Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Małopolskiego rok 2010 nr 627 poz. 5070

Uchwała nr LIV/387/2010 Rady Miejskiej w Tuchowie

z dnia 27 października 2010r.

w sprawie szczegółowych zasad, sposobu i trybu umarzania, odraczania lub rozkładania na raty spłaty całości lub części należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny, warunków dopuszczalności pomocy publicznej w przypadkach, w których ulga stanowić będzie pomoc publiczną oraz wskazania organów lub osób do tego uprawnionych

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591, późniejszymi zm.), w związku z art. 59 ust. 1 - 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240, z późniejszymi zm.) uchwala się, co następuje:

§ 1. Uchwała określa szczegółowe zasady, sposób i tryb umarzania, odraczania lub rozkładania na raty spłaty należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny przypadających Gminie Tuchów oraz jej jednostkom podległym od osób fizycznych, osób prawnych i jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej, warunki dopuszczalności pomocy publicznej w przypadkach, w których ulga stanowić będzie pomoc publiczną oraz wskazuje organ lub osoby uprawnione do udzielenia tych ulg.

§ 2. Ilekroć w uchwale jest mowa o:

1)uldze - oznacza to umorzenie w całości lub w części, odroczenie lub rozłożenie na raty spłaty należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny,

2)należnościach pieniężnych - oznacza to należność główną, odsetki i koszty dochodzenia tej należności.

§ 3. 1. W przypadkach, w których ulga stanowić będzie pomoc publiczną, udzielanie jej następuje zgodnie z przepisami Rozporządzenia Komisji (WE) Nr 1998/2006 z dnia 15 grudnia 2006 r. w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu do pomocy de minimis (Dz. U. UE L 379 z 28.12.2006 r.).

2. Łączna wartość pomocy udzielanej przedsiębiorcy na podstawie niniejszej uchwały nie może przekroczyć dopuszczalnej pomocy, o której mowa w Rozporządzeniu wymienionym w ust. 1.

3. Wartość pomocy de minimis ulega sumowaniu niezależnie od tego, kto tej pomocy udzielił.

4. W celu uzyskania pomocy de minimis przedsiębiorca winien przedstawić zaświadczenia i oświadczenia, o których mowa w art. 37 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z 2007 r. Nr 59, poz. 404, z późn. zm.).

5. Przedsiębiorca ubiegający się o pomoc publiczną lub korzystający z niej przekazuje wraz z wnioskiem o udzielenie pomocy oświadczenie lub zaświadczenie o pomocy de minimis oraz informacje o każdej innej pomocy publicznej, jaką otrzymał w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikowanych, z którymi związana jest udzielana pomoc de minimis.

6. Przedsiębiorcy ubiegający się o udzielenie pomocy publicznej oraz korzystający z takiej pomocy przedkładają oświadczenia, iż nie znajdują się w trudnej sytuacji ekonomicznej.

§ 4. Należności pieniężne mogą być umarzane z urzędu w całości w przypadku wystąpienia okoliczności wymienionych w art. 56 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 187, poz.1240, z późn. zm.), tj. jeżeli:

1)osoba fizyczna - zmarła, nie pozostawiając żadnego majątku albo pozostawiła majątek niepodlegający egzekucji na podstawie odrębnych przepisów, albo pozostawiła przedmioty codziennego użytku domowego, których łączna wartość nie przekracza kwoty 6.000 zł;

2)osoba prawna - została wykreślona z właściwego rejestru osób prawnych przy jednoczesnym braku majątku, z którego można by egzekwować należność, a odpowiedzialność z tytułu należności nie przechodzi z mocy prawa na osoby trzecie;

3)zachodzi uzasadnione przypuszczenie, że w postępowaniu egzekucyjnym nie uzyska się kwoty wyższej od kosztów dochodzenia i egzekucji tej należności lub postępowanie egzekucyjne okazało się nieskuteczne; .

4)jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej uległa likwidacji;

5)zachodzi ważny interes dłużnika lub interes publiczny.

§ 5. Należności pieniężne mogą być na wniosek dłużnika w całości lub w części umarzane, ich spłata może być odraczana lub rozkładana na raty w przypadkach uzasadnionych ważnym interesem dłużnika lub interesem publicznym, w szczególności jeżeli:

1)dłużnik - osoba fizyczna nie jest w stanie uiścić należności ze względu na wysokość dochodów oraz zagrożenie dla egzystencji dłużnika i osób będących na jego utrzymaniu wywołane: ubóstwem, bezrobociem, niepełnosprawnością, długotrwałą lub ciężką chorobą dłużnika lub członka jego rodziny, sieroctwem, potrzebą ochrony macierzyństwa lub wielodzietnością, alkoholizmem, narkomanią, gdy w rodzinie są małoletnie dzieci, klęską żywiołową lub ekologiczną, zdarzeniem losowym lub sytuacją kryzysową,.

2)dłużnik - osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej znalazła się w przejściowo trudnej sytuacji ekonomicznej.

§ 6. 1. Wniosek o udzielenie ulgi dłużnik składa wierzycielowi.

2. Wniosek o udzielenie ulgi powinien zawierać informacje dotyczące wystąpienia okoliczności, o których mowa w § 5 ust. 1 uchwały, opis aktualnej sytuacji finansowej oraz wskazywać wszelkie inne okoliczności uzasadniające składany wniosek.

3. Do wniosku powinny zostać dołączone dokumenty potwierdzające okoliczności w nim wymienione, np. zaświadczenie o wynagrodzeniu i zatrudnieniu z zakładu pracy, zaświadczenie z Powiatowego Urzędu Pracy o pobieraniu zasiłku dla bezrobotnych, potwierdzenie pobierania renty lub emerytury, zaświadczenie z OPS o wysokości pobieranego zasiłku, itd.

4. W przypadku stwierdzenia, iż przedstawione dokumenty są niewystarczające do udzielenia ulgi, organ lub osoba uprawniona wymieniona w § 7 uchwały wzywa dłużnika do ich uzupełnienia.

5. Nieuzupełnienie wniosku przez dłużnika w wyznaczonym terminie, powoduje pozostawienie go bez rozpatrzenia.

§ 7. 1. Do udzielania ulg uprawnieni są:

1)kierownik jednostki organizacyjnej Gminy Tuchów w odniesieniu do należności przypadających tym jednostkom, jeżeli kwota należności nie przekracza jednorazowo 2 000,00 zł.,

2)Burmistrz Tuchowa, jeżeli kwota należności wynosi powyżej 2 000,00 zł do 20 000,00 zł.,

3)Burmistrz Tuchowa po uzyskaniu zgody Rady Miejskiej, jeżeli kwota należności przekracza 20000,00 zł.

2. Udzielenie ulg, następuje na podstawie przepisów prawa cywilnego, w formie pisemnej, poprzez jednostronne oświadczenie woli wierzyciela złożone przez organ lub osobę uprawnioną wymienioną w § 7, lub poprzez zawarcie porozumienia między dłużnikiem a organem lub osobą uprawnioną wymienioną w § 7. Wybór sposobu udzielenia ulgi należy do organu lub osoby uprawnionej, wymienionej w § 7.

3. Odmowa udzielenia ulg, następuje w formie jednostronnego oświadczenia woli złożonego przez organ lub osobę uprawnioną wymienioną w § 7.

4. Organ lub osoba uprawniona wymieniona w § 7 może uchylić lub zmienić swoją decyzję o udzieleniu ulgi, jeżeli dowody, na podstawie których udzielono tej ulgi, okazały się fałszywe, bądź też oświadczenie woli zostało złożone w wyniku przestępstwa albo, że dłużnik wprowadził organ w błąd, co do okoliczności, które stanowiły podstawę decyzji.

§ 8. 1. Za okres odroczenia terminu płatności lub rozłożenia wierzytelności na raty nie pobiera się odsetek za zwłokę.

2. Jeżeli dłużnik nie spłaci w terminie albo w pełnej wysokości należności, której termin płatności odroczono, albo nie spłaci w pełnej wysokości ustalonych rat, należność pozostała do zapłaty staje się wymagalna natychmiast wraz z odsetkami ustawowymi.

§ 9. W przypadku, gdy oprócz dłużnika głównego są zobowiązane inne osoby, umorzenie należności w przypadkach, o których mowa w § 5, może nastąpić tylko wtedy, gdy warunki umorzenia są spełnione wobec wszystkich zobowiązanych.

§ 10. Traci moc Uchwała Nr LII/365/2010 Rady Miejskiej w Tuchowie z dnia 29 września 2010r. w sprawie szczegółowych zasad i trybu umarzania, rozkładania na raty należności pieniężnych Gminy Tuchów oraz jej jednostek organizacyjnych, do których nie stosuje się przepisów ustawy Ordynacja Podatkowa.

§ 11. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Tuchowa.

§ 12. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Małopolskiego.

Przewodniczący Rady Miejskiej


mgr Ryszard Wrona

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00