Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Małopolskiego rok 2010 nr 540 poz. 4063

Uchwała nr LX/963/2010 Rady Miasta Zakopane

z dnia 30 września 2010r.

w sprawie: wprowadzenia Regulaminu Konsultacji z organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 5 ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie (Dz.U. Nr 96, poz.873 z późn. zm.) Rada Miasta Zakopane uchwala co następuje:

§ 1. Przyjmuje się szczegółowy Regulamin Konsultacji z organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie (Dz.U. Nr 96, poz.873 z późn. zm.) projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji.

§ 2. Regulamin stanowi załącznik do niniejszej uchwały.

§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Zakopane

§ 4. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Małopolskiego.

Przewodniczący Rady


Wawrzyniec Bystrzycki


Załącznik do Uchwały Nr LX/963/2010
Rady Miasta Zakopane
z dnia 30 września 2010 r.

Rozdział 1.
Postanowienia ogólne

§ 1. Z organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie oraz z Gminną Radą Działalności Pożytku Publicznego, w przypadku jej powołania przeprowadza się konsultacje projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji na zasadach określonych w niniejszym regulaminie.

§ 2. Ilekroć w niniejszym regulaminie jest mowa o:

1) Gminie - rozumie się przez to Gminę Miasto Zakopane,

2) Radzie - rozumie się przez to Radę Miejską w Zakopanem,

3) Urzędzie - rozumie się przez to Urząd Miasta w Zakopanem,

4) Burmistrzu - rozumie się przez to Burmistrza Miasta Zakopane,

5) Ustawie - rozumie się przez to ustawę z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie (Dz.U. Nr 96, poz. 873 z póź. zm.)

6) Organizacji pozarządowej - rozumie się przez to niebędące jednostkami sektora finansów publicznych, w rozumieniu ustawy o finansach publicznych, niedziałające w celu osiągnięcia zysku osoby prawne lub jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, którym odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, w tym fundacje, z zastrzeżeniem art. 3 ust. 4 ustawy.

7) Podmiocie - rozumie się przez to:

a) osoby prawne i jednostki organizacyjne działające na podstawie przepisów o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej, o stosunku Państwa do innych kościołów i związków wyznaniowych oraz o gwarancjach wolności sumienia i wyznania, jeżeli ich cele statutowe obejmują prowadzenie działalności pożytku publicznego;

b) stowarzyszenia jednostek samorządu terytorialnego,

c) spółdzielnie socjalne,

d) spółki akcyjne i spółki z ograniczoną odpowiedzialnością oraz kluby sportowe będące spółkami działającymi na podstawie przepisów ustawy z dnia 18 stycznia 1996 r. o kulturze fizycznej (Dz.U. z 2007 r. Nr 226, poz. 1675 ze zmianami), które nie działają w celu osiągnięcia zysku oraz przeznaczają całość dochodu na realizację celów statutowych oraz nie przeznaczają zysku do podziału między swoich członków, udziałowców, akcjonariuszy i pracowników.

§ 3. 1. Konsultacje przeprowadza się w sprawach projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej organizacji pozarządowych i podmiotów. W konsultacjach mogą brać udział organizacje pozarządowe i podmioty prowadzące działalność na terenie Gminy, mające wpisaną w działalności statutowej dziedzinę, w której podejmowane są konsultacje.

2. Konsultacje przeprowadza się w celu poznania opinii podmiotów, o których mowa w ust.1, o poddanej konsultacji sprawie.

Rozdział 2.
Zasady przeprowadzania konsultacji

§ 4. 1. Decyzje w sprawie przeprowadzania konsultacji projektów aktów prawa miejscowego, zwanych dalej "konsultacjami", podejmuje Burmistrz w formie Zarządzenia.

2. Wszelkie zadania związane z przygotowaniem projektów aktów prawa miejscowego i przeprowadzeniem poszczególnych etapów procesu konsultacji wykonuje pracownik właściwego merytorycznie wydziału Urzędu.

3. Do czasu powołania Gminnych Rad Działalności Pożytku Publicznego konsultacje przeprowadza się z Organizacjami pozarządowymi i podmiotami.

§ 5. Konsultacje mają charakter opiniodawczy a ich wyniki nie są wiążące dla organów gminy.

§ 6. 1. Informację o podejmowanych konsultacjach zamieszcza się na stronie internetowej Urzędu. Informacja powinna określać:

1) przedmiot konsultacji;

2) termin konsultacji;

3) formy konsultacji;

4) adres strony internetowej, na której zamieszczono projekt dokumentu;

5) komórkę odpowiedzialną za przeprowadzenie konsultacji.

2. Publikacja na stronie internetowej nie wyklucza innych sposobów informowania o konsultacjach.

3. Informacja o rozpoczęciu konsultacji publikowana jest w terminie nie krótszym niż 7 dni przed terminem ich rozpoczęcia.

§ 7. 1. Konsultacje mogą być prowadzone w co najmniej jednej z podanych form:

1) konsultacje pisemne;

2) spotkania;

3) korespondencyjne informowanie o możliwości składania opinii;

4) publikacja tekstu dokumentu na stronie internetowej

5) przyjmowanie uwag w siedzibie urzędu;

6) przyjmowanie uwag za pośrednictwem poczty elektronicznej.

2. Decyzję o formie przeprowadzenia konsultacji podejmuje Burmistrz.

3. Uczestnicy konsultacji, składają opinie osobiście w siedzibie Urzędu, lub drogą pocztową.

4. Opinie anonimowe nie będą podlegały rozpatrzeniu.

Rozdział 3.

§ 8. 1. Po zakończeniu konsultacji właściwy merytorycznie wydział urzędu sporządza zestawienie wszystkich uwag i wniosków, celem rozpatrzenia ich przez Burmistrza.

2. Burmistrz w terminie 14 dni od daty zakończenia konsultacji przygotowuje sprawozdanie z przebiegu i wyników konsultacji oraz przedkłada je Radzie Miasta i do publicznej wiadomości na stronie internetowej.

3. Konsultacje uważa się za ważne bez względu na ilość uczestniczących w nich organizacji i podmiotów.

Rozdział 4.
Konsultacje z Gminną Radą Działalności Pożytku Publicznego

§ 9. Do konsultacji z Gminną Radą Działalności Pożytku Publicznego, jeżeli zostanie powołana, przepisy niniejszego regulaminu stosuje się odpowiednio.

Przewodniczący Rady


Wawrzyniec Bystrzycki

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00