Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Małopolskiego rok 2010 nr 567 poz. 4360

Uchwała nr XLI/257/10 Rady Gminy w Iwkowej

z dnia 14 października 2010r.

w sprawie: określenia szczegółowego sposobu konsultacji z radą działalności pożytku publicznego lub organizacjami pozarządowymi i podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym ( Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591ze zm.) i art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie ( Dz. U. Nr 96, poz. 873 z późn. zm.) Rada Gminy Iwkowa uchwala, co następuje:

§ 1. Ustala się "Regulamin konsultacji z radą działalności pożytku publicznego lub organizacjami pozarządowymi i podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji" w brzmieniu załącznika do niniejszej uchwały.

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Iwkowa.

§ 3. Uchwała podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Małopolskiego i wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w dzienniku.

Przewodniczący Rady Gminy

mgr inż. Tomasz Koprowski


Załącznik do Uchwały Nr XLI/257/10
Rady Gminy w Iwkowej
z dnia 14 października 2010 r.

Regulamin konsultacji z radą działalności pożytku publicznego lub organizacjami pozarządowymi i podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji.

§ 1. Konsultacje przeprowadza się w celu poznania opinii rady działalności pożytku publicznego zwanej dalej "radą" lub organizacji pozarządowych i podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, zwanych dalej "organizacjami", o projektach aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji. Konsultacje przeprowadza się z radą działalności pożytku publicznego lub z organizacjami, których terytorialny zakres działania obejmuje obszar Gminy Iwkowa.

§ 2. Wójt w drodze zarządzenia wszczyna procedurę konsultacji, o których mowa w § 1 poprzez zamieszczenie informacji na stronie internetowej Gminy, w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy w Iwkowej w terminie nie krótszym niż 3 dni przed terminem ich rozpoczęcia.

§ 3. W informacji o konsultacjach określa się:

1)przedmiot konsultacji,

2)termin rozpoczęcia i zakończenia konsultacji, przy czym okres trwania konsultacji w formach określonych § 4 pkt 2 i 3 nie może być dłuższy niż 10 dni, od dnia otrzymania projektu aktu prawa miejscowego,

3)formę konsultacji,

4)komórkę organizacyjną lub samodzielne stanowisko w Urzędzie Gminy w Iwkowej odpowiedzialne za przeprowadzenie konsultacji.

§ 4. Konsultacje przeprowadza się w jednej z następujących form:

1)bezpośredniego spotkania z przedstawicielami podmiotów, o których mowa § 1,

2)korespondencji pisemnej - poprzez przesłanie projektu aktu prawa miejscowego do podmiotów, o których mowa § 1 w celu wyrażenia pisemnej opinii o projekcie aktu,

3)

a) korespondencji elektronicznej - poprzez przesłanie drogą elektroniczną projektu aktu prawa miejscowego do podmiotów, o których mowa § 1, w celu wyrażenia drogą elektroniczną opinii o projekcie aktu,

b) Bezpośrednie spotkania z przedstawicielami podmiotów, o których mowa § 1, przeprowadza się w następujący sposób:

1)w terminie nie któtszym niż 5 dni przed wyznaczoną datą spotkania wysyła się do podmiotów, o których mowa § 1 zawiadomienie o spotkaniu pocztą tradycyjną lub elektroniczną. Zawiadomienie powinno zawierać termin, miejsce oraz przedmiot konsultacji,

2)ze spotkania sporządza się protokół zawierający informację o przedmiocie konsultacji, przebiegu dyskusji i podjętych opiniach. Do protokołu dołącza się listę obecności uczestników spotkania.

§ 5. Każdy z podmiotów, o których mowa w § 1 ma prawo wyrażenia opinii w sposób określony w Regulaminie oraz przesłanie jej na wskazany w ogłoszeniu o konsultacji adres i we wskazanej formie.

§ 6. Nie przedstawienie opinii we wskazanym terminie oznacza rezygnację z prawa do jej wyrażenia.

§ 7. Wynik konsultacji ma charakter opiniotwórczy i nie jest wiążący. Konsultacje uważa się za ważne bez względu na ilość uczestniczących w nich organizacji.

§ 8. Z przebiegu konsultacji sporządza się sprawozdanie zawierające informacje o przedmiocie, terminie i wyniku konsultacji.

§ 9. Sprawozdanie podaje się do publicznej wiadomości poprzez opublikowanie na stronie internetowej Gminy Iwkowa oraz w Biuletynie Informacji Publicznej.

§ 10. Sprawozdanie z konsultacji Wójt Gminy Iwkowa przedstawia Radzie Gminy dołączając do projektu aktu.

Przewodniczący Rady Gminy

mgr inż. Tomasz Koprowski

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00