Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Małopolskiego rok 2010 nr 675 poz. 5683

Uchwała nr XLVIII/420/2010 Rady Powiatu w Bochni

z dnia 27 października 2010r.

w sprawie uchwalenia Statutu Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Bochni

w sprawie uchwalenia Statutu Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Bochni.

Na podstawie art. 12 pkt. 11 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym (t. jedn. Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1592 z późn. zm.) oraz art. 105 pkt. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych (Dz. U. z 2009 r. Nr 157, poz. 1241 z późn. zm.) i art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz. U. z 2009 r. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.), Rada Powiatu w Bochni uchwala, co następuje:

§ 1. Uchwala się Statut Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Bochni jak w załączniku do niniejszej uchwały.

§ 2. Uchyla się Uchwałę Nr XXXIII/281/06 Rady Powiatu w Bochni z dnia 29 czerwca 2006 roku w sprawie uchwalenia Statutu Powiatowego Centrum Pomocy Rodzienie w Bochni.

§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Zarzadowi Powiatu w Bochni i Dyrektorowi Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Bochni.

§ 4. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Małopolskiego.

Przewodniczący Rady Powiatu w Bochni


Ryszard Rozenbajgier


Załącznik do Uchwały Nr XLVIII/420/2010
Rady Powiatu w Bochni
z dnia 27 października 2010 r.

STATUT POWIATOWEGO CENTRUM POMOCY RODZINIE W BOCHNI

Rozdział 1.
POSTANOWIENIA OGÓLNE

§ 1. Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Bochni działa na podstawie:

1) niniejszego statutu,

2) regulaminu uchwalonego Uchwałą Nr385/2009 Zarządu Powiatu w Bochni z dnia 16 luty 2009 r.,

3) ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (t. jedn. z 2001 r. Dz.U. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.),

4) ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2009 r. Nr 157, poz.1240 z późn. zm.),

5) ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (t. jedn. Dz. U. z 2009 r. Nr 175 poz. 1362 z późn. zm.).

6) ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (t. jedn. Dz. U. z 2008 r. Nr 14, poz.92),

7) innych powszechnie obowiązujących przepisów.

§ 2. Ilekroć w Statucie jest mowa o:

Powiecie - należy przez to rozumieć Powiat Bocheński

Radzie Powiatu - należy przez to rozumieć Radę Powiatu w Bochni

Zarządzie Powiatu - należy przez to rozumieć Zarząd Powiatu w Bochni

Staroście - należy przez to rozumieć Starostę Bocheńskiego

Centrum - należy przez to rozumieć Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Bochni

Dyrektorze - należy przez to rozumieć Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Bochni

Referacie - należy przez to rozumieć komórki organizacyjne funkcjonujące w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Bochni.

§ 3. 1. Centrum jest samodzielną jednostką organizacyjno-budżetową Powiatu Bocheńskiego, wchodzącą w skład administracji zespolonej, utrzymywaną z budżetu powiatu, wykonującą powiatowe zadania pomocy społecznej,

2. Centrum działa na obszarze powiatu bocheńskiego,

3. Siedzibą Centrum jest miasto Bochnia.

Rozdział 2.
ZAKRES DZIAŁANIA CENTRUM

§ 4. 1. Centrum realizuje zadania z zakresu pomocy społecznej, wynikającej z ustawy o pomocy społecznej, do której należą:

1) zadania własne powiatu,

2) zadania z zakresu administracji rządowej.

2. Centrum realizuje także zadania określone w ustawie o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych oraz w przepisach szczegółowych.

3. W celu realizacji zadań z zakresu pomocy społecznej Centrum współpracuje na zasadach partnerstwa, pomocniczości, równego dostępu, efektywności ekonomicznej z:

1) organami administracji rządowej i samorządowej,

2) organizacjami społecznymi, fundacjami, stowarzyszeniami, pracodawcami oraz osobami fizycznymi i prawnymi,

3) Kościołem Katolickim, innymi kościołami, związkami wyznaniowymi.

4. Centrum może zlecić innym podmiotom realizacje określonych zadań w trybie i na zasadach ustalonych przez Radę Powiatu.

5. Szczegółowy zakres działania i organizację Centrum określa Regulamin Organizacyjny, zatwierdzony Uchwałą Zarządu Powiatu.

Rozdział 3.
ORGANIZACJA I ZARZADZANIE

§ 5. 1. Działalnością Centrum kieruje Dyrektor, w ramach upoważnienia udzielonego przez Zarząd Powiatu, na zasadzie jednoosobowego kierownictwa i ponosi odpowiedzialność za wyniki tego działania; zapewnia warunki sprawnej organizacji pracy oraz praworządnego i efektywnego funkcjonowania.

2. Dyrektor Centrum jest zatrudniany i zwalniany przez Zarząd Powiatu Bocheńskiego.

3. Dyrektor reprezentuje Centrum na zewnątrz i jest przełożonym zatrudnionych w nim pracowników.

4. Dyrektor Centrum odpowiada za realizację jego zadań statutowych, a zwłaszcza za:

1) określenie i wdrożenie określonej struktury organizacyjnej,

2) dobór kadr i podział zadań,

3) współpracę z organami administracji samorządowej, rządowej i pozarządowej,

4) kładanie corocznych sprawozdań z działalności PCPR i przedstawienie wykazu potrzeb w zakresie pomocy społecznej.

5. Do kompetencji Dyrektora Centrum należy także:

1) wytaczanie na rzecz obywateli powództwa o roszczenia alimentacyjne.

2) wydawanie z upoważnienia starosty decyzji administracyjnych, w indywidualnych sprawach z zakresu pomocy społecznej oraz rehabilitacji osób niepełnosprawnych, należących do właściwości powiatu;

3) zawieranie i rozwiązywanie z upoważnienia Starosty umów cywilnoprawnych z rodzinami zastępczymi w sprawie powierzenia dziecka.

6. Ponadto Dyrektor Centrum ma obowiązek:

1) współpracy z Sądem w sprawach dotyczących opieki i wychowania dzieci pozbawionych całkowicie lub częściowo opieki rodzicielskiej,

2) przedkładanie sądowi conajmniej raz w roku wykazu rodzin zastępczych,

3) składanie Radzie Powiatu corocznych sprawozdań z działalności Centrum oraz przedstawiania wykazu potrzeb w zakresie pomocy społecznej.

§ 6. 1. W strukturze organizacyjnej Centrum wyodrębnia się:

1) referat organizacyjny i pomocy społecznej,

2) referat finansowo-księgowy,

3) referat d/s PFRON, w tym:

- Ośrodek Informacji dla Osób Niepełnosprawnych.

2. Przy Centrum działa powołany przez Starostę Bocheńskiego, na wniosek Dyrektora Centrum, Powiatowy Zespół do spraw Orzekania o Niepełnosprawności

3. Zakres zadań poszczególnych zespołów i referatów Centrum oraz zasady ich funkcjonowania określa Dyrektor Centrum.

Rozdział 4.
PRZEPISY KONCOWE

§ 7. 1. Wszelkie zmiany niniejszego statutu wymagają formy pisemnej i mogą być dokonywane w trybie i na zasadach właściwych dla jego uchwalenia.

2. Statut wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Małopolskiego.

Przewodniczący Rady Powiatu w Bochni


Ryszard Rozenbajgier

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00