Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Małopolskiego rok 2010 nr 592 poz. 4630

Uchwała nr LVIII/414/2010 Rady Miejskiej w Alwerni

z dnia 23 września 2010r.

w sprawie określenia wymagań, jakie powinni spełniać przedsiębiorcy ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na świadczenie usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych

Na podstawie art. 18 ust. 2, pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późniejszymi zmianami) oraz art. 7 ust. 3a ustawy z dnia 13 wrześnie 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2005 r. Nr 236, poz. 2008 z późniejszymi zmianami) Rada Miejska w Alwerni uchwala co następuje

§ 1. Przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie na terenie Gminy Alwernia działalności w zakresie: - odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, - opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych musi przedłożyć wniosek opracowany zgodnie z wymaganiami określonym w art. 8 ust 1 i 2 ustawy z dnia 13 września 1996r o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2005 r., Nr 236 poz.2008 z póź. zm.) oraz spełniać dodatkowo następujące wymagania:

1) Posiadać zarejestrowaną działalność gospodarczą we właściwym urzędzie gminy lub w Krajowym Rejestrze Sądowym,

2) Załączyć opis działalności objętej wnioskiem określając m.in. rodzaje pojemników, sposób prowadzenia zbiórki odpadów, określić obszar, w obrębie którego zamierza świadczyć usługi , harmonogram częstotliwości odbioru, sposób transportu, potwierdzający zgodność z przepisami ochrony środowiska i gospodarki odpadami, gwarantujący ochronę środowiska przyrodniczego przed zanieczyszczeniami i uciążliwościami.

3) Posiadać środki techniczne i środki transportowe sprawne technicznie, posiadające aktualne badania techniczne i świadectwa dopuszczenia do ruchu, odpowiednie do zakresu planowanej działalności w tym

a) służące do odbioru odpadów komunalnych

- samochód specjalistyczny bezpylny- śmieciarka przeznaczony do wywozu zmieszanych odpadów komunalnych

- samochód przystosowany do odbioru od właścicieli nieruchomości selektywnie zebranych odpadów w sposób gwarantujący niepowodowanie ich zmieszania z odpadami innego rodzaju, tzn. samochód musi być zabudowany lub osiatkowany (co będzie uniemożliwiało rozwiewanie i rozsypywanie odpadów podczas transportu)

- samochód do odbioru odpadów wielkogabarytowych i budowlanych

- posiadać wydzielony budynek i plac oraz urządzenia służące przygotowaniu selektywnie zebranych odpadów komunalnych do odbioru przez przedsiębiorcę prowadzącego działalność w zakresie odzysku odpadów (doczyszczanie, belowanie, zgniatanie itp.) lub posiadać umowy albo pisemne zapewnienia, że czynności te wykonane zostaną we własnym zakresie przez przedsiębiorcę prowadzącego odzysk odpadów,

- posiadać odpowiednią ilość pojemników i kontenerów do gromadzenia odpadów komunalnych do wydzierżawiania Usługobiorcom .

b) służące do opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych:

- pojazd asenizacyjny, spełniający wymagania techniczne określone w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 12 listopada 2002 r. w sprawie wymagań dla pojazdów asenizacyjnych ( Dz. U. Nr 193, poz.1617).

4) Posiadać podpisaną umowę lub pisemne zapewnienie potwierdzające gotowość odbioru :

a) odpadów komunalnych zmieszanych przez przedsiębiorcę posiadającego zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów, wskazanym w Wojewódzkim Planie Gospodarki Odpadami Województwa Małopolskiego

b) odpadów komunalnych zebranych selektywnie przez przedsiębiorcę posiadającego zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie odzysku poszczególnych sortymentów odpadów,

c) nieczystości ciekłych przez Przedsiębiorstwo prowadzące punkt zlewny,

5) Celem zagwarantowania ciągłości świadczenia usług posiadać lub zapewnić dysponowanie samochodami rezerwowymi w przypadku awarii pojazdu,

6) Prowadzić ewidencję umów zawartych z właścicielami (zarządcami, użytkownikami) nieruchomości, która powinna zawierać:

a) numer i datę zawarcia umowy,

b) imię, nazwisko i adres właściciela, (zarządcy, użytkownika) nieruchomości

c) liczbę i rodzaj stosowanych pojemników,

7) Przekazywać informacje do Urzędu Miejskiego w Alwerni zgodnie z art. 9a Ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach

§ 2. Wymagania określone w niniejszej uchwale nie zwalniają przedsiębiorców z obowiązku spełniania innych wymagań okreslonych odrębnymi przepisami prawa.

§ 3. Wykonanie Uchwały powierza się Burmistrzowi Gminy Alwernia

§ 4. Uchwała wchodzi w życie w terminie 14 dni od daty jej ogłoszenia w dzienniku Urzędowym Województwa Małopolskiego.

Przewodniczący Rady Miejskiej w Alwerni


Henryk Kędziora

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00