Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Małopolskiego rok 2010 nr 435 poz. 3192

Uchwała nr XLVI/310/2010 Rady Gminy Bolesław

z dnia 24 czerwca 2010r.

w sprawie określenia wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych na terenie gminy Bolesław

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 ze zm.) oraz art. 7 ust. 3a, w związku z art. 7 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2005r. Nr 236, poz. 2008 z późn. zm.) oraz w oparciu o rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 30 grudnia 2005r. w sprawie szczegółowego sposobu określania wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia (Dz.U. z 2006r. Nr 5, poz. 33) Rada Gminy Bolesław uchwala, co następuje:

§ 1. 1. Przedsiębiorca, ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Bolesław, zobowiązany jest do złożenia wniosku zgodnie z art. 8 ust. 1, 1a, 2, 2b ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity Dz. U. z 2005r. Nr 236, poz. 2008 z późn. zm.) oraz zgodnie z § 2 niniejszej uchwały.

2. W przypadku dostarczenia wymaganych załączników do wniosku w formie kserokopii - winny być one potwierdzone za zgodność z oryginałem przez osoby uprawnione do reprezentowania wnioskodawcy.

§ 2. Przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zobowiązany jest do:

1) przedłożenia aktualnego (tj. wydanego lub potwierdzonego przez organ rejestracyjny na 6 m-cy przed złożeniem wniosku) odpisu z właściwego rejestru lub zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, zgodnej z zakresem działalności objętej wnioskiem.

2) oferowania właścicielom nieruchomości zawierania umów na obsługę pojemników do zbiórki niesegregowanych odpadów komunalnych, zapewniających odbiór wszystkich komunalnych odpadów zmieszanych powstających na terenie nieruchomości, zgodnie z częstotliwościami określonymi w gminnym regulaminie utrzymania czystości i porządku.

3) odbierania poza niesegregowanymi odpadami komunalnymi również wszystkich selektywnie zbieranych rodzajów odpadów komunalnych, w tym powstających w gospodarstwach domowych odpadów niebezpiecznych, odpadów wielkogabarytowych, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, zużytych baterii i zużytych akumulatorów oraz odpadów z remontów.

4) posiadania środków technicznych odpowiednich do zakresu prowadzonej działalności a w szczególności:

a) specjalistycznych środków transportu przystosowanych do bezpylnego odbierania oraz transportu niesegregowanych odpadów komunalnych,

b) środków transportu przystosowanych do odbioru odpadów zebranych selektywnie, biodegradowalnych (szczelna skrzynia lub zbiornik), odpadów niebezpiecznych, wielkogabarytowych, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, zużytych baterii i zużytych akumulatorów oraz odpadów z remontów.

c) pojemników do gromadzenia odpadów komunalnych, spełniających wymagania określone w § 6 i § 7 w/w Regulaminu, w celu udostępnienia ich właścicielom nieruchomości.

Odpady winny być przewożone w sposób uniemożliwiający ich rozwiewanie bądź wysypywanie się w trakcie przewozu, np. zamknięte nadwozie lub szczelne przykrycie.

5) przedstawienia dowodów rejestracyjnych samochodów wraz z ważnymi badaniami technicznymi.

6) oznakowania nazwą przedsiębiorcy (firmy) używanych do prowadzenia przedmiotowej działalności pojazdów oraz innych urządzeń technicznych w sposób trwały i widoczny.

7) posiadania bazy transportowej oraz przedstawienia tytułu prawnego (np. odpis z księgi wieczystej, umowa dzierżawy) do nieruchomości, na której znajduje się baza.

8) przedstawienia dokumentacji potwierdzającej posiadanie myjni do mycia i dezynfekcji pojazdów lub przedłożenia umowy z podmiotem świadczącym takie usługi.

9) przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości odpadów komunalnych do miejsc odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych, określonych w Planie Gospodarki Odpadami dla Gminy Bolesław.

10) udokumentowania gotowości przyjęcia odpadów komunalnych wskazanych we wniosku przez przedsiębiorcę prowadzącego działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych, w instalacji wymienionej w Planie Gospodarki Odpadami Województwa Małopolskiego.

11) udokumentowania gotowości przyjęcia wskazanych we wniosku odpadów komunalnych nie podlegających selektywnej zbiórce przez składowisko odpadów komunalnych w Ujkowie Starym gm. Bolesław (miejsce unieszkodliwiania odpadów wskazane w Gminnym Planie Gospodarki Odpadami dla Gminy Bolesław).

12) posiadać możliwości selekcji odpadów zmieszanych w stopniu umożliwiającym osiąganie w kolejnych latach wskaźników odzysku i recyklingu w sytuacji, gdy selekcja przez właścicieli nieruchomości nie będzie realizowana w stopniu wystarczającym.

§ 3. 1. Przedsiębiorca, ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych na terenie Gminy Bolesław, zobowiązany jest do złożenia wniosku zgodnie z art. 8 ust. 1, 1a, 2a ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity Dz.U. z 2005r. Nr 236, poz. 2008 z późn. zm.) oraz zgodnie z § 4 niniejszej uchwały.

2. W przypadku dostarczenia wymaganych załączników do wniosku w formie kserokopii - winny być one potwierdzone za zgodność z oryginałem przez osoby uprawnione do reprezentowania wnioskodawcy.

§ 4. Przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych zobowiązany jest do:

1) przedłożenia aktualnego (tj. wydanego lub potwierdzonego przez organ rejestracyjny na 6 m-cy przed złożeniem wniosku) odpisu z właściwego rejestru lub zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, zgodnej z zakresem działalności objętej wnioskiem.

2) posiadania pojazdów asenizacyjnych spełniających wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 12 listopada 2002r. w sprawie wymagań dla pojazdów asenizacyjnych (Dz.U. z 2002r. Nr 193, poz. 1617).

3) przedstawienia dowodów rejestracyjnych samochodów wraz z ważnymi badaniami technicznymi.

W przypadku przedstawienia dowodów rejestracyjnych z wpisem przeznaczenia samochodu innym niż "asenizacyjny", należy dołączyć zaświadczenie od uprawnionego diagnosty, iż samochód do transportu nieczystości ciekłych spełnia wymogi w/w rozporządzenia.

4) oznakowania nazwą przedsiębiorcy (firmy) używanych do prowadzenia przedmiotowej działalności pojazdów oraz innych urządzeń technicznych w sposób trwały i widoczny.

5) posiadania bazy transportowej oraz przedstawienia tytułu prawnego (np. odpis z księgi wieczystej, umowa dzierżawy) do nieruchomości, na której znajduje się baza.

6) przedstawienia dokumentacji potwierdzającej posiadanie myjni do mycia i dezynfekcji pojazdów lub przedłożenia umowy z podmiotem świadczącym takie usługi.

7) zachowania czystości i higieny podczas świadczenia usług oraz szczególnej dbałości o szczelność zbiornika asenizacyjnego.

8) udokumentowania gotowości odbioru nieczystości ciekłych przez stację zlewną.

§ 5. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

§ 6. 1. Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Małopolskiego.

2. Uchwała podlega podaniu do publicznej wiadomości na tablicy ogłoszeń oraz na stronie internetowej Urzędu Gminy Bolesław.

3. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia.

Przewodniczący Rady

Mirosław Wójcik

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00