Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Małopolskiego rok 2010 nr 566 poz. 4342

Uchwała nr LI/272/2010 Rady Miejskiej w Grybowie

z dnia 26 sierpnia 2010r.

w sprawie określenia trybu postępowania o udzielenie dotacji z budżetu Miasta Grybów, sposobu rozliczenia i kontroli zadań zleconych podmiotom niezaliczanym do sektora finansów publicznych i niedziałającym w celu osiągnięcia zysku

Na podstawie art. 221 ust. 1 i 4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157 poz. 1240 z późn. zm) oraz art. 18 ust. 2 pkt. 15 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym ( tj. Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) Rada Miejska w Grybowie uchwala co następuje:

§ 1. Niniejsza uchwała reguluje:

1. Tryb postępowania o udzielenie dotacji na cele publiczne związane z realizacją zadań Miasta Grybów oraz dofinansowanie inwestycji związanych z realizacją tych zadań,

2. Sposób rozliczenia dotacji,

3. Sposób kontroli wykonywania danego zadania w odniesieniu do podmiotów niezaliczanych do sektora finansów publicznych i niedziałających w celu osiągnięcia zysku, którym Miasto Grybów zamierza zlecać zadania publiczne nie wyszczególnione w art. 4 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2003 r. Nr 96, poz. 873 z późn. zm).

§ 2. Środki finansowe na dotacje dla podmiotów niepublicznych planuje się jako wydatki wyodrębnione w stosownych pozycjach budżetu Miasta Grybów.

§ 3. 1. Burmistrz Miasta Grybów występując z inicjatywą zlecenia realizacji zadań finansowanych dotacją, umieszcza listę tych zadań na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Grybowie określając:

1)rodzaj zadania,

2)termin realizacji,

3)warunki, jakie powinien spełniać podmiot dotowany,

4)termin składania ofert realizacji zadania.

2. Ogłoszenie, o którym mowa w ust. 1 wywiesza się co najmniej z 30 dniowym wyprzedzeniem w stosunku do terminu składania ofert.

§ 4. 1. Wniosek podmiotu o udzielenie dotacji powinien zawierać w szczególności:

1)określenie podmiotu występującego z wnioskiem, w tym informacje na temat doświadczenia, możliwości organizacyjnych, sprzętowych, kadrowych gwarantujących wykonanie zadania,

2)szczegółowy zakres rzeczowy proponowanego do realizacji zadania oraz harmonogram realizacji,

3)wysokość oczekiwanej kwoty.

2. Do wniosku dołącza się dodatkowo:

1)wyciąg z właściwego rejestru,

2)kalkulacje przewidywanych kosztów realizacji zadania.

3. Wniosek powinien być podpisany przez osoby uprawnione do składania oświadczenia woli zgodnie z przepisami dotyczącymi podmiotu dotowanego.

4. Burmistrz Miasta Grybów może uzależnić rozpatrzenie wniosku od złożenia w określonym terminie dodatkowych informacji lub dokumentów.

§ 5. Przy rozpatrywaniu wniosku Burmistrz Miasta Grybów uwzględnia w szczególności:

1)znaczenie zadania dla Miasta,

2)wysokość środków budżetowych, które są przeznaczone na realizację danego zadania,

3)ocenę przedstawionej we wniosku kalkulacji kosztów realizacji zadania w realizacji do zakresu rzeczowego zadania,

4)ocenę możliwości realizacji zadania przez podmiot dotowany,

5)analizę wykonania zadań zleconych podmiotowi dotowanemu w okresie poprzednim, z uwzględnieniem w szczególności jakości i terminowości rozliczenia otrzymanej dotacji.

§ 6. 1. Listę podmiotów dotowanych ogłasza się na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Grybowie, określając:

1)nazwę podmiotu dotowanego,

2)zadania zlecone do wykonania,

3)wysokość przyznanej dotacji.

2. Ogłoszenie na tablicy ogłoszeń, o którym mowa w ust. 1, umieszcza się niezwłocznie po rozstrzygnięciu w przedmiocie zgłoszonych wniosków o dotację. Ogłoszenie to powinno być wywieszone przez okres co najmniej 14 dni.

§ 7. 1. Zlecenie zadania i udzielenie dotacji następuje na podstawie umowy zawartej pomiędzy Miastem Grybów a podmiotem dotowanym.

2. Podmioty, które otrzymały dotację na realizację zadania zobowiązane są do zamieszczenia informacji o tym w materiałach promocyjnych.

§ 8. Umowa dotacyjna zawiera w szczególności:

1)oznaczenie stron,

2)określenie czasu, na jaki została zawarta,

3)szczegółowy zakres rzeczowy realizowanego zadania i termin jego wykonania,

4)określenie wysokości dotacji, jaką Miasto Grybów przekaże podmiotowi dotowanemu z tytułu realizacji umowy oraz terminu i trybu jej płatności,

5)określenie trybu i terminów przekazywania dotacji,

6)określenie sposobów i terminów rozliczenia udzielonej dotacji i zasady zwrotu niewykorzystanej części dotacji,

7)termin wykorzystania dotacji, nie dłuższy niż do dnia 31 grudnia danego roku budżetowego,

8)tryb kontroli wykonania zadania.

§ 9. Dotację należy rozliczyć w terminie określonym w umowie.

§ 10. Jako dokumenty do rozliczenia dotacji uznaje się w szczególności kopie bądź kserokopie potwierdzone za zgodność z oryginałem:

1)rachunków, faktur oraz ich zestawienia,

2)list płac, delegacji itp.

§ 11. W terminie do 31 lipca danego roku budżetowego i do 31 marca roku następnego wywiesza się na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Grybowie oraz przedstawia Radzie Miejskiej w Grybowie zestawienie udzielonych, wykorzystanych i rozliczonych w poprzednim półroczu dotacji. Zestawienie wywiesza się na tablicy ogłoszeń przez okres 14 dni.

§ 12. Podmiot dotowany obowiązany jest prowadzić takie zasady obiegu i opisu dokumentów finansowych, by oryginały dokumentów świadczących o dokonaniu wydatków sfinansowanych w całości lub w części z otrzymanej dotacji zaopatrzone były w sposób trwały w klauzule potwierdzającą ten fakt.

§ 13. Udzielający dotacji ma prawo przeprowadzenia kontroli wykonanego zadania.

§ 14. Kontrola, o której mowa w §13 polega na:

1)sprawdzeniu rzeczywistego przebiegu realizacji zadania i realizacji celów zakładanych w zakresie dotowanego zadania (kontrola merytoryczna),

2)sprawdzeniu dokumentów związanych z realizacją dotowanego zadania, w szczególności znajdujących się w siedzibie podmiotu oryginałów dokumentów finansowych (kontrola formalno-rachunkowa).

§ 15. Traci moc uchwała Nr XXIII/112/2004 Rady Miejskiej w Grybowie z dnia 14 września 2004r. w sprawie sposobu postępowania o udzielenie dotacji podmiotom nie zaliczanym do sektora finansów publicznych i nie działających w celu osiągnięcia zysku, na cele związane z realizacją zadań Gminy ( Dz. Urz. Woj. Małopolskiego Nr 340, poz. 3689).

§ 16. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Grybów.

§ 17. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Małopolskiego.

Przewodniczący Rady Miejskiej


Marek Obrębski

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00