Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Małopolskiego rok 2010 nr 609 poz. 4795

Uchwała nr XL/ 304/10 Rady Gminy Gromnik

z dnia 28 października 2010r.

w sprawie określenia szczegółowego sposobu konsultowania organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust.3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji

Na podstawie art. 5 ust.5 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r . o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. Nr 96 poz. 873 ze zm.) - RADA GMINY GROMNIK u c h w a l a , co następuje:

§ 1

Określa się szczegółowy sposób konsultowania z organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust.3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie projektów aktów prawa miejscowego dotyczących działalności statutowej tych organizacji - w brzmieniu załącznika do niniejszej uchwały.

§ 2

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

§ 3

1. Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Małopolskiego.

2. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Przewodniczący Rady Gminy Gromnik


Czesław Cudek


Załącznik do Uchwały Nr XL/ 304/10
Rady Gminy Gromnik
z dnia 28 października 2010 r.

Szczegółowy sposób konsultowania z organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi art. 3 ust.3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji

I. POSTANOWIENIA OGÓLNE

1. Konsultacje projektów aktów prawa miejscowego z organizacjami pozarządowymi oraz z podmiotami wymienionymi w art. 3 ust.3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie zwanej dalej" ustawą" w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji przeprowadza się w oparciu o zasady:

1) pomocniczości,

2) partnerstwa,

3) suwerenności,

4) efektywności,

5) uczciwej konkurencji,

6) jawności

2. Konsultacje przeprowadza się w przypadkach skierowania pod obrady Rady Gminy projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej organizacji wymienionych w pkt.1 w celu poznania opinii podmiotów w sprawie poddanej konsultacji.

3. Przedmiotem konsultacji są:

1) projekty aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej organizacji o których mowa w pkt.1,

2) projekty rocznych lub wieloletnich programów współpracy gminy z organizacjami pozarządowymi,

3) inne akty prawne ważne z punktu widzenia społecznego, zgodnie z obowiązującymi przepisami.

4. Wynik konsultacji nie jest wiążący dla organów gminy.

5. Konsultacje uważa się za ważne bez względu na ilość uczestniczących w nich organizacji pozarządowych i podmiotów wymienionych w art. 3 ust.3 ustawy,

II. SZCZEGÓŁOWY SPOSÓB I FORMY KONSULTACJI

1. Konsultacje mogą być przeprowadzone z inicjatywy:

1) Rady Gminy

2) Wójta Gminy

2. Uprawnionymi do udziału w konsultacjach są działające na terenie gminy Gromnik organizacje pozarządowe i podmioty wymienione w art. 3 ust.3 ustawy mające wpisaną w działalności statutowej dziedzinę, w której podejmowane są konsultacje.

3. Konsultacje mogą mieć formę:

1) otwartych spotkań z przedstawicielami organizacji wymienionych w pkt. 1

2) wyrażenia pisemnych opinii do projektu aktu będącego przedmiotem konsultacji.

4. O wyborze danej formy konsultacji decyduje organ zarządzający konsultacje.

5. Informację o podejmowanych konsultacjach organ je zarządzający publikuje na stronie internetowej BIP Gminy Gromnik. Informacja ta może być również opublikowana w formie obwieszczeń na terenie gminy Gromnik oraz na stronie internetowej. Informacja powinna określać:

1) przedmiot konsultacji,

2) termin konsultacji,

3) formy konsultacji,

4) adres strony internetowej, na której zamieszczono projekt dokumentu,

5) komórkę odpowiedzialną za konsultacje.

6. Informacje o podejmowanych konsultacjach w terminie nie późniejszym niż 7 dni przez wyznaczoną data spotkania wysyła się również bezpośrednio pocztą tradycyjną lub elektroniczną zainteresowanym organizacjom pozarządowym i podmiotom wymienionym w art. 3 ust.3 ustawy. Wysyłana informacja powinna określać cel podejmowanych konsultacji.

7. W przypadku przeprowadzenia bezpośrednich spotkań sporządzany jest protokół zawierający temat konsultacji, przebieg dyskusji oraz podjęte ustalenia i opinie. Do protokołu dołącza się listę obecności.

8. Projekt uchwały poddanej konsultacji zamieszcza się w Biuletynie Informacji Publicznej oraz udostępnia w Urzędzie Gminy.

9. Uczestnicy konsultacji składają opinie osobiście w siedzibie Urzędu lub drogą pocztową w formie kompletnie wypełnionego formularza stanowiącego załącznik do niniejszych zasad.

10. Termin wyrażania opinii nie może być krótszy niż 7 dni od dnia zamieszczenia ogłoszenia o konsultacjach.

11. Opinie anonimowe nie będą podlegały rozpatrzeniu.

III. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

1. Z przebiegu konsultacji sporządza się informację odzwierciedlającą przebieg konsultacji oraz ich wynik. Informację dołącza się do projektu uchwały w celu przedłożenia pod obrady Rady Gminy.

2. Wyniki konsultacji mogą być również opublikowane na stronie internetowej i tablicach ogłoszeń Urzędu Gminy.

Przewodniczący Rady Gminy Gromnik


Czesław Cudek


załącznik do zasad
Zalacznik.docx

FORMULARZ DO KONSULTACJI AKTU PRAWA MIEJSCOWEGO

Przewodniczący Rady Gminy Gromnik


Czesław Cudek

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00