Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Małopolskiego rok 2010 nr 567 poz. 4363

Uchwała nr XL/261/10 Rady Gminy Kościelisko

z dnia 29 września 2010r.

w sprawie: zmiany Statutu Gminy Kościelisko


Na podstawie art. art. 22 ust. 1 oraz art. 40 ust. 1 i 2 pkt 1, art. 41 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591 ze zm.) Rada Gminy Kościelisko uchwala, co następuje:
§ 1. Do Statutu Gminy Kościelisko, przyjętego uchwałą Nr V/37/03 Rady Gminy Kościelisko z dnia 25 marca 2003 r.( Dziennik Urzędowy Województwa Małopolskiego z 2003 Nr 139, poz.1870 ze zm.) wprowadza się następujące zmiany:
1) W § 9 ust 3 pkt 1 wyraz "Wiejski" zastępuje się wyrazem "Wiejskie".
2) § 11 ust. 1 pkt 1 otrzymuje brzmienie:
" 1) inicjatorem utworzenia, połączenia, podziału lub zniesienia jednostki pomocniczej może być nie mniej niż 25 % mieszkańców obszaru, który ta jednostka obejmuje lub ma obejmować, albo Rada Gminy. "
3) W § 16 po ust 2 dodaje się ust. 3-5 w następującym brzmieniu :
" 3. Kadencja Rady trwa 4 lata, licząc od dnia wyborów. "
" 4. Do właściwości Rady należą wszystkie sprawy pozostające w zakresie działania gminy, o ile ustawy nie stanowią inaczej. "
" 5. Do wyłącznej właściwości Rady należy:
1) uchwalanie statutu gminy,
2) ustalenie wynagrodzenia Wójta, stanowienie o kierunkach jego działania oraz przyjmowanie sprawozdań z jego działalności.
3) powoływanie i odwoływanie skarbnika gminy, który jest głównym księgowym budżetu, oraz sekretarza gminy - na wniosek Wójta,
4) uchwalanie budżetu gminy, rozpatrywanie sprawozdania z wykonania budżetu oraz podejmowanie uchwał w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium z tego tytułu,
5) uchwalanie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
6) uchwalanie programów gospodarczych,
7) ustalanie zakresu działania jednostek pomocniczych, zasad przekazywania im składników mienia do korzystania oraz zasad przekazywania środków budżetowych na realizację zadań przez te jednostki,
8) podejmowanie uchwał w sprawach podatków i opłat w granicach określonych w odrębnych ustawach,
9) podejmowanie uchwał w sprawach majątkowych gminy, przekraczających zakres zwykłego zarządu, dotyczących:
a) określania zasad nabycia, zbycia i obciążania nieruchomości gruntowych oraz ich wydzierżawiania lub najmu na okres dłuższy niż trzy lata, o ile ustawy szczególne nie stanowią inaczej; do czasu określenia zasad Wójt może dokonać tych czynności wyłącznie za zgodą Rady Gminy,

b) emitowania obligacji oraz określania zasad ich zbywania, nabywania i wykupu przez Wójta,

c) zaciągania długoterminowych pożyczek i kredytów,

d) ustalania maksymalnej wysokości pożyczek i kredytów krótkoterminowych, zaciąganych przez Wójta w roku budżetowym,

e) zobowiązań w zakresie podejmowania inwestycji i remontów o wartości przekraczającej granicę ustaloną corocznie przez Radę Gminy,

f) tworzenia i przystępowania do spółek i spółdzielni oraz rozwiązywania i występowania z nich,

g) określania zasad wnoszenia, cofania i zbywania udziałów i akcji przez Wójta,

h) tworzenia, likwidacji i reorganizacji przedsiębiorstw, zakładów i innych gminnych jednostek organizacyjnych oraz wyposażanie ich w majątek,

i) ustalanie maksymalnej wysokości pożyczek i poręczeń udzielanych przez Wójta w roku budżetowym,

10) określanie wysokości sumy, do której Wójt może samodzielnie zaciągać zobowiązania,
11) podejmowanie uchwał w sprawie przyjęcia zadań, o których mowa w art. 8 ust. 2 i 2a ustawy o samorządzie gminnym ,
12) podejmowanie uchwał w sprawach współdziałania z innymi gminami oraz wydzielanie na ten cel odpowiedniego majątku,
13) podejmowanie uchwał w sprawach współpracy ze społecznościami lokalnymi i regionalnymi innych państw oraz przystępowania do międzynarodowych zrzeszeń społeczności lokalnych i regionalnych,
14) podejmowanie uchwał w sprawach: herbu gminy, nazw ulic i placówek publicznych lub nazw dróg wewnętrznych w rozumieniu ustawy z dnia 21 marca 1985 roku o drogach publicznych a także wznoszenia pomników,
15) nadawanie honorowego obywatelstwa gminy,
16) podejmowanie uchwał w sprawie zasad udzielania stypendiów i nagród ,
17) stanowienie w innych sprawach zastrzeżonych ustawami do kompetencji Rady Gminy. "
4) § 18 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
" 1. Rada powołuje następujące stałe komisje:
1) Komisję Rewizyjną (funkcja kontrolna),
2) Komisję Ekonomiki i Rozwoju Gospodarczego (sprawy budżetu, planowania finansów i rozwoju gminy, samorządu oraz gospodarki komunalnej),
3) Komisję Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki i Promocji (oświata, wychowanie, sport, kultura, turystyka, wypoczynek i promocja),
4) Komisję do spraw obywatelskich (sprawy ochrony zdrowia, pomocy społecznej, rolnictwa i leśnictwa, ochrony środowiska, sprawy obywatelskie, bezpieczeństwa ). "
5) W § 25 ust. 2 pkt 1) otrzymuje brzmienie:
" 1) deklaracje - zawierające samo zobowiązanie się do określonego postępowania "
6) W § 26 dodaje się ust.6 - 10 w brzmieniu:
" 6. Rada może odbywać wspólne sesje lub posiedzenia komisji z radami lub komisjami innych jednostek samorządu terytorialnego, w szczególności dla rozpatrzenia i rozstrzygnięcia ich wspólnych spraw. "
" 7. Wspólne sesje lub posiedzenia komisji organizują przewodniczący rad lub przewodniczący komisji zainteresowanych jednostek samorządu terytorialnego. "
" 8. Zawiadomienie o wspólnej sesji lub posiedzeniu komisji podpisuje przewodniczący lub upoważnieni wiceprzewodniczący jednostki samorządu terytorialnego uznanej za organizatora sesji lub komisji. "
" 9. Koszty wspólnej sesji lub komisji ponoszą równomiernie zainteresowane jednostki samorządu terytorialnego, chyba że radni uczestniczący we wspólnej sesji lub komisji postanowią inaczej. "
" 10. Przebieg wspólnych obrad może być uregulowany wspólnym regulaminem uchwalonym przed przystąpieniem do obrad. "
7) § 28 ust 2 otrzymuje brzmienie:
" 2. W sesjach Rady uczestniczą - Wójt oraz - z głosem doradczym- Sekretarz, Skarbnik Gminy oraz Radca Prawny "
8) W § 43 ust. 3 wyraz "powadzeniu" zastępuje się wyrazem "prowadzeniu".
9) W § 43 dodaje się ustęp 6 w brzmieniu:
" 6. W protokole zapisuje się nazwisko radnego biorącego udział w obradach ale nie uczestniczącego w głosowaniu. "
10) § 50 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
" 2. Przebieg sesji nagrywa się na odpowiedni nośnik za pomocą urządzenia rejestrującego dźwięk, który przechowuje się w okresie do końca jednego roku po zakończeniu kadencji Rady. Po tym okresie następuje komisyjne niszczenie nośników z zapisem przebiegu sesji. "
11) § 52 ust 1 otrzymuje brzmienie"
" 1. W trakcie obrad lub nie później niż na najbliższej sesji radni mogą zgłaszać poprawki lub uzupełnienia do protokółu, przy czym o ich uwzględnieniu rozstrzyga Przewodniczący Rady po wysłuchaniu protokolanta i przesłuchaniu nagrania przebiegu sesji. "
12) W § 72 dodaje się ust. 3 - 5 w brzmieniu:
" 3. Przewodniczący lub Wiceprzewodniczący Rady może być Przewodniczącym lub Wiceprzewodniczącym Komisji Stałej. "
" 4. W przypadku nieobecności Przewodniczącego Komisji należna dieta dla Przewodniczącego Komisji przysługuje Wiceprzewodniczącemu Komisji. "
" 5. Radny może być przewodniczącym lub zastępca przewodniczącego tylko jednej Komisji stałej "
13) Dotychczasowy § 116 otrzymuje oznaczenie § 116 ust.1.
14) W § 116 dodaje się ust. 2 w brzmieniu:
" 2. Dokumenty, o jakich mowa wyżej są również dostępne w wewnętrznej sieci informatycznej Urzędu Gminy oraz powszechnie dostępnych zbiorach danych. "
15) Załącznik nr 2 do Statutu Gminy Kościelisko zastępuje się załącznikiem nr 2 do niniejszej uchwały:
Tytuł I. Wykaz Gminnych Jednostek Organizacyjnych
1) Zespół Szkół w Dzianiszu,
2) Zespół Szkół w Witowie,
3) Zespół Szkół w Kościelisku,
4) Publiczne Przedszkole w Kościelisku,
5) Ośrodek Pomocy Społecznej w Kościelisku,
6) Gminna Biblioteka Publiczna w Kościelisku,
7) Gminny Zakład Usług Komunalnych w Kościelisku,
8) Gminny Zespół Obsługi Finansowo - Księgowej,
9) Gminny Ośrodek Kultury Regionalnej,
10) Straż Gminna,
11) Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej.
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 3. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Małopolskiego i ma zastosowanie począwszy od następnej kadencji Rady.
Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00