Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Lubelskiego rok 2010 nr 33 poz. 736

Uchwała nr XXXI/189/10 Rady Miejskiej w Łaszczowie

z dnia 27 stycznia 2010r.

w sprawie ustalenia regulaminu określającego wysokość oraz szczegółowe warunki przyznawania nauczycielom dodatków: za wysługę lat, motywacyjnego, funkcyjnego, za warunki pracy oraz innych składników wynagrodzenia


Na podstawie art. 30 ust. 6 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 roku Karta Nauczyciela ( Dz. U. z 2006 r. Nr 97, poz.674 z późn. zm.) oraz art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) w uzgodnieniu z Zarządem Oddziału Związku Nauczycielstwa Polskiego w Tomaszowie Lubelskim i Niezależnym Samorządowym Związkiem Zawodowym "Solidarność" Region Środkowowschodni w Lublinie Organizacja Międzyzakładowa Pracowników Oświaty w Zamościu - Rada Miejska uchwala, co następuje:
§ 1. Ustala się regulamin określający wysokość stawek oraz szczegółowe warunki przyznawania nauczycielom dodatków: za wysługę lat, motywacyjnego, funkcyjnego, za warunki pracy, szczegółowy sposób obliczania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw oraz wysokość i warunki wypłacania innych składników wynagrodzenia wynikajacych ze stosunku pracy w brzmieniu stanowiącym załącznik do uchwały..
§ 2. Traci moc uchwała Nr XXI/117/09 Rady Gminy Łaszczów z dnia 20 lutego 2009 roku w sprawie ustalenia regulaminu określającego wysokość oraz szczegółowe warunki przyznawania nauczycielom dodatków: za wysługe lat, motywacyjnego, funkcyjnego, za warunki pracy oraz innych składników wynagrodzenia.
§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi.
§ 4. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubelskiego.
Przewodniczący Rady

Jerzy Romańczuk
Załącznik do Uchwały Nr XXXI/189/10
Rady Miejskiej w Łaszczowie
z dnia 27 stycznia 2010 r.
Regulamin
Rozdział I
§ 1. Regulamin określa wysokość stawek, szczegółowe warunki przyzanawania, obliczania i wypłacania:
1) dodatku za wysługę lat,
2) dodatku motywacyjnego,
3) dodatku funkcyjnego,
4) dodatku za warunki pracy,
5) wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastepstw.
§ 2. 1. Regulamin obejmuje wszystkich nauczycieli szkół i placówek, dla których organem prowadzącym jest Gmina Łaszczów.
2. Do obliczenia średnich wynagrodzeń nauczycieli uwzględnia się osoby zatrudnione w pełnym i nepełnym wymiarze godzin.
3. Liczba osób przyjęta do obliczeń jest sumą liczby osób zatrudnionych na pełny etat i etatów przeliczeniowych wynikających z zatrudnienia osób w niepełnym wymiarze zajęć.
Rozdział II
Dodatek za wysługę lat.
§ 3. 1. Dodatek za wysługę lat przysługuje po udokumentowaniu przez nauczyciela stażu pracy.
2. Potwierdzenie nabycia prawa do dodatku za wysługę lat oraz wysokości tego dodatku określa:
1) nauczycielowi - dyrektor
2) dyrektorowi - Burmistrz.
Rozdział III
Dodatek motywacyjny.
§ 4. 1. Poziom środków finansowych na dodatki motywacyjne dla nauczycieli ustala się wskaźnikiem procentowym od wynagrodzenia zasadniczego.
2. Ustala się łączną kwotę środków finansowych przeznaczoną na dodatki motywacyjne w przeliczeniu na jeden etat w odniesieniu do średniego wynagrodzenia stażysty określonego w ustawie Karta Nauczyciela dla dyrektorów i nauczycieli w wysokości 6%.
§ 5. 1. Dodatek motywacyjny jest częścią wynagrodzenia nauczyciela; przy ustalaniu wysokości dodatku należy brać pod uwagę poniższe kryteria:
1) uzyskiwanie szczególnych osiągnięć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych
a) osiąganie w pracy dydaktyczno-wychowawczej pełnej realizacji programu nauczania oraz wprowadzanie nowych treści, korelacji treści programowych z innymi przedmiotami a także uzyskiwanie przez uczniów, z uwzględnieniem ich możliwości oraz warunków pracy nauczyciela, dobrych osiągnięć dydaktyczno - wychowawczych potwierdzonych wynikami klasyfikacji lub promocji, efektami egzaminów i sprawdzianów albo sukcesami w konkursach, zawodach i olimpiadach,
b) stosowanie różnorodnych metod nauczania oraz porównywanie efektywności stosowanych metod,
c) stosowanie nowych rozwiązań metodycznych w zajęciach dydaktyczno - wychowawczych,
d) prowadzenie lekcji otwartych w ramach prac zespołu przedmiotowego lub z własnej inicjatywy,
e) rozbudzanie w uczniach patriotyzmu i zrozumienia znaczenia własnego państwa oraz kształtowanie postawy etycznej zakorzenionej w polskim etosie narodowym,
f) umiejętne rozwiązywanie problemów wychowawczych uczniów we współpracy z ich rodzicami,
g) pełne rozpoznanie środowiska wychowawczego uczniów, aktywne i efektywne działanie na rzecz uczniów potrzebujących szczególnej opieki,
h) prowadzenie działalności mającej na celu zapobieganie i zwalczanie przejawów patologii społecznej,
2) szczególnie efektywne wypełnianie zadań i obowiązków związanych z powierzonym stanowiskiem kierowniczym, dodatkowym zadaniem lub zajęciem:
a) systematyczne i efektywne przygotowywanie się do zajęć,
b) podnoszenie umiejętności zawodowych - udział w doskonaleniu warsztatu pracy oraz różnych formach doskonalenia nauczycieli,
c) opracowywanie publikacji naukowych związanych z warsztatem pracy,
d) wzbogacanie własnego warsztatu pracy,
e) organizowanie imprez i uroczystości szkolnych,
f) opiekę nad samorządem uczniowskim lub organizacjami uczniowskimi działającymi na terenie szkoły,
g) prowadzenie lekcji koleżeńskich oraz uczestnictwo w innych rodzajach działań w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego nauczycieli,
h) aktywny udział w realizowaniu innych zadań statutowych szkoły,
3) tworzenie jak najlepszych warunków do działalności dydaktyczno-wychowawczej i opiekuńczej szkoły poprzez:
a) osiągnięcia szkoły w realizacji programów dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych,
b) tworzenie i realizowanie indywidualnych programów wychowawczych dostosowanych do potrzeb środowiska, w którym funkcjonuje placówka,
c) zaspokajanie szczególnych potrzeb edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych uczniów,
d) podnoszenie kwalifikacji oraz samokształcenie,
e) inspirowanie nauczycieli do tworzenia i realizowania programów autorskich,
f) stwarzanie warunków do aktywności uczniów w konkursach i olimpiadach przedmiotowych oraz zawodach sportowych,
g) stwarzanie sprzyjających warunków do podnoszenia kwalifikacji pracowników,
h) twórcze realizowanie polityki oświatowej gminy,
i) realizacji koncepcji szkoły otwartej dla środowiska lokalnego i wykorzystanie inicjatyw płynących od mieszkańców,
j) poszerzanie działalności pozalekcyjnej w ramach środków pozabudżetowych,
k) aktywne podejmowanie działań na rzecz dzieci zagrożonych patologią społeczną,
l) tworzenie dobrego klimatu pracy, właściwych stosunków międzyludzkich i umiejętne rozwiązywanie konfliktów,
m) prawidłowej organizacji pracy.
§ 6. 1.Dyrektorowi może być przyznany dodatek motywacyjny w wysokości nieprzekraczającej 30% jego wynagrodzenia zasadniczego, natomiast dla nauczyciela wysokość dodatku nie może przekroczyć 20% jego wynagrodzenia zasadniczego.
2) Dodatek motywacyjny przyznaje się na czas określony, nie krótszy niż dwa miesiące i nie dłuższy niż 6 miesięcy.
3) Dodatek motywacyjny dla nauczycieli przyznaje dyrektor, a dla dyrektora - Burmistrz.
Rozdział IV
Dodatek funkcyjny
§ 7. 1.Nauczycielowi, któremu powierzono n/w stanowisko lub funkcję przysługuje dodatek funkcyjny w wysokości:
1) dyrektorowi szkoły lub placówki oświatowej liczącej do 7 oddziałów od 40 % do 80% średniej płacy stażysty (określonej w art.30 ust.3 Karty Nauczyciela),
2) dyrektorowi szkoły lub placówki oświatowej liczącej powyżej 7 oddziałów od 50 % do 90% średniej płacy stażysty (określonej w art.30 ust.3 Karty Nauczyciela),
3) wicedyrektorowi szkoły w wysokości do 60% dodatku funkcyjnego dyrektora szkoły,
4) doradcy metodycznemu (konsultantowi) od 15% do 30% osobistego wynagrodzenia zasadniczego,
5) wychowawcy klasy lub oddziału przedszkolnego do 15 uczniów - 90 zł, powyżej 15 uczniów - 120 zł,
6) opiekunowi stażu - 60 zł.
2. Wysokość dodatku funkcyjnego dla dyrektora ustala Burmistrz uwzględniając:
1) wielkość i strukturę organizacyjną szkoły,
2) złożoność zadań wynikających z zajmowanego stanowiska,
3) liczbę oddziałów i uczniów, jak również:
a) współpracę z Gminą lub bezpośrednim przełożonym - m.in. terminowe wykonywanie zadań,
b) właściwe prowadzenie gospodarki środkami finansowymi oraz realizację zatwierdzonego planu finansowego,
c) organizowanie pracy szkoły zapewniające bezpieczne i higieniczne warunki pracy uczniów oraz pracowników szkoły,
d) kształtowanie właściwej polityki kadrowej,
e) umiejętności organizacyjne,
f) kształtowanie struktury organizacyjnej szkoły,
g) umiejętność integrowania zespołu nauczycielskiego wokół wspólnych zadań, inspirowania oraz pomagania w rozwoju zawodowym nauczycieli,
h) współpracę z instytucjami i organizacjami wspomagającymi realizację programu wychowawczego szkoły,
i) tworzenie materialnej infrastruktury szkoły, odpowiadanie przez szkołę na potrzeby edukacyjne społeczności lokalnej, tworzenie "szkoły środowiskowej",
j) tworzenie pozytywnego wizerunku szkoły w środowisku lokalnym.
3. Wysokość dodatków funkcyjnych - w granicach stawek określonych w § 7 ust.1 pkt 3 i pkt 4 ustala dyrektor uwzględniając wielkość i złożoność zadań wynikających z pełnionej funkcji.
Rozdział V
Dodatek za warunki pracy
§ 8. Nauczycielom prowadzącym zajęcia w klasach łączonych w szkołach podstawowych przysługuje dodatek w wysokości 5 zł brutto za każdą przepracowaną godzinę.
§ 9. 1.Nauczycielom szkół nie będących specjalnymi, którzy prowadzą zajęcia dydaktyczno - wychowawcze w klasach lub grupach, w której przynajmniej jedno dziecko posiada orzeczenie do kształcenia specjalnego, przysługuje dodatek w wysokości 5 zł brutto za każdą faktycznie przepracowaną godzinę.
2. Nauczycielom prowadzącym indywidualne nauczanie dziecka zakwalifikowanego do kształcenia specjalnego przysługuje dodatek w wysokości 5 zł brutto za każdą faktycznie przepracowaną godzinę w ramach zrealizowanego programu nauczania indywidualnego.
3. Dodatek, o którym mowa w ust. 2 przysługuje również nauczycielom szkół prowadzących indywidualne zajęcia z niepełnosprawnymi dziećmi i młodzieżą, których rodzaj i stopień niepełnosprawności został określony w § 2 Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 01 lutego 2002 roku w sprawie kryteriów oceny niepełnosprawności u osób w wieku do 16 roku życia ( Dz. U. Nr 17, poz. 162) uzasadnia konieczność sprawowania stałej opieki lub udzielania pomocy oraz prowadzonych z dziećmi i młodzieżą powyżej 16 roku życia, u których nastąpiło naruszenie sprawności organizmu z przyczyn, o których mowa w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 lipca 2003 roku w sprawie orzekania o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności ( Dz. U. Nr 139, poz. 1328).
§ 10. 1. Dyrektorom szkół i placówek oświatowych dodatki, o których mowa wyżej, przysługują na takich samych zasadach.
2. Dodatek za warunki pracy ustala dla nauczycieli dyrektor, a dla dyrektora Burmistrz.
3. W razie zbiegu praw do dodatków nauczycielowi przysługuje prawo do wszystkich dodatków.
Rozdział VI
Wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe oraz godziny doraźnych zastępstw
§ 11. 1. Wynagrodzenie za jedną godzinę ponadwymiarową ustala się dzieląc stawkę wynagrodzenia zasadniczego przez miesięczną liczbę godzin obowiązkowego wymiaru zajęć godzin, ustalonego dla rodzaju zajęć dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych, realizowanych w ramach godzin ponadwymiarowych nauczyciela.
2. Miesięczną liczbę godzin obowiązkowego wymiaru zajęć, o której mowa w ust. 1 ustala się mnożąc tygodniowy obowiązkowy wymiar godzin przez 4,16 z zaokrągleniem do pełnych godzin w ten sposób, że czas zajęć do 0,5 godziny pomija się, a co najmniej 0,5 godziny liczy się za pełną godzinę.
3. Nauczycielom, którzy w dniu wolnym od pracy realizują zajęcia dydaktyczne, wychowawcze lub opiekuńcze, a nie otrzymują za ten dzień innego dnia wolnego, przysługuje odrębne wynagrodzenie za każdą godzinę pracy obliczane jak za godziny ponadwymiarowe.
§ 12. 1. Wynagrodzenie za doraźne zastępstwa oblicza się według stawki godziny ponadwymiarowej nauczyciela zastępującego.
2. Liczbę godzin ponadwymiarowych i godzin doraźnych zastępstw, zrealizowanych w danym miesiącu przez poszczególnych nauczycieli ustala dyrektor, a dla dyrektora Burmistrz.
§ 13. 1. Wynagrodzenie za zajęcia pozalekcyjne niewymienione w ramowych planach, a realizowane zgodnie ze statutową działalnością szkoły oraz za godziny indywidualnego nauczania, ustala się na zasadach określonych w § 12 ust. 1 i 2.
2. Nauczycielom zajmującym stanowiska kierownicze, sprawującym w dniu wolnym od pracy nadzór nad przebiegiem zajęć nie przysługuje z tego tytułu dodatkowe wynagrodzenie.
Rozdział VII
Nagrody ze specjalnego funduszu nagród
§ 14. 1. Środki finansowe na nagrody w ramach specjalnego funduszu nagród dla nauczycieli w wysokości co najmniej 1% planowanych środków na wynagrodzenia osobowe nauczycieli planuje dyrektor w rocznym planie finansowym szkoły, z tym że:
1) 70 % środków funduszu przeznacza się na nagrody dyrektora,
2) 30 % środków funduszu przeznacza się na Nagrody Burmistrza.
2. W przypadku placówek, których 30% środków funduszu przeznacza się na nagrody Burmistrza nie spełnia wymogów § 15 ust. 1 wówczas procentowy udział środków finansowych zwiększa się do osiągnięcia wymaganej kwoty ustalonej nagrody Burmistrza w danym roku.
3. W przypadku niewykorzystania środków na nagrodę Burmistrza dyrektor szkoły lub placówki staje się dysponentem tych środków.
§ 15. 1.Wysokość nagrody Burmistrza wynosi minimum 2000,00 zł brutto.
2. Nagroda dyrektora szkoły lub placówki nie powinna być wyższa niż 1000,00 zł brutto.
§ 16. Nagrody z funduszu nagród są przyznawane dla:
1) nauczycieli przez dyrektora szkoły lub placówki, w której nauczyciel jest zatrudniony,
2) dyrektorów poszczególnych szkół lub placówek przez Burmistrza.
3) nauczycieli szkół lub placówek przez Burmistrza.
§ 17. Nagrodę Dyrektora lub Burmistrza przyznaje się nauczycielowi po przepracowaniu przez niego minimum jednego roku za:
1) twórcze podejście do zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych,
2) zaangażowanie w pracę na rzecz szkoły, placówki, promowanie szkoły w lokalnym środowisku,
3) doskonalenie zawodowe, zdobywanie nowych umiejętności potrzebnych w pracy z uczniami,
4) rozwijanie indywidualnych cech uczniów i wspomaganie ich wszechstronnego rozwoju,
5) wysokie efekty wychowawcze, skuteczność w pracy z trudnym zespołem klasowym,
6) wypracowanie ciekawych form pracy w ramach zajęć pozalekcyjnych, organizację atrakcyjnych imprez środowiskowych,
7) współpracę z różnymi instytucjami i organizacjami, owocującą konkretnymi formami pomocy dzieciom i młodzieży,
8) organizowanie wsparcia uczniom będącym w trudnej sytuacji materialnej lub życiowej, pochodzącym z rodzin ubogich lub patologicznych,
9) rozwijanie form współdziałania szkoły lub placówki z rodzicami,
10) dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniami z pracy dydaktyczno-wychowawczej z innymi nauczycielami,
11) troskę o mienie szkoły, zaangażowanie służące poprawie bazy dydaktycznej.
§ 18. Nagrodę Burmistrza przyznaje się dyrektorowi szkoły lub placówki, który kierował szkołą lub placówką przynajmniej jeden rok za:
1) dbałość o wysoki poziom nauczania poprzez odpowiednią organizację pracy szkoły, właściwy dobór programów nauczania, odpowiednie sprawowanie nadzoru pedagogicznego,
2) kształtowanie dobrego klimatu wychowawczego w szkole,
3) sukcesy placówki na skalę województwa,
4) pozyskiwanie środków pozabudżetowych na rzecz szkoły, placówki,
5) stworzenie wraz z zespołem pracowników funkcjonalnej infrastruktury szkolnej, ład, porządek i estetykę na wysokim poziomie,
6) liczny udział uczniów w olimpiadach, konkursach, przeglądach, zawodach sportowych, imprezach środowiskowych, itp.,
7) obecność placówki w gminie, wymierne efekty współpracy z instytucjami społeczno-kulturalnymi oraz organizacjami pozarządowymi,
8) wprowadzanie innowacyjnych zmian służących rozwojowi dzieci i młodzieży,
9) osiągnięcia w pracy nad rozwojem zawodowym pracowników, stałe podnoszenie swoich kwalifikacji,
10) wymierne efekty w zakresie diagnozowania pracy szkoły, placówki,
11) bardzo dobre zarządzanie finansami i majątkiem szkoły, placówki, racjonalne i oszczędne planowanie i wydatkowanie środków budżetowych oraz pozyskiwanie i racjonalne wydatkowanie środków pozabudżetowych.
§ 19. 1.Z wnioskami o przyznanie nagrody Burmistrza dla nauczycieli występują dyrektorzy szkół lub placówek po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej i związków zawodowych działających na terenie szkoły lub placówki. Z wnioskiem na nagrodę Burmistrza dla dyrektora może wystąpić Rada Pedagogiczna.
2. Dyrektorowi szkoły lub placówki nagrodę przyznaje Burmistrz.
3. Z wnioskiem o przyznanie nagrody Burmistrza dla dyrektora szkoły lub placówki może wystąpić wizytator Kuratorium Oświaty w Lublinie sprawujący nadzór pedagogiczny nad daną szkołą lub placówką.
4. Z wnioskami o nagrodę Burmistrza dla nauczycieli mogą występować również gminne struktury związków zawodowych działających w oświacie.
5. Wniosek o przyznanie nagrody Burmistrza lub dyrektora należy przedstawić w terminie do 15 września.
6. Przyznanie nagrody potwierdza się okolicznościowym dyplomem, a jego kopię umieszcza się w teczce akt osobowych nauczyciela.
7. Nagrody Burmistrza i dyrektora przyznawane są z okazji Dnia Edukacji Narodowej.
8. Lista nauczycieli nagrodzonych z okazji Dnia Edukacji Narodowej ogłaszana jest do dnia 4 października przez Burmistrza a do dnia 8 października przez Dyrektora.
Rozdział VIII
Postanowienia końcowe
§ 20. Regulamin w Rozdziale I-VI został uzgodniony, w Rozdziale VII zaopiniowany z Zarządem Oddziału Związku Nauczycielstwa Polskiego w Tomaszowie Lubelskim i Organizacją Międzyzakładową NSZZ ,,Solidarność" Pracowników Oświaty w Zamościu.
Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00