Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Małopolskiego rok 2010 nr 595 poz. 4674

Uchwała nr XLIV/284/10 Rady Miejskiej w Suchej Beskidzkiej

z dnia 28 października 2010r.

w sprawie: ustalenia trybu i szczegółowych kryteriów oceny wniosków o realizacje zadania publicznego Gminy Sucha Beskidzka w ramach inicjatywy lokalnej

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15, ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późniejszymi zmianami) oraz art. 19 c ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie (Dz.U. Nr 96, poz. 873 z późniejszymi zmianami) oraz art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2000 roku o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych (tekst jednolity z 2010 roku Dz. U. Nr 17, poz. 95) Rada Miejska w Suchej Beskidzkiej uchwala, co następuje:

§ 1. Uchwala się tryb i szczegółowe kryteria oceny wniosków o realizację zadania publicznego Gminy Sucha Beskidzka w ramach inicjatywy lokalnej, zgodnie z załącznikiem, stanowiącym integralną część niniejszej uchwały.

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Sucha Beskidzka.

§ 3. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Małopolskiego.

Przewodniczący Rady Miejskiej w Suchej Beskidzkiej


Bogusław Ćwiękała


Załącznik do Uchwały Nr XLIV/284/10
Rady Miejskiej w Suchej Beskidzkiej
z dnia 28 października 2010 r.

Tryb i szczegółowe kryteria oceny wniosków o realizację zadania publicznego Gminy Sucha Beskidzka w ramach inicjatywy lokalnej.

Rozdział 1.
Postanowienia ogólne

§ 1. 1. Inicjatywa lokalna w rozumieniu niniejszej uchwały to forma współpracy jednostki samorządu terytorialnego z jej mieszkańcami, w celu wspólnego realizowania zadania publicznego na rzecz społeczności lokalnej Gminy Sucha Beskidzka.

2. Celem podejmowania inicjatyw lokalnych jest realizacja przedsięwzięć polepszających warunki życia mieszkańców na rzecz, których podjęte zostały inicjatywy.

§ 2. 1. Z inicjatywą lokalną mogą wystąpić bezpośrednio mieszkańcy Gminy Sucha Beskidzka - minimum 5 osób, bądź za pośrednictwem organizacji pozarządowych lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie (Dz.U. z 2003 r. Nr 96, poz. 873 ze zm.), zwanej dalej, "ustawą".

2. Podmioty wymienione w ust. 1, zwane dalej Inicjatorem mogą inicjować przedsięwzięcia służące wyłącznie zaspokajaniu zbiorowych potrzeb wspólnoty Gminy Sucha Beskidzka, zgodnie z art. 7 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz.U. z 2001r. nr 142, poz. 1591 ze zm.).

§ 3. W ramach inicjatywy lokalnej mogą być realizowane zadania publiczne wymienione w art. 19 b ustawy tj.w zakresie:

1) działalności wspomagającej rozwój wspólnot i społeczności lokalnych, obejmującej w szczególności budowę,rozbudowę lub remont dróg, kanalizacji, sieci wodociągowej, budynków oraz obiektów architektury stanowiących własność jednostek samorządu terytorialnego;

2) działalności charytatywnej;

3) podtrzymywania i upowszechniania tradycji narodowej, pielęgnowania polskości oraz rozwoju świadomościnarodowej, obywatelskiej i kulturowej;

4) działalności na rzecz mniejszości narodowych i etnicznych oraz języka regionalnego;

5) kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego;

6) promocji i organizacji wolontariatu;

7) nauki, szkolnictwa wyższego, edukacji, oświaty i wychowania;

8) wspierania i upowszechniania kultury fizycznej i sportu;

9) turystyki i krajoznawstwa;

10) ekologii i ochrony zwierząt oraz ochrony dziedzictwa przyrodniczego;

11) porządku i bezpieczeństwa publicznego.

Rozdział 2.
Współudział w realizacji inicjatyw lokalnych

§ 1. 1. Współudział Inicjatora w realizacji zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej, zgodnie z art. 19 e ustawy, może polegać na:

1) świadczeniu pracy społecznej;

2) świadczeniach pieniężnych;

3) świadczeniach rzeczowych.

2. Wysokość udziału Gminy i Inicjatora w zadaniach publicznych realizowanych w ramach inicjatyw lokalnych oraz zasady rozliczania poniesionych nakładów będą ustalane każdorazowo w odrębnych umowach pomiędzy tymi podmiotami.

3. Wysokość środków budżetowych zaangażowanych w inicjatywę lokalną przez Gminę Sucha Beskidzka nie może przekroczyć 50 % całkowitego kosztu realizacji przedsięwzięcia.

Rozdział 3.
Postępowanie w sprawie inicjatyw lokalnych

§ 1. 1. W celu rozpoczęcia w Urzędzie Miejskim postępowania wynikającego z inicjatywy lokalnej, zainteresowani mieszkańcy składają wniosek o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej.

2. Wniosek o realizację inicjatywy lokalnej powinien zawierać w szczególności:

1) nazwę i opis inicjatywy;

2) termin realizacji;

3) informacje o grupie inicjatywnej;

4) miejsce wykonywania zadania;

5) szczegółowy zakres rzeczowy zadania wraz z propozycją harmonogramu realizacji;

6) opis dotychczas wykonanych prac;

7) opis kolejnych działań planowanych przy realizacji zadania;

8) określenie liczby osób, którym służyć będzie inicjatywa lokalna;

9) kalkulację przewidywanych kosztów realizacji inicjatywy w tym:

a) całkowity koszt,

b) wnioskowaną wysokość dofinansowania oraz planowany sposób jej wydatkowania,

c) oświadczenie o zgromadzonych środkach własnych,

d) informacje o ewentualnych innych źródłach finansowania;

10) informacje na temat dotychczasowych zadań realizowanych we współpracy z administracją publiczną;

11) imiona i nazwiska osób reprezentujących grupę inicjatywną wraz z podpisami.

3. Do wniosku można dołączyć w szczególności: kosztorys inwestorski, projekty budowlane, decyzję o pozwoleniu na budowę lub zgłoszenie realizacji zadania.

§ 2. 1. Wnioski, o których mowa w § 1, składane będą w Urzędzie Miejskim:

1) do 30 stycznia każdego roku, których realizacja odbywać się będzie w I półroczu;

2) do 30 czerwca każdego roku, których realizacja odbywać się będzie w II półroczu.

§ 3. 1. Oceny złożonych wniosków oraz hierarchizacji zadań publicznych w ramach inicjatyw lokalnych dokonuje powołany przez Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka Zespół do oceny wniosków o realizację zadań publicznych w ramach inicjatyw lokalnych.

2. Kryteria oceny wniosków:

1) celowość inicjatywy lokalnej z punktu widzenia potrzeb społeczności lokalnej;

2) liczba uczestników inicjatywy lokalnej (minimalna wymagana liczba uczestników inicjatywy lokalnej wynosi 5 osób);

3) wkład własny grupy inicjatywnej.

3. Wkład własny w kosztach realizacji inicjatywy lokalnej stanowią:

1) środki finansowe zgromadzone przez grupę inicjatywną;

2) robocizna świadczona przez uczestników inicjatywy lokalnej;

3) świadczenia rzeczowe - w szczególności dokumentacja projektowa, kosztorysy inwestorskie, usługi transportowe, materiały niezbędne do realizacji inicjatywy lokalnej.

§ 4. Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka na podstawie protokołu i materiałów przekazanych przez Zespół podejmuje ostateczną decyzję o realizacji zadania.

§ 5. Po podjęciu decyzji o realizacji zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka wspólnie z Inicjatorem opracuje dokumenty niezbędne do przeprowadzenia inicjatywy lokalnej, w tym harmonogram zawierający: nazwę zadania, uszczególnienie zadania, realizatora zadania, przewidywany okres realizacji oraz kosztorys przedsięwzięcia.

§ 6. 1. Warunkiem realizacji zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej jest zawarcie umowy na realizację przedsięwzięcia w ramach inicjatywy lokalnej pomiędzy Gminą Sucha Beskidzka a Inicjatorem.

2. Umowa w szczególności powinna zawierać:

1) szczegółowy opis współfinansowanego zadania publicznego oraz termin wykonania inicjatywy;

2) wysokość kwoty współfinansowania Gminy i tryb płatności;

3) udział Inicjatora;

4) tryb kontroli wykonywania zadania;

5) termin i sposób rozliczenia realizacji zadania;

6) regulacje ustalające fakt przejścia na Gminę Sucha Beskidzka prawa własności do urządzeń i budowli powstałych w wyniku realizacji inicjatywy;

7) zobowiązanie Inicjatora do przedstawienia dokumentów potwierdzających wywiązanie się z ciążących na nim zobowiązań względem wykonawcy i podwykonawcy.

3. Nadzór nad realizacją zadania publicznego realizowanego w ramach inicjatywy lokalnej prowadzi Gmina Sucha Beskidzka.

Przewodniczący Rady Miejskiej w Suchej Beskidzkiej


Bogusław Ćwiękała

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00