Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Małopolskiego rok 2010 nr 597 poz. 4711

Uchwała nr XXXIX/221/10 Rady Gminy Przeciszów

z dnia 2 października 2010r.

w sprawie regulaminu porządku domowego

Na podstawie art. 21 ust.2 ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego ( Dz.U. z 2005r.Nr 31, poz.266 z późn. zm. ) oraz w związku z art. 683 Kodeksu cywilnego (Dz.U. z 1964r. Nr 16 poz.93 z późn. zm.) Rada Gminy Przeciszów uchwala co następuje

§ 1. Uchwala się regulamin porządku domowego, stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Przeciszów

§ 3. Uchwała podlega ogłoszeniu na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy w Przeciszowie.

§ 4. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Małopolskiego.

Przewodniczący Rady Gminy


Franciszek Frączek


Załącznik do Uchwały Nr XXXIX/221/10
Rady Gminy Przeciszów
z dnia 2 października 2010 r.

REGULAMIN PORZĄDKU DOMOWEGO

I.PRZEPISY OGÓLNE

1. Postanowienia regulaminu określają obowiązki najemcy lokali komunalnych, socjalnych i użytkowych zarządzanych przez Gminę Przeciszów.

2. Najemcy lokali komunalnych i użytkowych Gminy Przeciszów znajdujących się w budynku stanowiących mienie gminne zobowiązani są przestrzegać postanowień niniejszego Regulaminu.

3. Najemca jest odpowiedzialny w zakresie postanowień Regulaminu za wszystkie osoby, których prawa reprezentuje ( członków rodziny, podnajemców, domowników, gości , itp.).

II. OBOWIĄZKI WYNAJMUJĄCEGO

1. Wynajmujący jest obowiązany do zapewnienia sprawnego działania istniejących instalacji i urządzeń związanych z budynkiem umożliwiających najemcy korzystanie z wody, gazu, energii elektrycznej oraz innych instalacji i urządzeń stanowiących wyposażenie lokalu i budynku .

2. W szczególności do obowiązków wynajmującego należy :

1) utrzymanie w należytym stanie technicznym pomieszczeń i urządzeń budynku, służących do wspólnego użytku mieszkańców oraz jego otoczenia;

2) dokonywanie napraw budynku, jego pomieszczeń i urządzeń , o których mowa w pkt.1, oraz przywrócenie poprzedniego stanu budynku uszkodzonego, niezależnie od przyczyn, z tym , że najemcę obciąża obowiązek pokrycia strat powstałych z winy jego lub osób, które reprezentuje ;

3) dokonywanie napraw lokalu, napraw lub wymiany instalacji i elementów wyposażenia technicznego w zakresie nieobciążającym najemcy, a zwłaszcza:

a) napraw i wymiany wewnętrznych instalacji: wodociągowej , gazowej i ciepłej wody - bez armatury i wyposażenia , a także wymiany i naprawy wewnętrznej instalacji kanalizacyjnej, centralnego ogrzewania wraz z grzejnikami, instalacji elektrycznej - z wyjątkiem osprzętu;

b) wymiany pieców grzewczych, stolarki okiennej i drzwiowej oraz podłóg, posadzki wykładzin podłogowych a także tynków

4) zapewnienie regularnego wywozu nieczystości;

5) zapewnienie należytego oświetlenia klatek schodowych;

6) oznaczenie budynków, lokali i pomieszczeń znajdujących się na terenie nieruchomości przez umieszczenie przy wejściach numerów porządkowych;

7) przeprowadzanie okresowych kontroli stanu technicznego budynku i sprawności instalacji i urządzeń budynku zgodnie z wymogami przepisów.

III.OBOWIĄZKI NAJEMCY

1. Najemca jest obowiązany utrzymywać lokal oraz pomieszczenia, do których używania jest uprawniony, we właściwym stanie technicznym i higieniczno sanitarnym oraz przestrzegać regulaminu porządku domowego .

2. Najemca jest obowiązany dbać i chronić przed uszkodzeniem lub dewastacją części budynku przeznaczone do wspólnego użytku , jak dźwigi osobowe , korytarze i klatki schodowe , pomieszczenia gospodarcze oraz otoczenie budynku.

3. Najemcę obciąża naprawa i konserwacja:

a) podłóg, posadzek, wykładzin podłogowych oraz ściennych okładzin ceramicznych, szklanych i innych;

b) okien i drzwi ;

c) trzonów kuchennych, kuchni i grzejników wody przepływowej (gazowych, elektrycznych i węglowych ), podgrzewaczy wody, wanien, brodzików, mis klozetowych, zlewozmywaków i umywalek wraz z syfonami, baterii i zaworów czerpalnych oraz innych urządzeń sanitarnych, w które lokal jest wyposażony, łącznie z ich wymianą;

d) osprzętu i zabezpieczeń instalacji elektrycznej, z wyłączeniem wymiany przewodów;

e) etażowego centralnego ogrzewania, a wypadku gdy nie zostało ono zainstalowane na koszt wynajmującego, także jego wymiana;

f) przewodów odpływowych urządzeń sanitarnych aż do pionów zbiorczych, w tym natychmiastowe usuwanie ich niedrożności;

g) innych elementów wyposażenia lokalu i pomieszczeń przynależnych poprzez:

1) malowanie lub tapetowanie oraz naprawę uszkodzeń tynków ścian i sufitów;

2) malowanie okien i drzwi, wbudowanych mebli, urządzeń kuchennych, sanitarnych i grzewczych .

4. Najemca lokalu , w którym jest zainstalowany piec gazowy służący do wytwarzania energii cieplnej ( c.o i c.w.) zobowiązany jest do:

a) bieżącej konserwacji pieca przez uprawnione do tego osoby;

b) dokonywanie corocznych przeglądów technicznych pieca przez uprawnione do tego osoby i przedstawianie do wglądu protokółu z przeglądu do Administratora Zarządcy lokalu.

5. Najemca jest zobowiązany do naprawienia wszelkich szkód w lokalu, budynku lub jego otoczeniu powstałych z jego winy lub osób przebywających w przydzielonym mu lokalu. Za szkody wyrządzone przez małoletnie dzieci odpowiadają ich rodzice lub opiekunowie.

6. Najemca może wprowadzić w lokalu i pomieszczeniach mu przydzielonych ulepszenia tylko za zgodą wynajmującego i na podstawie pisemnej umowy określającej sposób rozliczeń z tego tytułu. Wszelkie zmiany wyposażenia oraz przebudowy w lokalu i pomieszczeniach przydzielonych najemcy wymagają pisemnych uzgodnień.

7. Najemcy nie wolno dokonywać zmian kolorystyki zewnętrznej okien i drzwi wejściowych do lokalu oraz wykonywać zabudowy lub zmieniać kolorystyki balkonu i elewacji budynku.

8. Zabrania się montażu wszelkiego rodzaju krat na oknach i drzwiach balkonowych oraz w piwnicach bez pisemnej zgody Wynajmującego i wymaganego pozwolenia budowlanego

9. Ze względu na bezpieczeństwo mieszkańców, ochronę wspólnego mienia i utrzymanie czystości pomieszczeń wspólnego użytku , drzwi wejściowe do budynków winny być zawsze zamknięte. Nie należy wpuszczać do budynku osób nieznanych.

10. Zabrania się zabawy drzwiami przez dzieci.

11. Wszelkie czynności związane z wykonywaniem robót budowlanych, używanie elektronarzędzi, narzędzi ręcznych i innych zakłócających spokój mogą być wykonywane od poniedziałku do piątku w godz. 09.00 - 19.00 a w soboty w godz. 09.00 - 13.00. Nie dotyczy to usuwania awarii przez konserwatorów Zarządcy budynku ( lokalu).

12. Instalowanie anten zewnętrznych (satelitarnych , radiowych , TV , itp.) może być dokonywane przez specjalistyczne firmy wyłącznie na dachu budynku za pisemną zgodą wynajmującego. Wszelkie uszkodzenia budynku związane z montażem i użytkowaniem anten będą usuwane na koszt właściciela anten.

13. Wszelkie uszkodzenia instalacji elektrycznej, gazowej, wodnej, itp. winny być natychmiast zgłaszane do Administratora budynku.

14. Wszelkie prace przy urządzeniach gazowych wymagające odłączenia i przyłączenia do zasilania gazem winny być wykonywane przez fachowego uprawnionego pracownika po uzyskaniu pisemnej zgody Wynajmującego. Użytkowanie tych urządzeń jest możliwe po wykonaniu badania szczelności instalacji gazowej z wynikiem pozytywnym i przedstawieniu go Administratorowi Budynku (lokalu).

15. Najemca wykonujący remont lokalu winien wrzucać odpady budowlane do specjalnego kontenera zamówionego na własny koszt i ustawionego przy śmietniku na czas robót uzgodniony z Administratorem budynku .Kategorycznie zakazuje się wrzucania odpadów budowlanych do pojemników na śmieci i odpady konsumpcyjne.

16. Śmieci i odpadki należy wrzucać do pojemników do tego celu przeznaczonych. Należy prowadzić selektywną zbiórkę odpadów.

17. Zużyty sprzęt elektroniczny, elektryczny, gazowy winien być przekazywany bezpośrednio do sprzedawcy przy wymianie tego sprzętu . Zabrania się wystawiania tego sprzętu do śmietników.

18. Najemca , który przywiózł materiały lub sprzęt , obowiązany jest natychmiast po wniesieniu tych materiałów lub sprzętu oczyścić cały zanieczyszczony teren i klatkę schodową.

19. Trzepanie i czyszczenie dywanów , pościeli i odzieży może odbywać się wyłączni przy trzepaku lub w miejscu wyznaczonym . Kategorycznie zabrania się trzepania korytarzach i klatkach schodowych. Trzepanie na trzepaku lub w miejscu wyznaczonym jest dozwolone od poniedziałku do soboty w godzinach 09.00 - 19.00 z wyjątkiem dni świątecznych.

20. Najemca obowiązany jest przestrzegać czystości i porządku w pomieszczeniach budynku służących do wspólnego użytku mieszkańców i jego otoczenia.

21. Zachowanie i utrzymanie porządku na klatce schodowej należy do obowiązków wszystkich mieszkańców oraz jego otoczenia.

22. Zabrania się wieszania jakichkolwiek suszarek na elewacji budynku.

23. Zabrania się wyrzucania przez okna, puszek, żywności, opakowań i niedopałków oraz dokarmiania ptaków na parapetach okien.

24. Prowadzenie działalności gospodarczej w mieszkalnym lokalu komunalnym jest dopuszczalne za pisemną zgodą Wynajmującego oraz określeniem miejsca i sposobu umocowania szyldu firmy . Najemca ponosi z tego tytułu dodatkowe opłaty.

25. Na dach budynku można wchodzić po uzyskaniu pisemnej zgody Zarządcy budynku.

26. Materiały niebezpieczne pożarowo , wybuchowe ( w tym butle z gazem ) , żrące i cuchnące nie powinny być przechowywane w pomieszczeniach piwnicznych , na poddaszach i strychach, w obrębie klatek schodowych i korytarzy oraz w innych pomieszczeniach ogólnie dostępnych.

27. Na strychach , klatkach schodowych , korytarzach, piwnicach , pomieszczeniach gospodarczych i innych wspólnego użytku palenie tytoniu jest surowo zabronione .

28. Wychodzący z piwnicy i strychu obowiązany jest zgasić światło i zamknąć drzwi na klucz.

29. Kategorycznie zabrania się zastawiania korytarzy , klatek schodowych i innych dróg komunikacyjnych przedmiotami wyposażenia mieszkań , materiałami budowlanymi , wózkami ,rowerami i innymi przedmiotami utrudniającymi komunikację i ewakuację .

30. Zabrania się spotkań towarzyskich na korytarzach , klatkach schodowych oraz pod oknami budynków i prowadzenia głośnych rozmów zakłócających spokój mieszkańcom.

31. Zabrania się zabaw dzieci w miejscach do tego nie przeznaczonych(klatki schodowe, windy , korytarze, piwnice, parkingi, trawniki, itp.). Rodzice i opiekunowie winni sprawować pełny nadzór nad miejscem zabaw dzieci.

32. Każdy najemca ma prawo do użytkowania jednego pomieszczenia gospodarczego (piwnicy, komórek, itp.), jeżeli takie pomieszczenie może być przydzielone w danym budynku.

33. Na użytkowanie dodatkowych pomieszczeń gospodarczych najemca winien uzyskać pisemną zgodę właściciela obiektu z określeniem warunków najmu.

34. Parkowanie samochodów osobowych i innych pojazdów o ładowności do 1 tony może odbywać się wyłącznie w miejscach wyznaczonych na placu budynku i zgodnie z zasadami ruchu drogowego. Właściciel budynku nie jest zobowiązany do zapewnienia miejsc parkowania dla wszystkich mieszkańców budynku.

35. Zabrania się przechowywania pojazdów ze zbiornikami na paliwo oraz z napędem akumulatorowym w piwnicach budynku , komórkach gospodarczych,

36. Zabrania się mycia , napraw i przeglądów pojazdów na placu wokół budynku.

37. Na terenie budynku obowiązuje cisza nocna w godzinach 22.00 - 06.00. W tym czasie należy ściszyć odbiorniki audiowizualne, zaniechać głośnej gry na instrumentach, głośnych rozmów, śpiewów, tańców, itp. zakłócających spokój w budynku.

38. Najemca lokalu obowiązany jest udostępnić lokal do usunięcia awarii dla konserwatorów wykonujących prace na zlecenie Zarządcy oraz w wyznaczonych terminach do wykonania kontroli lub odczytów urządzeń pomiarowych . Pomieszczenia gospodarcze (piwnice, komórki) oraz inne pomieszczenia, w których znajdują się zawory gazu, wody, c.o., wodomierze główne muszą być dostępne na każde żądanie Zarządcy oraz oznakowane na drzwiach wejściowych.

39. Osoby utrzymujące zwierzęta domowe są zobowiązane do zachowania bezpieczeństwa i środków ostrożności , zapewniających ochronę przed zagrożeniem lub uciążliwością dla ludzi oraz przed zanieczyszczeniem budynku i terenów przeznaczonych do użytku publicznego, ponoszą też pełną odpowiedzialność za zachowanie tych zwierząt.

40. Utrzymujący zwierzęta domowe zobowiązani są do sprawowania nad nimi właściwej opieki a w szczególności nie pozostawiania ich bez dozoru .

41. Szczegółowe obowiązki hodowców zwierząt domowych określa załącznik Nr 1 do niniejszego Regulaminu .

42. W lokalach mieszkalnych zakazuje się hodowli zwierząt niebezpiecznych (np. węże, pająki, krokodyle, itd. ).

43. Najemca obowiązany jest zgłosić na piśmie do Zarządcy budynku fakt hodowli zwierząt domowych oraz przedstawiać do wglądu aktualne świadectwa szczepień i należnych opłat.

44. Zarządca budynku może zakazać najemcy hodowli zwierząt domowych w wypadku nie wywiązywania się najemcy z obowiązków ciążących na nim w zakresie właściwej opieki nad zwierzętami określonych przepisami lub na wniosek mieszkańców obawiających się o swoje bezpieczeństwo.

45. Wszelkie uszkodzenia w budynku, w lokalach mieszkalnych i pomieszczeniach przydzielonych do użytkowania należy zgłaszać do Zarządcy na piśmie (także zgłoszone wcześniej do Administratora telefonicznie lub bezpośrednio).

46. Wnioski i skargi najemca winien zgłaszać do Zarządcy budynku na piśmie.

47. Wszelkie osoby zamieszkujące w lokalu komunalnym muszą być zameldowane. Wynajmujący zastrzega sobie prawo wyrażenia zgody na zamieszkanie w lokalu osób innych niż wskazane w umowie najmu. Za zamieszkiwanie osób nie posiadających meldunku w danym lokalu najemca będzie ponosił konsekwencje prawne.

48. Podnajem , wynajem albo oddanie w bezpłatne użytkowanie lokalu komunalnego lub jego części wymaga pisemnej zgody wydanej przez Wójta Gminy po złożeniu odpowiedniego wniosku przez najemcę.

49. Najemca lokalu jest obowiązany zawiadomić pisemnie Administratora lokalu mieszkalnego o wszelkich zmianach mających wpływ na ustalenie wysokości opłat komunalnych w terminie 7 dni od daty ich zaistnienia.

IV.PRZEPISY RÓŻNE

1. Utrudnianie lub uniemożliwianie wypełniania obowiązków służbowych przez osoby działające w imieniu Wynajmującego lub Zarządcy lokalu jest zabronione.

2. Najemca, który pomimo pisemnego upomnienia nadal używa lokalu w sposób sprzeczny z umową lub niezgodnie z jego przeznaczeniem , zaniedbuje obowiązki dopuszczając do powstania szkód, niszczy urządzenia przeznaczone do wspólnego wykorzystania przez mieszkańców albo wykracza w sposób rażący lub uporczywy przeciwko porządkowi domowemu, czyniąc uciążliwym korzystanie z innych lokali, jest w zwłoce z zapłatą czynszu lub innych opłat za używanie lokalu co najmniej za trzy pełne okresy płatności pomimo uprzedzenia go na piśmie o zamiarze wypowiedzenia stosunku prawnego i wyznaczenia dodatkowego miesięcznego terminu do zapłaty zaległych i bieżących należności, lub wynajął, podnajął albo oddał do bezpłatnego używania lokal lub jego część bez wymaganej zgody pisemnej właściciela, używa lokalu, który wymaga opróżnienia w związku z koniecznością rozbiórki lub remontu budynku, może mieć wypowiedziany stosunek prawny nie później niż na miesiąc naprzód, na koniec miesiąca kalendarzowego ( art.11. ust. 2. ustawy z dnia 21.06.2001 r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego ( Dz. U. z 2005 r. Nr 31.poz. 266 z późn. zmianami).

V.PODSTAWY PRAWNE

1. Ustawa z dnia 21.06.2001 r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego - Dz. U. z 2005 r. Nr 31 , poz. 266 z późn. zm.

2. Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dn. 26.01.2005 r. w sprawie szczegółowego trybu postępowania w sprawach opróżnienia lokalu lub pomieszczenia albo o wydanie nieruchomości oraz szczegółowych warunków , jakim powinno odpowiadać tymczasowe pomieszczenie - Dz. U . z 2005 r. Nr 17 , poz. 155.

3. Ustawa z dn. 23.04.1964 r. Kodeks cywilny - Dz. U. z 1964 r. Nr 16 , poz. 93 z późn. zmianami .

4. Ustawa z dn. 07.07.1994 r. Prawo budowlane - Dz. U. z 2006 r. Nr 156 , poz.1118 z późn. zm .

5. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 21.04.2006 r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów (Dz.U.z 2006 r. Nr 80 , poz. 563).

6. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12.04.2002 r. w sprawie warunków technicznych , jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (- Dz. U. z 2002 r. Nr 75 , poz. 690 z późn. zmianami).

7. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 16.08.1999 r. w sprawie warunków technicznych użytkowania budynków mieszkalnych - Dz. U. z 1999 r. Nr 74 , poz. 836 z późn. zm.

8. Uchwała Rady Gminy Nr XXXIV/183/06 z dnia 16 marca 2006r. w sprawie uchwalenia "Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Przeciszów"

Załącznik nr 1 do Regulaminu Porządku Domowego

Wyciąg z "Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Przeciszów" (Uchwała Rady Gminy Nr XXXIV/183/06 z dnia 16 marca 2006r. w sprawie uchwalenia "Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Przeciszów")

Rozdział VII.
Obowiązki osób utrzymujących zwierzęta domowe, mających na celu ochronę przed zagrożeniem lub uciążliwością dla ludzi oraz przed zanieczyszczeniem terenów przeznaczonych do wspólnego użytku

§ 16. Osoby utrzymujące zwierzęta domowe są zobowiązane do zachowania bezpieczeństwa i środków ostrożności, zapewniających ochronę przed zagrożeniem lub uciążliwością dla ludzi oraz przed zanieczyszczeniem terenów przeznaczonych do użytku publicznego, ponoszą też pełną odpowiedzialność za zachowanie tych zwierząt.

§ 17. Do obowiązków właścicieli utrzymujących zwierzęta domowe należy:

1) w odniesieniu do psów:

- wyposażenie psa w obrożę, a w przypadku ras uznawanych za agresywne - w kaganiec,

- prowadzenie psa na uwięzi, a psa rasy uznawanej za agresywną lub w inny sposób zagrażającego otoczeniu - w nałożonym kagańcu,

- opłacanie podatku od posiadania psów, którego wysokość ustala corocznie rada gminy,

- systematyczne szczepienie przeciwko wściekliźnie zgodnie z art. 56 ust. 2 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o ochronie zdrowia zwierząt oraz zwalczaniu chorób zakaźnych zwierząt (Dz. U. z 2004 r. Nr 69, poz. 625), która nakłada obowiązek szczepienia psów w wieku powyżej trzech miesięcy i okazywanie na żądanie władz sanitarnych, weterynaryjnych, policyjnych, straży miejskiej zaświadczenia o przeprowadzonym szczepieniu,

- uzyskanie zezwolenia wójta (burmistrza, prezydenta miasta) na utrzymywanie psa rasy uznawanej za agresywną zgodnie z treścią Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 28 kwietnia 2003 roku w sprawie wykazu ras psów uznawanych za agresywne (Dz. U. Nr 77, poz. 687).

2) w odniesieniu do wszystkich zwierząt domowych:

- stały i skuteczny dozór,

- nie wprowadzanie zwierząt do obiektów użyteczności publicznej, z wyłączeniem obiektów przeznaczonych dla zwierząt, takich jak lecznice, wystawy itp., postanowienie to nie dotyczy osób niewidomych, korzystających z pomocy psów-przewodników,

- nie wprowadzanie zwierząt domowych na tereny placów gier i zabaw, piaskownic dla dzieci oraz tereny objęte zakazem na podstawie odrębnych uchwał rady gminy,

- zwolnienie zwierząt domowych z uwięzi dopuszczalne jest wyłącznie na terenach zielonych do tego przeznaczonych i specjalnie oznakowanych, w sytuacji, gdy właściciel ma możliwość sprawowania kontroli nad ich zachowaniem, nie dotyczy ono psów ras uznanych za agresywne,

- zwolnienie przez właściciela nieruchomości psów ze smyczy na terenie nieruchomości może mieć miejsce w sytuacji, gdy nieruchomość jest ogrodzona w sposób uniemożliwiający jej opuszczenie przez psa i wykluczający dostęp osób trzecich, odpowiednio oznakowanej tabliczką ze stosownym ostrzeżeniem,

- natychmiastowe usuwanie, przez właścicieli, zanieczyszczeń pozostawionych przez zwierzęta domowe w obiektach i na innych terenach przeznaczonych do użytku publicznego, a w szczególności na chodnikach, jezdniach, placach, parkingach, terenach zielonych, itp.; nieczystości te, umieszczone w szczelnych, nie ulegających szybkiemu rozkładowi torbach, mogą być deponowane w komunalnych urządzeniach do zbierania odpadów; postanowienie to nie dotyczy osób niewidomych , korzystających z psów przewodników,

- niedopuszczanie do zakłócania ciszy i spokoju przez zwierzęta domowe,

- poddanie pod obserwacje lekarza weterynarii zwierząt, które pokąsały człowieka,

- zapewnienie humanitarnego ich traktowania poprzez wydzielenie pomieszczenia chroniącego je przed zimnem, upałami i opadami atmosferycznymi z dostępem do światła dziennego, umożliwiającego swobodną zmianę pozycji ciała, odpowiednią karmę i stały dostęp do wody.

3) hodowcy zwierząt domowych zobowiązani są spełniać wymogi ustanowione dla hodujących zwierzęta gospodarskie na obszarach wyłączonych spod zabudowy,

4) postanowienia ust. 2 dotyczą także zwierząt nieudomowionych, utrzymywanych w charakterze zwierząt domowych;

5) zwierzęta bezdomne będą wyłapywane przez uprawniony podmiot i doprowadzane do schroniska dla bezdomnych zwierząt z zastrzeżeniem, że:

- gdy zostanie ustalony właściciel takiego zwierzęcia to zostanie on obarczony wszystkimi kosztami związanymi z jego wyłapaniem, leczeniem i umieszczeniem w schronisku

Przewodniczący Rady Gminy


Franciszek Frączek

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00