Akt prawny
Alerty
Uchwała nr XL/ 304/10 Rady Gminy Gromnik
z dnia 28 października 2010r.
w sprawie określenia szczegółowego sposobu konsultowania organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust.3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji
Na podstawie art. 5 ust.5 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r . o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. Nr 96 poz. 873 ze zm.) - RADA GMINY GROMNIK u c h w a l a , co następuje:
§ 1
Określa się szczegółowy sposób konsultowania z organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust.3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie projektów aktów prawa miejscowego dotyczących działalności statutowej tych organizacji - w brzmieniu załącznika do niniejszej uchwały.
§ 2
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 3
1. Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Małopolskiego.
2. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
Przewodniczący Rady Gminy Gromnik |
Załącznik do Uchwały Nr XL/ 304/10
Rady Gminy Gromnik
z dnia 28 października 2010 r.
Szczegółowy sposób konsultowania z organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi art. 3 ust.3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji
I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Konsultacje projektów aktów prawa miejscowego z organizacjami pozarządowymi oraz z podmiotami wymienionymi w art. 3 ust.3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie zwanej dalej" ustawą" w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji przeprowadza się w oparciu o zasady:
1) pomocniczości,
2) partnerstwa,
3) suwerenności,
4) efektywności,
5) uczciwej konkurencji,
6) jawności
2. Konsultacje przeprowadza się w przypadkach skierowania pod obrady Rady Gminy projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej organizacji wymienionych w pkt.1 w celu poznania opinii podmiotów w sprawie poddanej konsultacji.
3. Przedmiotem konsultacji są:
1) projekty aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej organizacji o których mowa w pkt.1,
2) projekty rocznych lub wieloletnich programów współpracy gminy z organizacjami pozarządowymi,
3) inne akty prawne ważne z punktu widzenia społecznego, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
4. Wynik konsultacji nie jest wiążący dla organów gminy.
5. Konsultacje uważa się za ważne bez względu na ilość uczestniczących w nich organizacji pozarządowych i podmiotów wymienionych w art. 3 ust.3 ustawy,
II. SZCZEGÓŁOWY SPOSÓB I FORMY KONSULTACJI
1. Konsultacje mogą być przeprowadzone z inicjatywy:
1) Rady Gminy
2) Wójta Gminy
2. Uprawnionymi do udziału w konsultacjach są działające na terenie gminy Gromnik organizacje pozarządowe i podmioty wymienione w art. 3 ust.3 ustawy mające wpisaną w działalności statutowej dziedzinę, w której podejmowane są konsultacje.
3. Konsultacje mogą mieć formę:
1) otwartych spotkań z przedstawicielami organizacji wymienionych w pkt. 1
2) wyrażenia pisemnych opinii do projektu aktu będącego przedmiotem konsultacji.
4. O wyborze danej formy konsultacji decyduje organ zarządzający konsultacje.
5. Informację o podejmowanych konsultacjach organ je zarządzający publikuje na stronie internetowej BIP Gminy Gromnik. Informacja ta może być również opublikowana w formie obwieszczeń na terenie gminy Gromnik oraz na stronie internetowej. Informacja powinna określać:
1) przedmiot konsultacji,
2) termin konsultacji,
3) formy konsultacji,
4) adres strony internetowej, na której zamieszczono projekt dokumentu,
5) komórkę odpowiedzialną za konsultacje.
6. Informacje o podejmowanych konsultacjach w terminie nie późniejszym niż 7 dni przez wyznaczoną data spotkania wysyła się również bezpośrednio pocztą tradycyjną lub elektroniczną zainteresowanym organizacjom pozarządowym i podmiotom wymienionym w art. 3 ust.3 ustawy. Wysyłana informacja powinna określać cel podejmowanych konsultacji.
7. W przypadku przeprowadzenia bezpośrednich spotkań sporządzany jest protokół zawierający temat konsultacji, przebieg dyskusji oraz podjęte ustalenia i opinie. Do protokołu dołącza się listę obecności.
8. Projekt uchwały poddanej konsultacji zamieszcza się w Biuletynie Informacji Publicznej oraz udostępnia w Urzędzie Gminy.
9. Uczestnicy konsultacji składają opinie osobiście w siedzibie Urzędu lub drogą pocztową w formie kompletnie wypełnionego formularza stanowiącego załącznik do niniejszych zasad.
10. Termin wyrażania opinii nie może być krótszy niż 7 dni od dnia zamieszczenia ogłoszenia o konsultacjach.
11. Opinie anonimowe nie będą podlegały rozpatrzeniu.
III. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Z przebiegu konsultacji sporządza się informację odzwierciedlającą przebieg konsultacji oraz ich wynik. Informację dołącza się do projektu uchwały w celu przedłożenia pod obrady Rady Gminy.
2. Wyniki konsultacji mogą być również opublikowane na stronie internetowej i tablicach ogłoszeń Urzędu Gminy.
Przewodniczący Rady Gminy Gromnik |
załącznik do zasad
Zalacznik.docx
FORMULARZ DO KONSULTACJI AKTU PRAWA MIEJSCOWEGO
Przewodniczący Rady Gminy Gromnik |