej dotacji. |
6) | Termin zwrotu niewykorzystanej części dotacji |
3. Wnioskodawca zobowiązuje się do stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych.
4. Umowę zawiera się na okres do końca roku budżetowego.
5. Dotacja może być wykorzystana wyłącznie na cele określone w umowie.
§ 5. 1. Udzielona dotacja podlega rozliczeniu w terminie określonym w przepisach ustawy o finansach publicznych.
2. W celu rozliczenia dotacji podmiot dotowany składa Burmistrzowi Annopola sprawozdanie z wykonania prac lub robót określające całkowity koszt zadania w okresie sprawozdawczym, w tym nakłady pokryte ze środków publicznych, uzyskanych od innych podmiotów niż Gmina Annopol oraz innych uzyskanych środków.
3. Do sprawozdania, o którym mowa w ust. 2 należy dołączyć:
1) | Kopie umów z wykonawcami robót, |
2) | Informację o trybie wyboru wykonawcy, zgodnego z przepisami o zamówieniach publicznych, |
3) | Kopie rachunków lub faktur wraz z dowodami uiszczenia wynikających z nich należności, |
4) | Kopię protokołu odbioru przeprowadzonych prac zatwierdzonych przez osobę posiadającą stosowne kwalifikacje. |
4. Zwrot dotacji wykorzystanej niezgodnie z przeznaczeniem, pobranej nienależnie lub w nadmiernej wysokości następuje na zasadach określonych przepisami ustawy o finansach publicznych.
§ 6. 1. W trakcie realizacji zadania i po jego zakończeniu podmioty uprawnione otrzymujące dotację mogą podlegać kontroli pod względem finansowym i merytorycznym przez wyznaczonych pracowników Urzędu Miejskiego.
2. Z czynności kontrolujących zostaje sporządzony protokół. W przypadku wystąpienia nieprawidłowości kontrolujący formułują zalecenia pokontrolne.
3. Wynik kontroli przedstawiający niezgodnie z przeznaczeniem wydatkowanie dotacji skutkuje obowiązkiem zwrotu.
§ 7. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Annopola.
§ 8. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubelskiego.
§ 9. Traci moc uchwała Nr XXXI/211/2009 Rady Miejskiej w Annopolu z dnia 30 października 2009 roku.
Przewodniczący Rady
Ryszard Gazda
Ryszard Gazda
Załącznik do Uchwały Nr XXXVII/237/2010
Rady Miejskiej w Annopolu
z dnia 11 marca 2010 r.
Zalacznik1.doc
Rady Miejskiej w Annopolu
z dnia 11 marca 2010 r.
Zalacznik1.doc
Wniosek o udzielenie dotacji
Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close