Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Małopolskiego rok 2010 nr 425 poz. 3070

Uchwała nr XL/303/10 Rady Gminy Stryszawa

z dnia 9 lipca 2010r.

w sprawie zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego wybranych obszarów sołectwa Targoszów

Na podstawie art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 roku o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. Nr 80, poz. 717 z 2003 r. z późn. zm.), art. 18 ust. 2 pkt 5 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. Nr 142, poz. 1591 z 2001 r. z późn. zm.), po stwierdzeniu zgodności projektu planu zagospodarowania przestrzennego z ustaleniami Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Stryszawa Rada Gminy Stryszawa uchwala, co następuje:

§ 1. 1. Uchwala się zmianę miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego wybranych obszarów sołectwa Targoszów, uchwalonego uchwałą Rady Gminy Stryszawa Nr XXVI/203/2005 z dnia 24 maja 2005 roku.

2. Plan obejmuje część sołectwa Targoszów, wskazaną w Uchwale Rady Gminy Nr XVIII/104/08 z dnia 05 czerwca 2008 roku.

3. Plan składa się z:

1) tekstu niniejszej uchwały,

2) załącznika nr 1 - zawierającego informacje na temat sposobu rozpatrzenia uwag do projektu,

3) załącznika nr 2 - zawierającego informacje na temat sposobu realizacji zapisanych w planie inwestycji z zakresu infrastruktury technicznej, które należą do zadań własnych gminy oraz zasadach ich finansowania.

§ 2. W uchwale Rady Gminy Stryszawa Nr XXVI/203/2005 z dnia 24.05.2005 r. wprowadza się następujące zmiany:

1. § 6 ust. 2 otrzymuje brzmienie:

"We wszystkich terenach wymienionych w § 3:

1) obowiązuje zakaz lokalizacji przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko, wymienionych w § 2.1. Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2004 roku w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko oraz szczegółowych uwarunkowań związanych z kwalifikowaniem przedsięwzięcia do sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko z późniejszymi zmianami, za wyjątkiem dróg publicznych,

2) obowiązuje zakaz lokalizacji przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko, wymienionych w § 3.1. Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2004 roku w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko oraz szczegółowych uwarunkowań związanych z kwalifikowaniem przedsięwzięcia do sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko z późniejszymi zmianami, za wyjątkiem wymienionych poniżej przedsięwzięć:

a) instalacje wykorzystujące siłę wiatru do produkcji energii o całkowitej wysokości nie niższej niż 30 m, niewymienione w § 2 ust. 1 pkt 5;

b) instalacje do przesyłu gazu, niewymienione w § 2 ust. 1 pkt 21, oraz towarzyszące tłocznie lub stacje redukcyjne, z wyłączeniem gazociągów o ciśnieniu nie większym niż 0,5 MPa i przyłączy do budynków;

c) instalacje do magazynowania lub dystrybucji ropy naftowej, produktów naftowych lub substancji chemicznych, niewymienione w § 2 ust. 1 pkt 22, z wyłączeniem stacji paliw na gaz płynny;

d) instalacje do podziemnego magazynowania gazów łatwopalnych, z wyłączeniem zbiorników na gaz płynny o pojemności nieprzekraczającej 20m3 , niewymienione w § 2 ust. 1 pkt 42;

e) instalacje do naziemnego magazynowania kopalnych surowców energetycznych, niewymienionych w pkt 35, lub do naziemnego magazynowania gazu, z wyłączeniem zbiorników na gaz płynny o pojemności nieprzekraczającej 10 m3 oraz zbiorników na olej o pojemności nieprzekraczającej 3 m3 ;

f) wiercenia wykonywane w celu:

- ujmowania solanek, wód leczniczych lub termalnych,

- składowania odpadów promieniotwórczych,

- zaopatrzenia w wodę;

g) poszukiwanie lub rozpoznawanie złóż kopalin:

- połączone z robotami geologicznymi wykonywanymi przy użyciu materiałów wybuchowych,

- na obszarach morskich Rzeczypospolitej Polskiej,

- prowadzone metodą podziemną;

h) tartaki, stolarnie, instalacje do wyrobu płyt pilśniowych, płyt wiórowych, sklejek lub mebli;

i) trasy narciarskie, bobslejowe, wyciągi narciarskie oraz urządzenia towarzyszące;

j) ośrodki wypoczynkowe lub hotele, umożliwiające pobyt nie mniej niż 100 osób, poza obszarami miejskimi wraz z towarzyszącą infrastrukturą;

k) stałe pola kempingowe lub karawaningowe, umożliwiające pobyt nie mniej niż 100 osób;

l) zespoły zabudowy:

- przemysłowej na terenie o powierzchni nie mniejszej niż 1 ha,

- usługowej na terenie o powierzchni nie mniejszej niż 2 ha, centra handlowe i usługowe o powierzchni nie mniejszej niż 1 ha lub o powierzchni użytkowej nie mniejszej niż 1 ha, wraz z towarzyszącą infrastrukturą;

m) drogi publiczne o nawierzchni utwardzonej, niewymienione w § 2 ust. 1 pkt 29 i 30, z wyłączeniem ich remontu i przedsięwzięć polegających na budowie, przebudowie, montażu, remoncie lub rozbiórce: zjazdu z drogi publicznej, przejazdu drogowego, pasa postojowego, pasa dzielącego, pobocza, chodnika, ścieżki rowerowej, konstrukcji oporowej, przepustu, kładki oraz obiektów i urządzeń wyposażenia technicznego dróg;

n) linie tramwajowe, koleje napowietrzne lub podziemne - metro, kolejki linowe lub linie szczególnego charakteru, wraz z towarzyszącą infrastrukturą, używane głównie do przewozu pasażerów;

o) urządzenia przeciwpowodziowe, z wyłączeniem ich konserwacji i przebudowy;

p) budowle piętrzące wodę, niewymienione w § 2 ust. 1 pkt 34, lub inne urządzenia mające na celu piętrzenie wody na wysokość nie mniejszą niż jeden metr;

q) kanały odkryte lub rurociągi wodociągowe magistralne do przesyłania wody oraz przewody wodociągowe magistralne doprowadzające wodę od stacji uzdatniania do przewodów wodociągowych rozdzielczych;

r) urządzenia lub zespoły urządzeń umożliwiające pobór wód podziemnych lub sztuczne systemy zasilania wód podziemnych, niewymienione w § 2 ust. 1 pkt 35, o zdolności poboru wody nie niższej niż 10 m3 /h;

s) urządzenia do przerzutu wody w celu zwiększania zasobów wodnych innych cieków naturalnych, kanałów, jezior oraz innych zbiorników, niewymienione w § 2 ust. 1 pkt 36;

t) stacje obsługi lub remontowe sprzętu budowlanego lub rolniczego, lub środków transportu, niewymienione w pkt 17-19 i w pkt 45, z wyłączeniem myjni i stacji kontroli pojazdów;

u) instalacje do oczyszczania ścieków, niewymienione w § 2 ust. 1 pkt 38, przewidziane do obsługi nie mniej niż 400 równoważnych mieszkańców;

v) kanały zbiorcze przeznaczone do zbierania ścieków z co najmniej dwóch kanałów bocznych;

w) punkty do zbierania lub przeładunku odpadów, w tym złomu;

x) scalanie, wymiana lub podział gruntów rolnych, których obszar przekracza 300 ha, lub gruntów leśnych o powierzchni nie mniejszej niż 100 ha;

y) zmiana lasu lub nieużytku na użytek rolny, o powierzchni nie mniejszej niż 1 ha;

z) gospodarowanie wodą w rolnictwie, w tym melioracje, na obszarze nie mniejszym niż 20 ha, z wyłączeniem urządzeń wymienionych w pkt 63 oraz stawów rybnych;

aa) zalesienia o powierzchni powyżej 20 ha lub wylesienia terenów o powierzchni nie mniejszej niż 1 ha, mające na celu zmianę sposobu użytkowania terenu;

bb) instalacje do przetwórstwa owoców, warzyw, surowych ryb lub produktów pochodzenia zwierzęcego, z wyłączeniem tłuszczów zwierzęcych, o zdolności produkcyjnej nie niższej niż 50 ton rocznie;

cc) instalacje do produkcji mleka lub wyrobów mleczarskich, o zdolności produkcyjnej nie niższej niż 50 ton rocznie;

dd) instalacje do produkcji wyrobów cukierniczych lub syropów, o zdolności produkcyjnej nie niższej niż 50 ton rocznie;

ee) instalacje do uboju zwierząt;

ff) chów lub hodowla ryb w stawach typu karpiowego, jeżeli produkcja przekracza 4 tony ryb z 1 ha powierzchni użytkowej stawu, oraz chów lub hodowla ryb w stawach typu pstrągowego, jeżeli produkcja przekroczy 1 tonę ryb przy poborze 1 l wody na sekundę w miejscu ujęcia wody.

3) w terenach zaliczonych do obszaru Natura 2000, lokalizację przedsięwzięć dopuszcza się pod warunkiem braku znaczącego, negatywnego oddziaływania na stan siedlisk przyrodniczych oraz siedlisk gatunków zwierząt i roślin, dla których został wyznaczony obszar NATURA 2000,

4) obowiązuje zakaz prowadzenia działalności, która naruszałaby ustalenia zawarte w § 15 ust. 2 pkt 4 niniejszego planu,

5) lista przedsięwzięć będących przedmiotem ustaleń w § 6 ust 2 pkt. 1 i 2 obowiązuje wg stanu prawnego na dzień uchwalenia planu.".

2. § 11 ust. 2 pkt 3 otrzymuje brzmienie:

"obowiązują ograniczenia zawarte w § 6 ust. 2.".

3. w § 11 wprowadza się ust. 3 w brzmieniu:

"W obszarze Parku Krajobrazowego Beskidu Małego można dopuścić realizację wymienionych w § 6 przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 3 października 2008 roku o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199, poz. 1227 z późn.zm.), jedynie w przypadku przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko, dla których sporządzenie raportu o oddziaływaniu na środowisko nie jest obowiązkowe i przeprowadzona procedura oceny oddziaływania na środowisko wykazała brak niekorzystnego wpływu na przyrodę parku krajobrazowego.".

§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Stryszawa.

§ 4. Uchwała wchodzi w życie po upływie 30 dni od ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Małopolskiego.

Przewodniczący Rady Gminy

Ryszard Hadka


Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr XL/303/10
Rady Gminy Stryszawa
z dnia 9 lipca 2010 r.

SPOSÓB ROZPATRZENIA UWAG I WNIOSKÓW WNIESIONYCH DO WYŁOŻONEGO DO PUBLICZNEGO WGLĄDU PROJEKTU ZMIANY MIEJSCOWEGO PLANU ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO WYBRANYCH OBSZARÓW SOŁECTWA TARGOSZÓW ORAZ PROGNOZY ODDZIAŁYWANIA NA ŚRODOWISKO ("plan 104")

Lp.

Data wpływu uwagi

Treść uwagi

Oznaczenie nieruchomości, której dotyczy uwaga

Rozstrzygnięcie Wójta w sprawie rozpatrzenia uwagi
Uwaga nieuwzględniona

Rozstrzygnięcie Rady Gminy załącznik do uchwały Nr XL/303/10

Uwagi

Uwaga uwzględniona

Uwaga nieuwzględniona

1

2

3

4

5

6

7

8

1

2009-11-10

Działając na podstawie art. 17 pkt 11 ustawy z dnia 27.03.2003 r. … i w odniesieniu do stosownego obwieszczenia Wójta Gminy Stryszawa…, a także w uzupełnieniu moich uwag złożonych pismem zbiorowym z dnia 04.11.2009 r. zarzucam, iż w toku rzeczonej procedury zmiany planu naruszono szereg przepisów ww. ustawy, i tak:
1. Zmiany, o których mowa wyżej oparto o m.in. uchwałę Rady Gminy Stryszawa z dnia 5 czerwca 2008 r. Nr XVIII/115/08 w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego wybranych obszarów sołectwa Kuków. Conditio sine qua non legalności wyżej wymienionej uchwały stanowi zgodnie z art. 14 ust. 5 u.o.p. i z.p. wykonanie analizy zasadności przystąpienia do zmiany planu. Z wyżej wymienionej analizy winna wynikać potrzeba dokonania konkretnych zmian i ich zgodność z ustaleniami studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Stryszawa. Jedną z projektowanych zmian wszystkich wymienionych we wstępie uchwał Rady Gminy Stryszawa jest modyfikacja par. 2 ewentualnego projektu uchwały w sprawie zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego wybranych obszarów sołectwa Kuków i zmiana par. 6, która sprowadza się do wyodrębnienia pewnych inwestycji mogących mieć wpływ na środowisko i zniesienia zakazu ich lokalizacji na odnośnych terenach. Po takiej modyfikacji plan zagospodarowania przestrzennego de facto wyłącza zakaz lokalizacji grupy przedsięwzięć mogących oddziaływać na środowisko. Przedsięwzięcia te są enumeratywnie wyliczone w par. 6 ust. 2 pkt 2. Numerologia odpowiada wykazowi z par. 3 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2004 roku w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko oraz szczegółowych uwarunkowań związanych z kwalifikowaniem przedsięwzięcia do sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko.

W tym miejscu zwracam uwagę na pkt 46, który dotyczy stolarni, tartaków, instalacji do wyrobu płyt pilśniowych, płyt wiórowych, sklejek lub mebli. Otóż przeprowadzając gruntowną egzegezę dokumentu analizy zasadności przystąpienia do zmiany planów miejscowych nie znajduję najmniejszych nawet śladów zasadności i celowości wprowadzenia na przedmiotowych obszarach możliwości lokalizacji stolarni, tartaków i innych przedsiębiorstw tego rodzaju. Analiza opiera się na potrzebie wprowadzenia zmian zgodnie z cyt.… "umożliwieniem realizacji sieci i urządzeń infrastruktury technicznej w szczególności sieci wodociągowej kanalizacyjnej". Mówi się również o obiektach usługowych typu stacje benzynowe, lakiernie, elektrownie wiatrowe. Dodatkowo sygnalizuję, iż zgadzając się w zupełności z potrzebą dostosowania planu do realizacji inwestycji infrastrukturalnych nie podzielam zdania na temat oczywistości interesu gminy w powstawaniu w pobliżu mojej posesji lakierni. Wracając do pkt 46 par. 3 ww. rozporządzenia analiza nie wykazuje potrzeby istnienia na terenach objętych zmianami działalności stolarskiej lub tartacznej więc de facto zmiany będące konsekwencją uchwały Rady Gminy Stryszawa Nr XVIII/115/08 nie mogą dotyczyć możliwości wprowadzenia w planie zgody na takie przedsięwzięcia. Mimo licznych ustnych prób tłumaczenia przez przedstawicieli gminy sensu takich uregulowań należy przywołać wyrok WSA w Lublinie z dnia 07.07.2009 II SA/Lu 274/2009 gdzie jasno sformułowano tezę, iż ustne zapewnienie burmistrza (wójta) o zasadności przystąpienia do sporządzenia planu zagospodarowania przestrzennego nie może być uznane za dokonanie takiej analizy. Wynika z tego konsekwencja pisemnej analizy zasadności zmian w każdym ich aspekcie co w ww. przypadku nie zostało dopełnione i tym samym cała procedura tycząca się zmiany par. 6 uchwał Rady Gminy w punkcie dotyczącym możliwości prowadzenia stolarni, tartaków, instalacji do wyrobu płyt pilśniowych, płyt wiórowych, sklejek lub mebli jest wadliwa naruszając normy wynikające z art. 14 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. Ponadto dysponuję dokumentami z których wynika formalnie minimalne zainteresowanie przedsiębiorców na dzień wszczęcia procedury taką działalnością, co oznacza działanie gminy w celu ochrony pojedynczych partykularnych interesów kosztem dobra ogółu (vide treść protestu zbiorowego z dnia 04.11.2009 roku).

2. Zarzucam również, iż Wójt Gminy Stryszawa w obwieszczeniu o wyłożeniu do publicznego wglądu projektu zmian niezgodnie z art. 17 pkt 11 u.o.p i z.p. narzucił formę uwag gdzie nakazał oznaczenie nieruchomości, której uwagi dotyczą. Zmiany projektowane noszą znamiona modyfikacji definicyjnych i tyczą się znacznych obszarów Gminy. Istnieje możliwość, iż osoba fizyczna lub instytucja będzie mieć interes prawny by kwestionować zmiany na całym proklamowanym terenie, tym bardziej, że są obciążone wadą formalną, o której mowa w pkt. 1 niniejszego pisma. Nakaz oznaczenia nieruchomości, której uwaga dotyczy czyni w tym wypadku niepodobnym złożenie prawidłowej formalnie uwagi ze względu na zakres terytorialny modyfikacji. Takie działanie narusza przede wszystkim art. 39-43 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko. Istnieje możliwość, iż osoba pragnąca złożyć uwagi do zmian o charakterze definicyjnym obejmujących całość terenu nie uczyni tego bo poza jej możliwością będzie zgodnie z obwieszczeniem Wójta oznaczenie wszystkich nieruchomości.













Reasumując, wzywam do odstąpienia na terenie wsi Kuków od zmian planów zagospodarowania przestrzennego określonych w uchwałach Rady Gminy Nr VII/55/2003 z dnia 13.06.2003 roku i Nr XXVI/210/2005 z dnia 24.05.2005 roku umożliwiających prowadzenie działalności gospodarczej, o której mowa w pkt 46 par. 3 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2004 roku w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko oraz szczegółowych uwarunkowań związanych z kwalifikowaniem przedsięwzięcia do sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko. Proszę również o rozważenie odstąpienia od analogicznych zmian na pozostałym terenie gminy z racji ich ewidentnej wadliwości, co wykazałem powyżej. Alternatywą jest w mojej ocenie powtórzenie procedury od momentu sporządzenia analizy zasadności przystąpienia do zmiany tych planów. Zaniechanie narazi w mojej ocenie gminę na znaczne koszty, których uzasadnienia próżno szukać w racjonalnym gospodarowaniu jednostką samorządu terytorialnego.

Powyższe pismo proszę traktować również jako przedsądowe wezwanie do usunięcia naruszenia prawa zgodnie z art. 101 ustawy z dnia 08.03.1990 r. o samorządzie gminnym.

nieuwzględniona w całości

nieuwzględniona w całości





ad 1.
Gmina spełniła ten wymóg formalny i analizę sporządziła przed przystąpieniem do procedury planistycznej. W analizie wskazano nie-zbędny zakres prac. Wska-zano paragrafy, w których należałoby plan zmienić.


























ad. 2
Treść ogłoszenia o wyłożeniu projektu planu do publicznego wglądu, zawierająca informację o tym, że przy składaniu uwagi / wniosku należy podać oznaczenie nieruchomości, zgodna jest z załącznikiem nr 7 do Rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie wymaganego zakresu planu miejscowego

W zakresie wezwania z art. 101 ustawy z dnia 08.03.1990 r. o samorządzie gminnym pismo przekazano Radzie Gminy Stryszawa jako organowi właściwemu w tej sprawie.

Przewodniczący Rady Gminy

Ryszard Hadka


Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr XL/303/10
Rady Gminy Stryszawa
z dnia 9 lipca 2010 r.

Informacja na temat sposobu realizacji zapisanych w planie inwestycji z zakresu infrastruktury technicznej, które należą do zadań własnych gminy oraz zasadach ich finansowania

Na podstawie art. 20 ustawy z dnia 27 marca 2003 roku o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. Nr 80, poz. 717 z 2003 r. z późn.zm.) rozstrzyga się o sposobie realizacji zapisanych w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego inwestycji z zakresu infrastruktury technicznej.

Zmiana planu nie pociąga za sobą realizacji nowych zadań z zakresu infrastruktury technicznej, a tym samym nie występuje konieczność zabezpieczenia środków finansowych na ich realizację.

Przewodniczący Rady Gminy

Ryszard Hadka

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00