Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Małopolskiego rok 2010 nr 593 poz. 4655

Uchwała nr LVI/432/10 Rady Miejskiej w Skale

z dnia 26 października 2010r.

w sprawie programu współpracy Gminy Skała z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego w 2011 roku

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001 roku, nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 5 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2003 roku, nr 96, poz. 873 z późn. zm.),

Rada Miejska w Skale uchwala co następuje:

§ 1. Rada Miejska w Skale przyjmuje Program współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2011, w brzmieniu załącznika nr 1 do uchwały.

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy Skała.

§ 3. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Małopolskiego.

Przewodniczący Rady Miejskiej


Edward Olesiński


Uzasadnienie

Rada Miejska w Skale, realizując obowiązki nałożone ustawą o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2003 roku, nr 96, poz. 873 z późn. zm.) uchwala Program współpracy Gminy Skała z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego w 2011 roku po przeprowadzeniu konsultacji społecznych.

Przewodniczący Rady Miejskiej


Edward Olesiński


Załącznik do Uchwały Nr LVI/432/10
Rady Miejskiej w Skale
z dnia 26 października 2010 r.

Program współpracy Gminy Skała z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na 2011 rok

Rozdział 1.
Postanowienia ogólne

§ 1. Podstawą do uchwalenia rocznego programu współpracy samorządu Gminy Skała z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego, zwanego dalej ,,Programem", jest art. 5a ust. 1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2003 roku, nr 96, poz. 873, z późn. zm.).

§ 2. 1. Ilekroć w Programie jest mowa o:

1) ustawie - rozumie się przez to ustawę z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2003 roku, nr 96, poz. 873 z późn. zm.),

2) uchwale - rozumie się przez to uchwałę, do której załącznikiem jest Program,

3) Gminie - rozumie się przez to Gminę Skała,

4) Samorządzie Gminy - rozumie się przez to Samorząd Gminy Skała,

5) Burmistrzu - rozumie się przez to Burmistrza Miasta i Gminy Skała,

6) Radzie - rozumie się przez to Radę Miejską w Skale,

7) Urzędzie - rozumie się przez to Urząd Miasta i Gminy Skała,

8) podmiotach Programu - rozumie się przez to organizacje pozarządowe oraz podmioty prowadzące działalność pożytku publicznego, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy,

9) organizacji pozarządowej - rozumie się przez to, nie będące jednostkami sektora finansów publicznych, w rozumieniu ustawy o finansach publicznych i nie działające w celu osiągnięcia zysku, osoby prawne lub jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej, ktorym odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, w tym fundacje i stowarzyszenia,

10) podmiocie - rozumie się przez to:

a) osoby prawne i jednostki organizacyjne, działające na podstawie przepisów o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej, o stosunku Państwa do innych kościołów i związków wyznaniowych oraz o gwarancjach wolności sumienia i wyznania, jeżeli ich cele statutowe obejmują prowadzenie działalności pożytku publicznego,

b) stowarzyszenia jednostek samorządu terytorialnego,

c) spółdzielnie socjalne,

d) spółki akcyjne i spółki z ograniczoną odpowiedzialnością oraz kluby sportowe będące spółkami działającymi na podstawie przepisów ustawy z dnia 18 stycznia 1996 roku o kulturze fizycznej (Dz. U. z 2007 roku, nr 226, poz. 1675, z późn. zm.), które nie działają w celu osiągnięcia zysku oraz przeznaczają całość dochodu na realizację celów statutowych oraz nie przeznaczają zysku do podziału między swoich członków, udziałowców, akcjonariuszy i pracowników,

11) dotacji - rozumie się przez to dotację z rozumieniu art. 221 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz. U. z 2009 roku, nr 157, poz. 1240, z późn. zm.),

12) konkursie - rozumie się przez to otwarty konkurs ofert, o którym mowa w art. 11 ust. 2 ustawy,

13) Biurze - należy przez to rozumieć Biuro Strategii, Rozwoju i Promocji Gminy Skała, w którego zakres działania wchodzi współpraca z organizacjami pozarządowymi,

14) referatach urzędu - należy przez to rozumieć jednostki merytoryczne Urzędu Miasta i Gminy Skała realizujące zadania własne i zlecone Gminy, współuczestniczące w realizacji Programu.

2. Definicje użyte w § 2 ust. 1 programu mają zastosowanie do zarządzeń Burmistrza wydanych na podstawie uchwały Rady w sprawie przyjęcia rocznego programu współpracy.

§ 3. Przy podejmowaniu współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego Gmina kieruje się zasadami pomocniczości, suwerenności stron, partnerstwa, efektywności, uczciwej konkurencji, jawności i legalności.

§ 4. 1. Celem głównym Programu jest zwiększenie udziału podmiotów Programu w polityce rozwoju społecznego Gminy Skała.

2. Celami szczegółowymi Programu są:

1) Zwiększenie udziału podmiotów Programu w realizacji zadań publicznych, służące lepszemu zaspokajaniu potrzeb społecznych i poprawie życia mieszkańców.

2) Wzmocnienie potencjału ludzkiego, organizacyjnego i wizerunkowego sektora pozarządowego w Gminie, służące lepszej realizacji zadań publicznych.

3) Rozwój instytucji i instrumentów dialogu obywatelskiego, służące zwiększeniu wpływu podmiotów Programu na sprawy publiczne w regionie.

4) Rozwój współpracy pomiędzy administracją samorządową a sektorem pozarządowym, służący efektywniejszej polityce rozwoju Gminy.

§ 5. 1. Program jest finansowany z budżetu Gminy Skała.

2. Wysokość środków przeznaczona na realizację Programu zostanie określona w budżecie Gminy Skała na rok 2011. Wydatki związane z realizacją zadań, o których mowa w Programie nie mogą przekroczyć kwoty środków finansowych zaplanowanych na ten cel w budżecie na rok 2011.

§ 6. Realizacja współpracy Samorządu Gminy z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego może podlegać konsultacji zespołu o charakterze opiniodawczym i inicjatywnym powołanego zarządzeniem Burmistrza.

Rozdział 2.
Zakres współpracy

§ 7. 1. Współpraca z podmiotami Programu dotyczy zadań określonych w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz. U. z 2001 roku, nr 142, poz.1591, z późn. zm.).

2. W trybie otwartych konkursów ofert mogą być zlecane do realizacji następujące priorytetowe zadania publiczne należące do Gminy w sferze:

1) upowszechniania kultury fizycznej i sportu,

2) kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego,

3) turystyki i krajoznawstwa.

§ 8. W ramach otwartych konkursów ofert, o których mowa w § 7 ust. 2 zlecane będą w szczególności zadania polegające na:

1) Upowszechnianie kultury fizycznej i sportu:

a) organizowaniu imprez sportowo-rekreacyjnych,

b) stwarzaniu warunków do rozwoju różnych dyscyplin sportu i rekreacji,

c) organizowaniu i prowadzeniu szkolenia sportowego.

2) Kultura, sztuka, ochrona dóbr kultury i dziedzictwa narodowego:

a) organizowaniu wydarzeń kulturalnych, w szczególności koncertów, przeglądów, konkursów, wystaw, warsztatów teatralnych, muzycznych,

b) kultywowaniu lokalnej tradycji regionu,

c) opracowywaniu i druku wydawnictw poświęconych walorom historycznym i kulturalnym regionu.

3) Turystyka i krajoznawstwo:

a) tworzeniu, rozwoju i promowaniu produktów turystycznych,

b) opracowywaniu i druku wydawnictw poświęconych eksponowaniu walorów turystycznych i krajobrazowych regionu,

c) organizowaniu wydarzeń związanych z turystyką, w szczególności konkursów, wystaw, przeglądów,

d) rozwoju, renowacji i aktywizacji szlaków turystycznych.

§ 9. 1. Współpraca, o której mowa w § 7 i 8 może przybierać następujące formy:

1) zlecania podmiotom Programu realizacji zadań publicznych na zasadach określonych w ustawie,

2) porozumień o wieloletniej współpracy w zakresie realizacji zadań w sferze pożytku publicznego,

3) wzajemnego informowania się o planowanych kierunkach działalności i współdziałanie w celu zharmonizowania tych kierunków,

4) konsultowania z podmiotami Programu, odpowiednio do zakresu ich działania, projektów aktów normatywnych w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji,

5) tworzenia wspólnych zespołów o charakterze doradczym i inicjatywnym.

2. Współpraca o charakterze pozafinansowym może odbywać się, w ramach działalności Biura poprzez:

1) prowadzenie informacyjnego serwisu internetowego dla organizacji pozarządowych wraz z bazą danych o gminnych organizacjach pozarządowych,

2) udostępnianie organizacjom pozarządowym pomieszczeń Urzędu w celu odbywania spotkań i realizacji projektów służących mieszkańcom, tworzenie wspólnych zespołów konsultacyjnych i problemowych,

3. Współpraca o charakterze pozafinansowym może odbywać się również w innych formach poprzez:

1) udzielanie rekomendacji podmiotom Programu współpracującym z Gminą, które ubiegają się o dofinansowanie z innych źródeł,

2) obejmowanie patronatem Burmistrza, Rady przedsięwzięć realizowanych przez podmioty Programu.

§ 10. 1. Udział organizacji pozarządowych w wykonywaniu zadań publicznych realizowanych przez Gminę zapewnia się poprzez zlecanie realizacji tych zadań organizacjom pozarządowym oraz innym podmiotom prowadzącym działalność pożytku publicznego odpowiednio do terytorialnego zakresu działania Gminy oraz których działalność statutowa jest zgodna z dziedziną zlecanego zadania.

2. Zlecenie realizacji zadania publicznego odbywa się w trybie ogłaszanego przez Burmistrza otwartego konkursu ofert.

3. Otwarty konkurs ofert może przybrać jedną z form:

1) wsparcie takiego zadania wraz z udzieleniem dotacji na dofinansowanie jego realizacji,

2) powierzenie wykonania wraz z udzieleniem dotacji na finansowanie jego realizacji.

Rozdział 3.
Zasady i formy współpracy

§ 11. 1. Burmistrz ogłasza otwarty konkurs ofert z co najmniej 21 dniowym wyprzedzeniem na dofinansowanie realizacji wybranego zadania w trybie przewidzianym ustawą z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.

2. Ogłoszenie otwartego konkursu ofert powinno zawierać informacje o:

1) rodzaju zadania,

2) wysokości środków publicznych, przeznaczonych na realizację zadania,

3) zasadach przyznawania dotacji,

4) terminach i warunkach realizacji zadania,

5) terminie składania ofert,

6) trybie i kryteriach stosowanych przy wyborze ofert oraz terminie dokonania wyboru ofert,

7) zrealizowanych przez Gminę w roku ogłoszenia otwartego konkursu ofert i w roku poprzednim, zadaniach publicznych tego samego rodzaju i związanych z nimi kosztami, ze szczególnym uwzględnieniem wysokości dotacji przekazanych organizacjom pozarządowym i podmiotom, o których mowa w art.3 ust. 3 ustawy.

3. W otwartym konkursie ofert mogą uczestniczyć organizacje pozarządowe oraz inne podmioty prowadzące działalność pożytku publicznego.

4. Ogłoszenie, o którym mowa w ust. 1 zamieszcza się:

1) w Biuletynie Informacji Publicznej,

2) w siedzibie urzędu na tablicy ogłoszeń

3) na stronie internetowej urzędu.

5. Dotacje udzielane są maksymalnie na okres jednego roku kalendarzowego.

§ 12. Dotacje, o których mowa w Programie nie mogą być wykorzystane na:

1) remonty budynków, z wyjątkiem obiektów kultury fizycznej będących własnością Gminy, zadania i zakupy inwestycyjne,

2) zakupy gruntów,

3) działalność gospodarczą,

4) pokrycie kosztów utrzymania pomieszczeń biurowych podmiotów Programu, z wyłączeniem bezpośrednich kosztów związanych z realizacją zadania,

5) działalność partii politycznych,

6) działalność związków zawodowych i organizacji pracodawców,

7) działalność samorządów zawodowych,

8) działalność fundacji utworzonych przez partie polityczne.

§ 13. 1. Ogłaszając konkurs, Burmistrz powołuje komisję konkursową w celu opiniowania złożonych ofert.

2. W skład komisji wchodzą:

1) osoby upoważnione przez Burmistrza,

2) osoby reprezentujące organizacje pozarządowe lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy, z wyłączeniem osób reprezentujących organizacje pozarządowe lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy biorące udział w konkursie.

3. Zadaniem komisji jest:

1) ocena złożonych ofert pod względem formalnym i merytorycznym,

2) zaopiniowanie złożonych ofert i przedstawienie Burmistrzowi propozycji wysokości kwoty dotacji.

4. Członek komisji będący członkiem organizacji pozarządowej lub podmiotu, o którym mowa w art. 3 ust. 3 ustawy starających się o przyznanie grantu nie może brać udziału w pracach komisji dotyczących opiniowania złożonych ofert. W razie zaistnienia takiej sytuacji członek komisji powinien wyłączyć się z jej prac.

5. W pracach komisji konkursowej mogą uczestniczyć także, z głosem doradczym, osoby posiadające specjalistyczną wiedzę w dziedzinie obejmującej zakres zadań publicznych, których konkurs dotyczy.

6. W posiedzeniu komisji konkursowej, w części dotyczącej otwarcia ofert i ujawnienia ich treści, mogą uczestniczyć przedstawiciele zainteresowanych organizacji pozarządowych lub podmiotów, o których mowa w art.3 ust. 3 ustawy jako obserwatorzy.

7. Z prac komisji konkursowej sporządza się protokół, który podlega rozpatrzeniu przez Burmistrza.

8. Ostatecznego rozstrzygnięcia wraz z wysokością przyznanych dotacji dokonuje Burmistrz.

9. Komisja konkursowa ulega rozwiązaniu z dniem rozstrzygnięcia konkursu.

§ 14. Wyniki otwartego konkursu ofert ogłasza się niezwłocznie po wyborze oferty w sposób określony w § 11 ust. 4.

§ 15. Organizacja pozarządowa i podmiot, ubiegający się o wsparcie finansowe Gminy, muszą wykazać w składanej ofercie udział finansowy środków własnych.

§ 16. 1. Oferta realizacji zadania publicznego powinna zawierać w szczególności:

1) tytuł projektu oraz szczegółowy zakres rzeczowy zadania publicznego proponowanego do realizacji,

2) termin i miejsce realizacji zadania publicznego,

3) kalkulację przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego,

4) informację o wcześniejszej działalności organizacji pozarządowej lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy podmiotu składających ofertę w zakresie, którego dotyczy zadanie publiczne,

5) informację o posiadanych zasobach rzeczowych i kadrowych, zapewniających wykonanie zadania publicznego oraz o planowanej wysokości środków finansowych na realizację danego zadania pochodzących z innych źródeł,

6) deklarację o zamiarze odpłatnego lub nieodpłatnego wykonania zadania publicznego.

2. Wnioskodawca, ubiegający się o dotację na realizację zadań publicznych zobowiązany jest do przygotowania oferty wg wzoru, stanowiącego załącznik nr 1 do rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 grudnia 2005 roku (Dz. U. z 2005 roku, nr 264, poz. 2207).

§ 17. 1. Organizacje pozarządowe oraz podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy mogą z własnej inicjatywy złożyć wniosek o realizację zadania publicznego, także takiego, które jest realizowane dotychczas w inny sposób, w tym przez organy administracji publicznej.

2. Wniosek, o którym mowa w ust. 1 zawiera w szczególności:

1) opis zadania publicznego przeznaczonego do realizacji,

2) szacunkową kalkulację kosztów realizacji zadania publicznego.

3. W przypadku, o którym mowa w ust. 1, Burmistrz w terminie nie przekraczającym miesiąca:

1) rozpatruje celowość realizacji zadania publicznego przez organizacje pozarządowe oraz podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy, biorąc pod uwagę:

a) stopień, w jakim wniosek odpowiada priorytetowym zadaniom publicznym określonym w Programie,

b) zapewnienie wysokiej jakości wykonania danego zadania,

c) środki dostępne na realizację zadań publicznych,

d) korzyści wynikające z realizacji zadania publicznego przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy.

2) informuje o podjętym rozstrzygnięciu, a w przypadku stwierdzenia celowości realizacji zadania publicznego, informuje składającego wniosek o trybie zlecenia zadania publicznego, o którym mowa w § 10 ust. 2 oraz o terminie ogłoszenia otwartego konkursu ofert.

§ 18. Oferta na realizację zadania, o której mowa w § 17, powinna być zaopiniowana przez biuro, właściwe merytorycznie referaty urzędu oraz właściwe merytorycznie komisje Rady.

§ 19. Warunkiem zlecenia przez Gminę organizacji pozarządowej lub podmiotowi zadania oraz przekazania środków z budżetu na jego realizację jest zawarcie pisemnej umowy z wnioskodawcą, według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 grudnia 2005 roku w sprawie wzoru oferty realizacji zadania publicznego, ramowego wzoru umowy o wykonanie zadania publicznego i wzoru sprawozdania z wykonania zadania (Dz. U. z 2005 roku, nr 264 poz. 2207).

§ 20. Organizacje pozarządowe lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy przy realizacji zadania publicznego zobowiązane są do podawania w wydawanych przez siebie, w ramach zadania materiałach, publikacjach, wszelkich drukach (zaproszeniach, plakatach, itp.) informacji o treści: "Projekt realizowany przy wsparciu finansowym Gminy Skała", jak również do informowania poprzez media oraz stosownie do charakteru zadania, poprzez widoczną w miejscu jego realizacji tablicę, baner lub przez ustną informację kierowaną do odbiorców, o fakcie dofinansowania realizacji zadania przez Gminę.

§ 21. Ramowe Wzory dokumentów związanych z realizacją Programu określa Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 grudnia 2005 roku w sprawie wzoru oferty realizacji zadania publicznego, ramowego wzoru umowy o wykonanie zadania publicznego i wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania (Dz. U. z 2005 roku, nr 264, poz. 2207).

§ 22. 1. W przypadku wykorzystania dotacji w sposób niezgodny z celem określonym w umowie lub nierozliczenia jej, Burmistrz na wniosek Biura pozbawia organizację prawa do ubiegania się o przyznanie dotacji na okres do trzech lat.

2. Decyzja Burmistrza w przedmiocie pozbawienia prawa organizacji o ubieganie się o dotację jest ostateczna.

§ 23. W przypadku:

1) Rezygnacji z przyznanej dotacji, organizacja jest zobowiązana w trybie natychmiastowym poinformować o tym fakcie Biuro.

2) Częściowego lub całkowitego niewykonania zadania określonego w umowie, niewykorzystana część przekazanych zaliczkowo środków podlega zwrotowi razem z ustawowymi odsetkami licząc od daty przekazania środków. Dokument potwierdzający wpłatę na konto Gminy niewykorzystanych środków należy przedłożyć wraz z rozliczeniem zrealizowanej części zadania.

3) Stwierdzenia niegospodarności lub wydatkowania przez organizację przekazanych środków w sposób niezgodny z przeznaczeniem określonym w umowie, Gminie przysługuje zwrot środków wraz z ustawowymi odsetkami, licząc od daty przekazania środków.

Rozdział 4.
Ocena realizacji programu

§ 24. 1. Burmistrz dokonuje kontroli i oceny realizacji zadania zleconego organizacji pozarządowej na zasadach określonych w ustawie.

2. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości w realizacji zadania lub wykorzystania środków, Burmistrz wydaje zalecenia i ustala termin usunięcia nieprawidłowości, zgodnie z postanowieniami umowy.

3. Uwagi, wnioski i propozycje dotyczące bieżącej realizacji niniejszego programu, mogą być zgłaszane Burmistrzowi i wykorzystywane do usprawnienia bieżącej współpracy.

4. Ocena realizacji Programu będzie dokonywana w oparciu o następujące wskaźniki:

1) liczbę organizacji pozarządowych i podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy, podejmujących zadania publiczne na rzecz lokalnej społeczności,

2) liczbę osób zaangażowanych w realizację zadań publicznych (w tym wolontariuszy),

3) liczbę osób, które były adresatami różnych działań publicznych,

4) wysokość środków finansowych przeznaczonych z budżetu Gminy na realizację tych zadań,

5) łączną wielkość środków finansowych i pozafinansowych zaangażowanych przez organizacje pozarządowe i podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy w realizację zadań publicznych na rzecz mieszkańców.

§ 25. 1. Wykonanie zleconego zadania oraz sposób wykorzystania przyznanej dotacji każdorazowo nadzoruje Biuro.

2. Nadzór, o którym mowa w ust. 1, polega w szczególności na ocenie:

1) stanu realizacji zadania,

2) efektywności, rzetelności i jakości wykonania zadania,

3) prawidłowości wykorzystania środków publicznych, otrzymanych na realizację zadania,

4) prowadzenia dokumentacji, określonej w przepisach prawa i postanowieniach umowy.

3. Rozliczenie powinno nastąpić w terminie określonym w umowie.

4. Niewykorzystaną część dotacji należy zwrócić na rachunek Urzędu, w terminie określonym w umowie.

5. Sprawozdanie z wykonania zadania publicznego, określonego w umowie, należy sporządzić w terminie 30 dni po upływie terminu, na który umowa została zawarta, według wzoru, stanowiącego załącznik nr 3 do rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 grudnia 2005 roku w sprawie wzoru oferty realizacji zadania publicznego, ramowego wzoru umowy o wykonanie zadania publicznego i wzoru sprawozdania z wykonania zadania (Dz. U. z 2005 roku, nr 264 poz. 2207).

Rozdział 5.
Konsultacje społeczne

§ 26. 1. Prace nad przygotowaniem Programu zostały zainicjowane i przeprowadzone przez Biuro. Program uwzględnienia zmiany wynikające ze znowelizowanej ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.

2. Konsultacje społeczne dotyczące Programu zostały przeprowadzone w oparciu o postanowienia ustawy, o której mowa w ust. 1 oraz uchwały nr LIII/400/10 Rady Miejskiej w Skale z dnia 24 sierpnia 2010 roku w sprawie przyjęcia Regulaminu konsultacji społecznych z radą działalności pożytku publicznego, organizacjami pozarządowymi i podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.

Rozdział 6.
Postanowienia końcowe

§ 27. Burmistrz może powierzyć realizację zadania publicznego w sposób inny niż przewidziany w ustawie o działalności pożytku publicznego i wolontariacie w przypadku gdy zadanie może być bardziej efektywnie zrealizowane w oparciu o inne przepisy - m.in. o prawo zamówień publicznych.

Przewodniczący Rady Miejskiej


Edward Olesiński

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00