Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Lubelskiego rok 2010 nr 40 poz. 882

Uchwała nr XLIV/239/10 Rady Gminy Goraj

z dnia 24 lutego 2010r.

w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji dla niepublicznych przedszkoli oraz trybu i zakresu kontroli prawidłowości jej wykorzystania


Na podstawie art. 18 ust.2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art.90 ust. 4 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty ( tekst jednolity Dz U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.) Rada Gminy Goraj uchwala, co następuje:
§ 1. Do otrzymania dotacji z budżetu Gminy Goraj, według zasad określonych w niniejszej uchwale, uprawnione są niepubliczne przedszkola działające na terenie Gminy Goraj.
§ 2. 1. Dotacji udziela się na wniosek podmiotu prowadzącego niepubliczne przedszkole, złożony na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do uchwały.
2. Wniosek, o którym mowa w ust. 1 należy złożyć w terminie do 30 września roku poprzedzającego rok udzielenia dotacji.
§ 3. 1. Dotacja dla niepublicznych przedszkoli jest przyznawana w wysokości 76% ustalonych w budżecie Gminy Goraj wydatków bieżących ponoszonych w przedszkolach publicznych prowadzonych przez Gminę Goraj w przeliczeniu na jednego ucznia, z tym że na ucznia niepełnosprawnego w wysokości nie niżej niż kwota przewidziana na niepełnosprawnego ucznia przedszkola i oddziału przedszkolnego w części oświatowej subwencji ogólnej otrzymywanej przez Gminę Goraj.
2. W przypadku braku na terenie Gminy Goraj przedszkola publicznego, podstawą do ustalenia wysokości dotacji są wydatki bieżące ponoszone przez najbliższą gminę na prowadzenie przedszkola publicznego.
3. Dotacja dla niepublicznych przedszkoli przekazywana będzie w dwunastu częściach w terminie do ostatniego dnia każdego miesiąca na rachunek bankowy niepublicznego przedszkola.
§ 4. 1. Osoba prowadząca niepubliczne przedszkole jest zobowiązana sporządzić i dostarczyć do 15-tego dnia każdego miesiąca informację o liczbie dzieci (uczniów), na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do niniejszej uchwały.
2. Osoba prowadząca niepubliczne przedszkole jest zobowiązana sporządzić i przekazać do 20-tego dnia miesiąca po upływie każdego kwartału, rozliczenie otrzymanych dotacji, na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 3 do niniejszej uchwały.
§ 5. 1. Wysokość wypłaconej dotacji w stosunku do liczby uczniów podmiotu dotowanego będzie korygowana co miesiąc z uwzględnieniem danych ujętych w informacji, o której mowa w § 4 ust.1.
2. Ostatecznego rozliczenia udzielanych dotacji za okres roczny dokonuje się, na podstawie danych ujętych w informacji o której mowa w § 4 ust.1, w terminie do 31 stycznia roku następnego.
§ 6. 1. Prawidłowość wykorzystania dotacji przez niepubliczne przedszkola podlega kontroli.
2. Kontroli podlega w szczególności:
1) zgodność ze stanem faktycznym danych podawanych przez osobę prowadzącą niepubliczne przedszkole na formularzach, których wzory stanowią załączniki do niniejszej uchwały, w tym przede wszystkim liczby dzieci ( uczniów),
2) fakt wykorzystania dotacji wyłącznie na pokrycie wydatków bieżących niepublicznego przedszkola.
3. Kontroli dokonują osoby upoważnione przez Wójta Gminy Goraj. Osoby takie mają prawo wstępu do niepublicznych przedszkoli oraz wglądu do prowadzonej przez nie dokumentacji organizacyjnej, finansowej i dokumentacji przebiegu nauczania.
4. Osoby dokonujące kontroli działają na podstawie upoważnienia wystawionego przez Wójta, które zawiera:
1) imię i nazwisko kontrolującego,
2) określenie podmiotu kontrolowanego,
3) termin przeprowadzenia kontroli,
4) zakres kontroli,
5) okres objęty kontrolą.
5. Kontrola może być przeprowadzona po uprzednim zawiadomieniu na co najmniej 3 dni przed terminem kontroli lub doraźnie, gdy okoliczności wskazują na konieczność podjęcia natychmiastowych czynności kontrolnych.
6. Czynności kontrolnych dokonuje się w dniach i godzinach pracy obowiązujących u kontrolowanego.
7. Osoby uprawnione do działania w imieniu podmiotu kontrolowanego mają prawo, w trakcie kontroli, do składania wyjaśnień, składania wniosków co do przeprowadzanej kontroli oraz zastrzeżeń.
8. Z czynności kontrolnych sporządza się protokół, który zawiera w szczególności przebieg kontroli i podjęte w jej ramach czynności a także wyjaśnienia, wnioski i zastrzeżenia podmiotu kontrolowanego.
9. Protokół podpisuje osoba upoważniona do działania w imieniu kontrolowanego podmiotu, może ona jednak odmówić podpisania protokołu składając na piśmie wyjaśnienie co do przyczyn odmowy podpisu.
10. W przypadku odmowy podpisu protokołu, kontrolujący może podjąć dodatkowe czynności kontrolne lub podtrzymać swoje stanowisko zawarte w protokole kontroli, o czym zawiadamia podmiot kontrolowany na piśmie.
11. Odmowa podpisania protokołu przez osobę upoważnioną do działania w imieniu podmiotu kontrolowanego nie stanowi podstawy do wstrzymania realizacji zaleceń pokontrolnych.
12. Na podstawie protokołu kontroli kontrolujący sporządza wystąpienie pokontrolne wskazując stwierdzone nieprawidłowości oraz zalecenia i wskazania do sposobu ich usunięcia oraz wskazuje termin realizacji wniosków pokontrolnych.
13. Podmiot kontrolowany zawiadamia kontrolującego o sposobie załatwienia wniosków pokontrolnych w wyznaczonym terminie.
§ 7. Traci moc uchwała Nr XLIII/227/10 Rady Gminy Goraj z dnia 27 stycznia 2010 roku w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji dla niepublicznych przedszkoli oraz trybu i zakresu kontroli prawidłowości jej wykorzystania.
§ 8. Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubelskiego.
§ 9. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Goraj.
§ 10. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
Przewodniczący Rady Gminy

mgr Piotr Paweł Doliński
Załącznik nr 1
do Uchwały Nr XLIV/239/10
Rady Gminy Goraj
z dnia 24 lutego 2010 r.
Zalacznik1.pdf

Wniosek o udzielenie dotacji
Załącznik nr 2
do Uchwały Nr XLIV/239/10
Rady Gminy Goraj
z dnia 24 lutego 2010 r.
Zalacznik2.pdf

Informacja o liczbie dzieci wraz z oświadczeniem o aktualności uprawnień do otrzymania dotacji z budżetu Gminy Goraj
Załącznik nr 3
do Uchwały Nr XLIV/239/10
Rady Gminy Goraj
z dnia 24 lutego 2010 r.
Zalacznik3.pdf

Rozliczenie dotacji
Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00