Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Małopolskiego rok 2010 nr 584 poz. 4540

Uchwała nr LIX/430/2010 Rady Miejskiej w Alwerni

z dnia 2 listopada 2010r.

w sprawie zasad, sposobu i trybu udzielania ulg w spłacie należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny przypadających Gminie Alwernia i jej jednostkom podległym oraz warunki dopuszczalności pomocy publicznej w przypadkach, w których ulga stanowić będzie pomoc publiczną

Na podstawie art.18 ust.2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późniejszymi zmianami), w związku z art. 59 ust.1, 2 i 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U. Nr 157, poz. 1240)

Rada Miejska uchwala, co następuje:

§ 1. 1. Uchwała określa szczegółowe zasady, sposób i tryb udzielania ulg w spłacie należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny, przypadających Gminie Alwernia i jej jednostkom podległym, warunki dopuszczalności pomocy de minimis, w przypadkach, w których ulga stanowić będzie pomoc de minimis, oraz wskazanie organu uprawnionego do udzielania tych ulg.

2. Ilekroć w uchwale jest mowa o należnościach rozumie się przez to należności pieniężne o charakterze cywilnoprawnym.

§ 2. 1. Należności pieniężne mające charakter cywilnoprawny, przypadające Gminie Alwernia i jej jednostkom podległym, mogą być umarzane w całości lub w części, jeżeli:

1) dłużnik - osoba fizyczna - zmarł, nie pozostawiając żadnego majątku albo pozostawił majątek niepodlegający egzekucji na podstawie odrębnych przepisów, albo pozostawił przedmioty codziennego użytku domowego, których łączna wartość nie przekracza kwoty 6.000 zł;

2) dłużnik - osoba prawna - został wykreślony z właściwego rejestru osób prawnych przy jednoczesnym braku majątku, z którego można by egzekwować należność, a odpowiedzialność z tytułu należności nie przechodzi z mocy prawa na osoby trzecie;

3) postępowanie egzekucyjne okazało się nieskuteczne lub zachodzi uzasadnione przypuszczenie, że w postępowaniu egzekucyjnym nie uzyska się kwoty wyższej od kosztów dochodzenia i egzekucji tej należności,

4) należności nie ściągnięto w toku postępowania likwidacyjnego, upadłościowego lub naprawczego,

5) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej uległa likwidacji;

6) ściągnięcie należności zagraża ważnym interesom dłużnika, a w szczególności jego egzystencji lub przemawia za tym interes publiczny,

7) należność wraz z odsetkami nie przekracza wartości 20 zł.

2. Umorzenie zaległości w przypadku, gdy oprócz dłużnika głównego zobowiązane są inne osoby, może nastąpić tylko wtedy, gdy warunki umorzenia zachodzą wobec wszystkich zobowiązanych.

3. Umorzenie należności o których mowa w ust.1 pkt 6 może nastąpić na wniosek dłużnika natomiast w pozostałych przypadkach również z urzędu.

4. Umorzenie należności musi być poprzedzone postępowaniem wyjaśniającym, które wykaże przynajmniej jedną z przesłanek umorzenia wymienionych w ust.1.

§ 3. 1. Organ właściwy do umarzania należności jest również uprawniony do umarzania odsetek.

2. Umorzenie należności głównej skutkuje umorzeniem odsetek.

3. Jeżeli umorzenie dotyczy części należności głównej, w odpowiednim stosunku do tej należności podlegają umorzeniu odsetki.

4. Umorzenie części należności może nastąpić po uregulowaniu pozostałej oraz innych należności ubocznych.

§ 4. 1. W przypadkach uzasadnionych względami gospodarczymi lub społecznymi na wniosek dłużnika należności mogą być umarzane w całości lub w części, może być odroczony termin spłaty całości lub części należności lub płatność całości lub części może być rozłożona na raty, biorąc pod uwagę możliwości płatnicze dłużnika oraz uzasadniony interes jednostki.

2. Do wniosku o przyznanie ulgi należy dołączyć dokumenty potwierdzające sytuację ekonomiczną wnioskodawcy.

3. Okres odroczenia terminu płatności nie może być dłuższy niż 6 miesięcy.

4. Okres spłaty należności rozłożonej na raty nie może być dłuższy niż 12 miesięcy.

5. Od należności, której termin zapłaty odroczono lub którą rozłożono na raty, pobiera się za zwłokę 30% zastrzeżonych w umowie odsetek umownych, a w przypadku braku ich zastrzeżenia 30% odsetek ustawowych za okres od dnia złożenia wniosku do upływu terminów zapłaty określonych przez organ przyznający ulgę.

6. Jeżeli dłużnik nie spłaci w terminie albo w pełnej wysokości ustalonych rat, pozostała do spłaty należność staje się natychmiast wymagalna wraz należnymi ustawowymi odsetkami liczonymi od pierwotnego terminu zapłaty.

7. W przypadku negatywnej decyzji w sprawie umorzenia, odroczenia lub rozłożenia na raty odsetki liczone są w pełnej wysokości, do dnia dokonania wpłaty.

§ 5. 1. Organ, może udzielić ulgę w postaci umorzenia, odroczenia lub rozkładania na raty należności, które:

1) nie stanowią pomocy de minimis, w przypadkach określonych w §2 ust.1 pkt 1,2,3,4( w odniesieniu do zakończonego postępowania likwidacyjnego)oraz 7;

2) stanowią pomoc de minimis - zgodnie z rozporządzeniem Komisji (WE) nr 1998/2006 z dnia 15 grudnia 2006r. w sprawie stosowania art.87 i 88 Traktatu do pomocy de minimis ( Dz. Urz. UE L Nr 379 z 28.12.2006), w przypadkach określonych w §2 ust.1 pkt 4 ( w odniesieniu do zakończonego postępowania upadłościowego i naprawczego),6 oraz §4 ust.1;

2. Podmiot, który chce skorzystać z pomocy de minimis zobowiązany jest do dostarczenia wraz z wnioskiem wypełnionego formularza informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis, stanowiącego załącznik do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 roku w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U. Nr 53,poz.311) oraz:

1) wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis jakie otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat, albo oświadczenia o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie;

2) sprawozdań finansowych za okres 3 lat obrotowych, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz.U z 2010 r. Nr 53, poz. 311).

3) informację o numerze REGON;

§ 6. 1. Do odraczania terminów zapłaty należności lub rozkładania na raty spłat należności, o których mowa w niniejszej uchwale, uprawniony jest Burmistrz Gminy Alwernia.

2. Do umarzania należności uprawnieni są:

1) Burmistrz Gminy Alwernia, jeżeli kwota należności nie przekracza jednorazowo 10.000 zł,

2) Burmistrz Gminy Alwernia po uzyskaniu zgody Rady Miejskiej jeżeli kwota należności przekracza 10.000 zł

3) Przez kwotę należności, o której mowa w ust.2 rozumie się należność główną wraz z odsetkami ustawowymi, a w przypadku zastrzeżenia odsetek umownych należność główną wraz z odsetkami umownymi - ustalane na dzień wydania oświadczenia woli Burmistrza Gminy Alwernia.

§ 7. Umorzenie należności pieniężnej oraz odroczenie terminu spłaty całości lub części należności albo rozłożenie płatności całości lub części należności na raty następuje, w formie jednostronnego oświadczenia woli Burmistrza Gminy Alwernia, na podstawie przepisów prawa cywilnego i niniejszej uchwały.

§ 8. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Gminy Alwernia.

§ 9. Traci moc uchwała Nr XLIII/312/2006 Rady Miejskiej w Alwerni z dnia 5 kwietnia 2006 roku w sprawie szczegółowych zasad i trybu umarzania wierzytelności jednostek organizacyjnych Gminy Alwernia z tytułu należności pieniężnych, do których nie stosuje się przepisów ustawy - Ordynacja Podatkowa oraz udzielania innych ulg w spłacaniu tych należności, a także wskazania organów do tego uprawnionych.

§ 10. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Małopolskiego.

Przewodniczący Rady Miejskiej w Alwerni


Henryk Kędziora

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00