Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Małopolskiego rok 2010 nr 549 poz. 4139

Uchwała nr L/654/10 Rady Gminy Mszana Dolna

z dnia 30 lipca 2010r.

w sprawie zmiany statutu Zespołu Ekonomiczno-Administracyjnego Szkół w Gminie Mszana Dolna

Na podstawie art. 9 ust. 1, art. 18 ust. 2 pkt 9 lit. "h" i pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r.o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591, z późn. zm.), art. 19 ustawy z dnia 30 czerwca r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2005 r. Nr 249 poz. 2104, z późn. zm.) oraz art. 5 ust. 9 i art. 5c pkt 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz.U. z 2004 r. Nr 256 poz. 2572, z późn. zm.) oraz art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2000 r. o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych (Dz.U. z 2007 r. Nr 68 poz. 449) - Rada Gminy Mszana Dolna uchwala, co następuje:

§ 1. W statucie Zespołu Ekonomiczno-Administracyjnego Szkół w Gminie Mszana Dolna przyjętym Uchwałą Nr XXXV/378/09 Rady Gminy Mszana Dolna z dnia 30 marca 2009r. (ogłoszonym w Dz. Urz. Wojew. Małopolskiego z 2009r. Nr 264 poz. 1892) wprowadza się następujące zmiany:

1)§ 4 otrzymuje nową treść w brzmieniu

"§ 4 Do zadań ZEAS należy prowadzenie wszystkich spraw z zakresu oświaty należących do kompetencji Gminy, a w szczególności:

1)zapewnienie obsługi finansowo - księgowej oraz organizacyjno - gospodarczej placówek oświatowych , organizowanie wypłat i wynagrodzeń , ewidencjonowanie wydatków z osobowego funduszu płac,

2)wyposażanie placówek oświatowych w pomoce dydaktyczne i sprzęt niezbędny do realizacji programów nauczania, wychowania, zadań dydaktycznych i innych zadań statutowych,

3)opracowywanie projektów planów dochodów i wydatków budżetowych dla obsługiwanych placówek oświatowych, przy współpracy w tym zakresie z dyrektorami tych placówek,

4)opracowywanie projektów planów dochodów i wydatków budżetowych własnych,

5)podejmowanie działań zapewniających placówkom oświatowym prawidłowe wykonanie planu dochodów i wydatków ,

6)dokonywanie okresowych analiz dochodów i wydatków budżetowych , pozabudżetowych i środków specjalnych na poszczególne placówki oświatowe oraz informowanie o ich wynikach dyrektorów tych placówek ,

7)sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem dyscypliny finansowo - budżetowej przez placówki oświatowe objęte zakresem działania,

8)sporządzanie bilansu rocznego z działalności finansowej wszystkich placówek oświatowych i ZEAS oraz wszystkich rodzajów finansowania,

9)sporządzanie sprawozdań finansowych w zakresie funduszu płac i zakładowego funduszu świadczeń socjalnych poszczególnych placówek oświatowych,

10)prowadzenie i uaktualnianie bazy danych oświatowych w formie elektronicznej w zakresie dotyczącym zadań ZEAS , wynikających z Ustawy o systemie informacji oświatowej i z Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu w sprawie szczegółowego zakresu danych w bazach danych oświatowych oraz przekazywanie danych z prowadzonych przez siebie baz danych oświatowych o stanowiska d/s. oświaty w terminach określonych ustawą,

11)współpraca z dyrektorami placówek oświatowych w zakresie bieżącego prowadzenia przez nich baz danych oświatowych,

12)prowadzenie obsługi finansowo - księgowej zakładowego funduszu świadczeń socjalnych dla poszczególnych placówek oświatowych ,

13)gospodarowanie budżetem ZEAS ,

14)prowadzenie gospodarki środkami rzeczowymi oraz współpraca z dyrektorami przy przeprowadzaniu inwentaryzacji, mienia pozostającego w dyspozycji placówek oświatowych,

15)współpraca z dyrektorami w zakresie zaopatrzenia pracowników placówek oświatowych w przysługujące im wyposażenie, deputaty, odzież ochronną i roboczą ,

16)organizowanie przewozu i opieki w czasie przewozu dzieci sześcioletnich z domu do przedszkola lub oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej, lub zwrotu kosztów przejazdu dziecka i opiekuna środkami komunikacji publicznej , jeżeli dowożenia zapewniają rodzice , jeżeli droga dziecka sześcioletniego do szkoły przekracza odległość 3 km,

17)organizowanie przewozu i opieki w czasie przewozu uczniów do szkoły lub zwrotu kosztów przejazdu środkami komunikacji publicznej, jeżeli droga dzieci z domu do szkoły przekracza odległości określone ustawie o systemie oświaty,

18)organizowanie niepełnosprawnym dzieciom sześcioletnim i uczniom niepełnosprawnym , a także dzieciom i młodzieży ze sprzężonymi niepełnosprawnościami przewozu i opieki w czasie przewozu ,do najbliższego przedszkola , szkoły podstawowej lub gimnazjum , albo zwrotu kosztów przejazdu dziecka lub opiekuna środkami komunikacji publicznej, jeżeli dowożenie zapewniają rodzice - na warunkach i zasadach określonych w art. 14 a , ust. 4 oraz w art. 17 , ust. 3 a Ustawy o systemie oświaty,

19)przyjmowanie i wykonywanie zaleceń organu sprawującego nadzór pedagogiczny dotyczących merytorycznego działania ZEAS , wydawanych w trybie art. 34 ,ust. 1 ustawy o systemie oświaty,

20)sprawowanie bieżącego nadzoru nad działalnością placówek oświatowych w zakresie spraw finansowych, a w szczególności w zakresie : prawidłowości dysponowania przyznanymi środkami budżetowymi oraz pozyskanymi przez placówki oświatowe środkami pochodzącymi z innych źródeł ,

21)przedkładanie propozycji wysokości opłat za świadczenia udzielane przez przedszkola samorządowe i zasad na jakich będą wnoszone ,

22)prowadzenie indywidualnych spraw związanych z udzielaniem pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów lub słuchaczy zamieszkałych na terenie administracyjnym Gminy Mszana Dolna,

23)zapewnienie obsługi finansowo - księgowej placówkom oświatowym w zakresie pomocy materialnej o charakterze motywacyjnym przyznawanych przez dyrektorów,

24)podejmowanie czynności prawnych i organizacyjnych związanych z zakładaniem, prowadzeniem, przekształcaniem, zmianą stopnia organizacji lub likwidacją przedszkoli, szkół podstawowych, gimnazjów - przygotowywanie stosownych projektów aktów prawnych,

25)opracowywanie projektu sieci i granic obwodów publicznych szkół i przedszkoli prowadzonych przez Gminę,

26)przygotowanie i przeprowadzanie konkursów na dyrektorów placówek oświatowych, prowadzenie spraw związanych z procedurą awansu zawodowego nauczycieli,

27)kontrola spełniania obowiązku szkolnego oraz obowiązku nauki przez zamieszkałych na terenie gminy uczniów szkół podstawowych, gimnazjów ,prowadzenie postępowania administracyjnego wobec rodziców tych dzieci, które nie realizują obowiązku szkolnego,

28)podejmowanie decyzji w sprawie czasowego zawieszenia zajęć w szkołach lub przedszkolach z powodu epidemii, chorób, klęsk żywiołowych czy też niekorzystnych warunków atmosferycznych,

29)koordynacja i prowadzenie sprawozdawczości z zakresu realizowanych przez Gminę zadań oświatowych,

30)prowadzenie spraw związanych z dofinansowaniem kosztów kształcenia młodocianych pracowników młodocianych zatrudnionych w celu przygotowania zawodowego,

31)prowadzenie postępowania wyjaśniającego na wniosek rady pedagogicznej o odwołanie dyrektora,

32)przedkładanie propozycji w zakresie wysokości dotacji dla niepublicznych szkół podstawowych, przedszkoli i gimnazjów,

33)załatwianie spraw związanych z nadaniem imienia szkole,

34)zatwierdzanie rocznego arkusza organizacyjnego szkół i przedszkoli,

35)dokonywanie wspólnie z kuratorium oceny pracy dyrektorów,

36)opracowywanie zasad udzielania zniżek oraz zwalnianie od obowiązku realizacji tygodniowego wymiaru godzin zajęć nauczycielom, którym powierzono stanowiska kierownicze w szkole,

37)wydawanie zezwoleń w sprawie indywidualnego nauczania ucznia".

2)§ 9 otrzymuje nową treść w brzmieniu :

"Do realizacji zadań określonych niniejszym statutem ustala się sześć etatów przewidzianych dla stanowisk urzędniczych."

§ 2. Inne zapisy statutu pozostają w dotychczasowym brzmieniu.

§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Mszana Dolna.

§ 4. Uchwała wchodzi w życie w terminie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Małopolskiego, z mocą obowiązującą od dnia 1 lipca 2010 roku.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00