Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Małopolskiego rok 2010 nr 627 poz. 5054

Uchwała nr L/257/10 Rady Gminy Gołcza

z dnia 30 września 2010r.

w sprawie przyjęcia "Regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie Gminy Gołcza"

Podstawa prawna:

- art. 18 ust. 2 pkt 15 i art. 40 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późniejszymi zmianami)
- art. 19 ustawy z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (t.j. Dz. U. z 2006 r. Nr 123, poz. 858 z późn. zmianami)

Rada Gminy w Gołczy uchwala, co następuje:

§ 1.

Przyjmuje się "Regulamin dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie gminy Gołcza", w brzmieniu załącznika do niniejszej uchwały.

§ 2.

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Gołcza i Kierownikowi Zakładu Gospodarki Komunalnej w Gołczy.

§ 3.

Traci moc Uchwała Nr XXXX/268/06 Rady Gminy w Gołczy z dnia 10 lutego 2006 r. w sprawie przyjęcia "Regulaminu dostarczania wody na terenie Gminy Gołcza".

§ 4.

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14-tu dni od ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Małopolskiego.

Przewodniczący Rady Gminy Gołcza


Andrzej Dziubka


Załącznik do Uchwały Nr L/257/10
Rady Gminy Gołcza
z dnia 30 września 2010 r.

"REGULAMIN DOSTARCZANIA WODY I ODPROWADZANIA ŚCIEKÓW NA TERENIE GMINY GOŁCZA".

Rozdział 1.
POSTANOWIENIA OGÓLNE

§ 1.

Regulamin niniejszy dotyczy zasad zbiorowego zaopatrzenia w wodę oraz zbiorowego odprowadzania ścieków realizowanych przez Zakład Gospodarki Komunalnej w Gołczy na terenie Gminy Gołcza zwany dalej Zakładem.

§ 2.

1. Ilekroć w regulaminie używa się określenia "ustawa" należy przez to rozumieć ustawę z dnia 7 czerwca 2001r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (Dz. U. Nr 123 poz. 858 tekst jednolity 2006 r. z późniejszymi zmianami).

2. Użyte w regulaminie określenia, w szczególności:

1) odbiorca usług - zwany dalej Odbiorcą,

2) zbiorowe zaopatrzenie w wodę,

3) zbiorowe odprowadzanie ścieków,

4) przyłącze kanalizacyjne i wodociągowe,

5) sieć wodociągowa i kanalizacyjna,

6) urządzenia wodociągowe i kanalizacyjne,

7) urządzenia pomiarowe,

zdefiniowane są w przepisach ustawy.

Rozdział 2.
MINIMALNY POZIOM USŁUG ŚWIADCZONYCH PRZEZ ZAKŁAD W ZAKRESIE DOSTARCZANIA WODY I ODBIORU ŚCIEKÓW

OBOWIĄZKI I PRAWA ZAKŁADU

§ 3.

W zakresie dostarczania wody Zakład ma obowiązek:

1) Dostarczać Odbiorcy wodę z sieci wodociągowej na podstawie zawartej z nim pisemnej umowy, o treści ustalonej według zasad określonych niniejszym regulaminem.

2) Zapewnić ciągłą dostawę wody z wyjątkiem uzasadnionych przypadków określonych w rozdziale 8 niniejszego regulaminu.

3) Zapewnić dostawę wody:

a) o ciśnieniu określonym w odpowiednich przepisach,

b) o jakości odpowiadającej wymaganiom określonym w odpowiednich przepisach; jakość dostarczanej przez Zakład wody stwierdza się u wylotu na zaworze głównym za wodomierzem głównym.

4) Zapewnić zdolność posiadanych urządzeń wodociągowych do realizacji dostaw wody w sposób ciągły i niezawodny.

5) Wydawać warunki techniczne niezbędne do podłączenia instalacji wodociągowej nieruchomości do sieci wodociągowej będącej w eksploatacji Zakładu oraz uzgodnić przedłożoną przez inwestora dokumentację techniczną.

6) Instalować i utrzymywać (na swój koszt) u Odbiorcy wodomierz główny z wyjątkiem wodomierzy do czasowego wykorzystania oraz wodomierzy sprzężonych dla celów przeciwpożarowych.

7) Dokonywać kontroli funkcjonowania wodomierzy głównych:

a) z własnej inicjatywy (bez pobierania opłat od Odbiorców),

b) na wniosek Odbiorcy, jednakże w przypadku stwierdzenia prawidłowości działania wodomierza głównego przez legalizatora - na koszt Odbiorcy.

8) Prowadzić regularną wewnętrzną kontrolę jakości dostarczanej wody.

§ 4.

W zakresie odbioru ścieków Zakład ma obowiązek:

1) Przyjmować do systemu kanalizacyjnego Zakładu ścieki od Odbiorcy usług na podstawie zawartej z nim pisemnej umowy o treści ustalonej według zasad określonych niniejszym regulaminem.

2) Przyjmować ścieki dowożone wozem asenizacyjnym z osadników przydomowych do urządzeń w które wyposażona jest oczyszczalnia ścieków.

3) Zapewnić ciągły odbiór ścieków z wyjątkiem uzasadnionych przypadków określonych w rozdziale 8 niniejszego regulaminu.

4) Zapewnić zdolność posiadanych urządzeń kanalizacyjnych do odprowadzania ścieków w sposób ciągły i niezawodny.

5) Unieszkodliwiać przyjęte ścieki na oczyszczalni zgodnie z przepisami ochrony środowiska.

6) Wydawać warunki techniczne niezbędne do podłączenia do sieci kanalizacyjnej będącej w eksploatacji Zakładu oraz uzgodnić przedłożoną przez inwestora dokumentację techniczną.

7) Kontrolować ilość i jakość odprowadzanych ścieków pod względem ich zgodności z obowiązującymi normami oraz podpisaną umową.

§ 5.

W zakresie dostarczania wody Zakład ma prawo:

1) Kontrolować prawidłowość realizacji robót zgodnie z wydanymi przez Zakład warunkami technicznymi.

2) Wymagać przed ostatecznym uruchomieniem przyłącza przedstawienia przez inwestora dokumentów stwierdzających wykonanie nowego obiektu zgodnie z przepisami prawa budowlanego i sanitarnego oraz zobowiązać inwestora do dostarczenia Zakładowi powykonawczej dokumentacji odbiorowej nowego obiektu.

3) Kontrolować stan techniczny przyłącza w czasie eksploatacji.

4) Wstępu na teren nieruchomości lub do obiektu budowlanego Odbiorcy korzystającego z usług Zakładu na zasadach określonych w art. 7 ustawy.

5) Dostosować rozmiar wodomierza do rzeczywistego poboru wody.

§ 6.

W zakresie odbioru ścieków Zakład ma prawo:

1) Kontrolować prawidłowość realizacji robót zgodnie z wydanymi przez Zakład warunkami technicznymi.

2) Wymagać przed ostatecznym uruchomieniem przyłącza przedstawienia przez inwestora dokumentów stwierdzających wykonanie nowego obiektu zgodnie z przepisami prawa oraz zobowiązać inwestora do dostarczenia Zakładowi powykonawczej dokumentacji odbiorowej nowego obiektu.

3) Obciążać Odbiorcę usług kosztami wykonanych przez siebie kontroli i analiz, jeżeli zostanie stwierdzone nieprawidłowe eksploatowanie instalacji kanalizacyjnej, przekraczające dopuszczalne warunki określone w umowie.

4) Wstępu na teren nieruchomości lub do obiektu budowlanego Odbiorcy korzystającego z usług Zakładu na zasadach określonych w art. 7 ustawy.

5) Nakazać stosowanie odpowiednich urządzeń podczyszczających, ewentualnie określić odrębne warunki odbioru ścieków lub dokonać natychmiastowego odcięcia dopływu ścieków jeżeli istnieje zagrożenie prawidłowego funkcjonowania elementów systemu kanalizacyjnego na skutek zrzutu ścieków o bardzo złej jakości.

PRAWA I OBOWIĄZKI ODBIORCY WODY

§ 7.

Odbiorca wody ma prawo:

1) Do dostawy wody:

a) o ciśnieniu określonym odpowiednimi przepisami,

b) o jakości odpowiadającej wymaganiom określonym przez stosowne przepisy.

2) Zgłaszania reklamacji dotyczących wysokości naliczonych opłat za wodę.

3) Żądać od Zakładu w uzasadnionych przypadkach przeprowadzenia kontroli funkcjonowania wodomierza, zgodnie z §3 pkt. 7 niniejszego regulaminu.

4) Uzyskać wskazanie zastępczych źródeł zaopatrzenia w wodę w przypadku przerw w dostawie wody.

§ 8.

Odbiorca wody jest zobowiązany do:

1) Użytkowania i zabezpieczenia instalacji wodociągowej poprzez zamontowanie i utrzymanie pełnej sprawności zaworu antyskażeniowego chroniącego przed możliwością wystąpienia skażenia chemicznego lub bakteriologicznego wody w sieci wodociągowej na skutek cofnięcia się wody z instalacji wodociągowej lub powrotu ciepłej wody z instalacji centralnego ogrzewania.

2) Odpowiedniego zabezpieczenia wodomierzy przed uszkodzeniami mechanicznymi i skutkami niskich temperatur.

3) Prawidłowego utrzymania i zabezpieczenia studzienek i pomieszczeń, w których zainstalowane są wodomierze główne przed dostępem osób nieuprawnionych.

4) Wykorzystywania wody z sieci wodociągowej wyłącznie w celach określonych w warunkach przyłączenia do sieci.

5) atychmiastowego powiadomienia Zakładu o wszelkich stwierdzonych uszkodzeniach wodomierza głównego, w tym o zerwaniu plomby.

6) Powiadamiania Zakładu o zmianach własnościowych nieruchomości lub zmianach użytkownika lokalu.

7) Powiadamiania Zakładu o wszelkich zmianach technicznych w instalacji wewnętrznej, które mogą mieć wpływ na działanie sieci.

8) Udostępnienia Zakładowi dokumentacji technicznej, danych z eksploatacji dotyczących własnych ujęć wody i instalacji zasilanych z tych ujęć, w zakresie umożliwiającym ustalenie czy mogą one oddziaływać na instalacje zasilane z sieci eksploatowanej przez Zakład.

9) Umożliwienia Zakładowi dostępu do własnych ujęć wody i instalacji zasilanych z tych ujęć, a także połączonych z siecią własnych instalacji, jeżeli zachodzą uzasadnione przesłanki, że instalacje Odbiorcy mogą negatywnie oddziaływać na poziom usług świadczonych przez Zakład.

10) Montażu, utrzymania oraz legalizacji wodomierzy poza wodomierzem głównym jako części instalacji wewnętrznej.

11) Natychmiastowego usunięcia awarii na przyłączu za zaworem głównym za wodomierzem.

§ 9.

Odbiorca wody powinien racjonalnie gospodarować wodą i używać jej zgodnie z przeznaczeniem.

§ 10.

Odbiorcy wody zabrania się:

1) Poboru wody z sieci z pominięciem wodomierza.

2) Przemieszczania wodomierza, zakłócania jego funkcjonowania, zrywania plomb lub osłon,

3) Wykorzystywania sieci wodociągowej bądź instalacji wodociągowej do uziemiania urządzeń elektrycznych.

PRAWA I OBOWIĄZKI ODBIORCY USŁUG W ZAKRESIE ODPROWADZANIA ŚCIEKÓW

§ 11.

Odbiorca usług ma prawo:

1) Do ciągłego odprowadzania ścieków.

2) Zgłaszania reklamacji dotyczących wysokości opłat za ścieki.

3) Żądania naprawienia szkody w związku z odprowadzaniem ścieków.

§ 12.

Odbiorca usług ma obowiązek:

1) Użytkowania instalacji kanalizacyjnej zgodnie z umową i ustawą w sposób nie powodujący zakłóceń funkcjonowania sieci kanalizacyjnej.

2) Wykonywania na swój koszt wszelkich napraw instalacji kanalizacyjnej i przyłącza kanalizacyjnego będącego w jego posiadaniu.

3) Udostępnienia Zakładowi dokumentacji technicznej, danych z eksploatacji dotyczących własnych ujęć wody i instalacji zasilanych z tych ujęć, w zakresie umożliwiającym ustalenie czy mogą one oddziaływać na instalacje zasilane z sieci eksploatowanej przez Zakład oraz ustalenia ilości ścieków, odprowadzanych do kanalizacji.

4) Wykonywania uszczelnień oraz zamontowania na swój koszt niezbędnych urządzeń zabezpieczających przed cofnięciem się ścieków oraz fetorów do przyłącza kanalizacyjnego a następnie budynku.

5) Likwidacji na swój koszt instalacji, za pomocą których odprowadzał ścieki do zbiorników bezodpływowych do czasu włączenia do sieci kanalizacyjnej.

6) Odpowiedniego zabezpieczenia urządzeń pomiarowych przed uszkodzeniami mechanicznymi i skutkami niskich temperatur.

7) Prawidłowego utrzymania i zabezpieczenia przed dostępem osób nieuprawnionych studzienek i pomieszczeń, w których zainstalowane są urządzenia pomiarowe.

8) Natychmiastowego powiadomienia Zakładu o zerwaniu plomby na urządzeniu pomiarowym.

9) Powiadamiania Zakładu o zmianach własnościowych nieruchomości lub zmianach użytkownika lokalu.

10) Powiadamiania Zakładu o wszelkich zmianach technicznych w instalacji wewnętrznej, które mogą mieć wpływ na działanie sieci.

11) Natychmiastowego powiadomienia Zakładu o zrzutach ścieków odbiegających od warunków umowy.

12) Natychmiastowego usunięcia awarii na przyłączu licząc od ostatniej studni od strony budynku a w przypadku jej braku od granicy nieruchomości. W przypadku nie usunięcia awarii przez Odbiorcę, Zakład może usunąć awarię we własnym zakresie, a kosztami obciążyć Odbiorcę.

13) Utrzymania użytkowanej nieruchomości w sposób nie powodujący utrudnień w prawidłowym funkcjonowaniu sieci i przyłączy kanalizacyjnych, a w szczególności do zachowania wymaganych odległości od istniejących urządzeń, a w przypadku budowania obiektów budowlanych i sadzenia drzew, zgodnie z wymaganiami określonymi w odrębnych przepisach, a w szczególności nie odprowadzania do urządzeń Zakładu:

a) odpadów stałych, które mogą powodować zmniejszenie przepustowości przewodów kanalizacyjnych, a w szczególności żwiru, piasku, popiołu, szkła, wytłoczyn, drożdży, szczeciny, ścinków skór, tekstyliów, włókien nawet w stanie rozdrobnionym, skondensowanych tłuszczów roślinnych i zwierzęcych.

b) odpadów płynnych nie mieszających się z wodą, a w szczególności sztucznych żywic, lakierów, mas bitumicznych, smół i ich emulsji, mieszanin cementowych.

Rozdział 3.
SZCZEGÓŁOWE WARUNKI I TRYB ZAWIERANIA UMÓW Z ODBIORCAMI USŁUG

§ 13.

1. Dostarczanie wody i/lub odprowadzanie ścieków odbywa się na podstawie pisemnej umowy o zaopatrzenie w wodę i/lub odprowadzanie ścieków zawartej między Zakładem a Odbiorcą usług.

2. Zawarcie umowy następuje na pisemny wniosek Odbiorcy usług.

§ 14.

Postanowienia umów zawieranych przez Zakład z Odbiorcami, nie mogą ograniczać praw i obowiązków stron wynikających z przepisów ustawy, przepisów wykonawczych wydanych na podstawie ustawy oraz postanowień niniejszego regulaminu.

§ 15.

1. Umowa określa szczegółowe obowiązki stron, w tym zasady utrzymania przyłączy oraz warunki usuwania ich awarii.

2. W przypadku, gdy przyłącza nie są w posiadaniu Zakładu, odpowiedzialność Zakładu za zapewnienie ciągłości i jakości świadczonych usług jest ograniczona do posiadanych przez Zakład urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych.

3. Umowa określa miejsce wykonywania usługi dostawy wody i odbioru ścieków.

§ 16.

1. Umowy są zawierane na czas nieokreślony, z zastrzeżeniem postanowień punktu 2.

2. Przedsiębiorstwo zawiera umowy na czas określony:

1) gdy tytuł prawny osoby, której nieruchomość została przyłączona do sieci został ustanowiony na czas określony,

2) na wniosek osoby, której nieruchomość została przyłączona do sieci.

§ 17.

1. Umowa może być zawarta z właścicielem lub zarządcą nieruchomości wspólnej, posiadającym tytuł prawny do władania nieruchomością, do której ma być dostarczana woda i/lub z której mają być odprowadzone ścieki, albo z osobą, która korzysta z nieruchomości o nieuregulowanym stanie prawnym.

2. Jeżeli nieruchomość zabudowana jest budynkiem wielolokalowym lub budynkami wielolokalowymi umowa zawierana jest z właścicielem budynku lub z zarządcą.

§ 18.

1. Na pisemny wniosek właściciela lub zarządcy budynku wielolokalowego Zakład zawiera umowy z korzystającymi z lokali osobami wskazanymi we wniosku, jeżeli zostaną spełnione warunki określone w art. 6 ust. 6 ustawy,

2. Wniosek, o którym mowa w ust. 1 zawiera w szczególności:

1) określenie osób korzystających z lokali, w tym określenie rodzaju tytułu prawnego do zajmowanego lokalu wraz ze zgodą takiej osoby na zawarcie umowy, potwierdzoną własnoręcznym podpisem,

2) oświadczenie wnioskodawcy o poinformowaniu osób korzystających z lokali o zasadach rozliczania różnic oraz obowiązku ponoszenia na rzecz Zakładu dodatkowych opłat,

3) schemat wewnętrznej instalacji wodociągowej w budynku wielolokalowym za wodomierzem głównym, wraz z określeniem lokalizacji wszystkich punktów czerpalnych.

§ 19.

1. Umowy mogą być zawarte na czas określony lub na czas nieokreślony z możliwością wypowiedzenia przez strony z zachowaniem 3 miesięcznego okresu wypowiedzenia z zastrzeżeniem ust. 2.

2. W przypadku niedotrzymania warunków określonych w umowie oraz niepodejmowania przez Odbiorcę działań na rzecz poprawy jakości ścieków, Zakładowi przysługuje prawo rozwiązania umowy za 1 miesięcznym wypowiedzeniem.

§ 20.

1. Umowa winna określać możliwość jej rozwiązania w przypadkach określonych przepisami kodeksu cywilnego oraz art. 8 ustawy.

2. Umowa winna dopuszczać jej rozwiązanie przez Odbiorcę za wypowiedzeniem lub na zgodny wniosek stron.

3. Po upływie okresu wypowiedzenia lub wygaśnięciu umowy Zakład zaniecha świadczenia usług (dostawy wody i /lub odbioru ścieków) i zastosuje środki techniczne uniemożliwiające pobór wody i odbiór ścieków.

§ 21.

W umowach dotyczących odprowadzania ścieków Zakład uwzględnia postanowienia wynikające z rozporządzenia ministra właściwego do spraw gospodarki przestrzennej i mieszkaniowej wydanego na podstawie art. 11 ustawy.

Rozdział 4.
SPOSÓB ROZLICZEŃ W OPARCIU O CENY I STAWKI OPŁAT USTALONE W TARYFACH

§ 22.

1. Rozliczenia za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków są prowadzone przez Zakład z Odbiorcami usług na podstawie określonych w taryfach cen i stawek opłat oraz ilości dostarczonej wody i odprowadzanych ścieków.

2. Należność za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków ustala się jako iloczyn taryfowych cen i stawek opłat oraz odpowiadających im ilości świadczonych usług.

3. Zapłata za usługi nie objęte taryfą następuje na podstawie cennika zakładowego.

§ 23.

1. Ilość wody dostarczonej do nieruchomości ustala się na podstawie wskazania wodomierza głównego, a w przypadku jego braku w oparciu o przeciętne normy zużycia wody, ustalane na podstawie rozporządzenia, o którym mowa w art. 27 ust. 3 ustawy.

2. W przypadku tymczasowej niesprawności wodomierza głównego ilość pobranej wody ustala się zgodnie z zawartą umową.

§ 24.

1. W zależności od wyposażenia w urządzenia pomiarowe na przyłączu kanalizacyjnym, ilość odprowadzanych ścieków ustala się na podstawie wskazań urządzenia pomiarowego, a w przypadku jej braku, ilość odprowadzonych ścieków przyjmuje się ze wskazań wodomierza zamontowanego na przyłączu wodociągowym, równą 100% ilości pobranej wody.

2. W rozliczeniach ilości odprowadzanych ścieków ilość bezpowrotnie zużytej wody uwzględnia się wyłącznie w przypadkach, gdy wielkość jej zużycia na ten cel ustalona jest na podstawie dodatkowego wodomierza zainstalowanego na koszt dostarczającego ścieki.

3. Opracowany projekt montażu dodatkowego wodomierza należy uzgodnić w Zakładzie w celu uzyskania akceptacji i odbioru technicznego.

4. Koszty utrzymania, legalizacji i napraw dodatkowego wodomierza spoczywają na Odbiorcy.

5. Zakład nie pobiera opłaty eksploatacyjnej wynikającej z utrzymania w sprawności dodatkowego wodomierza.

§ 25.

1. Za dzień zapłaty należności przez Odbiorcę usług przyjmuje się datę wpływu środków pieniężnych:

1) na konto bankowe Zakładu w przypadku płatności przekazem pocztowym lub przelewem bankowym,

2) do kasy UG Gołcza w przypadku płatności w kasie.

3) W siedzibie Zakładu.

2. Zgłoszenie przez Odbiorcę usług zastrzeżeń co do wysokości faktury nie wstrzymuje jej zapłaty.

3. W przypadku stwierdzenia nadpłaty zalicza się ją na poczet przyszłych należności lub na żądanie Odbiorcy usług zwraca się ją w terminie 14 dni od daty złożenia wniosku w tej sprawie.

4. W przypadku budynku wielolokalowego, w którym Odbiorcami są również osoby korzystające z poszczególnych lokali, Zakład wystawia odrębną fakturę zarządcy lub właścicielowi takiego budynku lub odrębne faktury osobom korzystającym z lokali.

5. Odbiorca dokonuje zapłaty za dostarczoną wodę i odprowadzone ścieki w terminie wskazanym w fakturze, który nie może być krótszy niż 14 dni od daty jej wystawienia. Opóźnienia w zapłacie uprawniają Zakład do naliczania odsetek w wysokości ustawowej.

6. W przypadku nie uiszczenia przez Odbiorcę należności wynikających z umowy, Zakład wpłacone kwoty będzie przeznaczał na pokrycie w pierwszej kolejności należności ubocznych, a w dalszej kolejności na poczet należności głównej, poczynając od świadczeń najdalej wymaganych.

§ 26.

1. Strony określają w umowie okres obrachunkowy oraz skutki niedotrzymania terminu zapłaty jak również sposób uiszczania opłat.

2. W przypadku braku wpłaty należności w terminie określonym umową i na fakturze Zakład wystawia upomnienie, którego kosztami obciąża Odbiorcę. Koszt upomnienia ustalany jest przez Zakład.

3. Zakład stosuje dwustopniowy system upominawczy:

1) pierwszy stopień - upomnienie,

2) drugi stopień - wezwanie ostateczne, po którym Zakład rozpoczyna czynności windykacyjne, lub przystępuje do czynności wynikających z art. 8 ustawy ze szczególnym uwzględnieniem ust. 2 i 3.

4. Zakład zastrzega sobie prawo do zgłaszania danych osobowych dłużnika w Krajowym Rejestrze Dłużników.

§ 27.

Zakład obciąża kosztami zużycia wody Gminę, na podstawie cen i stawek ustalonych w taryfie, za wodę:

1) zużytą na cele przeciwpożarowe,

2) zużytą do zraszania i mycia publicznych ulic, obiektów, terenów zielonych,

3) zużytą do potrzeb usuwania skutków kataklizmów.

Rozdział 5.
WARUNKI PRZYŁĄCZANIA DO SIECI

§ 28.

1. Przyłączenie do sieci wodociągowej i/lub kanalizacyjnej odbywa się na wniosek Odbiorcy usług ubiegającego się o przyłączenie.

2. Osoba, o której mowa w ust. 1, składa w Zakładzie wniosek o określenie warunków przyłączenia.

§ 29.

1. Zakład określa warunki przyłączenia i przekazuje je wnioskodawcy wraz z projektem umowy o przyłączenie w terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia złożenia wniosku.

2. Warunki przyłączenia są ważne 2 lata od dnia ich wydania.

3. Warunki przyłączenia określają co najmniej:

1) miejsce i sposób przyłączenia sieci wodociągowej lub kanalizacyjnej z instalacjami Odbiorcy,

2) miejsca zainstalowania wodomierza głównego oraz miejsca zainstalowania urządzenia pomiarowego liczącego ilość odprowadzanych ścieków,

3) dopuszczalną jakość odprowadzanych ścieków,

4) termin ważności warunków przyłączenia.

4. W razie braku możliwości podłączenia nieruchomości do sieci, Zakład w terminie 21 dni od daty otrzymania wniosku, o którym mowa w ust. 1informuje o tym osobę ubiegająca się o podłączenie, wskazując wyraźnie powody, które uniemożliwiają podłączenia.

§ 30.

Przyłączenie nieruchomości do sieci wodociągowej lub kanalizacyjnej następuje po spełnieniu technicznych warunków przyłączenia określonych przez Zakład.

§ 31.

1. Dostarczenie wody dla Odbiorcy następuje maksymalnie w ciągu dwóch dni roboczych od dnia podpisania umowy po uprzednim zamontowaniu wodomierza.

2. Dokumentacja techniczna nowego przyłącza oraz projekt wymaga uzgodnienia z Zakładem oraz z ZUDP w Starostwie Powiatu.

3. Po zakończeniu prac i dokonaniu odbioru następuje dostarczanie wody i/lub odbiór ścieków na zasadach określonych w niniejszym regulaminie.

Rozdział 6.
TECHNICZNE WARUNKI OKREŚLAJĄCE MOŻLIWOŚĆ DOSTĘPU DO USŁUG WODOCIĄGOWO-KANALIZACYJNYCH

§ 32.

1. Zakład ma prawo odmówić przyłączenia nowego Odbiorcy do istniejącej sieci wodociągowej lub kanalizacyjnej, jeżeli w wyniku przyłączenia warunki techniczne pogorszą się tak, że nie zostanie zachowany minimalny poziom usług, a w szczególności, jeżeli zabraknie wymaganych zdolności produkcyjnych ujęć, stacji uzdatniania i oczyszczalni ścieków oraz zdolności dostawczych istniejących układów dystrybucji wody i odprowadzania ścieków.

2. Zakład ma prawo odmówić przyłączenia nowego Odbiorcy do istniejącej sieci wodociągowej lub kanalizacyjnej, jeżeli przyłączenie do sieci spowoduje obniżenie poziomu usług w stopniu takim, że nie będą spełnione wymagania określające minimalny poziomu usług.

3. Przedsiębiorstwo ma prawo odmówić przyłączenia do sieci, jeżeli nie posiada technicznych możliwości świadczenia usług.

4. Poziom dostępu do usług wodociągowych w przyszłości wyznaczają wieloletnie plany rozwoju i modernizacji urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych.

§ 33.

Realizację budowy przyłącza oraz studni wodomierzowej lub pomieszczeń przewidzianych do lokalizacji wodomierza głównego jak również urządzeń pomiarowych odprowadzanych ścieków zapewnia na własny koszt osoba ubiegająca się o przyłączenie nieruchomości do sieci wodociągowej i/lub kanalizacyjnej.

Rozdział 7.
SPOSÓB DOKONYWANIA ODBIORU PRZEZ ZAKŁAD WYKONANEGO PRZYŁĄCZA

§ 34.

1. W ramach prac związanych z odbiorem przyłącza, Zakład dokonuje sprawdzenia zgodności wykonanych prac z wydanymi przez Zakład warunkami przyłączenia do sieci wodociągowej i/lub kanalizacyjnej oraz z projektem przyłącza.

2. Określone w warunkach przyłączenia próby i odbiory częściowe oraz końcowe są przeprowadzane przy udziale upoważnionych przedstawicieli stron.

3. Odbiór jest wykonywany przed zasypaniem przyłącza. Wszelkie odcinki przyłącza ulegające częściowemu zakryciu (tzw. prace zanikające) należy zgłaszać do odbioru przed zasypaniem.

4. Przed zasypaniem należy wykonać operat geodezyjny, w zakresie wskazanym w warunkach technicznych, w dwóch egzemplarzach, z których jeden dostarcza się do Zakładu a drugi do odpowiedniego Urzędu zajmującego się aktualizacją dokumentacji geodezyjnej.

5. Warunkiem otrzymania protokołu odbioru budowy przyłączy jest okazanie się w siedzibie Zakładu geodezyjną dokumentacją powykonawczą oraz potwierdzeniem dostarczenia jej do Urzędu zajmującego się aktualizacją dokumentacji geodezyjnej.

Rozdział 8.
SPOSÓB POSTĘPOWANIA W PRZYPADKU NIEDOTRZYMANIA CIĄGŁOŚCI DOSTAW USŁUG I ODPOWIEDNICH PARAMETRÓW DOSTARCZONEJ WODY I WPROWADZANYCH DO SIECI KANALIZACYJNEJ ŚCIEKÓW

§ 35.

Zakład jest zobowiązany na życzenie Odbiorców lub z własnej inicjatywy do udzielania informacji dotyczących występujących zakłóceń zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków oraz awarii urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych.

§ 36.

1. Wystąpienie przerwy w dostawie wody i odbiorze ścieków może mieć miejsce w przypadku:

1) awarii,

2) planowanych prac konserwacyjno - remontowych,

3) braku wody na ujęciu,

4) wydania decyzji Inspekcji Sanitarnej o wstrzymaniu dostawy wody,

5) potrzeby zwiększenia dopływu wody do hydrantów przeciwpożarowych,

6) wystąpienia siły wyższej,

7) braku zasilania energii elektrycznej na ujęciach i przepompowniach.

2. W czasie trwania klęski żywiołowej lub suszy, Zakład ma prawo wprowadzić ograniczenia w dostawie wody, w granicach możliwości dystrybucji, po uprzednim zawiadomieniu Odbiorców usług o tych ograniczeniach.

§ 37.

1. O planowanych przerwach w dostawie wody i odbiorze ścieków Zakład powinien zawiadomić Odbiorcę usług najpóźniej na 7 dni przed planowanym terminem w sposób zwyczajowo przyjęty.

2. W razie przerwy w dostawie wody przekraczającej 12 godzin Zakład powinien zapewnić zastępczy punkt poboru wody i poinformować Odbiorców usług o miejscu jego lokalizacji w sposób zwyczajowo - przyjęty.

3. Wstrzymanie zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków bez uprzedniego zawiadomienia Odbiorców może nastąpić w przypadkach, gdy:

1) z powodu awarii sieci nie ma możliwości prowadzenia zaopatrzenia w wodę lub odprowadzania ścieków,

2) dalsze funkcjonowanie sieci stwarza bezpośrednie zagrożenie dla życia, zdrowia lub środowiska.

4. O wstrzymaniu zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków, o którym mowa w ust. 3 Zakład niezwłocznie informuje Odbiorców w sposób zwyczajowo przyjęty.

§ 38.

1. Zakład może odciąć dostawę wody lub zamknąć przyłącze kanalizacyjne, jeżeli:

1) przyłącze wodociągowe lub przyłącze kanalizacyjne wykonano niezgodnie z przepisami prawa,

2) Odbiorca usług nie uiścił opłat za pełne dwa okresy obrachunkowe następujące po dniu otrzymania upomnienia w sprawie uregulowania zaległej opłaty - ponowne włączenie może nastąpić dopiero po spłaceniu przez Odbiorcę usług części zadłużenia (co najmniej 50%), podpisaniu ugody co do spłaty pozostałej części zadłużenia oraz uregulowaniu należności za dokonanie wyłączenia i ponownego włączenia,

3) jakość odprowadzanych ścieków nie spełnia wymogów określonych w przepisach prawa lub stwierdzono celowe uszkodzenie albo pominięcie urządzenia pomiarowego,

4) został stwierdzony nielegalny pobór wody lub nielegalne odprowadzanie ścieków, to jest bez zawarcia pisemnej umowy, jak również przy celowo uszkodzonych albo pominiętych wodomierzach lub urządzeniach pomiarowych.

5) w przypadku rozwiązania umowy przez Odbiorcę.

2. W przypadku odcięcia przez Zakład dostawy wody z przyczyn określonych w ust. 1 pkt.2. Zakład jest zobowiązany do udostępnienia zastępczego punktu poboru wody i poinformowania o możliwościach korzystania z tego punktu.

Rozdział 9.
STANDARDY OBSŁUGI ODBIORCÓW USŁUG, A W SZCZEGÓLNOŚCI SPOSOBY ZAŁATWIANIA REKLAMACJI ORAZ WYMIANY INFORMACJI DOTYCZĄCYCH W SZCZEGÓLNOŚCI ZAKŁÓCEŃ W DOSTAWIE WODY I ODPROWADZANIA ŚCIEKÓW

§ 39.

Zakład zobowiązuje się zapewnić Odbiorcom usług należyty poziom usługi.

§ 40.

1. Zakład jest zobowiązane do udzielania wszelkich istotnych informacji dotyczących:

1) prawidłowego sposobu wykonywania przez Odbiorcę umowy o zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków,

2) warunków przyłączenia się do sieci wodociągowej i kanalizacyjnej przez nowych Odbiorców,

3) występujących zakłóceń w dostawach wody lub w odprowadzaniu ścieków,

4) występujących awarii urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych,

5) planowanych przerw w świadczeniu usług.

2. Jeżeli prośba o udzielenie informacji została przedłożona na piśmie, Zakład udziela odpowiedzi w tej samej formie w terminie 14 dni od otrzymania prośby.

3. Jeżeli udzielenie informacji wymaga ustaleń wymagających okresów dłuższych niż termin wskazany w ust. 2. Zakład przed upływem terminu wskazanym w ust. 2. informuje o tym fakcie osobę, która złożyła prośbę o informację i wskazuje jej ostateczny termin udzielenia odpowiedzi. Termin ten w żadnym wypadku nie może być dłuższy niż 30 dni od dnia złożenia prośby.

§ 41.

1. Odbiorca usług ma prawo zgłaszania reklamacji dotyczących ilości i jakości świadczonych usług oraz wysokości opłat za usługi.

2. Reklamacje wnoszone są na piśmie osobiście przez zainteresowanego w siedzibie Zakładu, listem poleconym lub za pomocą poczty elektronicznej i rozpatrywane są przez Kierownika Zakładu.

3. Zakład zobowiązany jest do powiadomienia zainteresowanego o sposobie załatwiania reklamacji bez zbędnej zwłoki, a w przypadkach szczególnie skomplikowanych w terminie 14 dni od daty wpływu.

§ 42.

1. W siedzibie Zakładu winny być udostępnione wszystkim zainteresowanym:

1) aktualnie obowiązujące na terenie gminy taryfy cen i opłat,

2) "Regulamin dostarczania wody i odprowadzania ścieków" na terenie działania Zakładu Gospodarki Komunalnej w Gołczy,

3) ustawy o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków wraz z wszystkimi aktami wykonawczymi wydanymi na podstawie ustawy.

4) aktualne wyniki badania wody i ścieków.

Rozdział 10.
WARUNKI DOSTARCZANIA WODY NA CELE PRZECIWPOŻAROWE

§ 43.

Woda do celów przeciwpożarowych jest dostępna z urządzeń wodociągowych posiadanych przez Zakład, a w szczególności z hydrantów przeciwpożarowych zainstalowanych na sieci wodociągowej.

§ 44.

Zapewnienie dostawy wody na cele przeciwpożarowe następuje na podstawie porozumienia zawieranego pomiędzy Gminą, Zakładem i jednostką straży pożarnej.

§ 45.

Należnościami za wodę na cele przeciwpożarowe Zakład obciąża Gminę.

Rozdział 11.
ZASADY ODBIORU ŚCIEKÓW ZAKŁADOWYM TABOREM ASENIZACYJNYM

§ 46.

1. Zakład zapewnia odbiór nieczystości z szamb przydomowych posiadanym taborem asenizacyjnym jeżeli:

1) Jakość ścieków nie stworzy zagrożenia funkcjonowania oczyszczalni i nie zakłóci procesów technologicznych na oczyszczalni.

2) Ściek jest o odpowiedniej konsystencji i nie zawiera częścistałychnp. kamieni, gruzu plastiku, gumy etc.

3) Wydajność mechaniczna pomp taboru asenizacyjnego pozwoli na wypompowanie nieczystości z szamb.

W przypadku niemożliwości wypompowania nieczystości, Zakład odstępuje od wykonania usługi.

4) O kolejności odbioru nieczystości decyduje kolejność zgłoszeń.

Rozdział 12.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE

§ 47.

Regulamin niniejszy został zatwierdzony Uchwałą Nr L/257/10 Rady Gminy Gołcza z dnia 30 września 2010 r. i wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia opublikowania w Dzienniku Urzędowym Województwa Małopolskiego.

§ 48.

W sprawach nie objętych niniejszym regulaminem obowiązują przepisy prawa, a w szczególności Ustawy z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (Dz. U. Nr 123 poz . 858 tekst jednolity z 2006 r. z późniejszymi zmianami) .

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00