Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Małopolskiego rok 2010 nr 658 poz. 5446

Sprawozdanie nr 1 Załącznik do Uchwały Nr XXXII/184/10 Rady Gminy Łukowica

z dnia 26 kwietnia 2010r.


INFORMACJA Z WYKONANIA BUDŻETU GMINY ŁUKOWICA za 2009 rok
I Wstęp.
1) Budżet Gminy Łukowica na 2009 rok został uchwalony w dniu 26 stycznia 2009 r. uchwałą Nr XXII/114/09 Rady Gminy Łukowica.
2) Podstawą opracowania informacji z wykonania budżetu za 2009 rok jest art. 30 ust. 2 pkt. 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591 z późn. zm.), art. 199 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2005 r. Nr 249 poz. 2104 z późn. zm.) oraz art. 13 pkt. 5 ustawy z dnia 7 października 1992 roku o Regionalnych Izbach Obrachunkowych (Dz. U. z 1992 Nr 85 poz. 428 z późn. zm.).

II Informacje ogólne.

Gmina Łukowica realizuje określone zadania, poprzez następujące jednostki organizacyjne Gminy:
1) Przedszkole Samorządowe w Łukowicy,
2) Szkoła Podstawowa w Jadamwoli,
3) Szkoła Podstawowa w Jastrzębiu,
4) Szkoła Podstawowa w Łukowicy,
5) Szkoła Podstawowa w Młyńczyskach,
6) Zespół Szkół w Przyszowej,
7) Szkoła Podstawowa Nr 2 w Przyszowej,
8) Szkoła Podstawowa w Roztoce,
9) Szkoła Podstawowa w Stroniu,
10) Szkoła Podstawowa w Świdniku,
11) Gimnazjum w Łukowicy,
12) Gminny Ośrodek Kultury w Łukowicy,
13) Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Łukowicy,
14) Gminny Zespół Ekonomiczno-Administracyjny Szkół w Łukowicy.

III Budżet Gminy Łukowica. Budżet Gminy Łukowica wg uchwały budżetowej wynosił:

Dochody: 25.088.787,00 zł
Wydatki: 25.088.787,00 zł
Przychody: 0,00 zł
Rozchody: 0,00 zł

W wyniku podjętych w czasie roku przez Radę Gminy uchwał oraz podjętych przez Wójta zarządzeń budżet Gminy na dzień 31 grudnia 2009 r. kształtował się następująco:

Dochody: 27.048.675,10 zł
Wydatki: 29.330.616,10 zł
Przychody: 2.310.941,00 zł
Rozchody: 29.000,00 zł

Zmiany planu dochodów były wynikiem zwiększenia kwot dotacji celowych z budżetu państwa na zadania z zakresu administracji rządowej oraz dotacji celowych przekazanych z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin, a także wpływów z opłat za wydawanie zezwoleń na sprzedaż alkoholu, z najmu i dzierżaw składników majątkowych gminy, usług oraz podatków i opłat.
W trakcie roku wprowadzono plan przychodów w kwocie 2.310.941,00 zł, z czego 1.289.182,00 zł zaplanowano na pożyczki zaciągane w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Krakowie, a 1.021.759,00 zł to planowana nadwyżka z lat ubiegłych. Rozchody w wysokości 29.000,00 zł zaplanowano na spłatę pożyczek.

IV Realizacja budżetu Gminy.

Na dzień 31 grudnia 2009 wykonanie budżetu Gminy Łukowica przedstawia się następująco:
Wyszczególnienie Plan Wykonanie Wskaźnik %
Dochody 27.048.675,10 26.933.866,68 99,58
Wydatki 29.330.616,10 27.435.630,62 93,54
Przychody 2.310.941,00 1.644.165,92 71,15
Rozchody 29.000,00 13.626,00 46,99
Niskie wykonanie przychodów i rozchodów wynika z faktu, iż dwie z zaplanowanych pożyczek z WFOŚiGW planowanych wstępnie na rok 2009, ze względu na przeciągające się kwestie formalne zostaną zaciągnięte w roku 2010.
Szczegółowa informacja dot. przychodów i rozchodów została przedstawiona w dalszej części sprawozdania.

V Dochody.

Planowane dochody zrealizowano w kwocie 26.933.866,68 zł, co stanowi 99,58 % ogółem planowanych dochodów. Szczegółowe wykonanie dochodów przedstawia poniższa część tabelaryczna.

Część tabelaryczna

DZIAŁ ROZDZIAŁ § NAZWA PLAN WYKONANIE WSKAŹNIK %
010 Rolnictwo i łowiectwo 83.035,69 83.035,69 100
01095 Pozostała działalność 83.035,69 83.035,69 100
Dochody bieżące 83.035,69 83.035,69 100
2010 Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami 83.035,69 83.035,69 100
020 Leśnictwo 1.100,38 1.100,38 100,00
02001 Gospodarka leśna 1.100,38 1.100,38 100,00
Dochody bieżące 1.100,38 1.100,38 100,00
0750 Dochody z najmu i dzierżawy składników majątkowych Skarbu Państwa, jednostek samorządu terytorialnego lub innych jednostek zaliczanych do sektora finansów publicznych oraz innych umów o podobnym charakterze 1.100,38 1.100,38 100,00
400 Wytwarzanie i zaopatrywanie w energię elektryczną, gaz i wodę 49.407,17 49.407,17 100,00
40002 Dostarczanie wody 49.407,17 49.407,17 100,00
Dochody bieżące 49.407,17 49.407,17 100,00
0690 Wpływy z różnych opłat 1.400,00 1.400,00 100,00
0830 Wpływy z usług 47.595,16 47.595,16 100,00
0920 Pozostałe odsetki 412,01 412,01 100,00
600 Transport i łączność 513.230,00 513.230,00 100,00
60016 Drogi publiczne gminne 122.230,00 122.230,00 100,00
Dochody bieżące 122.230,00 122.230,00 100,00
2700 Środki na dofinansowanie własnych zadań bieżących gmin, powiatów, samorządów województw, pozyskane z innych źródeł 122.230,00 122.230,00 100,00
60078 Usuwanie skutków klęsk żywiołowych 391.000,00 391.000,00 100,00
Dochody bieżące 391.000,00 391.000,00 100,00
2030 Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin 391.000,00 391.000,00 100,00
700 Gospodarka mieszkaniowa 219.311,44 219.311,44 100,00
70005 Gospodarka gruntami i nieruchomościami 191.413,44 191.413,44 100,00
Dochody bieżące 191.413,44 191.413,44 100,00
0470 Wpływy z opłat za zarząd, użytkowanie i użytkowanie wieczyste nieruchomości 4.625,10 4.625,10 100,00
0750 Dochody z najmu i dzierżawy składników majątkowychSkarbu Państwa, jednostek samorządu terytorialnego lub innych jednostek zaliczanych do sektora finansów publicznych oraz innych umów o podobnym charakterze 174.573,04 174.573,04 100,00
0830 Wpływy z usług 11.608,28 11.608,28 91,23
0920 Pozostałe odsetki 607,02 607,02 24,96
Dochody majątkowe 27.898,00 27.898,00 100,00
0870 Wpływy ze sprzedaży składników majątkowych 27.898,00 27.898,00 100,00
750 Administracja publiczna 430.209,69 430.209,69 100,00
75011 Urzędy wojewódzkie 59.718,00 59.718,00 100,00
Dochody bieżące 59.718,00 59.718,00 100,00
2010 Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami 59.107,00 59.107,00 100,00
2360 Dochody jednostek samorządu terytorialnego związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami 611,00 611,50 100,00
75023 Urzędy gmin 370.491,69 370.491,69 100,00
Dochody bieżące 370.491,69 370.491,69 100,00
0920 Pozostałe odsetki 54.724,31 54.724,31 100,00
0970 Wpływy z różnych dochodów 315.767,38 315.767,38 100,00
751 Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa 13.795,00 13.795,00 100,00
75101 Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa 1.400,00 1.400,00 100,00
Dochody bieżące 1.400,00 1.400,00 100,00
2010 Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami 1.400,00 1.400,00 100,00
75113 Wybory do Parlamentu Europejskiego 12.395,00 12.395,00 100,00
Dochody bieżące 12.395,00 12.395,00 100,00
2010 Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami 12.395,00 12.395,00 100,00
754 Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa 300,00 300,00 100,00
75414 Obrona cywilna 300,00 300,00 100,00
Dochody bieżące 300,00 300,00 100,00
2010 Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami 300,00 300,00 100,00
756 Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem 2.489.148,94 2.398.577,65 96,36
75601 Wpływy z podatku od osób fizycznych 1.681,13 3.175,33 188,88
Dochody bieżące 1.681,13 3.175,33 188,88
0350 Podatek od działalności gospodarczej osób fizycznych, opłacany w formie karty podatkowej 1.679,13 3.175,33 188,88
0910 Odsetki od nieterminowych wpłat z tytułu podatków i opłat 2,00 2,00 100,00
75615 Wpływy z podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od czynności cywilnoprawnych, podatków i opłat lokalnych od osób prawnych i innych jednostek organizacyjnych 367.180,10 367.180,10 100,00
Dochody bieżące 367.180,10 367.180,10 100,00
0310 Podatek od nieruchomości 366.370,60 366.108,60 99,93
0320 Podatek rolny 130,80 173,10 132,34
0330 Podatek leśny 659,70 879,40 133,30
0500 Podatek od czynności cywilnoprawnych 19,00 19,00 100,00
75616 Wpływy z podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od spadków i darowizn, podatku od czynności cywilnoprawnych oraz podatków i opłat lokalnych od osób fizycznych 553.035,84 592.963,87 107,22
Dochody bieżące 553.035,84 592.963,87 107,22
0310 Podatek od nieruchomości 213.826,43 213.822,47 100,00
0320 Podatek rolny 70.161,80 70.160,49 100,00
0330 Podatek leśny 50.115,57 50.114,64 100,00
0340 Podatek od środków transportowych 116.679,16 116.679,16 100,00
0360 Podatek od spadków i darowizn 19.453,50 21.495,50 110,50
0410 Wpływy z opłaty skarbowej 518,00 518,00 100,00
0430 Wpływy z opłaty targowej 2.750,00 2.750,00 100,00
0500 Podatek od czynności cywilnoprawnych 78.000,00 115.537,23 148,12
0910 Odsetki od nieterminowych wpłat z tytułu podatków i opłat 1.531,38 1.882,38 122,92
75618 Wpływy z innych opłat stanowiących dochody jednostek samorządu terytorialnego na podstawie ustaw 125.835,87 125.835,87 100,00
Dochody bieżące 125.835,87 125.835,87 100,00
0410 Wpływy z opłaty skarbowej 19.830,00 19.830,00 100,00
0480 Wpływy z opłat za wydawanie zezwoleń na sprzedaż alkoholu 93.080,35 93.080,35 100,00
0490 Wpływy z innych lokalnych opłat pobieranych przez jednostki samorządu terytorialnego na podstawie odrębnych ustaw 2.153,82 2.153,82 100,00
0590 Wpływy z opłat za koncesje i licencje 10.771,70 10.771,70 100,00
75621 Udziały gmin w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa 1.441.416,00 1.309.422,48 90,84
Dochody bieżące 1.441.416,00 1.309.422,48 90,84
0010 Podatek dochodowy od osób fizycznych 1.437.916,00 1.307.066,00 90,90
0020 Podatek dochodowy od osób prawnych 3.500,00 2.356,48 67,33
758 Różne rozliczenia 15.968.452,00 15.968.452,00 100,00
75801 Część oświatowa subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego 8.972.442,00 8.972.442,00 100,00
Dochody bieżące 8.972.442,00 8.972.442,00 100,00
2920 Subwencje ogólne z budżetu państwa 8.972.442,00 8.972.442,00 100,00
75802 Uzupełnienie subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego 92.257,00 92.257,00 100,00
Dochody bieżące 92.257,00 92.257,00 100,00
2750 Środki na uzupełnienie dochodów gmin 92.257,00 92.257,00 100,00
75807 Część wyrównawcza subwencji ogólnej dla gmin 6.203.294,00 6.203.294,00 100,00
Dochody bieżące 6.203.294,00 6.203.294,00 100,00
2920 Subwencje ogólne z budżetu państwa 6.203.294,00 6.203.294,00 100,00
75831 Część równoważąca subwencji ogólnej dla gmin 700.459,00 700.459,00 100,00
Dochody bieżące 700.459,00 700.459,00 100,00
2920 Subwencje ogólne z budżetu państwa 700.459,00 700.459,00 100,00
801 Oświata i wychowanie 1.258.595,65 1.258.337,73 99,98
80101 Szkoły podstawowe 1.103.045,50 1.102.787,58 99,98
Dochody bieżące: 203.045,50 202.787,58 99,87
0750 Dochody z najmu i dzierżawy składników majątkowych Skarbu Państwa, jednostek samorządu terytorialnego lub innych jednostek zaliczanych do sektora finansów publicznych oraz innych umów o podobnym charakterze 52.686,57 52.686,57 100,00
0970 Wpływy z różnych dochodów 84.358,93 84.358,93 100,00
2030 Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin 66.000,00 65.742,08 99,61
Dochody majątkowe 900.000,00 900.000,00 100,00
6300 Wpływy z tytułu pomocy finansowej udzielanej między jednostkami samorządu terytorialnego na dofinansowanie własnych zadań inwestycyjnych i zakupów inwestycyjnych 900.000,00 900.000,00 100,00
80104 Przedszkola 59.741,70 59.741,70 100,00
Dochody bieżące 59.741,70 59.741,70 100,00
0690 Wpływy z różnych opłat 37.280,00 37.280,00 100,00
0830 Wpływy z usług 22.461,70 22.461,70 100,00
80110 Gimnazja 11.685,01 11.685,01 100,00
Dochody bieżące 11.685,01 11.685,01 100,00
0970 Wpływy z różnych dochodów 11.685,01 11.685,01 100,00
80113 Dowożenie uczniów do szkół 5.500,00 5.500,00 100,00
Dochody bieżące 5.500,00 5.500,00 100,00
0970 Wpływy z różnych dochodów 5.500,00 5.500,00 100,00
80114 Zespoły obsługi ekonomiczno-administracyjnej szkół 8.856,74 8.856,74 100,00
Dochody bieżące 8.856,74 8.856,74 100,00
0920 Pozostałe odsetki 4.598,05 4.598,05 100,00
0970 Wpływy z różnych dochodów 4.258,69 4.258,69 100,00
80148 Stołówki szkolne 66.766,70 66.766,70 100,00
Dochody bieżące 66.766,70 66.766,70 100,00
0970 Wpływy z różnych dochodów 66.766,70 66.766,70 100,00
80195 Pozostała działalność 3.000,00 3.000,00 100,00
Dochody bieżące 3.000,00 3.000,00 100,00
2030 Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwana realizację własnych zadań bieżących gmin 3.000,00 3.000,00 100,00
852 Pomoc społeczna 5.219.903,49 5.196.054,24 99,54
85212 Świadczenia rodzinne, świadczenie z funduszu alimentacyjnego oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego 4.272.167,49 4.271.462,54 99,98
Dochody bieżące 4.272.167,49 4.271.462,54 99,98
2010 Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami 4.265.738,00 4.265.733,47 100,00
2360 Dochody jednostek samorządu terytorialnego związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami 4.759,89 4.759,89 100,00
2910 Wpływy ze zwrotów dotacji wykorzystanych niezgodnie z przeznaczeniem lub pobranych w nadmiernej wysokości 1.633,60 933,18 57,12
85213 Składki na ubezpieczenie zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej, niektóre świadczenia rodzinne oraz za osoby uczestniczące w zajęciach w centrum integracji społecznej 18.801,00 16.935,49 90,08
Dochody bieżące 18.801,00 16.935,49 90,08
2010 Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie 13.801,00 11.996,76 86,93
2030 Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin 5.000,00 4.938,73 98,77
85214 Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe 536.427,00 515.148,46 96,03
Dochody bieżące 536.427,00 515.148,46 96,03
0970 Wpływy z różnych dochodów 3.265,00 3.265,00 100,00
2010 Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami 103.162,00 103.162,00 100,00
2030 Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin 430.000,00 408.721,46 95,05
85219 Ośrodki pomocy społecznej 112.947,00 112.947,00 100,00
Dochody bieżące 112.947,00 112.947,00 100,00
2030 Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin 112.947,00 112.947,00 100,00
85295 Pozostała działalność 279.561,00 279.560,75 100,00
Dochody bieżące 279.561,00 279.560,75 100,00
2023 Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na zadania bieżące realizowane przez gminę na podstawie porozumień z organami administracji rządowej 220.539,00 220.538,75 100,00
2030 Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin 59.022,00 59.022,00 100,00
853 Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej 94.350,28 94.311,94 99,96
85395 Pozostała działalność 94.350,28 94.311,94 99,96
Dochody bieżące 94.350,28 94.311,94 99,96
2008 Dotacje rozwojowe oraz środki na finansowanie Wspólnej Polityki Rolnej 89.606,44 89.569,91 99,96
2009 Dotacje rozwojowe oraz środki na finansowanie Wspólnej Polityki Rolnej 4.743,84 4.742,03 99,96
854 Edukacyjna opieka wychowawcza 577.161,00 577.160,10 100,00
Dochody bieżące 577.161,00 577.160,10 100,00
2030 Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin 577.161,00 577.160,10 100,00
900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska 126.674,37 126.583,65 99,93
90001 Gospodarka ściekowa i ochrona wód 114.133,37 114.042,65 99,92
Dochody bieżące 114.133,37 114.042,65 99,92
0690 Wpływy z różnych opłat 49.660,00 49.660,00 100,00
0830 Wpływy z usług 64.273,37 64.273,37 100,00
0920 Pozostałe odsetki 200,00 109,28 54,64
90002 Gospodarka odpadami 12.541,00 12.541,00 100,00
Dochody bieżące 12.541,00 12.541,00 100,00
0830 Wpływy z usług 12.541,00 12.541,00 100,00
921 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego 4.000,00 4.000,00 100,00
92105 Pozostałe zadania w zakresie kultury 4.000,00 4.000,00 100,00
Dochody bieżące 4.000,00 4.000,00 100,00
2320 Dotacje celowe otrzymane z powiatu na zadania bieżące realizowane na podstawie porozumień (umów) między jednostkamisamorządu terytorialnego 4.000,00 4.000,00 100,00
RAZEM: 27.048.675,10 26.933.866,68 99,58
Część opisowa

Ważniejsze źródła uzyskanych dochodów przez Gminę w roku 2009 wg działów klasyfikacji budżetowej:

Dział 010 Rolnictwo i łowiectwo

Dotacja celowa w kwocie 83.035,69 zł z przeznaczeniem na zwrot ( w pierwszym okresie płatniczym) części podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego, wykorzystywanego do produkcji rolnej przez producentów rolnych oraz pokrycie kosztów postępowania w sprawie jego zwrotu poniesionych przez gminę. Do budżetu wpłynęła cała zaplanowana kwota.

Dział 020 Leśnictwo

Wpływy uzyskane od Nadleśnictwa Stary Sącz za dzierżawę obwodów kół łowieckich: 1.100,38 zł

Dział 400 Wytwarzanie i zaopatrywanie w energię elektryczną, gaz i wodę

Opłaty za korzystanie z wód i urządzeń wodnych: 1.400,00 zł. Pozyskano całą zaplanowaną kwotę.
Wpływy z opłat za dostarczanie wody: 47.595,16 zł. Pozyskano całą zaplanowaną kwotę.

Dział 600 Transport i łączność

Środki z Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych na modernizację i remont dróg dojazdowych do gruntów rolnych: 122.230,00. Pozyskano całą zaplanowaną kwotę.

Dotacja z rezerwy celowej budżetu państwa zaplanowana na dofinansowanie zadań związanych z usuwaniem skutków powodzi z 2008 roku (remont dróg gminnych: 391.000,00 zł. Pozyskano cała zaplanowaną kwotę.

Dział 700 Gospodarka mieszkaniowa

Wpływy z dzierżawy działek będących własnością komunalną Gminy Łukowica: 4.625,10 zł. Pozyskano cała zaplanowaną kwotę.

Dochody z czynszów za mieszkania w bloku wielorodzinnym, będącego własnością Gminy Łukowica oraz za ośrodki zdrowia: 174.573,04 zł. Pozyskano całą zaplanowaną kwotę.

Wpływy z usług za energię elektryczną z ośrodków zdrowia: 11.608,28 zł. Pozyskano całą zaplanowaną kwotę.

Wpływy ze sprzedaży lokalu będącego własnością Gminy: 27.898,00 zł. Pozyskano całą zaplanowaną kwotę.

Dział 750 Administracja publiczna

Dotacja celowa z Urzędu Wojewódzkiego na zadania zlecone ustawami: 59.107,00. Pozyskano całą zaplanowaną kwotę.

Wpływy w postaci 5 % dochodów związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej: 611,50 zł. Pozyskano całą zaplanowaną kwotę.

Wpływy ze zwrotów podatku VAT: 370.491,69 zł. Pozyskano całą zaplanowaną kwotę.

Dział 751 Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa

Dotacja celowa z budżetu państwa na sfinansowanie całokształtu kosztów prowadzenia i aktualizacji rejestru wyborców w gminach: 1.400,00 zł. Pozyskano całą zaplanowaną kwotę.

Dotacja celowa z budżetu państwa przeznaczona na sfinansowanie wydatków związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem wyborów do Parlamentu Europejskiego oraz na wypłatę zryczałtowanych diet dla członków obwodowych komisji wyborczych: 12.395,00 zł. Pozyskano całą zaplanowaną kwotę.

Dział 754 Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa

Dotacja celowa na realizację zadań w zakresie obrony cywilnej: 300,00 zł. Pozyskano całą zaplanowaną kwotę.

Dział 756 Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem

Udziały w podatku dochodowym od osób fizycznych: 1.307.066,00 zł, co stanowi 90,84 % zaplanowanej kwoty.

Udziały w podatku dochodowym od osób prawnych: 2.356,48 zł, co stanowi 67,33 % zaplanowanej kwoty.

Podatek od nieruchomości: 581.002,57 zł. Pozyskano całą zaplanowaną kwotę.

Podatek rolny: 70.333,59 zł. Pozyskano o 42,30 zł więcej niż zaplanowano.

Podatek leśny: 50.994,04 zł. Pozyskano 218,77 zł więcej niż zaplanowano.

Podatek od środków transportowych: 116.679,16 zł. Pozyskano cała zaplanowaną kwotę.

Podatek od działalności gospodarczej osób fizycznych, opłacany w formie karty podatkowej: 3.175,33 zł, co stanowi 188,88 % zaplanowanej kwoty. Wysokie wykonanie wynika z niedoszacowania wpływów z tego podatku.

Podatek od spadków i darowizn: 21.495,50 zł, co stanowi 110,50 % planu.

Wpływy z opłaty skarbowej: 20.348,00 zł. Pozyskano całą zaplanowaną kwotę.

Wpływy z opłaty targowej: 2.750,00 zł. Pozyskano całą zaplanowaną kwotę.

Wpływy z opłat za wydawanie zezwoleń na sprzedaż alkoholu: 93.080,35 zł. Środki te są przeznaczane na przeciwdziałanie alkoholizmowi oraz zwalczanie narkomanii.

Wpływy z innych opłat lokalnych pobieranych przez Gminę: 2.153,82 zł. Pozyskano całą zaplanowaną kwotę.

Podatek od czynności cywilnoprawnych: 115.556,23 zł, co stanowi 148,12 % zaplanowanej kwoty. Wysokie wykonanie w stosunku do planu wynika z niedoszacowania wpływów z tego tytułu.

Wpływy z opłat za koncesje i licencje: 10.771,70 zł. Pozyskano całą zaplanowaną kwotę.

Dział 758 Różne rozliczenia

Subwencje ogólne z budżetu państwa. Do dnia 31.12.2009 r. otrzymano całą zaplanowaną kwotę w wysokości: 15.968.452,00 zł.

Dział 801 Oświata i wychowanie

Dochody z tyt. czynszu z Domu Nauczyciela: 52.686,57 zł. Pozyskano całą zaplanowaną kwotę.

Wpływy z wynajmu sal gimnastycznych na imprezy okolicznościowe oraz od właścicieli sklepików szkolnych: 172.569,33 zł. Pozyskano całą zaplanowaną kwotę.

Wpływy z prowadzenia stołówek: 66.766,70 zł. Pozyskano całą zaplanowaną kwotę.

Dotacja celowa na sfinansowanie zakupu pomocy dydaktycznych do miejsc zabaw w szkołach w ramach Rządowego Programu wspierania w latach 2009-2014 organów prowadzących w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i opieki w klasach I-III szkół podstawowych i ogólnokształcących szkół muzycznych I stopnia "Radosna szkoła": 65.742,09 zł. Pozyskano 99,61 % zaplanowanej kwoty.

Dotacja celowa na sfinansowanie prac komisji kwalifikacyjnych i egzaminacyjnych powołanych do rozpatrzenia wniosków nauczycieli o wyższy stopień awansu zawodowego: 3.000,00 zł. Pozyskano całą zaplanowaną kwotę.

Pomoc z Samorządu Województwa Małopolskiego w ramach działania "Odnowa i rozwój wsi" objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013, na realizację inwestycji "Budowa kompleksu sportowo-rekreacyjnego w Świdniku - etap III."

Dział 852 Pomoc społeczna

Dotacja celowa na świadczenia rodzinne: 4.265.733,47,00 zł. Pozyskano całą zaplanowaną kwotę.

Dochody Gminy związane ze zwrotem zaliczek alimentacyjnych przez dłużników alimentacyjnych: 4.759,89 zł. Pozyskano całą zaplanowaną kwotę.

Dotacje celowe na składki na ubezpieczenie zdrowotne: 16.935,49,00 zł. Pozyskano 90,08 % zaplanowanej kwoty.

Dotacje celowe na zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe: 511.883,46 zł.

Dotacja celowa na pracowników realizujących pracę w środowisku w roku 2009: 112.947,00 zł. Pozyskano całą zaplanowaną kwotę.

Dotacja celowa na pokrycie kosztów świadczeń kwalifikowanych komponentu B2 finansowanych w całości ze środków pochodzących z pożyczki Banku Światowego w ramach Poakcesyjnego Wsparcia Obszarów Wiejskich: 220.538,75 zł.

Dotacja celowa na dofinansowanie realizacji programu wieloletniego "Pomoc państwa w zakresie dożywiania": 59.022,00 zł.

Dział 853 Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej

Dotacja z Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Krakowie na realizację projektu: "Czas na aktywność. Program aktywizacji społecznej i zawodowej w Gminie Łukowica": 94.311,94 zł. Pozyskano 99,96 % zaplanowanej kwoty.

Dział 854 Edukacyjna opieka wychowawcza

Dotacja celowa na dofinansowanie zakupu podręczników dla uczniów w ramach Rządowego programu pomocy uczniom w 2009 r. "Wyprawka szkolna": 577.160,10 zł. Pozyskano całą zaplanowaną kwotę.

Dział 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska

Świadczenie usług w zakresie odbioru ścieków i odpadów komunalnych: 126.583,65 zł, co stanowi 99,93 % planu.
VI Wydatki. Planowane wydatki zrealizowano w kwocie 27.435.630,62 zł, co stanowi 93,54 % ogółem planowanych wydatków. Wydatki majątkowe wykonano w kwocie 4.465.897,35 zł, co stanowi 80,90 % planowanych wydatków majątkowych oraz 16,28 % ogółem wykonanych wydatków. Szczegółowe wykonanie wydatków przedstawia poniższa część tabelaryczna.

Część tabelaryczna.

DZIAŁ ROZDZIAŁ NAZWA PLAN WYKONANIE WSKAŹNIK %
010 Rolnictwo i łowiectwo 104.258,69 86.638,69 83,10
01030 Izby rolnicze 1.323,00 1.323,00 100,00
Wydatki bieżące 1.323,00 1.323,00 100,00
W tym: dotacje 1.323,00 1.323,00 100,00
01095 Pozostała działalność 102.935,69 85.315,69 82,88
Wydatki bieżące 102.935,69 85.315,69 82,88
W tym: wynagrodzenia i pochodne 1.628,15 1.628,15 100,00
400 Wytwarzanie i zaopatrywanie w energię elektryczną, gaz i wodę 256.012,96 243.022,44 94,93
40002 Dostarczanie wody 86.012,96 73.375,79 85,31
Wydatki bieżące 86.012,96 73.375,79 85,31
W tym: wynagrodzenia i pochodne 41.000,00 39.658,61 96,73
Wydatki majątkowe 170.000,00 169.646,65 99,79
600 Transport i łączność 2.913.673,09 2.880.745,59 98,87
60016 Drogi publiczne gminne 2.522.673,09 2.489.745,59 98,69
Wydatki bieżące 2.522.673,09 2.489.745,59 98,69
W tym: wynagrodzenia i pochodne 67.700,00 35.387,50 52,27
60078 Usuwanie skutków klęsk żywiołowych 391.000,00 391.000,00 100,00
Wydatki bieżące 391.000,00 391.000,00 100,00
700 Gospodarka mieszkaniowa 1.245.291,65 577.983,22 46,41
70004 Różne jednostki obsługi gospodarki mieszkaniowej 1.042.800,00 457.575,24 43,88
Wydatki bieżące 457.800,00 177.628,93 38,80
W tym: wynagrodzenia i pochodne 3.500,00 0,00 0,00
Wydatki majątkowe 585.000,00 279.946,31 47,85
70005 Gospodarka gruntami i nieruchomościami 202.491,65 120.407,98 59,46
Wydatki bieżące 202.491,65 120.407,98 59,46
W tym: dotacje 242,00 240,14 99,23
Wynagrodzenia i pochodne 20.000,00 2.571,00 12.86
710 Działalność usługowa 50.000,00 40.000,00 80,00
71004 Plany zagospodarowania przestrzennego 50.000,00 40.000,00 80,00
Wydatki bieżące 50.000,00 40.000,00 80,00
750 Administracja publiczna 1.784.071,16 1.638.038,33 91,81
75011 Urzędy wojewódzkie 148.107,00 117.976,12 79,66
Wydatki bieżące 148.107,00 117.976,12 79,66
W tym: wynagrodzenia i pochodne 130.865,76 103.632,54 79,19
75022 Rady gmin 84.647,09 78.092,09 92,26
Wydatki bieżące 84.647,09 78.092,09 92,26
75023 Urzędy gmin 1.546.535,07 1.437.584,22 92,96
Wydatki bieżące 1.516.977,52 1.408.026,67 92,82
W tym: wynagrodzenia i pochodne 1.153.895,52 1.139.353,00 98,74
Wydatki majątkowe 29.557,55 29.557,55 100,00
75075 Promocja jednostek samorządu terytorialnego 4.782,00 4.385,90 91,72
Wydatki bieżące 4.782,00 4.385,90 91,72
751 Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa 13.795,00 13.795,00 100,00
75101 Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa 1.400,00 1.400,00 100,00
Wydatki bieżące 1.400,00 1.400,00 100,00
W tym: wynagrodzenia i pochodne 1.400,00 1.400,00 100,00
75113 Wybory do Parlamentu Europejskiego 12.395,00 12.395,00 100,00
Wydatki bieżące 12.395,00 12.395,00 100,00
W tym: wynagrodzenia i pochodne 2.679,31 2.679,31 100,00
752 Obrona narodowa 1.000,00 0,00 0,00
75212 Pozostałe wydatki obronne 1.000,00 0,00 0,00
Wydatki bieżące 1.000,00 0,00 0,00
754 Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa 195.184,09 177.964,22 91,18
75403 Jednostki terenowe Policji 6.320,00 6.320,00 100,00
Wydatki bieżące 6.320,00 6.320,00 100,00
75412 Ochotnicze straże pożarne 183.064,09 170.987,19 93,40
Wydatki bieżące 132.564,09 120.487,19 90,89
Wydatki majątkowe 50.500,00 50.500,00 100,00
75414 Obrona cywilna 3.800,00 657,03 17,29
Wydatki bieżące 3.800,00 657,03 17,29
W tym: wynagrodzenia i pochodne 3.800,00 657,03 17,29
75421 Zarządzanie kryzysowe 2.000,00 0,00 0,00
Wydatki bieżące 2.000,00 0,00 0,00
756 Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem 56,407,50 56.049,50 99,37
75647 Pobór podatków, opłat i niepodatkowych należności budżetowych 56.407,50 56.049,50 99,37
Wydatki bieżące 56.407,50 56.049,50 99,37
W tym: wynagrodzenia i pochodne 18.000,00 17.642,00 98,01
757 Obsługa długu publicznego 15.000,00 4.424,13 29,49
75702 Obsługa papierów wartościowych, kredytów i pożyczek jednostek samorządu terytorialnego 15.000,00 4.424,13 29,49
Wydatki bieżące 15.000,00 4.424,13 29,49
Obsługa długu 15.000,00 4.424,13 29,49
758 Różne rozliczenia 15.000,00 0,00 0,00
75818 Rezerwy ogólne i celowe 15.000,00 0,00 0,00
Wydatki bieżące 15.000,00 0,00 0,00
801 Oświata i wychowanie 12.889.086,39 12.699.826,77 98,53
80101 Szkoły podstawowe 8.929.726,00 8.772.429,11 98,24
Wydatki bieżące 6.397.186,00 6.353.916,03 99,32
W tym: wynagrodzenia i pochodne 5.026.933,00 4.986.241,55 99,19
Wydatki majątkowe 2.532.540,00 2.418.513,08 95,50
80103 Oddziały przedszkolne w szkołach podstawowych 598.902,00 593.596,65 99,11
Wydatki bieżące 598.902,00 593.596,65 99,11
W tym: wynagrodzenia i pochodne 490.048,00 485.030,92 98,98
80104 Przedszkola 274.963,00 274.953,30 100,00
Wydatki bieżące 274.963,00 274.953,30 100,00
W tym: wynagrodzenia i pochodne 203.137,00 203.134,10 100,00
80110 Gimnazja 2.336.212,39 2.309.585,13 98,86
Wydatki bieżące 2.336.212,39 2.309.585,13 98,86
W tym: wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń 1.910.623,00 1.886.370,71 98,73
80113 Dowożenie uczniów do szkół 172.308,00 172.305,52 100,00
Wydatki bieżące 172.308,00 172.305,00 100,00
80114 Zespoły obsługi ekonomiczno-administracyjnej szkół 391.793,00 391.786,99 100,00
Wydatki bieżące 391.793,00 391.786,99 100,00
W tym: wynagrodzenia i pochodne 310.089,00 310.086,80 100,00
80146 Dokształcanie i doskonalenie nauczycieli 47.489,00 47.479,05 99,98
Wydatki bieżące 47.489,00 47.479,05 99,98
80148 Stołówki szkolne 119.893,00 119.891,02 100,00
Wydatki bieżące 119.893,00 119.891,02 100,00
W tym: wynagrodzenia i pochodne 47.699,00 47.697,30 100,00
80195 Pozostała działalność 17.800,00 17.800,00 100,00
Wydatki bieżące 17.800,00 17.800,00 100,00
W tym: wynagrodzenia i pochodne 396,00 396,00 100,00
851 Ochrona zdrowia 93.080,35 40.338,31 43,34
85153 Zwalczanie narkomanii 3.000,00 557,84 18,59
Wydatki bieżące 3.000,00 557,84 18,59
85154 Przeciwdziałanie alkoholizmowi 90.080,35 39.780,47 44,16
Wydatki bieżące 90.080,35 39.780,47 44,16
W tym: wynagrodzenia i pochodne 8.200,00 5.069,00 61,82
852 Pomoc społeczna 5.784.773,52 5.760.835,89 99,59
85202 Domy pomocy społecznej 69.636,00 69.635,73 100,00
Wydatki bieżące 69.636,00 69.635,73 100,00
85212 Świadczenia rodzinne, świadczenie z funduszu alimentacyjnego oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe 4.267.371,60 4.266.666,65 99,98
Wydatki bieżące 4.267.371,60 4.266.666,65 99,98
W tym: dotacje 1.633,60 933,18 57,12
Wynagrodzenia i pochodne 134.839,00 134.838,45 100,00
85213 Składki na ubezpieczenie zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej, niektóre świadczenia rodzinne oraz za osoby uczestniczące w zajęciach w centrum integracji społecznej 18.801,00 16.935,49 90,08
Wydatki bieżące 18.801,00 16.935,49 90,08
W tym: wynagrodzenia i pochodne 18.801,00 16.935,49 90,08
85214 Zasiłki i pomoc w naturze 656.101,97 634.823,43 96,76
Wydatki bieżące 656.101,97 634.823,43 96,76
85215 Dodatki mieszkaniowe 18.565,00 18.564,19 100,00
Wydatki bieżące 18.565,00 18.564,19 100,00
85219 Ośrodki pomocy społecznej 346.221,00 346.213,90 100,00
Wydatki bieżące 346.221,00 346.213,90 100,00
W tym: wynagrodzenia i pochodne 265.339,00 265.336,94 100,00
85228 Usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze 86.726,00 86.646,55 99,91
Wydatki bieżące 86.726,00 86.646,55 99,91
W tym: wynagrodzenia i pochodne 82.592,00 82.514,44 99,91
85295 Pozostała działalność 321.350,95 321.349,95 100,00
Wydatki bieżące 321.350,95 321.349,95 100,00
W tym: wynagrodzenia i pochodne 82.789,39 82.789,39 100,00
853 Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej 105.419,31 105.380,97 99,96
85395 Pozostała działalność 105.419,31 105.380,97 99,96
Wydatki bieżące 105.419,31 105.380,97 99,96
W tym: wynagrodzenia i pochodne 43.165,00 43.126,66 99,91
854 Edukacyjna opieka wychowawcza 670.764,00 670.000,82 99,89
85401 Świetlice szkolne 81.781,00 81.019,20 99,07
Wydatki bieżące 81.781,00 81.019,20 99,07
W tym: wynagrodzenia i pochodne 68.406,00 67.645,00 98,89
85404 Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka 11.322,00 11.321,52 100,00
Wydatki bieżące 11.322,00 11.321,52 100,00
85415 Pomoc materialna dla uczniów 577.161,00 577.160,10 100,00
Wydatki bieżące 577.161,00 577.160,10 100,00
85446 Dokształcanie i doskonalenie nauczycieli 500,00 500,00 100,00
Wydatki bieżące 500,00 500,00 100,00
900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska 2.602.210,09 1.943.906,74 74,70
90001 Gospodarka ściekowa i ochrona wód 2.271.665,29 1.662.589,90 73,19
Wydatki bieżące 177.183,29 166.310,50 93,86
W tym: wynagrodzenia i pochodne 46.043,03 45.904,23 99,70
Wydatki majątkowe 2.094.482,00 1.496.279,40 71,44
90002 Gospodarka odpadami 41.519,71 30.389,27 73,19
Wydatki bieżące 41.519,71 30.389,27 73,19
W tym: wynagrodzenia i pochodne 1.500,00 1.500,00 100,00
90004 Utrzymanie zieleni w miastach i gminach 48.000,00 46.280,40 96,42
Wydatki bieżące 48.000,00 46.280,40 96,42
90006 Ochrona gleby i wód podziemnych 1.000,00 999,00 99,90
Wydatki bieżące 1.000,00 999,00 99,90
90015 Oświetlenie ulic, placów i dróg 218.570,73 182.193,81 83,36
Wydatki bieżące 218.570,73 182.193,81 83,36
90095 Pozostała działalność 21.454,36 21.454,36 100,00
Wydatki majątkowe 21.454.36 21.454,36 100,00
921 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego 505.588,30 466.680,00 92,30
92105 Pozostałe zadania w zakresie kultury 10.000,00 8.000,00 80,00
Wydatki bieżące 10.000,00 8.000,00 80,00
92109 Domy i ośrodki kultury, świetlice i kluby 282.588,30 245.680,00 86,94
Wydatki bieżące 245.680,00 245.680,00 100,00
W tym: dotacje 245.680,00 245.680,00 100,00
Wydatki majątkowe 36.908,30 0,00 0,00
92116 Biblioteki 193.000,00 193.000,00 100,00
Wydatki bieżące 193.000,00 193.000,00 100,00
W tym: dotacje 193.000,00 193.000,00 100,00
92120 Ochrona zabytków i opieka nad zabytkami 20.000,00 20.000,00 100,00
Wydatki bieżące 20.000,00 20.000,00 100,00
W tym: dotacje 20.000,00 20.000,00 100,00
926 Kultura fizyczna i sport 30.000,00 30.000,00 100,00
92605 Zadania w zakresie kultury fizycznej i sportu 30.000,00 30.000,00 100,00
Wydatki bieżące 30.000,00 30.000,00 100,00
W tym: dotacje 30.000,00 30.000,00 100,00
RAZEM: 29.330.616,10 27.435.630,62 93,54
Część opisowa

Szczegółowe wykonanie wydatków w poszczególnych działach przedstawiono poniżej:

Dział 010 Rolnictwo i łowiectwo

2% wpływów uzyskanych z podatku rolnego (1.323,00 zł) przekazano na rzecz izb rolniczych. Wydatkowano całą zaplanowaną kwotę.

Wydatki w kwocie 83.035,69 zł dotyczą wypłat części podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej przez producentów rolnych oraz na pokrycie kosztów postępowania w sprawie jego zwrotu poniesionych przez gminę. Jest to zadanie zlecone i wypłacane z otrzymanej od wojewody dotacji celowej.

Pozostała kwota (2.280,00 zł) została wydatkowana na zakup usług dla potrzeb rolnictwa.

Dział 400 Wytwarzanie i zaopatrywanie w energię elektryczną, gaz i wodę

Wydatki bieżące w kwocie 243.022,44 zł przeznaczono na wypłatę wynagrodzeń dla konserwatorów wodociągu wiejskiego (39.658,61 zł), zakup materiałów i środków czystości oraz energii. Wykonanie planu na poziomie 85,31 % wynika z nieco niższych kosztów utrzymania wodociągu niż pierwotnie zakładano.

Wydatki majątkowe w kwocie 169.646,65 zł przeznaczono na budowę sieci wodociągowej w Łukowicy. Zadanie zostało wykonane.

Dział 600 Transport i łączność

Wydatki w rozdziale 60016 Drogi publiczne gminne wykonane w kwocie ogółem 2.489.745,59 zł przeznaczono na utrzymanie i remonty dróg gminnych oraz mostów, w tym na zakup piasku, żwiru itp. materiałów budowlanych, usługi transportowe (żwiru) oraz wypłacone wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń dla konserwatora dróg (39.658,61 zł) i na odpisy funduszu świadczeń socjalnych, a także na budowę chodników, czyszczenie rowów oraz wykonanie podbudowy tłuczniowej bitumicznej na drogach gminnych.

W rozdziale 60078 Usuwanie skutków klęsk żywiołowych wydano 100 % zaplanowanych środków (391.000,00 zł) na usuwanie skutków powodzi z lat 2008-2009. Środki na ten cel pozyskano z Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji Biuro ds. Usuwania Skutków Klęsk Żywiołowych.

Dział 700 Gospodarka mieszkaniowa

Wydatki bieżące w wysokości 298.036,91 zł przeznaczono na wynagrodzenia wypłacane na podstawie umowy zlecenia (2.571,00 zł), zakup opału do budynku wielorodzinnego w Łukowicy oraz Ośrodka Zdrowia, opłaty za energię elektryczną, usługi telekomunikacyjne, a także transport i wywóz fekalii, wywóz śmieci oraz zakup środków czystości. Niskie wykonanie planu z tyt. Wynagrodzeń wynika z niższej liczby zawieranych umów zlecenia niż wstępnie planowano.

W rozdziale 70004 Różne jednostki obsługi gospodarki mieszkaniowej zaplanowano wydatki majątkowe w wys. 585.000,00 zł na przebudowę z nadbudową Ośrodka Zdrowia w Łukowicy i Przyszowej. Rzeczywiste wydatki z tego tyt. wyniosły jednakże 279.946,31 zł, co stanowi 47,85 % pierwotnie założonego planu.

Dział 710 Działalność usługowa

W rozdziale 71004 Plany zagospodarowania przestrzennego zaplanowano kwotę w wys. 50.000,00 zł na wykonanie kompletnego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Łukowica. Całkowity koszt zadania wyniósł 40.000,00 zł, co stanowi 80 % planu.

Dział 750 Administracja publiczna

Na zadania w zakresie administracji rządowej (zadania Wojewody) zrealizowano wydatki w kwocie: 117.976,12 zł (wynagrodzenia, pochodne od wynagrodzeń, zfśs, zakup środków czystości, zakup materiałów biurowych). Z czego część pokryta została z dotacji na zadania zlecone w wys. 59.107,00 zł.

Na działalność Rady Gminy Łukowica przeznaczono 78.092,09 zł. Wydatki w tym rozdziale zrealizowano na diety dla Radnych, Przewodniczącej Rady, Komisji Rady oraz na zwrot za delegacje służbowe, a także na zakup materiałów biurowych dla Rady Gminy i członków Komisji.

Na działalność Urzędu Gminy wydano kwotę 1.437.584,22 zł, w tym na wydatki bieżące 1.408.026,67 zł. 80,92 % tej kwoty stanowiły wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń. Pozostałe wydatki bieżące zostały poniesione na zwroty za delegacje służbowe, zakup materiałów biurowych, środków czystości, zakup opału, usługi kominiarskie, przesyłki listowe oraz zakup wyposażenia.

Wydatkowano również kwotę 29.557,55 zł na zakup oprogramowania komputerowego, laptopa i kserokopiarki dla Urzędu Gminy.

Na promocję gminy wydano kwotę 4.385,90 zł.

Dział 751 Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa

Wydatki w kwocie 1.400,00 zaplanowano na aktualizację stałego rejestru wyborców. Zrealizowano 100 % założonego planu.

Kwota w wys. 12.395,00 została przeznaczona na wydatki związane z wyborami do Parlamentu Europejskiego tj. uzupełnienie wyposażenia lokali wyborczych, wydatki kancelaryjne, obsługę obwodowych komisji wyborczych oraz druk obwieszczeń oraz wypłatę zryczałtowanych diet dla członków obwodowych komisji wyborczych.

Dział 752 Obrona narodowa

Wydatki obronne zaplanowano w wys. 1.000,00 zł. Nie wykonano wydatków w tym dziale ze względu na brak zapotrzebowania na tego typu wydatki w roku 2009.

Dział 754 Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa

2.000,00 zł wydano na Fundusz Wsparcia Policji z przeznaczeniem na zakup paliwa do pojazdu służbowego obsługującego Gminę Łukowica. Natomiast kwotę w wys. 4.320,00 zł wydano na wsparcie Policji celem wprowadzenia dodatkowych patroli pieszych dla poprawienia bezpieczeństwa obywateli przebywających na terenie Gminy w okresie sezonu letniego. Powyższą kwotę przekazano na Fundusz Wsparcia Policji.

Wydatki bieżące na OSP wyniosły 170.987,19 zł. Zostały przeznaczone na zakup paliwa do sprzętu bojowego, zakup umundurowania i wyposażenia niezbędnego do utrzymania gotowości bojowej. Zakupiono również samochód pożarniczy dla OSP za kwotę 50.500,00 zł.

Wydatki na obronę cywilną wykonano w kwocie 657,03 zł, z czego 300 zł pokryto z dotacji celowej na zadania zlecone.

Dział 756 Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem

Wydano 99,37 % zaplanowanej kwoty z przeznaczeniem na koszty związane z poborem podatków, opłat i niepodatkowych należności budżetowych gminy oraz na wynagrodzenia agencyjno-prowizyjne dla sołtysów.

Dział 757 Obsługa długu publicznegoNa obsługę pożyczek z WFOŚiGW zaplanowano kwotę 15.000,00 zł. Powyższa kwota została zaplanowana w oparciu o wniosek złożony do Funduszu. Faktyczne koszty obsługi długu wyniosły jednakże 4.424,13 zł.

Dział 758 Różne rozliczenia

Na dzień 31 grudnia 2009 r. plan rezerwy na nieprzewidziane wydatki wynosił 15.000,00 zł.

Dział 801 Oświata i wychowanie

Szkoły podstawowe

Wydatki bieżące w szkołach podstawowych wyniosły ogółem: 8.772.429,11 zł, z czego wydano m.in. na:

- wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń: 4.986.241,55 zł. Dotyczą one wynagrodzeń dla 99 etatów nauczycieli, księży, sióstr zakonnych oraz 22 etatów obsługi szkół zgodnie z zawartymi umowami o pracę, a także wypłat nagród jubileuszowych, dodatków za klasy łączone, za godziny ponadwymiarowe, nagrody dyrektora i wypłat zasiłków na zagospodarowanie;

Pozostałe wydatki bieżące przeznaczono na zakup oleju opałowego, środków czystości, materiałów biurowych i papierniczych, zakup prenumeraty, odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych, dodatki wiejskie i mieszkaniowe dla 99 nauczycieli oraz zasiłki zdrowotne dla nauczycieli czynnych i emerytów, wydatki na usługi bieżące, usługi komunalne, przeglądy elektryczne i bhp, usługi kominiarskie, opłaty bankowe oraz usuwanie nieprzewidzianych awarii, wydatki zakup akcesoriów komputerowych, programów i licencji.

Wydatki majątkowe w tym dziale zaplanowano na kwotę: 2.532.540,00 zł. Dotyczą one budowy Sali gimnastycznej przy Szkole Podstawowej w Świdniku. Zrealizowano 95,50 zaplanowanej kwoty.

Klasy "0"

Wydatki bieżące w oddziałach przedszkolnych w szkołach podstawowych wyniosły 593.596,65 zł, z czego przeznaczono m.in. na wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń, a więc 10 etatów nauczycieli, 1 etat obsługi, wypłatę nagrody jubileuszowej, godziny ponadwymiarowe, nagrody dyrektora: 485.030,92 zł. Pozostałą kwotę przeznaczono na odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych oraz wypłaty dodatków wiejskich i mieszkaniowych dla 10 nauczycieli.

Przedszkole samorządowe w Łukowicy

Wydatki bieżące poniesione na przedszkole w Łukowicy wyniosły: 274.953,30 zł, z czego przeznaczono m.in. na wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń dla 3 nauczycieli, księdza, 3 pracowników obsługi, godziny ponadwymiarowe, dodatki za wychowawstwo i motywacyjne, wypłatę nagród dyrektora: 203.134,10 zł. Pozostałą kwotę przeznaczono na zakup artykułów spożywczych do sporządzania posiłków dla 40 dzieci w przedszkolu oraz odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych.

Gimnazja:

Wydatki bieżące poniesione na funkcjonowanie gimnazjów wyniosły: 2.309.585,13 zł, z czego przeznaczono m.in. na wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń na 26 etatów nauczycieli i 6 etatów obsługi, wypłaty nagród jubileuszowych, awanse nauczycieli, wypłaty dodatków za wychowawstwo, motywacyjnych, za godziny ponadwymiarowe oraz nagród dyrektora: 1.886.370,71 zł. Pozostałą kwotę wydano na odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych oraz zakup oleju opałowego, środków czystości, materiałów biurowych i papierniczych oraz innych do prawidłowego funkcjonowania szkoły, a także zakup prenumeraty.

Dowożenie uczniów do szkół

Wydatki bieżące poniesione na dowożenie uczniów do szkół wyniosły: 172.305,52 zł.

GZEAS w Łukowicy

Wydatki bieżące poniesione na GZEAS wyniosły: 391.786,99 zł, z czego przeznaczono na wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń dla 5 pracowników oraz nagrody dyrektora: 310.086,80 zł. Pozostałą kwotę przeznaczono na usługi remontowe sprzętu i urządzeń biurowych oraz odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych.

Dokształcanie i doskonalenie nauczycieli

Wydatki bieżące poniesione w tym zakresie wyniosły: 47.479,05 zł, przeznaczone m.in. na szkolenia nauczycieli w formach doskonalenia, warsztatów, dopłat do czesnego, szkolenia rad pedagogicznych, zakup materiałów do sprzętu drukarskiego i urządzeń kserograficznych oraz zakup materiałów biurowych i papierniczych: 1.227,56 zł

Stołówka szkolna

Wydatki bieżące na stołówkę szkolną wyniosły: 119.891,02 zł, z czego przeznaczono m.in. na wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń dla 2 pracowników kuchni: 47.697,30 zł. Pozostałą kwotę wydano na zakup produktów żywnościowych dla uczniów korzystających ze stołówki oraz zakup środków czystości, węgla do kuchni, gazu oraz innych materiałów niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania stołówki.

Pozostała działalność

Wydatki w kwocie 396,00 zł przeznaczono na wynagrodzenia bezosobowe z tytułu umów zlecenia i umów o dzieło. 2.604,00 zł wydano na dofinansowanie pracodawcom kosztów przygotowania zawodowego młodocianych pracowników, natomiast 14.800,00 zł to wypłaty z funduszu świadczeń socjalnych dla emerytów i rencistów.

Szczegółową informację o wykonaniu budżetu oświaty za rok 2009 r. przedstawia załącznik 1a.

Dział 851 Ochrona zdrowia

Na zwalczanie narkomanii w szkołach wydano kwotę 557,84 zł.

Na przeciwdziałanie alkoholizmowi wydano 39.780,47zł w tym m.in. na:

- zakup owoców dla dzieci z rodzin patologicznych celem propagowania zdrowego stylu życia, nagrody w formie książek za udział w konkursach, materiały do przedstawień profilaktycznych oraz na organizowanie dzieciom z rodzin patologicznych zajęć pozalekcyjnych np. wycieczki: 34.711,47 zł,
- działalność Komisji ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych: 5.069,00 zł.

Dział 852 Pomoc społeczna

Wydatki bieżące na pomoc społeczną wyniosły 5.760.835,89 zł tj. 21 % ogółem wykonanych wydatków, z czego przeznaczono m.in. na:

- świadczenia społeczne: 4.266.666,65 zł;

- wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń: 499.625,32 zł;

- utrzymanie podopiecznych Domu Pomocy Społecznej: 69.635,73 zł.

W ramach Projektu Banku Światowego "Nasze dzieci naszą przyszłością" środki PPOW wydano kwotę 220.488,75 zł z przeznaczeniem m.in. na materiały, bilety na spektakle teatralne i kinowe, opłaty za przejazd do kina, teatru, na basen oraz zakup pomocy dydaktycznych, naukowych i sportowych na kółka pozalekcyjne.

Dział 853 Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej

Wydatki w ramach projektu "Czas na aktywność. Program aktywizacji społecznej i zawodowej w Gminie Łukowica".

Dział 854 Edukacyjna opieka wychowawcza

Ważniejsze wydatki poniesione w tym zakresie przeznaczono na:

Świetlice szkolne

Wydatki bieżące na świetlice szkolne wyniosły: 81.019,20 zł, które przeznaczono na wynagrodzenia i pochodne dla 2 nauczycieli: 67.645,00 zł, a także odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych oraz wypłaty dodatków wiejskich i mieszkaniowych dla 2 nauczycieli.

Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka

Wydano 100 % zaplanowanej kwoty.

Pomoc materialna dla uczniów

Wydatki bieżące na pomoc dla uczniów wyniosły: 577.160,00 zł i przeznaczono je na:

- wypłaty stypendiów szkolnych dla uczniów: 509.344,00 zł;

- wypłaty zasiłków szkolnych dla uczniów: 67.816,10 zł.

Dokształcanie i doskonalenie nauczycieli

Wydano 100 % zaplanowanej kwoty

Dział 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska

Wydatki w tym dziale wykonano na kwotę: 1.943.906,74 zł tj. 7,09 % ogółem wykonanych wydatków. Z tego 1.517.733,76 zł przeznaczono na wydatki majątkowe tj. na:

- budowę oczyszczalni ścieków wraz z przyłączami i kanalizacją sanitarną w miejscowości Przyszowa Gmina Łukowica;- budowę kanalizacji sanitarnej w miejscowości Łukowica osiedle "Palichówka" Gmina Łukowica odcinek A22-A25;

- budowę kanalizacji sanitarnej i studzienki rewizyjnej w miejscowości Stronie;

- budowę kanalizacji sanitarnej w miejscowości Świdnik

21.454,36 zł przeznaczono na dotację dla Województwa Małopolskiego na dofinansowanie zakupu sprzętu ratownictwa techniczno-chemiczno-ekologicznego dla OSP.

Wydatki bieżące w tym dziale wyniosły: 426.172,98 zł, z czego m.in. przeznaczono na:

- energię elektryczną dla oczyszczalni ścieków, wysypiska śmieci oraz oświetlenie ulic, placów i dróg: 222.547,78 zł;

- wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń dla konserwatorów: 47.404,23 zł;

- remonty, konserwację oświetlenia ulicznego, dzierżawę majątku sieciowego do oświetlenia ulicznego oraz udrażnianie kanalizacji: 32.972,52 zł.

Dział 921 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego

Wydatki w tym dziale wyniosły 466.680,00 zł, co stanowi 1,70 % ogółem wykonanych wydatków. Przeznaczone zostały one na:

- obchody XII Powiatowego Święta Owocobrania: 8.000,00 zł;

- dotację na działalność statutową Gminnego Ośrodka Kultury: 245.680,00 zł;

- dotację na Bibliotekę Publiczną w Łukowicę i filię w Przyszowej: 193.000,00 zł;

- dotację dla Parafii Rzymsko-Katolickiej p.w. św. Andrzeja Apostoła w Łukowicy na dofinansowanie prac konserwatorskich, restauratorskich oraz robót budowlanych przy drewnianym kościele pomocniczym p.w. św. Andrzeja Ap. W Łukowicy: 20.000,00 zł.

Zaplanowano również kwotę 36.908,30 zł na budowę świetlicy wiejskiej w Przyszowej". Realizację tego zadania przesunięto na rok 2010.

Dział 926 Kultura fizyczna i sport

Dotacja dla Gminnego Związku Zespołów Sportowych 20.000,00 zł, na realizację zadań z zakresu kultury fizycznej i sportu.

VII Przychody i rozchody.

Plan przychodów na dzień 31.12.2009 r. wynosił 2.310.941,00. Planowano zaciągnąć 4 pożyczki w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Krakowie:

1. Na budowę kanalizacji sanitarnej w miejscowości Przyszowa: 244.062,00 zł.

2. Na budowę kanalizacji sanitarnej w miejscowości Łukowica-Palichówka w wys. 391.000,00 zł.

3.Na budowę kanalizacji sanitarnej w miejscowości Łukowica na os. Wielkówka i os. Lasek - etap I: 399.120,00 zł.

4. Na budowę kanalizacji sanitarnej w miejscowości Łukowica na os. Lasek - etap II: 255.000,00 zł.

Zaplanowano również nadwyżkę z lat ubiegłych w wysokości 1.021.759,00 zł.

W 2009 r. uzyskano środki z dwóch pierwszych pożyczek (odpowiednio: 244.062,00 zł i 159.826,00 zł). Zaciągnięcie dwóch pozostałych przesunięto na rok 2010.

Rozchody z tyt. spłaty dwóch pierwszych pożyczek zaplanowano na kwotę 29.000,00 zł. Faktyczne wykonanie rozchodów wynosi 46,99 % ze względu na to, iż szacunku dokonano w oparciu o wnioski do WFOŚiGW, a nie o umowy zawarte w II połowie 2009 r.

VIII Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami na 2009 rok.

CZĘŚĆ TABELARYCZNA


DOCHODY

DZIAŁ ROZDZIAŁ § NAZWA PLAN WYKONANIE WSKAŹNIK %
010 Rolnictwo i łowiectwo 83.035,69 83.035,69 100,00
01095 Pozostała działalność 83.035,69 83.035,69 100,00
2010 Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami 83.035,69 83.035,69 100,00
750 Administracja publiczna 59.107,00 59.107,00 100,00
75011 Urzędy wojewódzkie 59.107,00 59.107,00 100,00
2010 Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami 59.107,00 59.107,00 100,00
751 Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa 13.795,00 13.795,00 100,00
75101 Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa 1.400,00 1.400,00 100,00
2010 Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami 1.400,00 1.400,00 100,00
75113 Wybory do Parlamentu Europejskiego 12.395,00 12.395,00 100,00
2010 Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami 12.395,00 12.395,00 100,00
754 Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa 300,00 300,00 100,00
75414 Obrona cywilna 300,00 300,00 100,00
2010 Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami 300,00 300,00 100,00
852 Pomoc społeczna 4.382.701,00 4.380.892,23 99,96
85212 Świadczenia rodzinne, świadczenie z funduszu alimentacyjnego oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego 4.265.738,00 4.265.733,47 100,00
2010 Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami 4.265.738,00 4.265.733,47 100,00
85213 Składki na ubezpieczenie zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej, niektóre świadczenia rodzinne oraz za osoby uczestniczące w zajęciach w centrum integracji społecznej 13.801,00 11.996,76 86,93
2010 Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami 13.801,00 11.966,76 86,93
85214 Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe 103.162,00 103.162,00 100,00
2010 Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami 103.162,00 103.162,00 100,00
RAZEM: 4.538.938,69 4.537.129,92 99,96
WYDATKI.
DZIAŁ ROZDZIAŁ § NAZWA PLAN WYKONANIE WSKAŹNIK %
010 Rolnictwo i łowiectwo 83.035,69 83.035,69 100,00
01095 Pozostała działalność 83.035,69 83.035,69 100,00
4110 Składki na ubezpieczenia społeczne 209,13 209,13 100,00
4120 Składki na Fundusz Pracy 33,93 33,93 100,00
4170 Wynagrodzenia bezosobowe 1.385,09 1.385,09 100,00
4430 Różne opłaty i składki 81.407,54 81.407,54 100,00
750 Administracja publiczna 59.107,00 59.107,00 100,00
75011 Urzędy wojewódzkie 59.107,00 59.107,00 100,00
4010 Wynagrodzenia osobowe pracowników 40.417,23 40.417,23 100,00
4040 Dodatkowe wynagrodzenie roczne 3.142,84 3.142,84 100,00
4110 Składki na ubezpieczenia społeczne 8.622,23 8.622,23 100,00
4120 Składki na Fundusz Pracy 1.183,46 1.183,46 100,00
4210 Zakup materiałów i wyposażenia 2.337,81 2.237,81 100,00
4300 Zakup usług pozostałych 1.000,00 1.000,00 100,00
4410 Podróże służbowe krajowe 33,43 33,43 100,00
4440 Odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych 1.820,00 1.820,00 100,00
4700 Szkolenia pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej 650,00 650,00 0,00
751 Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa 13.795,00 13.795,00 100,00
75101 Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa 1.400,00 1.400,00 100,00
4110 Składki na ubezpieczenia społeczne 179,83 179,83 100,00
4120 Składki na Fundusz Pracy 29,18 29,18 100,00
4170 Wynagrodzenia bezosobowe 1.190,99 1.190,99 100,00
75113 Wybory do Parlamentu Europejskiego 12.395,00 12.395,00 100,00
3030 Różne wydatki na rzecz osób fizycznych 6.345,00 6.345,00 100,00
4110 Składki na ubezpieczenia społeczne 243,99 243,99 100,00
4120 Składki na Fundusz pracy 39,59 39,59 100,00
4170 Wynagrodzenia bezosobowe 2.395,73 2.395,73 100,00
4210 Zakup materiałów i wyposażenia 1.380,12 1.380,12 100,00
4300 Zakup usług pozostałych 1.284,10 1.284,10 100,00
4410 Podróże służbowe krajowe 607,21 607,21 100,00
4740 Zakup materiałów papierniczych do sprzętu drukarskiego i urządzeń kserograficznych 99,26 99,26 100,00
754 Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa 300,00 300,00 100,00
75414 Obrona cywilna 300,00 300,00 100,00
4170 Wynagrodzenia bezosobowe 120,00 120,00 100,00
4210 Zakup materiałów i wyposażenia 180,00 180,00 100,00
852 Pomoc społeczna 4.382.701,00 4.380.892,23 99,96
85212 Świadczenia rodzinne, świadczenie z funduszu alimentacyjnego oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego 4.265.738,00 4.265.733,47 100,00
3020 Wydatki osobowe niezaliczone do wynagrodzeń 169,00 168,72 99,83
3110 Świadczenia społeczne 4.096.597,00 4.096.596,59 100,00
4010 Wynagrodzenia osobowe pracowników 59.059,00 59.059,00 100,00
4040 Dodatkowe wynagrodzenie roczne 4.000,00 4.000,00 100,00
4110 Składki na ubezpieczenia społeczne 58.936,00 58.935,92 100,00
4120 Składki na Fundusz Pracy 1.764,00 1.763,53 99,97
4170 Wynagrodzenia bezosobowe 11.080,00 11.080,00 100,00
4210 Zakup materiałów i wyposażenia 11.804,00 11.803,90 100,00
4260 Zakup energii 100,00 100,00 100,00
4300 Zakup usług pozostałych 12.822,00 12.821,10 99,99
4350 Zakup usług dostępu do sieci Internet 225,00 224,50 99,78
4370 Opłaty z tytułu usług telekomunikacyjnych telefonii stacjonarnej 179,00 178,27 99,59
4410 Podróże służbowe krajowe 743,00 742,90 99,99
4440 Odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych 1.001,00 1.000,04 99,90
4700 Szkolenia pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej 1.759,00 1.759,00 100,00
4750 Zakup akcesoriów komputerowych, w tym programów i licencji 5.500,00 5.500,00 100,00
85213 Składki na ubezpieczenie zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej, niektóre świadczenia rodzinne oraz za osoby uczestniczące w zajęciach w centrum integracji społecznej 13.801,00 11.996,76 86,93
4130 Składki na ubezpieczenie zdrowotne 13.801,00 11.996,76 86,93
85214 Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe 103.162,00 103.162,00 100,00
3110 Świadczenia społeczne 103.162,00 103.162,00 100,00
RAZEM 4.538.938,69 4.537.129,92 99,96
CZĘŚĆ OPISOWA

Dochody z tyt. dotacji celowych otrzymanych z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami wykonano w łącznej kwocie 4.537.129,92 zł, co stanowi 99,96 % planu.

Również wydatki dot. zadań zleconych Gminie zostały wykonane na poziomie 99,96 % planu.

Dział 010 Rolnictwo i łowiectwo

Gmina otrzymała dotację w wys. 83.035,69 zł, którą przeznaczono na zwrot części podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej przez producentów rolnych oraz pokrycie kosztów postępowania w sprawie jego zwrotu poniesionych przez Gminę.Dotacja została wykorzystana w całości.

Dział 750 Administracja publiczna

Gmina otrzymała dotację celową z Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w wys. 59.107,00 zł co stanowi 100 % planowanej dotacji na zadania z zakresu administracji rządowej w tym dziale. Wydatki wykonano w wys. 100 % planu z przeznaczeniem na wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń, odpisy na zfśs, zakup środków czystości oraz zakup materiałów biurowych. Wykorzystano 100 % otrzymanej dotacji.

Dział 751 Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa

W dziale tym Gmina otrzymała dwie dotacje:

- na sfinansowanie całokształtu kosztów prowadzenia i aktualizacji rejestru wyborców w gminach w kwocie 1.400,00 zł, co stanowi 100 % zaplanowanych wpływów z tego tytułu na rok 2009. Środki zostaną wykorzystane w całości.

- na sfinansowanie wydatków związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem wyborów do Parlamentu Europejskiego oraz na wypłatę zryczałtowanych diet dla członków obwodowych komisji wyborczych. Dotacja została wykorzystana w 100 %.

Dział 754 Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa

Gmina otrzymała dotację w wys. 300,00 zł. Została ona wykorzystana w 100 %.

Dział 852 Pomoc społeczna

W budżecie zaplanowano trzy dotacje w tym dziale.

- dotacja celowa z Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego na świadczenia rodzinne. Otrzymano 4.265.733,47 zł z czego wydatkowano kwotę 4.265.733,47 zł, co stanowi 100 % zaplanowanych na rok 2009 wydatków z tego tytułu. Środki z tej dotacji zostały przeznaczone na wypłatę świadczeń społecznych (4.096.596,59 zł tj. 100 % zaplanowanych na ten cel wydatków), wynagrodzeń i pochodnych od wynagrodzeń oraz składek na zfśs, a także na zakup wyposażenia i materiałów biurowych, opłat telefonicznych i internetowych oraz szkolenia i zakup akcesoriów komputerowych. Wykorzystano 100 % otrzymanej dotacji;

- dotacja na ubezpieczenie zdrowotne. Otrzymano 11.996,76 zł, co stanowi 86,93 % zaplanowanej na ten rok kwoty. Dotację przeznaczono na składki na ubezpieczenie zdrowotne. Wykorzystano 100 % otrzymanej dotacji;

- dotacja na zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe. Otrzymano 103.162,00 zł, co stanowi 100 % zaplanowanej na ten rok kwoty. Środki przeznaczono na świadczenia społeczne. Wykorzystano 100 % otrzymanej dotacji.

IX. Dochody i wydatki związane z wykonywaniem zadań określonych w Gminnym Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Gminnym Programie Przeciwdziałania Narkomanii.
TABELARYCZNA.

DOCHODY

DZIAŁ ROZDZIAŁ § NAZWA PLAN WYKONANIE WSKAŹNIK %
756 Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem 93.080,35 93.080,35 100,00
75618 Wpływy z innych opłat stanowiących dochody jednostek samorządu terytorialnego na podstawie ustaw 93.080,35 93.080,35 100,00
0480 Wpływy z opłat za wydawanie zezwoleń na sprzedaż alkoholu 93.080,35 93.080,35 100,00
WYDATKI
DZIAŁ ROZDZIAŁ § NAZWA PLAN WYKONANIE WSKAŹNIK %
851 Ochrona zdrowia 93.080,35 40.338,31 43,34
85153 Zwalczanie narkomanii 3.000,00 557,84 18,59
4210 Zakup materiałów i wyposażenia 3.000,00 557,84 18,59
85154 Przeciwdziałanie alkoholizmowi 90.080,35 39.780,47 44,16
4170 Wynagrodzenia bezosobowe 8.200,00 5.069,00 61,82
4210 Zakup materiałów i wyposażenia 26.600,00 14.304,82 53,78
4240 Zakup pomocy naukowych, dydaktycznych i książek 3.700,00 0,00 0,00
4300 Zakup usług pozostałych 49.580,35 19.965,96 40,27
4410 Podróże służbowe krajowe 2.000,00 440,69 22,03
CZEŚĆ OPISOWA.

Wpływy z opłat za wydawanie zezwoleń na sprzedaż alkoholu wyniosły 100 % zaplanowanej na rok 2009 kwoty.

Na zwalczanie narkomanii i przeciwdziałanie alkoholizmowi przeznaczono kwotę 40.338,31 zł, w tym na:

- zakup owoców dla dzieci z rodzin patologicznych celem propagowania zdrowego stylu życia, nagrody w formie książek za udział w konkursach, pomoce i materiały: 14.862,66 zł;

- organizowanie dzieciom z rodzin patologicznych zajęć pozalekcyjnych np. wycieczki: 19.965,96;

- działalność Komisji ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych: 5.509,69 zł.

X Wydatki majątkowe.

W uchwale budżetowej plan wydatków majątkowych ustalono na kwotę: 3.885.000,00 zł. W wyniku uchwał Rady Gminy oraz zarządzeń Wójta plan wydatków majątkowych na dzień 31 grudnia 2009 r. wyniósł: 5.520.442,21 tj. 18,82 % całkowitego planu wydatków.

Wykonanie wydatków majątkowych na dzień 31 grudnia 2009 r. wyniosło: 4.465.897,35 zł, tj. 80,90 % założonego na rok 2009 planu.

Szczegółową realizację wydatków majątkowych za 2009 rok przedstawia część tabelaryczna.

CZĘŚĆ TABELARYCZNA

DZIAŁ ROZDZIAŁ § NAZWA PLAN WYKONANIE WSKAŹNIK %
400 Wytwarzanie i zaopatrywanie w energię elektryczną, gaz i wodę 170.000,00 169.646,65 99,79
40002 Dostarczanie wody 170.000,00 169.646,65 99,79
6050 Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych - budowa sieci wodociągowej w Łukowicy i Przyszowej 170.000,00 169.646,65 99,79
700 Gospodarka mieszkaniowa 585.000,00 279.946,31 47,85
70004 Różne jednostki obsługi gospodarki mieszkaniowej 585.000,00 279.946,31 47,85
6050 Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych - przebudowa z nadbudową Ośrodka Zdrowia w Łukowicy i Przyszowej 585.000,00 279.946,31 47,85
750 Administracja publiczna 29.557,55 29.557,55 100,00
75023 Urzędy gmin 29.557,55 29.557,55 100,00
6060 Wydatki na zakupy inwestycyjne jednostek budżetowych - zakup oprogramowania komputerowego, kserokopiarki i laptopa dla Urzędu Gminy 29.557,55 29.557,55 100,00
754 Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa 50.500,00 50.500,00 100,00
75412 Ochotnicze straże pożarne 50.500,00 50.500,00 100,00
6060 Wydatki na zakupy inwestycyjne jednostek budżetowych - zakup samochodu pożarniczego dla OSP 50.500,00 50.500,00 100,00
801 Oświata i wychowanie 2.532.540,00 2.418.513,08 95,50
80101 Szkoły podstawowe 2.532.540,00 2.418.513,08 95,50
6050 Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych - budowa Sali gimnastycznej przy Szkole Podstawowej w Świdniku 2.524.000,00 2.409.973,08 95,48
6060 Wydatki na zakupy inwestycyjne jednostek budżetowych - zakup agregatu prądotwórczego dla szkoły podstawowej 8.540,00 8.540,00 100,00
900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska 2.115.936,36 1.517.733,76 71,73
90001 Gospodarka ściekowa i ochrona wód 2.094.482,00 1.496.279,40 71,44
6050 Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych
1) budowa kanalizacji i oczyszczalni w miejscowości Przyszowa;
2) budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Łukowica os. Palichówka;
3)budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Łukowica na os. Wielkówka i os. Lasek - etap I;
4) budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Łukowica na os. Lasek - etap II;
5) budowa kanalizacji sanitarnej i studzienki rewizyjnej w Stroniu,
6)budowa kanalizacji w miejscowości Świdnik
2.094.482,00
914.062,00
391.000,00
399.120,00
255.000,00
5.300,00
130.000,00
1.496.279,40
800.754,22
310.609,79
250.713,21
0,00
5.270,00
128.932,18
71,44
87,60
79,44
62,82
0,00
99,43
99,18
90095 Pozostała działalność 21.454,36 21.454,36 100,00
6630 Dotacje celowe przekazane do samorządu województwa na inwestycje i zakupy inwestycyjne realizowane na podstawie porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego - dotacja dla Województwa Małopolskiego na dofinansowanie zakupu sprzętu ratownictwa techniczno-chemiczno-ekologicznego dla OSP 21.454,36 21.454,36 100,00
921 Kultura fizyczna i sport 36.908,30 0,00 0,00
92109 Domy i ośrodki kultury, świetlice i kluby 36.908,30 0,00 0,00
6050 Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych - budowa świetlicy wiejskiej w Przyszowej 36.908,30 0,00 0,00
RAZEM: 5.520.442,21 4.465.897,34 80,90
OPISOWA.

Dział 400 Wytwarzanie i zaopatrywanie w energię elektryczną, gaz i wodę

Na zadanie pn. "Budowa sieci wodociągowej wraz z zasilaniem elektrycznym, łączącej ujęcie wody z dwóch studni (głębinowych)z istniejącym wodociągiem w m. Łukowica, Gmina Łukowica" zaplanowano 170.000,00 zł. Zadanie zostało wykonane za kwotę 169.646,65 zł.

Dział 700 Gospodarka mieszkaniowa

Na przebudowę wraz z nadbudową Ośrodka Zdrowia w Łukowicy i Przyszowej zaplanowano 585.000,00 zł.

Na zadanie pn. "Przebudowa wraz z nadbudową budynku Ośrodka Zdrowia w Łukowicy w związku z projektowaną platformą dla niepełnosprawnych" wydano za kwotę 84.312,57 zł.

Na przebudowę ośrodka zdrowia w Przyszowej przeznaczono 195.632,75 zł.

Ogółem wykonanie stanowi 47,85 % planu. Różnica wynika z oszacowania wyższych kosztów wykonania powyższych zadań niż faktycznie wystąpiły

Dział 750 Administracja publiczna

Na zakup oprogramowania komputerowego dla Urzędu Gminy przeznaczono 13.066,15 zł.

Na zakup kserokopiarki do Urzędu Gminy wydano kwotę: 12.041,40 zł.

Na zakup laptopa dla pracownika Urzędu Gminy przeznaczono kwotę 4.450,00 zł.

Wykonano 100 % zaplanowanych w tym dziale wydatków.

Dział 754 Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa

Na zakup samochodu pożarniczego "MAGIRUS DEUTZ 170D11FA" dla OSP w Roztoce przeznaczono 50.500,00 zł (100 % planu).

Dział 801 Oświata i wychowanie

Na budowę sali gimnastycznej przy Szkole Podstawowej w Świdniku zaplanowano kwotę: 2.524.000,00 zł, z czego wykonano 2.409.973,08 zł (95,48 %). Inwestycja jest częściowo realizowana ze środków Samorządu Województwa Małopolskiego w ramach działania "Odnowa i rozwój wsi" objętego PROW na lara 2007-2013.

Na zakup agregatu prądotwórczego dla szkoły podstawowej przeznaczono kwotę 8.540,00 zł. Wykonano 100 % planu.

Dział 900 Gospodarka komunalne i ochrona środowiska

Na budowę oczyszczalni ścieków wraz z przyłączami i kanalizacją sanitarną w miejscowości Przyszowa Gmina Łukowica wydano: 800.754,22 zł. Inwestycja była częściowo finansowana z pożyczki zaciągniętej w WFOŚiGW w Krakowie (wys. środków z pożyczki: 244.062,00 zł).

Na budowę kanalizacji sanitarnej w miejscowości Łukowica osiedle Palichówka Gmina Łukowica odcinek A22-A25 wydano: 310.609,79 zł. Inwestycja była częściowo inwestowana z pożyczki zaciągniętej w WFOŚiGW w Krakowie (wys. środków z pożyczki: 159.826,00 zł)

Na budowę kanalizacji sanitarnej w miejscowości Łukowica na os. Wielkówka i os. Lasek - etap I przeznaczono kwotę 250.713,21 zł. Wykonano 62,82 % planu. Dalszy ciąg inwestycji będzie realizowany w roku 2010. Inwestycja będzie częściowo finansowana z pożyczki zaciąganej w WFOŚiGW w Krakowie.

Na budowę kanalizacji sanitarnej w miejscowości Łukowica na os. Lasek - etap II zaplanowano kwotę 255.000,00 zł. Realizacja inwestycji została przesunięta na rok 2010. Będzie ona częściowo finansowana z pożyczki zaciąganej w WFOŚiGW w Krakowie. Planowana wysokość pożyczki to 255.000,00 zł.

W ramach programu "Bezpieczna Małopolska" na podstawie umowy z Województwem Małopolskim przeznaczono kwotę 21.454,36 zł na realizację zadania "Doposażenie jednostek OSP Województwa Małopolskiego w sprzęt ratownictwa techniczno-chemiczno-ekologicznego".

Dział 921 Kultura fizyczna i sport

Na realizację projektu pn. "Budowa świetlicy wiejskiej w Przyszowej" zaplanowano kwotę 36.908,30 zł. Realizację inwestycji przesunięto na rok 2010.

XII Dotacje dla samorządowych instytucji kultury.

Plan i wykonanie dotacji dla gminnej instytucji kultury przedstawiono poniżej:
DZIAŁ ROZDZIAŁ § NAZWA PLAN WYKONANIE WSKAŹNIK %
921 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego 245.680,00 245.680,00 100,00
92109 Domy i ośrodki kultury, świetlice i kluby 245.680,00 245.680,00 100,00
2480 Dotacja podmiotowa z budżetu dla samorządowej instytucji kultury 245.680,00 245.680,00 100,00
92116 Biblioteki 193.000,00 193.000,00 100,00
2480 Dotacja podmiotowa z budżetu dla samorządowej instytucji kultury 193.000,00 193.000,00 100,00
XIII Gminny Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

Stan środków obrotowych na początek okresu sprawozdawczego wynosił 13.260,00 zł. Otrzymane wpływy w wys. 8.945,15 zł pochodziły z Urzędu Marszałkowskiego. Za prowadzenie rachunku bankowego zapłacono 120,04 zł. Stan środków obrotowych na koniec 2009 roku wyniósł: 22.085,11 zł.
Przewodnicząca Rady Gminy

Maria Tomaszek
Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00