Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Lubelskiego rok 2010 nr 40 poz. 881

Uchwała nr XXXII/205/10 Rady Gminy Godziszów

z dnia 1 marca 2010r.

w sprawie szczegółowych warunków przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze, trybu ich pobierania oraz warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia od opłat


Na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 6, art. 18 ust. 2 pkt 15, art. 40 ust. 1, art. 41 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (t.j. Dz.U. z 2001r. Nr 142 poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 17 ust. 1 pkt 11, art. 8 ust. 1, art. 36 pkt 2 lit. 1, art. 50 ust. 6 ustawy z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej (t.j. Dz. U. z 2008 r. Nr 115 poz. 728 , z późn.zm.) Rada Gminy uchwala, co następuje:
§ 1. 1. Korzystanie z usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych jest odpłatne.
2. Usługi opiekuńcze (w tym specjalistyczne usługi opiekuńcze) przysługują nieodpłatnie osobom i rodzinom, których dochód na osobę w rodzinie nie przekracza kryterium dochodowego określonego w art. 8 ustawy o pomocy społecznej.
3. Usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze przysługują również osobom i rodzinom, nie spełniającym kryterium dochodowego określonego w ust. 2, których dochód przekracza ustawowe kryterium pod warunkiem ich zwrotu, na zasadach określonych w tabeli odpłatności za usługi opiekuńcze oraz specjalistyczne usługi opiekuńcze, stanowiącej załącznik do uchwały.
§ 2. 1. Koszt jednej godziny usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych ustala się na podstawie rzeczywistych kosztów poniesionych na usługi, wyliczonych w kalkulacji przedłożonej przez głównego księgowego Ośrodka Pomocy Społecznej
2. Pełna odpłatność za 1 godzinę usług opiekuńczych (w tym specjalistycznych usług opiekuńczych) wynosi 10 zł (słownie: dziesięć złotych 00/100)
3. Opłata za usługi opiekuńcze (w tym usługi specjalistyczne usługi opiekuńcze) stanowi iloczyn kosztu, o którym mowa w ust. 2, wskaźnika odpłatności określonego w procentach oraz liczby godzin świadczonych usług w ciągu miesiąca.
§ 3. 1. W szczególnie uzasadnionych przypadkach Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Godziszowie , na wniosek świadczeniobiorcy lub pracownika socjalnego, może dokonać częściowego lub całkowitego zwolnienia z ponoszenia odpłatności wynikających z tabeli, na czas określony, ze względu na:
a) długotrwałą chorobę,
b) niepełnosprawność,
c) konieczność ponoszenia dużych wydatków w stosunku do dochodów na koszty leczenia , zakup leków, środków opatrunkowych oraz kosztów rehabilitacji,
d) zdarzenie losowe.
2. Decyzje o zwolnieniu z ponoszonych opłat, o których mowa w § 4 ust 1 podejmuje Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej na podstawie udokumentowanego wywiadu środowiskowego.
§ 4. 1. Opłaty za usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze osoba korzystająca z usług wpłaca na rachunek bankowy Gminy Godziszów do dnia 10 - go każdego następnego miesiąca , po miesiącu, w którym wykonano usługę.
2. Podstawę naliczenia opłat za usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze stanowi miesięczne rozliczenie karty pracy osoby świadczącej usługi, potwierdzonej przez osobę korzystającą z usług, członka jej rodziny lub opiekuna prawnego.
3. Nie wpłacone należności będą podlegać ściągnięciu w trybie przepisów o postępowaniu egzekucyjnym w administracji.
§ 5. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy i Kierownikowi Ośrodka Pomocy Społecznej w Godziszowie .
§ 6. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubelskiego .
Załącznik do uchwały Nr XXXII/205/10
Rady Gminy Godziszów
z dnia 1 marca 2010 r.
Zalacznik1.pdf

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00