Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Małopolskiego rok 2010 nr 488 poz. 3686

Uchwała nr XLII/343/2010 Rady Gminy Nawojowa

z dnia 19 marca 2010r.

w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Nawojowa


Na podstawie art. 18, ust. 2 pkt 15 oraz art. 4, ust. 1 ustawy z dnia 6 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z późniejszymi zmianami) oraz art. 4 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2005 r. Nr 236, poz. 2008, z późniejszymi zmianami) po zasięgnięciu opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego, Rada Gminy Nawojowa uchwala "Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Nawojowa", zwany dalej "Regulaminem", w następującej treści:
ROZDZIAŁ I Postanowienia ogólne
§ 1. Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Nawojowa, zwany dalej Regulaminem, określa szczegółowe zasady utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Nawojowa.
ROZDZIAŁ II Wymagania w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości
§ 2. Właściciele nieruchomości zapewniają utrzymanie na ich terenie czystości i porządku oraz należytego stanu sanitarno - higienicznego, poprzez:
1) wyposażenie nieruchomości w pojemnik lub kontener o pojemności minimum 120 l służący do gromadzenia odpadów komunalnych oraz podpisanie umowy na opróżnianie tego urządzenia z częstotliwością minimum 1 raz w miesiącu z przedsiębiorstwem posiadającym zezwolenie na prowadzenie działalności na terenie gminy Nawojowa w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości;
2) dopuszcza się dla rodzin jedno i dwu osobowych wyposażenie nieruchomości w pojemnik o pojemności minimum 80 l służący do gromadzenia odpadów komunalnych oraz podpisanie umowy na opróżnianie tego urządzenia z częstotliwością minimum 1 raz w miesiącu z przedsiębiorstwem posiadającym zezwolenie na prowadzenie działalności na terenie gminy Nawojowa w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości;
3) w przypadku trudności terenowych dojazdu do posesji w celu opróżnienia pojemnika dopuszcza się zamiennie zbieranie odpadów komunalnych stałych do worków o pojemności min. 80 l, w które należy zaopatrzyć się u przedsiębiorcy, z którym podpisano umowę na wywóz odpadów komunalnych stałych,
4) utrzymanie w należytym stanie sanitarnym miejsc w których ustawiono urządzenia do zbierania odpadów (tj. pojemniki, kontenery lub worki);
5) w przypadkach gdy budynek nie jest podłączony do sieci kanalizacyjnej zbiornik bezodpływowy na nieczystości ciekłe należy opróżniać z częstotliwością minimum 1 raz w miesiącu i należy nie dopuszczać do przepełnienia bądź jakichkolwiek wycieków;
6) oddzielne gromadzenie ścieków bytowych i gnojówki oraz gnojowicy;
7) niezwłoczne uprzątnięcie błota, śniegu i lodu oraz w miarę potrzeb lecz nie rzadziej niż co kwartał innych zanieczyszczeń z części nieruchomości udostępnionych do użytku publicznego;
8) usuwanie nawisów śnieżnych i sopli z okapów, rynien i innych części nieruchomości;
9) usuwanie ze ścian budynków ogrodzeń i innych obiektów ogłoszeń, plakatów, napisów, rysunków itp., umieszczonych tam bez zachowania trybu przewidzianego przepisami prawa;
10) niezwłoczne usuwanie z terenu nieruchomości materiału rozbiórkowego i resztek materiałów budowlanych, powstałych w wyniku remontu i modernizacji lokali i budynków;
11) utrzymywanie rowów odwadniających przy drogach w stanie drożności i wykoszenia;
12) utrzymywanie nasypów i wykopów, poprowadzonych wzdłuż ciągów komunikacyjnych w stanie wykoszonym;
13) utrzymywanie rowów melioracyjnych w stanie drożności;
14) utrzymywanie w stanie wolnym od zaśmiecenia wód powierzchniowych i ich najbliższego otoczenia;
15) gromadzenie obornika i płynnych odchodów zwierzęcych na terenie gospodarstwa rolnego w miejscach spełniających wymogi przepisów ustawy z dnia 26 lipca 2000 r. o nawozach i nawożeniu (Dz.U. z 2000 r. Nr 81, poz.991 z późniejszymi zmianami) czyli na podłożu utwardzonym i uszczelnionym odpowiednimi płytami i w zbiornikach na odchody o pojemności umożliwiającej przechowywanie ich przez wymagany przepisami okres;
16) stosowanie obornika i płynnych odchodów zwierzęcych zgodnie z przepisami ustawy z dnia 26 lipca 2000 r. o nawozach i nawożeniu (Dz.U. z 2000 r. Nr 81, poz.991 z późniejszymi zmianami);
17) umieszczanie plakatów, reklam, ogłoszeń, nekrologów na urządzeniach do tego celu przeznaczonych;
18) utrzymanie w stanie czystości i porządku posesji zagród i innych nieruchomości gruntowych;
§ 3. Na terenie Gminy, mając na uwadze zasady utrzymania czystości i porządku, zabrania się:
1) spalania odpadów niebezpiecznych na powierzchni ziemi oraz w instalacjach grzewczych budynków;
2) niszczenia lub uszkadzania obiektów małej architektury, trawników oraz zieleńców, urządzeń wyposażenia placów zabaw, urządzeń do zbierania odpadów, obiektów przeznaczonych do umieszczania reklam i ogłoszeń, urządzeń stanowiących elementy infrastruktury komunalnej;
3) umieszczania afiszy, reklam, nekrologów, ogłoszeń itp. w miejscach do tego nie wyznaczonych;
4) malowania, np. grafiti poza wyznaczonymi do tego celu ścianami;
5) wyprowadzania psów na tereny przeznaczone dla zabaw dzieci i uprawiania sportu;
6) zakopywania odpadów oraz padłych zwierząt;
7) indywidualnego wywożenia i wysypywania odpadów stałych;
8) wylewania nieczystości ciekłych poza wyznaczonymi do tego celu stacjami zlewnymi;
9) indywidualnego opróżniania zbiorników bezodpływowych przez właścicieli nieruchomości;
10) wykorzystywania nieczynnych studni kopanych do gromadzenia odpadów, nieczystości ciekłych i wód opadowych spływających z powierzchni dachów, podjazdów itp.
11) zajmowania pasa drogowego (chodniki, pobocza, jezdnie, rowy przydrożne) celem składowania odpadów lub materiałów budowlanych; na zajęcie pasa drogowego wymagana jest zgoda zarządcy drogi i pobierana jest opłata zgodnie z przepisami ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz.U. z 1985 r. Nr 14, poz.60 z późniejszymi zmianami);
ROZDZIAŁ III Mycie i naprawa pojazdów samochodowych poza myjniami i warsztatami naprawczymi.
§ 4. Mycie i naprawa pojazdów samochodowych na terenach publicznych, poza myjniami jest niedozwolona.
§ 5. Naprawa pojazdów samochodowych związana z bieżącą eksploatacją jest dozwolona na terenie nieruchomości, pod warunkiem, że nie spowoduje to zanieczyszczenia wód lub gleby oraz uciążliwości dla sąsiadów. Powstałe odpady powinny być gromadzone i usuwane zgodnie z obowiązującymi przepisami.
ROZDZIAŁ IV Rodzaje i minimalna pojemność urządzeń przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych gromadzenia nieczystości ciekłych na terenie nieruchomości oraz na drogach publicznych
§ 6. Urządzenia przewidziane do zbierania odpadów na terenie gminy to:
1) kosze uliczne o pojemności od 10 l do 50 l;
2) pojemniki na odpady o pojemności 120 l, 240 l, 1100 l, 2200 l poj.;
3) kontenery 4 m3, 7 m3 i 10 m3 poj.;
4) worki plastikowe 100 l poj.;
5) kontenery 4 m3, 7 m3 i 10 m3 poj. przeznaczone na odpady budowlane i wielkogabarytowe;
6) worki na odpady segregowane przeznaczone do zbiórki opakowań ze szkła, tworzyw sztucznych, papieru i tektury oraz tekstyliów;
Powyższe urządzenia powinny spełniać techniczne wymogi bezpieczeństwa i higieny, ochrony środowiska, sanitarne a w szczególności powinny być wyposażone w szczelną pokrywę, powodować jak najmniejszy hałas w trakcie ich wytaczania i opróżniania oraz powinny być okresowo czyszczone i odkażane, a napełnione worki powinny być zawiązane.
§ 7. Odpady komunalne zbierane w sposób selektywny powinny być zbierane w workach:
1) zielonych - przeznaczonych na opakowania szklane;
2) niebieskich - przeznaczonych na papier i tekturę opakowaniowe i nieopakowaniowe;
3) żółtych - przeznaczonych na opakowania z tworzyw sztucznych;
4) białych - przeznaczonych na tekstylia.
§ 8. Odpady komunalne, które nie są zbierane w sposób selektywny, należy gromadzić w pojemnikach, workach lub kontenerach o minimalnej pojemności:
1) rodzina do 2 osób zobowiązana jest wyposażyć nieruchomość w jeden kubeł o pojemności minimum 80 l lub w miejscach trudnodostępnych dla firmy wywozowej jeden worek plastikowy na odpady komunalne miesięcznie,
2) rodzina trzy do sześcioosobowa zobowiązana jest wyposażyć nieruchomość w jeden kubeł pojemności 120 l lub w miejscach trudnodostępnych dla firmy wywozowej w dwa worki plastikowe na odpady komunalne miesięcznie;
3) rodzina powyżej sześć osób zobowiązana jest wyposażyć nieruchomość w jeden kubeł pojemności 240 l lub dwa kubły o pojemności 120 l lub w miejscach trudnodostępnych dla firmy wywozowej 4 worki plastikowe na odpady komunalne miesięcznie,
4) zarządcy nieruchomości wielolokalowych zobowiązani są dostosować pojemność pojemników do liczby mieszkańców i cyklu wywozu,
a) prowadzący działalność gospodarczą, kierujący instytucjami oświaty, zdrowia, zobowiązani są dostosować pojemność pojemników do swych indywidualnych potrzeb, uwzględniając ilość osób wytwarzających odpady i częstotliwość ich odbioru
b) do zbierania wyjątkowo zwiększonych ilości odpadów komunalnych, oprócz typowych pojemników mogą w uzasadnionych przypadkach być używane odpowiednio oznaczone worki lub pojemniki,
5) właściciele sklepów i zakładów usługowych oraz produkcyjnych zobowiązani są do wyposażenia nieruchomości w pojemnik min. 120 l lub większy w zależności od ilości produkowanych odpadów zależnych od charakteru działalności.
§ 9. Pojemniki na odpady komunalne stałe powinny być ustawione w odległości 3 m od okien i drzwi i dwa metry od granicy działki sąsiedniej w miejscach łatwo dostępnych dla pracowników jednostki wywozowej i nie mogą być przyczyna nadmiernych utrudnień i niedogodności dla sąsiadów. Koszty przygotowania i utrzymania miejsca ustawienia urządzeń ponosi właściciel nieruchomości.
§ 10. Zbiorniki do gromadzenia odpadów płynnych jak również gnojowniki powinny mieć dno i ściany nieprzepuszczalne, szczelne przykrycia z zamykanym otworem do usuwania nieczystości oraz odpowietrzenie wyprowadzone minimum 0,5 m ponad poziom terenu. Odległość pokryw i wylotów wentylacyjnych ze zbiorników na nieczystości ciekłe powinna być zgodna z określającymi je przepisami odrębnymi. Zbiorniki do gromadzenia obornika powinny mieć ściany szczelne - betonowe.
§ 11. Ustala się ze względów sanitarnych obowiązek usuwania odpadów komunalnych z terenu nieruchomości:
1) stałych - co najmniej jeden raz na 4 tygodnie,
2) płynnych - co najmniej jeden raz na kwartał,
3) kosze na odpady wystawione w miejscach publicznych powinny być opróżniane co drugi dzień
4) właściciele terenów, na których organizowane są imprezy masowe zobowiązani są do niezwłocznego usuwania odpadów komunalnych.
§ 12. Nakłada się obowiązek na jednostki świadczące usługi medyczne oddzielnego składowania i likwidowania niebezpiecznych odpadów medycznych zgodnie z obowiązującymi przepisami.
ROZDZIAŁ V Obowiązki właścicieli nieruchomości nieskanalizowanych w zakresie wywozu ścieków z bezodpływowych zbiorników
§ 13.
1) Posesje, na których mieszkają lub przebywają ludzie albo prowadzona jest inna działalność i nie są przyłączone do sieci kanalizacyjnej (nie ponoszą opłat za kanalizację) muszą być wyposażone w szczelne zbiorniki bezodpływowe (szamba) przeznaczone do gromadzenia ścieków z domowych urządzeń sanitarnych lub przydomowe oczyszczalnie ścieków. Wymagania techniczne oraz warunki budowy i eksploatacji zbiorników bezodpływowych określają przepisy budowlane odnoszące się do instalacji sanitarnych.
2) Właściciel posesji zapewnia utrzymanie czystości porządku na jej terenie przez dostosowanie wielkości zbiornika bezodpływowego do ilości osób stale lub czasowo przebywających na jej terenie w taki sposób by opróżnienie było konieczne nie częściej niż raz w tygodniu bez dopuszczenia do przepełnienia. Przepustowość przydomowej oczyszczalni ścieków musi zostać dostosowana do ilości mieszkańców w sposób zapewniający uzyskanie stopnia oczyszczenia ścieków określonego w przepisach odrębnych.
3) Na każdego właściciela nieruchomości nakłada się obowiązek systematycznego opróżniania zbiorników do gromadzenia ścieków i niedopuszczanie do przepełnienia i wprowadzania ścieków do gleby i wód. Zbiornik ma zostać opróżniony zgodnie z ustaloną w umowie częstotliwością lub w ciągu trzech dni od dnia telefonicznego zgłoszenia tego faktu przez właściciela u przedsiębiorcy.
4) Właściciele nieruchomości zobowiązani są do zawarcia umowy z jednostką wywozową w sprawie korzystania z obowiązkowego wywozu wraz z podaniem koniecznych danych i informacji potrzebnych do ustalenia orientacyjnej częstotliwości wywozu ścieków, a w szczególności:
a) ilości osób mieszkających lub przebywających czasowo na terenie nieruchomości,
b) średniej ilości wody zużywanej do celów sanitarnych na podstawie zamontowanego i znormalizowanego urządzenia pomiarowego
c) pojemności użytkowej zbiornika.
Umowa powinna być korygowana w trakcie eksploatacji zbiornika, a w przypadku zaistnienia konieczności - zmieniona.
5) W przypadku braku urządzenia pomiarowego na poborze wody przyjmuje się miesięczny normatyw zużycia wody określony przepisami odrębnymi.
6) W przypadku zmiany właściciela nieruchomości nowy właściciel zobowiązany jest zawiadomić jednostkę wywozową. Nowy właściciel zobowiązany jest do udzielenia niezbędnych danych i informacji potrzebnych do ustalenia częstotliwości opróżniania zbiornika.
7) Zgłoszenia i informacje wymienione w pkt.4 i 6 powinny być składane w formie pisemnej.
8) Właściciel nieruchomości ma obowiązek przedstawić do wglądu upoważnionym pracownikom Urzędu Gminy Nawojowa, Powiatowego Inspektoratu Sanitarnego, Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska oraz Policji, aktualną umowę z jednostką wywozową na wykonanie usługi wraz z rachunkiem.
9) W przypadku zastosowania przydomowej oczyszczalni ścieków przez właściciela nieruchomości o potwierdzonej badaniami skuteczności działania można zwolnić właściciela z obowiązkowego wywozu na podstawie odrębnego wniosku po przedstawieniu pozwolenia wodno - prawnego na odprowadzanie oczyszczonych ścieków.
10) W przypadku złego stanu technicznego zbiornika bezodpływowego, a szczególnie jego nieszczelności i braku zabezpieczenia przed możliwością przedostania się zawartości do otoczenia, właściciel zbiornika jest zobowiązany w trybie natychmiastowym usunąć usterki powodujące wyciek;
11) W razie podejrzenia o to, że zbiornik jest nieszczelny kontrolujący może zażądać opróżnienia zbiornika w celu sprawdzenia jego stanu technicznego. W przypadku stwierdzenia nieszczelności kosztami opróżnienia będzie obciążony właściciel nieruchomości, w przeciwnym razie koszty pokrywa organ kontrolujący;
12) Szczególną kontrolą objęte będą te nieruchomości, w których ilość wywożonych ścieków wyraźnie odbiega od założonych norm.
ROZDZIAŁ VI Wymagania wobec osób utrzymujących zwierzęta domowe oraz gospodarskie w zakresie bezpieczeństwa i czystości w miejscach publicznych oraz w sprawie wyłapywania bezdomnych zwierząt.
§ 14.
1) Osoby będące właścicielami bądź opiekunami zwierząt domowych, w szczególności psów zobowiązuje się do:
a) Zarejestrowanie w Urzędzie Gminy w terminie 14 dni od wejścia w posiadanie psa; wpis w rejestrze obejmuje następujące dane:
- imię i nazwisko właściciela,
- adres właściciela,
- rasę psa,
b) Opłacanie podatku od posiadania psów, którego wysokość uchwala corocznie rada gminy, występują zwolnienia z tego obowiązku w przypadkach:
- posiadania psów będących pomocą dla osób kalekich (niewidomych, głuchoniemych, niedołężnych),
- osób w wieku powyżej 65 lat prowadzących samodzielnie gospodarstwo domowe od jednego psa, stale przebywającego z tą osobą,
- posiadania psów utrzymywanych w celu pilnowania gospodarstw rolnych po dwa na każde gospodarstwo,
c) Wyposażenie psa w obrożę, a w przypadku ras uznawanych za agresywne - w kaganiec,
d) Doprowadzenia psów na smyczy do wyznaczonych przez powiatowego lekarza weterynarii punktów szczepień;
- w terminie dwóch miesięcy od dnia ukończenia przez psa wieku dwóch miesięcy lub w terminie określonym przez lekarza weterynarii podczas poprzedniego szczepienia,
- w przypadku stwierdzenia ogniska wścieklizny,
e) Okazanie na żądanie pracowników Urzędu Gminy Nawojowa, Powiatowego Inspektoratu Sanitarnego, Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska służb weterynaryjnych oraz Policji zaświadczenia o przeprowadzonym szczepieniu,
f) Sprawowania opieki nad zwierzętami w sposób wykluczający zagrożenia bezpieczeństwa lub uciążliwości dla ludzi
g) Zachowania środków ostrożności przy ich wyprowadzaniu i przewożeniu środkami komunikacji publicznej.
h) Niezwłocznego usuwania zanieczyszczeń spowodowanych przez zwierzęta w miejscach publicznych, w szczególności na klatkach schodowych lub innych pomieszczeniach wspólnego użytku, jak również na chodnikach, ulicach i placach zabaw, a także na zieleńcach i innych miejscach publicznych.
i) Uzyskanie zezwolenia wójta gminy na utrzymywanie psa rasy uznawanej za agresywną zgodnie z treścią Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 28 kwietnia 2003 r. w sprawie wykazu ras psów uznawanych za agresywne (Dz.U. Nr 77, poz.687)
j) Umieszczanie w widocznym miejscu ostrzeżenia o fakcie posiadania zwierząt niebezpiecznych.
2) Właściciel lub opiekun psa zobowiązany jest do wyprowadzania psa na spacer wyłącznie na smyczy. W pomieszczeniach wspólnego użytku w budynkach wielo mieszkaniowych, takich jak korytarze, klatki schodowe, prowadzenie psów może mieć miejsce tylko na smyczy i w kagańcu. Zwolnienie psa ze smyczy dozwolone jest wtedy, gdy pies jest w kagańcu, w miejscach mało uczęszczanych przez ludzi oraz gdy opiekun psa ma możliwość sprawowania bezpośredniej kontroli nad jego zachowaniem.
§ 15. -
1) Zabrania się:
a) wypuszczania zwierząt domowych samopas,
b) pozostawiania zwierząt domowych bez dozoru, jeżeli zwierzę nie jest należycie uwiązane lub nie znajduje się w pomieszczeniu zamkniętym albo na terenie ogrodzonym w sposób uniemożliwiający wydostanie się zwierzęcia na zewnątrz,
c) doprowadzania zwierzęcia przez drażnienie, szczucie lub płoszenie do tego, że staje się ono niebezpieczne,
d) wprowadzania zwierząt domowych na zamknięte tereny rekreacyjne, sportowe, place zabaw, a w szczególności w pobliżu piaskownic i do piaskownic,
e) wprowadzania zwierząt domowych do sklepów, zakładów produkcji spożywczej, zakładów usługowych, lokali gastronomicznych, aptek, zakładów opieki zdrowotnej, obiektów użyteczności publicznej oraz innych obiektów, których administracje wprowadziły taki zakaz,
2) W budynkach wielomieszkaniowych zabrania się utrzymywania zwierząt domowych w mieszkaniach w sposób stwarzający znaczne uciążliwości dla zamieszkujących w nich ludzi w szczególności prowadzenia hodowli psów lub kotów.
ROZDZIAŁ VII Obowiązki osób utrzymujących zwierzęta gospodarskie na terenach wyłączonych z produkcji rolniczej.
§ 16. Na terenach wyłączonych z produkcji rolniczej dopuszcza się utrzymanie zwierząt gospodarskich jedynie w pomieszczeniach inwentarskich, o ile zostaną spełnione następujące warunki:
1) Posiadane budynki gospodarskie przeznaczone do hodowli zwierząt spełniają wymogi ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U. z 2003 r. Nr 207, poz.2016 z późniejszymi zmianami),
2) Wszelka uciążliwość hodowli dla środowiska w tym emisje będące jej skutkiem zostaną ograniczone do obszaru nieruchomości, na której jest prowadzona.
3) Właściciel zwierząt gospodarskich ma zapewnić także urządzenia zabezpieczające, które wyeliminują samowolne przedostawanie się tych zwierząt na sąsiednie posesje i ciągi komunikacyjne.
§ 17. Prowadzący chów zwierząt gospodarskich zobowiązani są:
1) przestrzegać przepisów sanitarno - epidemiologicznych,
2) gromadzić i usuwać nieczystości, które nie są obornikiem i gnojówką w sposób przewidziany dla ścieków,
3) składować obornik w odległości co najmniej 10 m od linii rozgraniczającej drogi publicznej, na terenie płaskim, tak by odcieki nie mogły się przedostawać na teren sąsiednich nieruchomości,
4) przeprowadzić deratyzację pomieszczeń w których prowadzona jest hodowla zwierząt, dwa razy do roku na wiosnę i jesienią, realizowaną przez podmiot uprawniony,
5) pszczoły trzymać w ulach, ustawionych w odległości, co najmniej 10 m od granicy nieruchomości w taki sposób, aby wylatujące i przylatujące pszczoły nie stanowiły uciążliwości dla właścicieli nieruchomości sąsiednich.
ROZDZIAŁ VIII Obowiązki jednostek wywozowych
§ 18. Na jednostki wywozowe nakłada się obowiązki w zakresie:
1) przestrzegania zasad lokalizacji urządzeń służących do zbierania odpadów komunalnych oraz ich transportu;
2) bezwzględne przestrzeganie wywożenia odpadów komunalnych stałych na właściwe składowisko oraz płynnych do właściwych stacji zlewnych;
3) jednostka wywozowa po opróżnieniu pojemnika ma obowiązek odłożenia go na miejsce stałego wystawienia oraz usunąć odpady pozostałe po opróżnieniu pojemnika;
4) odbiór odpadów komunalnych odbywa się według częstotliwości ustalonej w umowie zawartej pomiędzy właścicielem, a jednostką wywozową;
5) wywozu odpadów komunalnych stałych i płynnych mogą dokonywać specjalistyczne jednostki wywozowe po uzyskaniu odpowiedniego zezwolenia wydanego na mocy przepisów ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 1996 r. Nr 132, poz.622, z późniejszymi zmianami) przez wójta;
ROZDZIAŁ IX Obszary podlegające obowiązkowej deratyzacji oraz terminy jej przeprowadzania
§ 19.
1) Właściciele nieruchomości zobowiązani są do przeprowadzenia, co najmniej raz w roku, deratyzacji na terenie nieruchomości. Obowiązek ten w odniesieniu do właścicieli budynków jednorodzinnych, może być realizowany tylko w miarę potrzeby.
2) Termin przeprowadzenia obowiązkowej deratyzacji podaje wójt w uzgodnieniu z Państwowym Powiatowym Inspektorem Sanitarnym, do publicznej wiadomości poprzez zarządzenie.
3) W przypadku wystąpienia populacji gryzoni, stwarzającej zagrożenie sanitarne, wójt w uzgodnieniu z Państwowym Powiatowym Inspektorem Sanitarnym, określi obszary podlegające obowiązkowej deratyzacji oraz określi, poprzez zarządzenie, termin jej przeprowadzenia.
4) Koszty przeprowadzenia deratyzacji obciążają właścicieli nieruchomości.
ROZDZIAŁ X Kary za naruszenia.
§ 20.
1) Nadzór nad realizacją obowiązków wynikających z niniejszego Regulaminu sprawuje wójt.
2) Kto nie wykonuje obowiązków określonych w niniejszym Regulaminie, podlega karze grzywny.
3) Postępowanie w sprawach, których mowa w ust.2 toczy się według przepisów kodeksu postepowania w sprawach o wykroczenia.
ROZDZIAŁ XI Postanowienia końcowe
§ 21. Z dniem wejścia w życie niniejszej Uchwały traci moc obowiązującą Uchwała Nr XLV/309/06 Rady Gminy Nawojowa z dnia 29 marca 2006 r.
§ 22. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Nawojowa.
§ 23. Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Małopolskiego, na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy Nawojowa oraz na tablicach ogłoszeń we wszystkich sołectwach.
§ 24. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Małopolskiego.
Przewodniczący Rady

Jacenty Skrzypiec
Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00