Akt prawny
Alerty
Uchwała nr XLIV/301/10 Rady Powiatu Tatrzańskiego
z dnia 5 listopada 2010r.
w sprawie zasad i trybu konsultowania z radami działalności pożytku publicznego, z organizacjami pozarządowymi projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach działalności statutowej tych organizacji
Na podstawie art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie ( Dz. U. Nr. 96, poz. 873 z późn. zm. ) - RADA POWIATU TATRZAŃSKIEGO uchwala, co następuje:
§ 1.
Określa się zasady i tryb konsultowania z radami działalności pożytku publicznego z organizacjami pozarządowymi z terenu Powiatu Tatrzańskiego projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach działalności statutowej tych organizacji, w brzmieniu stanowiącym załącznik do niniejszej uchwały.
§ 2.
Wykonanie uchwały zleca się Staroście Tatrzańskiemu.
§ 3.
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Małopolskiego.
Przewodniczący Rady Powiatu Tatrzańskiego |
Załącznik do Uchwały Nr XLIV/301/10
Rady Powiatu Tatrzańskiego
z dnia 5 listopada 2010 r.
Zasady i tryb konsultowania z radami działalności pożytku publicznego z organizacjami pozarządowymi z terenu Powiatu Tatrzańskiego projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach działalności statutowej tych organizacji
Niniejsza procedura określa znaczenie konsultacji w procesie decyzyjnym władz powiatu, wskazuje zagadnienia, które poddane zostaną konsultacjom w Powiecie Tatrzańskim oraz określa formy tych konsultacji.
Postanowienia ogólne
§ 1.
Cel konsultacji
1. Konsultacje przeprowadzane są w celu zebrania opinii i pozyskania dodatkowych informacji, doświadczeń, sugestii rad działalności pożytku publicznego lub organizacji pozarządowych i podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
2. Przedmiotem konsultacji mogą być:
1) projekty aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji,
2) konsultowanie rocznych i wieloletnich programów współpracy z organizacjami pozarządowymi,
3) w przypadku utworzenia rady działalności pożytku publicznego konsultowanie projektów aktów normatywnych dotyczących sfery zadań publicznych, o której mowa w art. 4 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
Zasady i formy przeprowadzania konsultacji
§ 2.
1. W konsultacjach rady działalności pożytku publicznego lub organizacje pozarządowe i podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie ( Dz. U. Nr 96, poz. 873 z późn. zm. ) wypowiadają swoje opinie w sprawach, o których mowa w § 1.
2. Konsultacje mają charakter opiniodawczy, a ich wyniki nie wiążą organów powiatu, chyba, że ustawa stanowi inaczej.
3. Konsultacje przeprowadza się w trzech spośród następujących form:
a) zapytania ankietowego przeprowadzonego w urzędzie oraz na stronie internetowej Starostwa Powiatowego w Zakopanem,
b) zebrań przedstawicieli organizacji pozarządowych działających na terenie powiatu,
c) Biuletynu Informacyjnego Publicznego Starostwa Powiatowego w Zakopanem.
Postanowienia końcowe.
§ 3.
1. Konsultacje przeprowadza Starosta zapewniając na ten cel niezbędne warunki organizacyjno - techniczne.
2. Starosta podaje do publicznej wiadomości opinie i wnioski wynikające z przeprowadzonych konsultacji poprzez zamieszczenie w Biuletynie Informacji Publicznej i na tablicy ogłoszeń Starostwa Powiatowego w Zakopanem.